1 Şubat 2017 Çarşamba

BMW 5 Serisi Touring


Yeni nesil BMW 5 Serisi'nin sedan seçeneklerinin ardından station wagon kasaya sahip Touring de tanıtıldı. Alman markanın şık modeli görünümüyle olduğu kadar kullanışlılığıyla da dikkatleri üzerine çekiyor.

Önden bakıldığında bir sürpriz sunmayan otomobilin yapısı B sütununa kadar sedan kardeşle aynı. Port bagaj rayları alçak tutulan aracın tavan çizgisi, tahmin edilebileceği gibi daha düz bir yapıya sahip. Arka bölümde LED stopların haricinde şık bir de spoiler dikkat çekerken tampon yapısı dört kapılı kardeşinkiyle benzer.


İç mekanı da bildiğimiz 5 Serisi olan Touring'in asıl farklılığı arka bölümde yer alıyor. Daha fazla diz ve baş mesafesi sunan arka koltukların sırtlıkları elektrikli olarak, 40:20:40 oranında katlanabiliyor. Elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağının camını da bağımsız olarak açmaya izin veren BMW'nin bagaj hacmi 570 ile 1.700 litre arasında değişirken yükleme kapasitesi ciddi bir artışla 730 kg'a kadar ulaşabiliyor.


Otomatik seviye ayarlı pnömatik arka süspansiyon sistemini standart donanımda sunacak olan 5 Serisi Touring'in motor seçenekleri de tanıdık; 2 litre hacimli ünitelerden benzinli olanı 252 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken Diesel seçenek 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.

3 litre hacimli motorlardan benzinli olan 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken Diesel seçenek 265 beygir güç, 620 Nm tork üretiyor. İlk etapta dört tekerlekten çekiş sistemi sadece 6 silindirli motorlarda sunulurken 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman bütün araçlarla birlikte alınabiliyor.

10 yorum:

  1. Karoser tipleri arasında en kullanışsız olanı sedandır efendim. Station gövde tipi araçlarla uzunluğu halde bagajı kullanışsızdır uzun eşyalar sığmaz fakat boyu uzun olduğu için bagaj fakiri hatchbackler gibi pratik ve kullanışlı değillerdir. Fakat bunu insanımıza anlatamıyoruz. Gidiyor geniş aile aracı diye doblo caddy alıyor. Halbuki station araç işini görecek. Neyse zaten bmw 5 touring bu konuda örnek bir araç değil ama yinede bu kadar param olsa sırf farklı olmak adına sedan 5 almak yerine touring alırdım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.
      Göreceli olmakla birlikte daha şık diye düşünüyorum. [Ya da yaşlanıyorum]

      Sil
    2. Steyşın vagon kullanan biri olarak kesinlikle katılıyorum. 0 km. B segmenti bagajı büyük araç ararken sedanlara baktım geniş ama kullanışlı ve pratik değil. İbiza ST aldım. Uzun geniş ve hacimli yükleri, eşyaları ve valizleri yükleyip indirirken çok işime yarıyor. B segmenti olmasında rağmen 28 inç jantlı bisikletimi bile kolayca yerleştirebiliyorum. Bir sonraki arabam yine Station wagon olacak inşallah. C segmentine geçiş yapacağım ilerde.

      Sil
    3. Octavia Combi öneririm bir daha ki sefer için. Ben çok memnunum. Akrabaların , tanıdıkların lafına uysam caddy alacaktım.

      Sil
    4. Seat Ibiza ST den sonra Vw group abileri Leon ST ve Octavia Combi çok da fazla seçeneğin olmadığı C SW listemin ilk 2 sırasında. Astra ST Ceed SW ve muhtemelen sınıfın en çok satan modeli olacak Egea SW de favorilerimden.

      Sil
  2. Abi bunu spoilerden mi sayıyorsun ya. Bu bakış açısıyla spoileri olmayan hatch veya sw üretilmiyor anlamına gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ek parça koymuşlar sonuçta oraya. Peugeot 208'de yok mesela.

      Sil
    2. Aha açığım çıktı diye bi koşu 208 testlerine gittim. Orta stop lambasının bulunduğu parça zagato misali bombeli tasarlanmış. Onunda spoiler olarak sayılması lazım, olmaz dersen en azından difüzör say bari.

      Şaka bir yana mesleki bir soru sorayım. Sektörün içinde çalışmak mı daha iyi, yoksa medyada mı? Güncel geçişlerinin artılarını eksilerini farketmişsindir sanırım.

      Sil
    3. Yükseklerde bir yerlere gelmek isteyen birisi için içerisi iyi olsa da medyada çok daha rahat ve konforlu vakit geçiriliyor kesinlikle.

      Sil
    4. (Bakınız:Fatih altaylı)

      Sil