18 Mart 2017 Cumartesi

Lotus Elise Sprint


Lotus ailesi hafiflemeye devam ediyor. Her geçen gün yeni bir versiyonu tanıtılan Elise modelleri arasına geri dönen Sprint, kullanılan hafif malzemeler sayesinde ağırlığı 800 kg'ın da altına çekmiş.

Dış görünümde hafifletilmiş jantlar ve gövde üzerine uygulanan grafikler haricinde büyük bir değişiklik görmek mümkün değil. Bununla birlikte bol bol karbon fiber kullanımı, yeni fren diskleri ve lityum iyon akü sayesinde toplam ağırlık 798 kg'a kadar inmiş.


Aracın hafifletilme işlemi iç mekanda da devam ediyor. Kapı eşikleri ve kotuklar karbon fiberden üretilirken vites konsolu da ağırlık eksiltme işleminden payına düşeni almış. Üstelik bu işlem sonunda görünümü çok daha sportif hale gelmiş.

Kaput altında iki motor seçeneği sunan Elise Sprint'in 1.6 litre hacimli ünitesi 136 beygir güç, 160 Nm tork üretebilirken kompresör beslemeli, 1.8 litre hacimli motor 220 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor.

7 yorum:

  1. hacı geçen fotoğrafını gördüm amma zayıflamışsın, çok yakışmış sakın bozma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz aldım geri ama vereceğim tekrardan :)

      Sil
    2. Valla başarılarının devamını dilerim , kolay bir şey değil kilo vermek. Ben henüz hedeflediğim kiloya ulaşamadım. Boyum 1.84. Geçen yıl nisan ayında kilom 110 idi. Şu an 90 kiloyum amaçım 80 kiloya kadar düşmek.

      Sil
    3. Korkmana hiç gerek yok. İradeni koruduktan sonra almazsın. Sağlıklı yaşamlar :)

      Sil
    4. hoca siteyi güncelle

      Sil
    5. Tanıtım olmuyor ki şu sıralar. Ben de bekliyorum güncellemeyi. Bu arada bir C-HR haberi yapayım bari :)

      Sil
  2. Onur abi Lotus'daki hafifleme yorumlarada yansımış

    YanıtlaSil