21 Temmuz 2017 Cuma

Opel Insignia GSi


Opel'in gelişimi devam ediyor. Markanın amiral gemisine en güçlü modelini ekleyen Alman marka eskilerde kalan GSi logosunu OPC'nin yerine getirmeye karar verdi. Sportif modelde iki farklı motor seçeneği sunulacak.


Dışarıdan bakıldığında daha agresif bir tasarıma sahip olan ön tampon, geniş yan etekler, 20 inç çaplı jantlar, bagaj kapağına eklenmiş spoiler, dik yerleşime sahip reflektörlerle donatılmış arka tampon ve dörtgen şekilli egzoz çıkışları otomobilin dinamik karakterini ele veriyor.

İç mekanda büyük yenilikler sunmayan Opel bu bölümde daha sportif görünen direksiyon simidi, metal pedal seti ve sabit kafalıklara sahip sportif ön koltuklar bulunduruyor.


10 mm alçaltılan gövdeye sahip olan araçta FlexRide adaptif şasi standart olarak sunulurken kırmızı kaliperlere sahip Brembo marka frenler önde 345 mm çaplı disklerle donatılmış.

Önceki nesil Insignia'nın OPC versiyonundan 160 kg daha hafif olan bu araç, turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motorlarla alınabiliyor. Benzinli ünite 260 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken Diesel ünite 210 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da standart donanımlar arasında.

18 Temmuz 2017 Salı

Mercedes-Benz X Serisi


Sonunda beklenen an geldi. Alman premium markalarından Mercedes, pick up modeli X Serisi'ni tanıttı. Nissan Navara - Renault Alaskan temelleri üzerine geliştirilen araç yıldızlı markanın motorlarını kullanıyor.


Geçtiğimiz yıl tanıtılan konsept modellere göndermeler yapan bir dış tasarıma sahip olan aracın heybetli görünen ön bölümünde büyük ön panjur ve siyah renkli korumalara sahip tampon dikkat çekiyor. Yanda geniş basamaklar arkadaysa ince yapılı stoplar ve gövde rengi tampon gözlerden kaçmıyor.

İç mekanı ana hatlarıyla konsept kardeşinin aynısı olsa da renklerin, duruşu ne kadar değiştirdiği X Serisi'nde güzel bir şekilde görülebilir. Binek modellerden alınan birçok kumanda elemanı yaşam alanının dört bir yanına dağılırken orta konsol biraz boş görünüyor.


Kaput altında da şimdilik bir yenilik yok. Renault-Nissan grubunun 2.3 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 163 ve 190 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahipken 165 beygir gücünde bir de benzinli motor gamda yer alıyor. Motor ve donanıma göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli otomatik şanzıman gücü arka veya her iki aksa da iletiyor.

2018 yılında piyasaya çıkacak olan 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motora sahip seçenekse 258 beygir güç, 550 Nm tork üretebilecek. Bu araçla birlikte araziye daha uygun bir dört tekerlekten çekiş sistemi de donanıma katılacak.