2 Mart 2017 Perşembe

Škoda Fabia 1.0 TSI


Škoda'nın B segmentinde yer alan temsilcisi Fabia yeni motoruna kavuşuyor. Geçtiğimiz yıl Octavia'ya da uygulanan ünite iki farklı güç çıkışıyla alınabilecek. Ünite, aracın her iki gövde seçeneği için de sunulacak.

1 litre hacimli motor turbo beslemeye sahip. 95 ve 110 beygir güç üretebilen seçenekler sırasıyla 160 ve 200 Nm tork üretebiliyor. Düşük güçlü motor sadece 5 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilirken diğerinde 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik ünite tercih edilebiliyor. Bu üniteye sahip en hızlı Fabia, 0'dan 100 km/s sürate 9.5 saniyede ulaşabiliyor.

Mercedes-Benz E Serisi Cabriolet


Mercedes'in önceden de haber verdiği gibi Cenevre otomobil fuarı, yeni nesil E Serisi'nin üzeri açık modeline ev sahipliği yapacak. Şık cabriolet, tipik sürüş zevkini yansıtırken büyüyen boyutlar iç mekana ek konfor olarak geri dönecek.


Dışarıdan bakıldığında pek de sürpriz olmayan bir şekilde kumaş tavanlı bir E Serisi Coupé'yi andıran otomobil eskisinden daha uzun ve geniş. 4.826 mm'ye ulaşan boy ve 2.873 mm olarak açıklanan eks mesafesi sayesinde arka koltuklarda diz mesafesi 102 mm artmış.


İç mekanını da büyük oranda sabit tavanlı kardeşiyle paylaşan otomobilin tavanı 20 saniyede elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. Üstelik bu iş, 50 km/s sürate kadar yapılabiliyor. Bagaj hacmi 385 litre olan aracın tavanı açıkken bu hacim 310 litreye düşüyor.


Motor seçeneklerinin de çoğunu Coupé ile paylaşacak olan yeni modelin donanımına ilk defa dört tekerlekten çekiş sistemi de eklenmiş. Markanın 9 ileri vitesli otomatik şanzımanı da donanımlar arasında yer alıyor.

Porsche Panamera Sport Turismo


Porsche Panamera ailesi genişlemeye devam ediyor. Üstelik bu sefer motor seçeneğiyle değil yeni bir gövdeyle. Sport Turismo, markanın merakla beklenen hızlı wagon modelini ortaya çıkarırken aracın değişkenliğini de artırmış.


Ön bölümü liftback kardeşiyle aynı olan otomobilin uzayan tavan yapısı nedeniyle farklı bir şekil alan bagaj kapağı dışında büyük bir görsel yeniliği bulunmuyor. İlginç olansa sunulan spoilerin yine hareketli olması. 170 km/s'in üzerinde pozisyon değiştiren parça Sport ve Sport Plus sürüş modlarında 90 km/s'te farklı pozisyonu almış oluyor.

Boyu 5.049 mm, genişliği 1.937 mm ve yüksekliği 1.428 mm olan aracın aks mesafesi 2.950 mm olarak açıklanırken sunulan jant seçenekleri 21 inçe kadar çıkıyor. Bu arada arka spoiler, panoramik cam tavan açıkken açı alarak rüzgar sesini minimuma indirmek gibi bir göreve de sahip.


İç mekana geçildiğinde ön bölümde bir farklılık göze çarpmazken arkada ilk defa üç kişilik koltuk kullanılmış. Bu bölümde baş mesafesi de artarken 40:20:40 oranında katlanan arka koltuk sırtlıkları sayesinde bagaj hacmi, hibrit olmayan modellerde 520 litreden 1.390 litreye ulaşıyor. Bu değerler, standart Panamera'ya göre sırasıyla 20 ve 50 litre daha iyi. Bu arada arka koltuklar opsiyonel olarak ikili olarak alınabiliyor. Bu durumda koltuklarda elektrikli ayar sunuluyor.


Kardeşinde de kullanılan 5 motor seçeneğiyle satılacak olan otomobil, Panamera 4 Sport Turismo (330 beygir), Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (462 beygir), Panamera 4S Sport Turismo (440 beygir), Panamera 4S Diesel Sport Turismo (422 beygir) ve Panamera Turbo Sport Turismo (550 beygir) modellerinden oluşacak.

Range Rover Velar


Land Rover yine kendisinden bekleneni yaptı. Range Rover Sport ve Evoque modelleri arasındaki boşluğu dolduracak bir model üreteceğini açıklayan firma neredeyse bir konsept gibi görünen Velar'ı Cenevre'de sergileyecek.


Daha ilk bakışta bir Range Rover olduğu anlaşılabilen araçta LED farlar, yatık bir ön panjur, çok çıkıntı olmayan bir tampon, hava çıkışlarına sahip kaput, çapları 18 ile 22 inç arasında değişen jantlar, sütunlar ve tavan için kontrast renk, siyah renkli gövde altı koruması, gizli kapı kolları, büyük bir spoiler, LED stoplar ve dörtgen şekilli çift egzoz çıkışı bulunuyor.

İç mekanı da konsept havasını koruyan Velar'ın bu bölümde kullandığı köşeli çizgiler, dört kollu direksiyon simidi gibi tanıdık. Dijital gösterge paneli ve aşağıya doğru açı alabilen dokunmatik ekran büyük yenilikler olmasalar da orta konsolun tamamen dokunmatik hale gelmesi ilginç bir gelişme olmuş.


2.874 mm aks mesafesi sunan araç, adaptif ve yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi sayesinde 650 mm su geçişi kabiliyetine sahip. 632 ile 1.731 litre arasında değişen bagaj hacmi sunulurken donanımda bir sürü USB portu, 4G bağlantı özelliği, uygulama ile istediğiniz yerden kilitleyebildiğiniz kapılar ve 23 hoparlörlü ses sistemi detaylar bulunuyor.

Kaputu altında Jaguar-Land Rover grubunun tanıdık üniteleri bulunan aracın 2 litre hacimli Diesel motorları 180 ve 240 beygir güç üretirken aynı hacimli benzinli motorlar 250 ve 300 beygir gücünde. Kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 benzinli  ünite 380 beygir güç üretebilirken aynı hacimli Diesel motor 300 beygir gücünde. Bütün araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

1 Mart 2017 Çarşamba

Mercedes-Benz Marco Polo Horizon


Mercedes'in V Serisi temelleri üzerine geliştirdiği Marco Polo ailesi genişlemeye devam ediyor. Aracın Activity isimli seçeneğinin ardından Horizon da bu yıl Cenevre otomobil fuarında tanıtılacak.


Görünüm olarak kardeşinden bir farkı bulunmayan aracın iç mekanında standart olarak beş kişilik yer olsa da altı ve yedi kişilik seçenekler de bulunacak. Arka bölümde sunulan üçlü koltuk üç kişilik bir yatağa dönüşürken tavanda da iki kişilik bir yatak yer alıyor.


Kaputu altında 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorun 136, 163 ve 190 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunacak olan Marco Polo Horizon arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek. Araçların tamamında 7 ileri vitesli otomatik şanzıman yer alacak.

Peugeot Expert


Peugeot'nun orta boy ticari araçlarından Expert geçtiğimiz yıl yenilenmişti. Şık görünümüyle dikkat çeken araç dikkat çeken donanımlarıyla Türkiye pazarında satışa sunuldu.

Dış mekanı çok daha şık bir hale gelen Expert'in üç farklı boyda seçeneği sunulsa da Türkiye'ye şimdilik iki uzunlukta gelecek. Modellerden ilki 4.609, ikincisiyse 5.309 mm boyunda. Bu araçlar sırasıyla 1.099 ve 1.437 kg yükleme kapasitesi sunuyor.

Ön koltuk altında yer alan kapak sayesinde yük bölümü kabine kadar taşabiliyor. Bu durumda kısa boylu seçeneğin taşıma hacmi 4.6'dan 5.1 metreküpe ulaşırken uzun aracın da 6.1 metreküplük iç hacmi 6.6 metreküpe ulaşıyor.


İç mekanı da çok daha şık bir tasarım sunan araçta otomatik uzun far asistanı, 7 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, aktif güvenlik freni, şerit takip uyarısı, aktif hız sabitleyici ve yol işareti okuma gibi donanımlar yer alırken ayak hareketiyle açılan kayar yan kapılar da ilk kez Expert'te kullanılmış.

Kısa boylu Expert sadece 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve 6 ileri manuel şanzımanla alınabilecek. 115 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen Start&Stop ile donatılmış motorun ortalama yakıt tüketimi 5.5 litre/100 km olarak açıklanıyor. Uzun boylu seçenekte kullanılan 2 litre hacimli üniteyse 120 beygir güç, 340 Nm torka sahip ve yine aynı manuel şanzımanla sunuluyor.

28 Şubat 2017 Salı

Mitsubishi Eclipse Cross


Mitsubishi de kompakt crossover segmentinden daha çok pay almak istiyor. Toyota, Nissan ve Honda'nın dikkat çekici araçlarının ardından bir Japon üretici daha pazara farklı görünen bir araç sunacak.

XR-PHEV konseptlerine benzeyen yüzüyle dikkat çeken Eclipse Cross, LED farlar, dev sis farları, büyük ön hava girişi, kasanın alt bölümünü çevreleyen korumalarla dikkat çekici bir görünüme sahip. Panoramik cam tavan da kontrast renkte seçilen gövde üzerinde olumlu bir tasarım etkisine sahip.


Siyah renkli tavan raylarına sahip olan otomobilin arka bölümüyse biraz kısa tutulmuş gibi. C sütununun arkasına eklenen stoplar bagaj kapağı camının ortasından birbiriyle birleşirken arka tampon yokmuş gibi görünüyor.

İç mekana geçildiğinde de aracın çift karakterli tutumu değişmiyor. Büyük göbekli direksiyon simidi, sade gösterge paneli ve sürücünün yanında bulunan büyük düğmeler eski Mitsubishi modellerini hatırlatırken orta konsol çok daha modern bir çizgide. Konsol üzerinde yer alan ekran son zamanlarda tanıtılan SUV modellerinin hepsinde aynı şekli almış gibi dursa da vites kolu yanında bulunan dokunmatik platform araca premium hava katmış.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli benzinli bir motor bulunacak olan otomobilde akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi ve manuel kullanımda 8 orana sahip sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) bulunacak. Markanın 2.2 litre hacimli turbo Diesel motoruysa 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla sunulacak.

DS 7 Crossback


SUV modellerinin sitilası bu yıl da bitmeyecek gibi görünüyor. Kendi başına bir marka olduğundan beri ilk defa Citroën markasının da vurulduğu bir otomobil tanıtan DS de bu aracın bir SUV olmasına özen göstermiş.

Gene olarak güçlü bir görünüm sunan aracın dik ön bölümünde dikkat çeken geniş ön panjur ve LED aydınlatma grubu heybetli bir duruş sağlamış. Çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jant seçenekleri sunan DS 7 Crossback'te yan aynaların üst kısmı siyaha boyanırken ince yapılı tavan rayları tasarıma uyum sağlamış.


Arka bölümde Infiniti ve Audi modellerini andıran bu DS'in yatık yerleşime sahip LED stopları elmas desenleriyle dikkat çekerken yana taşan çerçevelerinde bulunan DS logosu şık bir detay. Aracı küçük bir spoiler ve difüzörle donatan DS dörtgen egzoz çıkışları kullanmış.

İç mekan tasarımında da dikkat çekmek isteyen DS bu bölümde köşeli çizgiler ve bol bol deri döşeme kullanmış. Otonom sürüş uyumlu olan DS 7 Crossback'te dijital bir gösterge tablosu ve dev dokunmatik ekranın yanında çok şık tasarlanmış düğmeler ve vites topuzu bulunuyor. Dört kollu direksiyon simidi de farklı tasarımıyla dikkat çekiyor.


4.57 metre boya, 1.89 metre genişliğe ve 1.62 metre yüksekliğe sahip olan aracın bagaj hacmi, 5 koltuklu kullanımda 555 ile 628 litre arasında değişiyor. Gece görüş sistemine sahip olan otomobilde gelişmiş ses tanıma sistemi de kullanılmış.

Kaput altında güçlü motor seçenekleri sunan DS 7 Crossback'in 1.2 litre hacimli benzinli motoru 130 beygir güç üretebilirken 1.6 litre hacimli ünitenin 180 ve 225 beygir gücünde iki farklı seçeneği bulunacak. İlk motor sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulsa da diğer ikisi 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip.


130 ve 180 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip turbo Diesel motorlardan her ikisi de 8 ileri vitesli tam otomatik üniteyle alınabilirken düşük güçlü seçenek 6 ileri vitesli manuel şanzımanla da ısmarlanabilecek.

Sunulacak en ilginç seçenekse hibrit olacak. 1.6 litre hacimli benzinli motoru 200 beygir güç üretebilen araç iki elektrik motorunun da yardımıyla 303 beygir güç üretebilecek. 60 km'lik elektrikli kullanım menziline sahip olan bu araçta da 8 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapacak.

Peugeot Instinct Hybrid


Cenevre otomobil fuarı yaklaştıkça organizasyonda sahne alacak modeller ortaya çıkıyor. Bunlardan birisi olan Peugeot Instinct Hybrid konsepti Fransız markanın etkileyici tasarımlardan uzak kalmayacağını bizlere gösteriyor.


Markanın güncel tasarım dilinden biraz uzaklaşan aracın ön bölümünde dev panjur ve LED farlardan başka bir şey bulmak zor. Büyük jantlar ve şişkin çamurlukların yanında geniş kapı eşikleri, kamera halini alan yan aynalar ve genel olarak bir shooting brake biçimi gözlerden kaçmıyor.

Daha da güçlü görünen arka kısımda çift parçalı cam tavanın yatık bagaj kapağıyla birleştiği görülürken LED stoplar, büyük difüzör ve hava çıkışlarıagresif duruşu pekiştirmiş.


B sütunu bulunmayan konseptin arka kapıları geriye doğru açılıyor ve dört adet tekli koltuğa sahip iç mekana adım atılıyor. Otonom sürüşe uygun olan otomobilin direksiyonu ön konsola gizlenebilirken kumandaların hemen hepsi dokunmatik.

Henüz motor konusunda detaylı bilgi vermeyen Peugeot kaputun altında bir hibrit ünite bulunduğunu ve toplam gücün 300 beygire ulaştığınıysa açıkladı.