24 Şubat 2018 Cumartesi

Cupra Ibiza


Seat'ın geçtiğimiz yıl Ibiza'nın Cupra modellerini üretmeyeceğini açıklaması hepimizi üzmüş olsa da kurduğu yeni markanın bu otomobili canlandırmayacağını söylemedi. İşte karşınızda konsept haliyle Cupra Ibiza.

Teknik olarak konsept olsa da seri üretime hazır bir otomobil olan bu Ibiza, diğer kardeşlerinden çok daha agresif görünüyor. Bakır renkli detayların yanında siyah renkli ve farklı grafiklere sahip ızgaralar, splitter, çift renkli jantlar, Cupra armalı fren kaliperleri, farklı yan etekler, daha büyük spoiler ve çift çıkışlı egzoz sistemi farklılıklar arasında sayılabilir.


İç mekanı, Cupra Ateca'da olduğu gibi daha sportif koltuklara, Alcantara döşemelere ve metal pedal setine sahip olan aracın bu bölümünde de bakır renkli dikiş iplikleri kullanılmış.

Kaputu altında yer alan motor hakkında bilgi verilmeyen konseptte Volkswagen Polo GTI'ın 2 litre hacimli ünitesinin bulunduğunu tahmin edebiliriz. 200 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen motor, bu konseptte 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana bağlanmış gibi görünüyor.

Mitsubishi Outlander PHEV


Mitsubishi'nin hibrit Outlander modeli sessiz sedasız makyajlandı. Üstelik bu makyaj operasyonu sadece dış ve iç mekanda yapılan görsel yeniliklerden ibaret değil. Kaput altında da gelişmeler mevcut.


Ana hatları değişmeyen otomobilde yeni LED farlarla birlikte farklı ön panjur, yeni jantlar, daha büyük spoiler, farklı tamponlar ve sis farları kullanılmış. İç mekanda da farklı karakterlere sahip gösterge paneli, yeni deri döşemeler, trim parçaları ve el freninin yerini alan elektronik park freni dikkat çekiyor.


Kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli motoru 2.4 hacimli bir üniteyle değiştiren Outlander PHEV'in elektrik motor gücü %10 artırılırken pil kapasitesi de 12 kWh'ten 13.8 kWh'e ulaşmış.

23 Şubat 2018 Cuma

Cupra Ateca


Yanlış görmüyorsunuz. Aracın isminde "Seat" bulunmuyor. Geçtiğimiz yıl ayrı bir marka olacağı açıklanan Cupra ilk modeli olan Ateca'yı Cenevre'de tanıtmaya hazırlanıyor. Aracın performans verileri dikkat çekivi.

Genel hatlarını Seat Ateca ile paylaşan otomobilde geniş ön hava girişleri, farklı desene sahip ızgaralar, aşağıya doğru uzayan Cupra logolu ön tampon, 19 inç çaplı jantlar, farklı yan etekler, siyah renkli yan ayna ve tavan rayları, spoiler, daha agresif duruşlu arka tampon ve dörtlü egzoz çıkışı gibi farklı noktalar dikkat çekiyor.


İç mekanda donanım zenginleşirken Alcantara döşemeler, Seat logolarının yerini alan Cupra amblemleri, metal pedal seti ve dijital gösterge paneli diğer yenilikler. Opsiyonel olarak sunulacak Performance paketinde Brembo frenler, deri döşeme ve karbon fiber detaylar bulunacak. 2019 yılı ortalarında da farklı koltuklar donanıma katılacak. Adaptrif süspansiyon sistemiyse büyün versiyonlarda standart donanımda yer alıyor.

Kaputu altında 300 beygir güç üretebilen, 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor bulunan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 245 km/s.

Peugeot Rifter 4×4


Peugeot Partner'in yerine piyasaya çıkacağı açıklanan Rifter, Cenevre otomobil fuarında bir konsepte de kavuşacak. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip araç arazi sürüşlerine uygun hale getirilmiş.

Gövdesinde, uygulanan grafikler haricinde bir değişiklik yapılmamış olan aracın ön ve arka tamponları altına ince yapılı metal korumalar eklenirken tavana da LED spot yerleştirilmiş. 80 mm yükseltilen konseptin siyah renkli jantları da yeni.


İç mekanda özel koltuk döşemeleri ve neon renkli süslemeler haricinde vites konsolunun yanında bulunan Rifter plakaları da göze çarpan otomobilin çekiş sistemi de bu bölümden kumanda ediliyor.

1.5 litre hacimli turbo Diesel motoru 130 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen konsept 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılmış.

22 Şubat 2018 Perşembe

Hyundai Santa Fe


Hyundai'nin büyük SUV modellerinden Santa Fe yenilendi. Markanın SUV modellerinde kullanmaya başladığı yeni tasarım diline sahip olan otomobilin uzun gövde seçeneği de Santa Fe XL ismine kavuştu.


Kona'yı andıran ön bölümünde çift katlı far tasarımı ve dik yerleşimli panjurla dikkat çeken aracın yan kısmında, kapıların aşağıya kadar uzandığı görülebiliyor. Sanki eskisinin makyajlı haliymiş gibi duran sade görünümlü arka kısımdaysa küçülen LED stoplar, spoiler ve çift egzoz çıkışı bulunuyor.

İç mekanda daha derli toplu bir görünüm sunan yeni nesil aracın kokpiti simetrik tasarıma sahip. Orta kısmı dijital gösterge paneli güzel bir değişiklikken orta konsol dizilimi ve direksiyon simidini i30'dan da hatırlıyoruz. 5 kişilik seçeneğin bagaj hacmi 625 litreyken 7 kişilik aracın bagaj hacmi, bütün koltuklar kullanımdayken 130 litre.


Kaputu altında da tanıdık motorlar kullanılan Santa Fe'nin 188 beygir güç üretebilen 2.4 litre hacimli, benzinli motoru Kuzey Amerika pazarında tutulurken aynı bölgede 235 beygir güç, 353 Nm tork üretebilen, 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor da popüler.

2 ve 2.2 litre hacimli Diesel ünitelerse sırasıyla 186 beygir güç, 402 Nm tork ve 202 beygir güç, 441 Nm tork üretebiliyor. Bütün motorlar 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilirken dört tekerlekten çekiş sistemi de donanıma alınabiliyor.

Peugeot 508


Peugeot'nun çıkışı Cenevre'de de sürecek. Birçok üretici D segmentinden uzak durmaya çalışırken Fransız üretici, burada bulunan modeli 508'i yeniledi. Aracın duruşundaki değişim inanılmaz seviyede.

Exalt konseptinden esinlenen bir tasarıma sahip olan yeni 508'in ön bölümünde ince yapılı LED farlar ve dikey yerleşime sahip gündüz aydınlatmaları dikkat çekiyor. Köşeli çizgiler uzun burun kısmından arkaya doğru devam ederken coupé formu verilmiş tavan ve çerçevesiz camlar sportif bir duruş sağlamış.


Eskisinden daha kısa, geniş ve alçak olan otomobilin arkasına geldiğimizde kısa yapılı bagaj kapağı ve bu parçayı boydan boya geçen LED stopları görebiliyoruz. Arka tamponun altındaysa donanıma ve motor seçeneğine göre çift egzoz çıkışı ve difüzör yer alabiliyor.

İç mekanında da sınıf atladığı söylenebilecek otomobilde dijital gösterge paneli ve küçük direksiyon simidi tahmin ettiğiniz gibi var. Büyük dokunmatik ekran orta konsolun ortasına, şalter görünümlü düğmelerin üzerine yerleştirilirken vites konsolu açılı tasarlanmış. 485 litre hacimli bagaj çok büyük olmasa da liftback kapak sayesinde eskisinden daha kullanışlı.


Eskisine göre 70 kg hafifleyen otomobilin kaputu altında yer alan 1.6 litre hacimli benzinli motorun 180 ve 225 beygir gücündeki versiyonlarına 8 ileri vitesli otomatik şanzıman eşlik ederken 1.5 ve 2 litre hacimli Diesel ünitelerin 130, 160 ve 180 beygir gücündeki seçeneklerinde de aynı şanzıman bulunuyor. Sadece 130 beygirlik motorda 6 ileri vitesli manuel şanzıman seçeneği var.

21 Şubat 2018 Çarşamba

Peugeot Rifter


PSA grubunun küçük ticari araçlarından sonuncusu da tanıtıldı. Ana markanın bu modeli artık Partner isimli değil. Berlingo ve Combo'nun isimleri değişmemiş olsa da Peugeot'nun aracı Rifter ismine kavuştu.

Görünüm olarak kardeşlerinden çok farklı olmayan aracın gövde altı kısımlarında siyah renkli plastik korumanın daha bol kullanıldığı görülebiliyor. LED stoplara sahip olan Rifter'ın da iki farklı boya sahip versiyonu 5 ve 7 kişilik olarak alınabilecek.


İç mekana geçildiğinde genel olarak kardeşleri gibi göründüğünü söyleyebileceğimiz ticaride i-Cockpit kullanılması, küçük direksiyon simidi ve yukarıya alınmış gösterge paneline sahip olması anlamına geliyor. 775 litrelik bagaj hacmi uzun gövdeli araçta 4.000 litreye kadar çıkıyor.

Kaputu altında 1.2 litre hacimli motorun 110 ve 130 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunacağı gibi 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünitenin 75, 100 ve 130 beygir gücündeki seçenekleri de sunulacak. Motor seçeneğine göre 5 veya 6 ileri vitesli manuel ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman seçileceği gibi ilerleyen zamanlarda dört tekerlekten çekiş sistemi de donanıma eklenecek.

Volvo V60


Konu Volvo olunca aklımıza ilk olarak station wagon gövde seçenekleri geliyor. Belki de bundan ötürü İsveç merkezli üretici, alçak yapılı 60 serisi modellerini yenilemeye S60 yerine V60 isimli araçla başlıyor.


Pek sürpriz olmayan şekilde diğer güncel Volvo modellerini andıran bir tasarım diline sahip olan V60 çok şık görünüyor. Gündüz farlarının ön panjura doğru uzaması XC60'ı andırırken stopların yerleşimi de bu modele göz kırpıyor.

İç mekanda da işler değişmemiş. Diğer yeni Volvo modelleri gibi sade bir tasarım dili kullanılan yaşam bölümünde orta konsolun büyük kısmını kaplayan dokunmatik ekran öne çıkıyor. Dijital göstergeler ve metal trim parçaları da şıklığı pekiştiriyor.


Güvenlik yardımcılarını da kardeşlerinden alan otomobilin 529 litre hacimli bagajı, arka koltuk sırtlıkları yatırılarak 841 litreye ulaştırılabilirken tavana kadar hacim 1.364 litre. 4.761 mm boya sahip olan V60'ın aks mesafesi 2.872 mm.

Kaput altında 2 litre hacimli benzinli ve yine aynı hacme sahip Diesel motorlar görev yaparken aileye iki hibrit de katılıyor. 400 beygir güç üretebilen T8'i zaten daha önceden tanıyor olsak da 340 beygir gücündeki T6 yeni.

Porsche 911 GT3 RS


Güncel 911 ailesinin yenilenmesine kısa bir süre kala Porsche, serinin en büyük silahlarına görev vermeye başladı. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan GT2 RS'in ardından şimdi de sıra GT3 RS'te.


Biraz daha uzun bir splitter ve geniş ön çamurluklarla hemen tanınan otomobilde siyah çerçeveli farlar, farklı biçimlendirilmiş yan etekler, büyük spoiler, hava girişlerine sahip bagaj kapağı, arka cam altında yer alan 3. fren lambası, önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlarla özel gövde grafikleri görev yapıyor.


İç mekana geçildiğinde karbon fiber koltuklar ve hafifletilmiş kapı kaplamaları görülebilirken Weissach paketiyle birlikte farklı karbon fiber parçalar ve magnezyum jantlar donanıma ekleniyor. Bu haliyle 1.430 kg gelen otomobile Clubsport paketiyle de takla kafesi, yangın söndürücü ve altı noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ekleniyor.


Kaputu altında, atmsferik emişli, 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor bulundurmaya devam eden 911 GT3 RS'in gücü 520 beygire yükselmiş. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 312 km/s.

Opel Combo


PSA grubunun hazırladığı hafif ticari araç ailesi genişliyor. Aslında temel olarak, birkaç gün öne tanıtılan Citroën Berlingo ile aynı araç olan Opel Combo'nun iç mekanında ufak tefek farklılıklar var.


Pek de sürpriz olmayan bir şekilde aracın ana hatları Berlingo ile aynı. Ön bölümde yapılan değişiklikler sonucunda burun kısmı diğer Opel modellerini andıran bir şekle bürünmüş. Ayrıca jantlar ve gövde rengine boyanan yan koruma ve tamponlar da farklı bir duruş sağlamış.


İç mekanda da ana hatlar değişmese de döşeme kumaşları ve direksiyon simidine bakıldığında bir Opel içerisinde olduğunuz anlaşılabiliyor. 4.40 ve 4.75 metre boya sahip iki farklı seçeneği bulunacak araç 5 ve 7 kişilik oturma kapasitesine sahip olarak alınabiliyor. Bu ikilinin bagaj hacimleriyse 597 ve 850 litre


Kaput altında sunulacak motor seçenekleri henüz açıklanmamış olsa da Fransız markanın 1.5 litre hacimli Diesel ve 1.2 litre hacimli benzinli motorlarla birlikte 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanı da ticari aracına yerleştirmeye başlaması Combo için de iyi haber olabilir.

Ferrari 488 Pista


Ferrari 488 ailesi güçlenmeye devam ediyor. Cenevre otomobil fuarında tanıtılacak olan Pista versiyonuyla otomobilin performansı LaFerrari'yi bile kıskandıracak seviyeye yükselmiş.


Daha önce isminin 488 GTO da olabileceği konuşulan aracın ana hatları, bir 488 olduğunu gizlemiyor. Bununla birlikte çok daha agresif görünen ön tampon, farklı tasarıma sahip olan jantlar, farklı şekillere sahip hava giriş ve çıkışları, yeni difözör, ek hava çıkışlı arka tampon ve farklı bir spoiler farklılaşan detaylar arasında sayılabilir.


İç mekanı da diğer 488 modellerinden tanıdık olan otomobilde dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, Alcantara döşemeler ve sabit kafalıklı koltuklar standart olarak sunuluyor. Hafifletilen otomobil, karbon fiber opsiyon parçaları da alındığında 1.280 kg'lık ağırlığa sahip oluyor.


Kaputu altında Ferrari tarihinin en güçlü V8 motorunu barındıran aracın 3.9 litre hacimli ünitesi çift turbo besleme yardımıyla 720 beygir güç, 770 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.85 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s'e ulaşması 7.6 saniye sürerken maksimum sürati 340 km/s.

20 Şubat 2018 Salı

Lotus 3-Eleven 430


Hafif yapılı otomobiller üretmesiyle ünlü Lotus'un en ilginç yol otomobili olma şerefi şu anda 3-Eleven'a ait. Pist için geliştirilen seçeneklere de sahip olan aracın yenilenmesi öncesi son bir özel seçeneği tanıtıldı.


Aslına işi pistlerde turmak olduğu daha ilk bakışta anlaşılan otomobilin iki kişilik kokpiti çevresindeki camlar standart olarak sunulmuyor. Bunun yerine önde büyük bir splitter, arkadaysa dev bir spoilerle difüzör görülebiliyor.

İç mekanda sabit sırtlığa sahip koltuklar, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve dijital gösterge panelinden başka pek de bir şey sunmayan otomobilin 920  kg'lık ağırlığı sürpriz olmuyor.


Kaputu altında 3.5 litre hacimli V6 motor barındıran otomobil kompresör besleme sayesinde 436 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 3.2 saniye sürerken maksimum sürat 290 km/s olarak açıklanıyor.

Sadece 20 örneği üretileceği açıklanan 3-Eleven 430'un fiyatıysa vergiler hariç 102.000 Sterlin seviyesinden başlayacak.

Renault ZOE R110


Avrupa'nın en çok satan elektrikli otomobili yeni donanımlara kavuştu. Aracın isminin değişmesini sağlayan özellikse motorun güçlenmesi oldu. ZOE artık daha performanslı bir otomobil.

Araca özel mor gövde rengi donanıma eklenirken aynı renk, iç mekan trimlerinde de kendisini gösteriyor. R-Link bilgi-eğlence sistemiyse artık Android Auto destekliyor.


109 beygir güç, 225 Nm tork üretebilen elektrik motoru tek ileri vitesli otomatik şanzımana bağlanan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 11.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 135 km/s'te sınırlandırılmış.

41 kWh kapasiteli piller değişmezken bu bataryalar yazın 300, kışınsa 200 km menzil sunabiliyor. Ayrıca şarj süreleri de kullanılan prize göre 2 ile 25 saat arasında değişiyor.