22 Haziran 2017 Perşembe

Škoda Element


Škoda'nın konseptleri arasına sürpriz bir katılım oldu. Markanın meslek okulunda eğitim gören 22 öğrencinin 1.500 saatlik çalışma sonucunda hazırladığı buggy, otomobile farklı bir yaklaşımı temsil ediyor.


Görünümü bir yerlerden tanıdık olan otomobil aslında bir Citigo temelleri üzerine geliştirilmiş. 60 mm yükseltilen aracın kapıları ve tavanı iptal edilmiş ve çift renkli jantlar da 16 inç çaplı olanlarla değiştirilmiş.


Bagajının üzerinde bir güneş paneli bulunan aracın iç mekanı değişmese de Octavia RS'ten alınan koltuklar sportif bir dokunuş olmuş. Alüminyum bagaj kapağının altında 400 Watt çıkış gücü sunan ses sisteminin birkaç elemanıyla birlikte televizyon ve buzdolabı bulunuyor. Bu bölümde ayrıca dört adet 12 Volt, bir adet de 240 Volt soket var.


Kaputu altında artık benzinli bir ünite bulunmayan aracn elektrik motoru 82 beygir güç, 210 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 13 saniyede ulaşabilen minik buggy 130 km/s maksimum sürate sahip.

21 Haziran 2017 Çarşamba

Kia Stonic


B segmenti SUV modellerinin sayısı her geçen gün artıyor. Geçtiğimiz hafta Hyundai Kona'yı karşılayan bu segment şimdi de bu otomobilin teknik ikizi olan Kia Stonic ile tanışıyor.

Kona'dan daha ağırbaşlı bir tasarıma sahip olsa da çok ciddiye kaçılmış bir görünümü de bulunmayan Stonic'in köşeli hatları özellikle arka kapı ve C sütununda dikkat çekici bir hal alıyor. Gövdenin alt bölümü siyah plastik korumalarla kaplanırken tavan kontrast renklerde alınabiliyor.


İç mekanı, Kona'da kullanılandan az da olsa daha renkli olan otomobilde tanıdık kumanda elemanları kullanılmış. Şık tasarımlı havalandırma ızgaraları, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve katlanabiliyormuş gibi görünen dokunmatik ekran detaylar arasında sayılabilir.

Aracın kaputu altında da büyük bir sürpriz yok. Turbo beslemeye sahip motorlar 1 litre hacimli benzinli ve 1.6 litre hacimli Diesel ünitelerden oluşurken 1.25 ve 1.4 litre hacimli benzinli motorlar atmosferik emişli.

18 Haziran 2017 Pazar

McLaren 570S Spider


McLaren, Sports Series modellerinin sayısını artırıyor. Üstelik bunu yaparken üzeri açılabilen araçları arasına da yenisini katıyor. 570S Spider, sabit tavanlı kardeşinin performansını açık havayla birleştirmeyi başarıyor.

Tasarım anlamında diğer Spider modellerini örnek alan otomobilin tavanı sadece 15 saniye içerisinde açılıp kapatılabiliyor. Sabit tavanlı kardeşininkinden 12 mm daha yüksek olan spoiler hafifçe elden geçirilen arka bölüme biraz daha farklı bir hava katmış.


19 ve 20 inç çaplı jantlarla donatılabilen otomobilin 40 km/s sürate kadar açılıp kapatılabilen tavanı, ağırlığı 46 kg artırmış. Bununla birlikte performansta büyük bir düşüş yok. Çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli V8 motor 570 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor.

7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı gücü arkaya ileten otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 328 km/s olarak açıklanıyor. Bu arada tavan açık olduğunda bu sürat 315 km/s oluyor.