10 Şubat 2017 Cuma

Audi RS3 Sportback


Audi, geçtiğimiz yıl makyajladığı A3 ailesinin Sportack gövde seçeneğine en güçlü versiyonu ekledi. Hatırlarsanız yeni motoruyla tanıtılan ilk RS3 yine geçtiğimiz yıl karşımıza çıkan sedan seçenekti.

Tasarım anlamında sunulanlar tanıdık. Sportif görünümlü ön tampon, alt bölümünde "Quattro" arması bulunan panjur, 19 inç çaplı jantlar, mat metalik renkte yan aynalar ve tavan rayları, genişletilmiş yan etekler, büyüyen spoiler, difüzör ve bir çift geniş çıkışa sahip egzız sistemi dokunuşları tamamlamış.


İç mekanda S Line paketli bir A3'ten çok farklı olmayan otomobilde sportif desteklere sahip koltuklar, metal pedal seti, alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, Alcantara döşemeler ve dijital gösterge pnaeli gibi detaylar bulunuyor.

A3'ten 25 mm daha alçak duruşa sahip olan otomobilde kullanılan fren diskleri önde 310 mm çaplı. Ayrıca bu parçalar, opsiyonel olarak karbon seramikten üretilebiliyor. Bu arada ön iz genişliği de 20 mm artmış.


Yenilenen motoru yine 2.5 litre hacimli ve 5 silindirli olan araç turbo besleme sayesinde 400 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılsa da bu limit 280 km/s'e çekilebiliyor.

Hyundai Elantra GT


Hyundai, Chicago otomobil fuarına bir sürprizle geldi. Aslında araç Avrupa pazarı için pek de yeni değil fakat kaputu altında sunulan motorlardan birisi, muhtemel bir sportif versiyona işaret ediyor.

Önceki nesilde olduğu gibi yeni i30'u da A.B.D. pazarında Elantra GT ismiyle pazarlayacak olan Hyundai bu nedenle bizler için yeni bir araç tanıtmadı. 2016 yılının Eylül ayında tanıtılan i30 ile aynı araç olan bu modelin diş görünüş olarak en büyük farkı, yüksek performanslı motora sahip olan seçeneğinde bulunan çift egzoz çıkışı.


İç mekanda da büyük bir yenilik sunmayan aracın asıl farklılıkları kaput altında yatıyor. Motor hacminin önemli olmadığı Amerikan pazarında giriş modelleri 2 litre hacimli bir üniteye sahip olacak Elantra GT'nin bu seçenekleri 163 beygir güç, 203 Nm tork üretebiliyor. Bu motor 6 ileri vitesli manuel veya tam otomatik şanzımanlarla donatılabiliyor.

Daha fazla performans isteyen müşterilerinse turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli motora yönelmeleri gerekiyor. Daha önce test ettiğim i30 Turbo'nun aksine Veloster'da olduğu gibi 204 beygir güç, 264 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.

Škoda Citigo


Volkswagen grubunun A segmentinde yer alan temsilcilerinden Škoda Citigo makyajlandı. Geçtiğimiz yıl makyajlanan Up!'ın ardından küçük üçlünün güncellenen ikinci üyesi olan otomobilde mekanik olarak yenilik bulunmuyor.

Ön bölümü tamamen yenilenen Citigo'da yeni farlar, kaput, tampon ve ön panjur yer alıyor. Farklı renklerde alınabilen yeni jant seçenekleri ve iki yeni gövde rengi donanıma eklenirken çift gövde rengi de opsiyonlar arasında. Yeni tasarım nedeniyle 34 mm uzayan aracın donanımına LED gündüz farları ve direksiyonsel sis farları da eklenebiliyor.


İç mekanı da daha renkli bir hale gelen otomobilde yenilenen gösterge paneli ve direksiyon simidinin yanında yağmur ve far sensörleri, dijital kumandaya sahip havalandırma sistemi ve deri direksiyon simidi gibi donanım yenilikleri de var.

Kaputu altında atmosferik beslemeli 1 litre hacimli motorlar barındıran otomobilin bu üniteleri 60 ile 75 beygir arasında güç ürettiklerinden, hafif yapıya rağmen yüksek performans sağlamaktan uzak kalıyor.

Dodge Durango SRT


Amerikalı üreticiler yerlerinde durmuyor. SUV üretimi konusunda çok istekli olan bu markalardan Dodge, Durango modeline sportif otomobil performansı katan versiyonuyla bizlerle birlikte.

İlk bakışta kaputu altında sakladığı gücü anlamak zor olsa da SRT'nin bazı detayları kendisini belli ediyor. Ek hava girişine sahip farklı ön tampon, siyah renkli ve 20 inç çaplı jantlar, hava girişli kaput, daha geniş yan etekler, daha güçlü görünüm sunan arka tampon ve geniş çapa sahip çift egzoz çıkışı aracın farklılıkları arasında.


İç mekanda SRT logolu sportif direksiyon simidi, yüksek yan desteklere sahip koltuklar, deri döşemeye sahip ön konsol, ortası dijital gösterge paneli, karbon fiber süslemeler, metal pedal seti ve telemetri verilerini gösteren büyük dokunmatik ekran donanıma eklenmiş.

Tahmin edileceği gibi daha sert ve alçak bir süspansiyon sistemiyle donatılan bu Durango modelinde Brembo imzalı frenler de kullanılıyor. Önde 381 mm çaplı disklere sahip sistemde bu aksta 6 pistonlu kaliperler görev yapıyor.


Kaputu altında 6.4 litre hacimli bir v8 barındıran Durango SRT, 475 beygir güç, 637 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanımında bulunduran otomobil 0'dan 96 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabiliyor. Bu arada aracın 2.5 ton ağırlığında olduğunu da belirteyim.

8 Şubat 2017 Çarşamba

Citroën C-Aircross


Fransız üretici Citroën'in ilginç tasarım çalışmalarının arkası gelecekmiş gibi görünüyor. C4 Cactus ile başlayan farklı tasarım dilini C3'e de aktaran firma şimdi de bu aracın yükseltilmiş seçeneğiyle karşımızda.

Henüz bir konsept olsa da büyük kardeşi gibi seri üretime az değişiklikle geçebilecek gibi görünen otomobil çift parçalı far tasarımı, farklı desenlere sahip gövde altı koruması, çift renkli gövde, çerçevesiz yan camlari gizlenmiş kapı kolları ve yan aynalar yerine kullanılan kameralarla dikkat çekiyor.


18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin daha sade bir tasarım sunan arka bölümünde üç boyutlu LED stoplar, kalın bir tampon ve büyük bir bagaj kapağı görülebiliyor. Bu arada konseptin tampon-tekerlek mesafelerinin azlığı ve Airbump gibi detaylar da gözden kaçmıyor.

İç mekanda da farklı tasarım anlayışını sürdüren C-Aircross'un oval direksiyon simidi, şeffaf plastik üzerine yansıtmalı gösterge paneli, orta konsolda yer alan büyük dokunmatik ekranı farklı bir görünüm sunarken vites konsolunda sunulan büyük boşluk ve telefon sabitlemeye yarayan deri bant kullanışlı.

Ford Expedition


Ford'un gelişimi sürüyor. A.B.D. merkezli firma geçtiğimiz yıl tanıttığı makyajlı F-150 modellerinin ardından şimdi de F-350 temelli SUV modeli Expedition'ın yeni nesil seçeneklerini beğenimize sunuyor.

Eskisinden çok daha derli toplu görünen yeni Expedition'da LED farların içine kadar giren geniş ön panjur ve dolgun görünen ön tampon dikkat çekiyor. Genel olarak köşeli hatlara sahip olduğu görülen SUV'nin arka kısmında daha büyük LED stoplar, siyah renkli D sütunu ve bagaj kapağının üzerine yerleştirilen küçük spoiler görülebiliyor.


İç mekanı standart olarak üç koltuk sırası sunmaya devam eden dev aracın konsolunda büyük yenilikler var. Havalandırma çıkışları artık beşgen olan Expedition daha derli toplu görünen bir orta konsola kavuşurken direksiyon simidi de daha sportif duruyor. İki adet analog göstergeye sahip olan gösterge panelinde çok daha büyük bir dijital ekran kullanılırken vites kolu yerine çevirmeli bir düğme kullanılmış.


Motor seçenekleri konusunda henüz detaylı bilgi verilmemiş olsa da aracın çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli, benzinli v6 motora sahip olacağı onaylandı. Hatta bu ünite 10 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulacak.

Toyota Yaris


Toyota, B segmentinde yer alan hatchback modeli Yaris'i makyajladı. Aracın 900'ün üzerinde parçasını yenilediğini açıklayan Japon üretici bu şekilde otomobilin albenisini artırmış.

Sivri burun yapısını koruyan Yaris'te kullanılan yeni farlar ve ön tampon biraz daha sportif bir görünüm oluştururken farklı jant ve gözde rengi seçenekleri artık tercih edilebiliyor. Siyah renkli tavan opsiyonu, bagaj kapağına doğru uzayan LED stoplar ve plakalığın üzerinde başlayan çizgiyle uyumlu tasarıma kavuşan arka tampon da dışarıda yaşanan değişiklikler arasında.


İç mekanda büyük bir farklılık bulunmasa da bazı yenilikler mevcut. Süslemeler artık piyano siyahı alınabilirken orta konsolda yer alan dokunmatik ekran güncellenmiş. Köşelerde bulunna havalandırma ızgaralarının tasarımları değişirken gösterge paneli de artık daha sade bir görünüme sahip.

Kaputu altında tek yenilik bulunan aracın 1.33 litre hacimli motoru artık kullanılmayacak. Bunun yerine gelen 1.5 litre hacimli ünite 111 beygir güç, 136 Nm tork üretebiliyor.

7 Şubat 2017 Salı

Opel Insignia Sports Tourer


Şu sıra station wagon tanıtmak moda. Akımın son oyuncusuysa Opel cephesinden geldi. Geçtiğimiz haftalarda yeni nesil örnekleri tanıtılan Insignia'nın büyük bagajlı kardeşi şık tasarımıyla dikkat çekiyor.


Ön bölümde tasarımını Grand Sport ,le paylaştığı görülen otomobilin bu kısmında ince uzun bir yapı hakim. Bir station wagon modelden beklendiği gibi arkaya doğru alçalmayan tavan iç mekanda baş mesafesini artırırken 4.99 metreyi bulan boy bagaj bölümünün 92 mm uzamasını sağlamış.


Kalın bir D sütununa sahip olan Insignia Sports Tourer'ın yan camları üzerinde görülen kromajlı çıta yatay yerleşime sahip LED stopların içerisine kadar devam ederken şık yapılı spoiler ve tamponun alt kısmına gizlenen çift egzoz çıkışı sportif görünümü pekiştimiş.


İç mekana geçildiğinde ön bölümde tasarımın Grand Sport ile paylaşıldığı görülürken 100 litre artışla arka koltuklar yatırıldığında 1.640 litreyi bulan bagaj hacmi etkileyici. Motorlarını da diğer Insignia modelleriyle paylaşacak olan araç önceki nesil örneklerden yaklaşık 200 kg daha hafif.