29 Mart 2017 Çarşamba

Toyota C-HR Hybrid e-CVT Basın Lansmanı


Uzun zamandır görünümüyle insanları pek de heyecanlandıramayan araçlar üreten Toyota bu güdüşe C-HR ile dur dedi. Karşımıza ilk olarak 2014 yılında bir konsept olarak çıkan crossover, 2015 yılında daha olgun bir konsept halini alırken geçtiğimiz yıl, bu etkileyici konseptlere çok benzeyen bir şekilde seri üretime alındı.

Diesel motor seçeneği bulunmayan araç Türkiye'de de üretilirken yurt dışında sunulan 1.5 ve 2 litre hacimli motorlar ülkemizde yerini 1.2 litre hacimli turbo ve 1.8 litre hacimli atmosferik emişli benzinli motora sahip hibrit seçeneklere bırakmış durumda.


4.360 mm boya, 1.795 mm genişliğe ve 1.555 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin diş görünümü Toyota'dan beklemeyeceğiniz kadar cesur. İnce uzun LED farlar çamurlukların üzerine kadar giderken şişkin çamurluklar, derin bir yan karakter çizgisi, C sütununa yerleştirilmiş arka kapı kolları, sert köşeler, parantez biçimli LED stoplar ve bagaj kapağında yer alan çift spoiler dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor.

Aracın jant çapları 18 inç olsa da yandan bakıldığında lastik bölümü yine biraz küçük duruyor ama genel hatların etkileyiciliği bu detayı unutturabilecek kapasitede.

İç mekanda da daha genç bir görünüm sunan C-HR'da şık görünümlü, 3 kollu direksiyon simidi, sade görünümlü göstergeler, orta konsolun tepesine yerleştirilmiş büyük dokunmatik ekran, ince yapılı havalandırma ızgaraları ve hoş duran klima kumandaları dikkat çekiyor. Diamond donanımlı olan test aracımızda görev yapan deri koltuklar koyu kahverengiyle iç mekana renk katmaya çalışsa da genel olarak siyah olan bu bölüm olduğundan sıkışıkmış gibi duruyor.


Vites konsolu üzerinde küçük ve şık bir vites topuzunun haricinde ayrı ayrı konumlandırılmış bir çift bardaklık da bulunuyor. Kapı içi cepler çok büyük olmasalar da varlıkları olumlu. Yedek lastikle birlikte 297 litreye düşen bagaj hacmi, bu donanım istenmezse 377 litreye ulaşıyor.

Arka koltuklarda boyutlarına göre başarılı baş ve diz mesafesi sunan C-HR'ın asıl basıklığı burada belli oluyor. Yan camların kısa yapısı, siyah renkli tavan kaplaması ve cam tavan opsiyonunun bile olmaması arka bölümdekilere klostrofobik bir ortam sağlamış. Arka kapılarda cep bulunmasa da üst bölüme yerleştirilen bardaklıklar mantıklı donanımlar. Arka koltuk havalandırma kanalları ve orta kol dayanağının olmamasıysa eksiklik olarak belirtilebilir.


Bu arada ön koltukların sportif bir otomobilde olması gerektiği gibi başarılı yan desteklere sahip olması ve uzun yolda yormayacak sert yapıları beni şaşırttı. Araç sadece elektrik motoruyla ilerlerken oluşan sessizliği bozmamak için başarılı bir ses izolasyonu sunan C-HR'da görev yapan süspansiyon sistemi de ortalama sertlikte. 225/50 ölçülerini sunan lastiklerse küçük yol bozukluklarını sönümlemek için yeterli yanak genişliğine sahip.

Yumuşak bir direksiyon sistemine sahip olan otomobil tam bir şehir otomobili. Sıkışık trafikte, yeterince şarjı varsa benzinli motorunu kullanmayan aracın dönüş çapı da başarılı bir manevra kabiliyeti sağlıyor. Ön ve arka park sensörlerinin yanında geri görüş kamerası ve park yardımcısı sunulması kötü arka görüş açılarını affettiriyor.


Mecidiyeköy-Yeniköy arasında yaptığımız test sürüşünde performansını test etme imkanı bulamadığımız C-HR Hybrid'in elektrik motoru sayesinde düşük süratlerde benzin tüketmemesi harika. Çoğunlukla yokuş aşağı bir yolculuk yaptığımızdan devreye çok girmeyen içten yanmalı motor sayesinde ortalama tüketim değerimiz 3.3 litre/100 km gibi komik bir seviyede kaldı.

Gerektiği zamanlarda sarsıntısız bir şekilde devreye giren benzinli motor CVT şanzıman nedeniyle pek sürüş zevki odaklı olmasa da şehir trafiğinde bunun büyük bir önemi yok. 1.8 litre hacimli ünite 98 beygir güç, 142 Nm tork üretebilirken elektrik motorunun katkısı 72 beygir güç, 163 Nm tork oluyor. Ne yazık ki karma kullanımda güç 122 beygirin üzerine çıkmıyor. Bu da ağırlığı 1.5 tonu bulan otomobile 11 saniyelik bir 0-100 km/s hızlanması ve 170 km/s'lik maksimum sürat kazandırıyor.


Donanım listesi uzun olan Diamond paketli otomobilde elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, dokunmatik bilgi ekranı, yağmur ve far sensörleri, park sensörleri, geri görüş kamerası ve park yardımcısı, çift bölgeli tam otomatik klima, Bluetooth, USB ve Aux bağlantıları, ısıtmalı ön koltuklar, mavi renkli ambiyans ışıklandırması ve yarı deri koltuk döşemesi standart olarak sunuluyordu.

Toyota'ya bile sürpriz olan ÖTV teşviği sayesinde fiyatları yaklaşık 40.000 TL düşen hibrit C-HR modelleri sadece önden çekişli olarak alınabiliyor. Testimize konuk olan en pahalı paketli otomobilin fiyatı 126.700 TL olarak belirlenirken LED farlar ve ön sis farları, otomatik far yükseklik ayarı ve deri döşemeyi barındıran Diamond Premium paketi 6.750 TL, JBL müzik sistemiyse 3.900 TL karşılığında alınabiliyor.

11 yorum:

  1. Hocam bize guzel, ingilizce okumalik blog tavsiye edebilir misin? :D agamemnon'a hergun giriyoruz zaten, cardesignnews var o da cok az bilgi paylasiyor. Tadi damagimda kalacak soyle guzel bi bulamadim sanki..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog okumaya zamanım olmuyor ama Carscoop ve Motor1 gibi siteler favorim. Hatta ikincisinde çalışıyorum da :)

      Sil
    2. Autobild işini görür mü?

      Sil
  2. İyi hoş da hiç kullanışlı değil maalesef. Çocuklu insanlara göre değil. Gidip gördüm test sürüşüne bile çıkmadım. Arka tarafta çocuk yolculuk etmez, tabut gibi. Bagaj çok küçük, B hatchback standartlarında anca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toyota'ya gelen yorumlardan bazılarında arka koltuklarda dar camlar sunulmasını çocuk güvenliği açısından iyi bulanlar varmış. Bence de çok karanlık arka koltuklar.

      Sil
    2. İlginç insanımız var hakikaten :)

      Sil
  3. 126.700 ₺ ödeyip ekonomi yapmaya çalışacak adamlar var Muahahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu düşünceyle yola çıkarsak ülkede Diesel araç satılmaması lazım. Malum, artık C segmenti Diesel model parası oldu 126.700 TL.

      Bir de artık satılan araçların çoğu filolara gidiyor. Adam araç kiralayacaksa kullanım giderinin minimum olması avantaj sonuçta.

      Sil
  4. Autobild'in bi tik daha iyisi olsa keske...

    YanıtlaSil
  5. ohh gel keyiım gell porscheler nasıldı onur :D

    YanıtlaSil