15 Nisan 2017 Cumartesi

Citroën C5 Aircross


Citroën'in SUV modellerine bir yenisi ekleniyor. 2015 yılında Aircross isimli konseptle duyurulan otomobilin seri üretim hali 2017 Şanghay otomobil fuarında sergilendikten sonra satışa sunulacak.

Çift katlı LED farlarıyla ilginç bir ön görünüme sahip olan C5 Aircross'un tamponları, çamurluk üst bölümleri ve yan etekleri siyah korumalara sahip. Bu siyah korumaları ve yine aynı renkteki tavan raylarını kontrast renklerle biraz daha canlı hale getiren Citroën bu konuda başarılı da olmuş. Arka tamponun altına yerleştirilen dörtgen egzoz çıkışları da büyük jantlar gibi şık duruyor.


Dik inen bir bagaj kapağına sahip olan C5 Aircross'un arka kapıları arkasında da cam bulunması hem görünümü hem de görüşü iyileştirmiş. Bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler şık görünüm sunarken aynı şey, yatay yerleşime sahip LED stoplar için de söylenebilir.

4.5 metre boya, 1.84 metre genişliğe ve 1.67 metre yüksekliğe sahip olan otomobilde kullanılan ve 20 adet patente sahip olan progresif süspansiyon sistemi konfor ve sportifliği bir arada sunan cep dostu bir buluş.


Farklı tasarım anlayışı iç mekanda da devam eden otomobilde farklı renklerde çift tonlu deri döşeme kullanılırken üst ve altı düzleştirilen dört kollu direksiyon siminin arkasında dijital gösterge paneli görülebiliyor. Çift parçalı havalandırma ızgaraları, orta konsolda aralarına büyük dokunmatik ekranı alırken vites kolu ve çekiş sistemi modunu kumanda eden düğmeler kardeşi Peugeot 3008'den alınmış.


Çin pazarında turbo beslemeye sahip 1.6 ve 1.8 litre hacimli benzinli motorlarla satılacak olan araç 165 ve 200 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip olacak. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan bu otomobillerle birlikte sunulacak olan hibrit model bir çift elektrik motoruyla gücü 300 beygir seviyesine yükseltecek.

8 yorum:

  1. tasarımı çok güzel. türkiyede satışa sunulacak mı onur bey bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gelecek Türkiye'ye de.

      Sil
    2. peki sizce bu mu, opel grandland mi peugeot 3008 mi? yoksa ben bunlara yerden 5 cm daha yüksekler diye fazla para verilmesine karşıyım diyip honda civic hatchback mi seçersiniz?

      Sil
    3. Grandland ve C5 Aircross'u kullanmadan bir şey söyleyemem ama ben SUV almam. İhtiyaç duymuyorum bu tip araçlara.

      Sil
  2. citroen neden çin pazarını 1.öncelik haline getirdi.C5 çinde var sadece hatta bazı modellerde.avrupada halbuki hatırı sayılı satış rakamları, bilinirlik ve marka kültürü olan marka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D segmenti sedan şu sıralar Avrupa'da hiç tutulan bir gövde tipi değil. Honda da Accord'u bu yüzden satmıyor zaten Avrupa'da. Çin hem bir sedan pazarı hem de nüfusu Avrupa'nın 2 katı. Ayrıca otomobil sahip olma oranı da düşük. Bütün bunlar Çin'i cazip kılıyor. Mercedes, makyajlı S Serisi'ni bu yüzden Çin'de tanıtacak.

      Sil
    2. Yanlız çinin yarısı ömrünü pirinç püresi yiyerek tamamlıyor. Direk Avrupa'nın iki katı pazar demek yanlış olur. Lakin zengin yaşam süren eyaletleride yok değil markalar onlara yönelik hamle yapıyor.

      Sil
    3. Doğru. O nedenle nüfus iki kat dedim zaten pazar değil. Pazarın aç olması satışları coşturuyor Çin'de. Satılan araçların çoğu pek lüks sayılmaz ama yine de ciddi rakamlar geçiyor.

      Sil