14 Temmuz 2017 Cuma

Honda Accord


Honda, bir süredir Avrupa'da satılmayan fakat A.B.D.'nin en çok satılan modellerinden olan Accord'u yeniledi. Aracın tasarımı tanıdık bir hal alırken kaputu altına da küçük hacimli motorlar girmiş.


Güncel Accord ile Civic'in bir karışımı gibi görünen ön bölümde LED farlar ve farların üzerine doğru uzayan ön panjur dikkat çekerken 19 inç çaplı jantlar ve aracın alt kısmında daha çok göze batan bir karakter cizgisi dinamik bir görünüm sunmuş. Yatık arka camın altından başlayan küçük bagaj kapağı ve parantez biçimli stoplarıyla da Civic sedanı hatırlatan Accord'un dörtgen egzoz çıkışları tamponun hemen altına eklenmiş.

İç mekanı sadeleşen otomobilin üç kollu direksiyon simidinin arkasında, günümüzün en sade yapılı gösterge panellerinden birisi bulunuyor. Havada duruyormuş gibi görünen dokunmatik ekran orta konsolun üzerine yerleştirilirken otomatik şanzıman artık sadece düğmelerle kumanda ediliyor.


Kaputu altında yer alan turbo beslemeli motorlardan ilki sadece 1.5 litre hacimli olan Accord bu üniteden 195 beygir güç, 260 Nm tork alabilmiş. 2 litre hacimli motorsa 254 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. Her iki motorla da 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulurken ilkiyle CVT (Sürekli değişken oranlı otomatik) ikincisiyle de 10 ileri vitesli otomatik şanzıman alınabiliyor.

Önceki nesil modellere göre 80 kg'a kadar hafifleyen otomobilin hibrit seçeneklerinde 2 litre hacimli benzinli motor bir çift elektrik motoruyla birlikte çalışacak.

Jaguar E-Pace


SUV yarışında elini güçlendirmek isteyen Jaguar bu segmente dahil olan ikinci aracını tanıttı. F-Pace'ten daha küçük boyutlara sahip olan otomobilin ismi E-Pace olarak belirlendi.

Tasarımında son dönem Jaguar çizgileri görülen araç küçük bir F-Pace gibi görünüyor. Geniş hava girişleri ve arkaya doğru uzayan LED farlar dinamik bir duruş sergilerken 21 inçe kadar sunulan jant çapları da sportif tasarımı pekiştirmiş. Şişkin arka çamurluklar, tampona gizlenen çift egzoz çıkışı, ve spoiler de detayların geriye kalanları.


İç mekanda da büyük bir sürpriz sunmayan E-Pace bu bölümde sadelik ağırlıklı bir tasarıma sahip. Birçok yüzeyde kullanılan deri ve kontrast renkli dikiş iplikleri şık görünürken dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran artık alıştığımız donanımlar arasında. Dairesel klima kumandalarının ortasında bulunan göstergeler de güzel görünüyor. Bu arada bagaj hacmi de 577 litre olarak açıklanıyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motorlar bulunan aracın benzinli üniteleri 250 ve 300 beygir güç, 365 ve 400 Nm tork üretebiliyor. Diesel üniteler 150, 180 ve 240 beygir güç üretebilirken torklar 380, 430 ve 500 Nm. Seçilen versiyona göre 6 ileri vitesli manuel veya 9 ileri vitesli otomatik şanzımanlar sunulurken arkadan itiş ve dört tekerlekten çekiş sistemi de motor seçeneklerine göre seçilebiliyor.

Hyundai i30 N


Hyundai, i30 ailesine yatırım yapmaya kararlı gibi görünüyor. Bu ailenin ilk Fastback seçeneğinin ardından şimdi de en sportif versiyon olan i30 N tanıtıldı. Aracın teknik verileri, tahmin edileceği gibi dikkat çekici.


Tasarıma bakıldığında daha agresif görünüm sunan ön tampon, splitter, yan etekler siyah renkli yan aynalar, 18 inç çaplı jantlar, üçgen stop lambası entegre edilmiş spoiler, difüzör, daha sportif tasarımlı arka tampon ve çift egzoz çıkışı gibi detaylar sunan i30 N bu konuda isteneni verebiliyor.

4 mm alçaltılan gövdeye sahip olan otomobil, Performans Paketiyle 19 inç çaplı jantlar, Pirelli P Zero lastikler, kelebek valfli egzoz sistemi, kırmızı renkli kaliperler, daha büyük fren diskleri ve limitli kaydırmalı diferansiyele kavuşuyor.


İç mekanında büyük değişiklikler bulunmayan otomobilin ön koltukları daha geniş yan desteklere ve ayarlanabilir alt desteğe kavuşurken mavi renkli dikiş iplikleri deri yüzeylerde dikkat çekiyor. Otomobilin sahip olduğu sürüş modları da direksiyon simidine eklenen iki düğme kullanılarak seçilebiliyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli bir motor bulunan i30 N, 250 beygir güç, 353 Nm tork üretebiliyor. Performans Paketi ile birlikte güç 275 beygire ulaşırken tork değişmiyor. 6 ileri vitesli, manuel şanzımanla donatılan ikilinin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. 0-100 km/s deparlarıysa sırasıyla 6.4 ve 6.1 saniye.

13 Temmuz 2017 Perşembe

Hyundai i30 Fastback


Hyundai i30 ailesi genişliyor. Hatchback ve Wagon versiyonları ardından şimdi de sıra sportif görünümüyle Fastback kardeşe geldi. İlk defa böyle bir gövde seçeneği sunan Güney Kore merkezli firma model çeşitliliğini de artırmış oluyor.


Hafifçe makyajlanan kaput, daha agresif görünen ön tampon, farklı jant seçenekleri, daha çok öne çıkan yan karakter çizgisi, bombeli tasarıma sahip ve ucu spoiler şekilli bagaj kapağı ve köşeli arka tamponuyla sportif karakterini oluşturan otomobil hatchback kardeşinden 30 mm daha alçak ve 115 mm daha uzun.


İç mekanında bir yenilik dikkat çekmeyen otomobilin süspansiyon sistemi %15 sertleştirilirken kaput altında da tanıdık motorlar görev yapıyor. 1 litre hacimli benzinli ünite 120, 1.4 litre hacimli olansa 140 beygir güç üretebilirken 1.6 litre hacimli Diesel motor 110 ve 136 beygir gücünde iki versiyona sahip. Bütün seçenekler 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilirken 1 litre hacimli ünite dışındakiler 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla da ısmarlanabilecek.

12 Temmuz 2017 Çarşamba

Audi A8


Aylar süren sınırlı tanıtımların ardından Audi'nin yeni nesil A8 modeli resmen ortaya çıktı. 2014 yılında sergilenen Prologue konseptinden detaylara sahip olan otomobilde hibrit teknolojisi ve bir sürü elektronik oyuncak bulunuyor.


İlk bakışta çok da dikkat çekmeyen bir tasarıma sahip olan aracın ön bölümünde büyük panjur ve laser LED farlar görülebiliyor. Yandan bakıldığında bir coupé'yi anımsatan tavan yapısı ve çapları 21 inçe kadar büyüyebilen jantları dikkat çekerken arkada stopların arasını birleştiren 3. fren lambası, tamponun içine gizlenen egzoz çıkışları ve bagaj kapağı ucunun spoiler şeklini alması gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda da Prologue'dan izler taşıyan A8'de sadelik ön planda. Dört kollu direksiyon simidinin arkasında dijital bir gösterge paneli bulunurken orta konsol da iki farklı dijital ekrandan oluşuyor. Kapalı konumda gizlenen havalandırma ızgaraları açıldıklarında ileriye doğru da hareket ediyor.

Uzun aks mesafeli seçeneklerde arka bölümde sunulan iki adet tekli koltuk arasında bir kumanda paneli yer alıyor. Bu panel üzerinde görülen dokunmatik ekran yerinden çıkarak araç fonksiyonlarının daha kolay izlenmesini sağlayabiliyor. Bu otomobilde ısıtmalı ve masajlı ayak desteği de sunulmakta.


3. seviye otonom sürüşe izin veren yeni A8'de 60 km/s sürate kadar eller direksiyon simidine değmeden yol alınabiliyor. Uzaktan kumandayla yapılabilen park manevraları da segmentteki diğer araçlar gibi Audi'nin amiral gemisinde de var. Ayrıca arka koltukların LED aydınlatması, farlarda olduğu gibi istenilen yere odaklanma özelliğine sahip.


Kaput altında ilk etapta iki adet 3 litre hacimli V6 motor yer alacak. Benzinli olan 340, Diesel olansa 286 beygir güç üretebilecek. Ayrıca 4 litre hacimli V8'lerden benzinli olan 460, Diesel olan 435 beygir gücünde olacak. İlerleyen zamanlarda aileye 6 litre hacimli bir W12 de katılacak.

Bu arada ünitelerin tamamında 48 Volt elektrik sistemiyle birlikte hafif hibrit düzenek bulunacak. Bu sayede araç hem trafikte hem de benzinli motorun devreden çıkarılabildiği otoyol süratlerinde daha az yakıt tüketebilecek.