19 Mayıs 2017 Cuma

Škoda Karoq


Volkswagen grubunun SUV saldırısı devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Çek üretici Škoda'nın tanıttığı Kodiaq modeliyle markanın tarihinde yeni bir sayfa açılırken şimdi de Yeti'nin yerine geçecek olan Karoq dikkat çekecek.

Köşeli hatları Seat Ateca ile Kodiaq'ın bir karışımı gibi duran otomobilin tipik Škoda ön panjuru LED farlara kadar uzarken ikiye bölünmüş far grubu kaslı görünümü destekliyor. Arka bölümde dik inen bagaj kapağı ve LED stoplar modern görünürken tampon bu kısımda siyah renkli bırakılmış.


İç mekanınında da Kodiaq izleri görülen Karoq'un tanıdık kumanda elemanları arasında dijital gösterge paneli ve yeni nesil bilgi-eğlence ekranı bulunurken orta konsolun alt kısmı, arkasında ek göz saklıyor. Ayrıca LED ambiyans aydınlatması da 10 farklı renkte seçilebiliyor.


521 litre hacimli bagajı, arka koltuk sırtlıkları katlanarak 1.630 litreye kadar genişleyebilen otomobilin opsiyonel donanımında sunulan üç parçalı arka koltuklar yerlerinden sökülebiliyor. Bu sayede hacim, kademeli olarak 1.810 litreye ulaşabiliyor.


Kaputu altında da tanıdık üniteler bulunduran Karoq'ta 1 ve 1.5 litre hacimli benzinli, 1.6 ve 2 litre hacimli turbo Diesel motorlar görev yapacak. Motor ve donanıma göre önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek araçlarda 6 ileri vitesli manuel veve ya 7 ileri vitesli DSG seçeneği sunulacak.

14 yorum:

  1. Her sey iyi guzel de su vites topuzunun uzerindeki DSG yazisi nedir ya. Skoda yeter artik kotu gozukuyor kalitesiz duruyor yapmayin. Bitek bana mi kotu geliyor o yazi karakteri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2016 süperb sahibiyim, aracımda sevmediğim iki şey var; arkada süperb yazısının yanında yazan Skoda yazısı ve viteste yazan dsg yazısı. İkiside gereksiz, ikiside fuzuli.

      Sil
  2. 4 çeker araca çift kavramalı şanzıman ? şimdi bu 4 çekerli versiyonu alan vatandaş hafif arazide olsa " ıcıhta araziye girek hele " diyecek sonrasında " şanzıman ısındı dur " yazısı ekranda gözükecek soğuyana kadar dağın başında bilmem nerde kalıcak ne anladık bu işten ? üstelik sadece amblem değiştirerek aynı aracı piyasaya farklı araçmış gibi sürmek bence saçmalık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki gerekli iyileştirmeler yapılmış, artık ısınmıyor. Isınıyorsa da koşa koşa gidip alanların sorunu o. Yeni kasa hangi marka olursa olsun uzak duracaksın.

      Sil
    2. Bugun 2013 model vw passat aracım sabah şanzıman arızası verdi. Aracı servise çektiler. 6400 tl fiyat çıkardılar. Iyi niyet tatavasından 640 tl ye düsürdüler fiyati o da hep vw servisine gittigimdenmiş. Demek gitmesek mahvolduk. Özetle ben yandım siz yanmayın uzak durun şu vw grubu araclardan. Gidin tork konvertorlu arac alin basiniz agrimasin. Cift kavrama suv hele hic alinmaz. Ha bu arada yanlis kullanim falan yok benim kadar pimpirikli adam zor bulunur. 55bin kmdeydi arac daha. Bir daha vw grubunun onunden gecmem. Araci da sattim daha servisteyken alicisi cikti. Allah akıl fikir versin bu millete.

      Sil
    3. 4x4 çekişli herhangi bir arazi aracına yada araziye girebilme yeteneğine sahip bir araca çift kavramalı şanzıman konulması kesinlikle tasarım hatasıdır ! Çünkü hiçbir çift kavramalı zorlamaya gelmez evet genelde suv alanlar araziye pek girmez çünkü bumu bir statü gibi görüyoruz ama fark etmez istanbul gibi bir şehirde kar yağsın o zaman bile bu tip şanzıman hata verir ( vag grubu dışındaki araçlarıda bizzat tecrübe ettim ) bunu sadece vag grubu için demiyorum aynı tip şanzıman kullananan tüm firmalar için geçerli

      Sil
  3. Skoda Yeti'nin kendine has farklı bir görümü vardı. Onun yerine geçen Skoda Karoq'un görünümü ise hormonlu bir station wagon'dan (Crossover SUVlere verdiğim tanım) hallice.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Skoda Yeti'nin kendine has kalas bir görümü vardı. Onun yerine geçen Skoda Karoq'un görünümü ise güzel bir station wagon gibi. (Beğendiğim Crossover SUVlere verdiğim tanım)

      Sil
    2. Yeni BMW suvları, yeni XC60 ve xc90 gibi Volvo suvlar da station wagon tarzı tasarıma döndü. Galiba eskiden ihtişamlı görünmesi için yaptıkları bu tasarımı şimdi ; yol tutuş, viraj kabiliyeti, 0-100 değerinde iyileştirme yapma amaçlı olarak değiştirip, normal karoser tipine döndürmeye başladılar galiba.

      Sil
    3. Aynen Yeti kendine has ya sev ya nefret et tarzı bir araçtı. Bu bildiğin sıradan bir suv olmuş.

      Sil
  4. beyler c-suv satışları avrupada coşmuş durumda o yüzden yeti'ymiş alhbambra'ymış falan komple kalkıyor piyasadan. pazar bu şekilde yapacak bi şey yok.

    bunun dışında araba 10 numara olmuş bence, ateca'nın dümdüzlüğünü biraz bozmuş. onur bey sizce de öyle değil mi çok hoş olmamış mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de hoşuma gitti ama tabi şu sıralar SUV çılgınlığı olmasa bu kadar VW grubu çeşitliliğiyle başbaşa kalmazdık, o da doğru. Sonuçta özellikle Ateca ve Karoq birbirine çok yakın araçlar.

      Sil
  5. Konuya çok uzak olduğumdan sanırım. Ateca ve Karoq birbirine bu kadar yakınken Tiguan ın durumu nedir? Farklı bir yerde mi konumlandırıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Tiguan biraz daha premium kalıyor bu ikiliye göre. Audi Q3 daha da premium hatta. Bunlar arasında yeterli fark mevcut ama Seat ve Skoda arasında sportiflik ve konfor ayrımı var daha çok.

      Sil