10 Şubat 2017 Cuma

Audi RS3 Sportback


Audi, geçtiğimiz yıl makyajladığı A3 ailesinin Sportack gövde seçeneğine en güçlü versiyonu ekledi. Hatırlarsanız yeni motoruyla tanıtılan ilk RS3 yine geçtiğimiz yıl karşımıza çıkan sedan seçenekti.

Tasarım anlamında sunulanlar tanıdık. Sportif görünümlü ön tampon, alt bölümünde "Quattro" arması bulunan panjur, 19 inç çaplı jantlar, mat metalik renkte yan aynalar ve tavan rayları, genişletilmiş yan etekler, büyüyen spoiler, difüzör ve bir çift geniş çıkışa sahip egzız sistemi dokunuşları tamamlamış.


İç mekanda S Line paketli bir A3'ten çok farklı olmayan otomobilde sportif desteklere sahip koltuklar, metal pedal seti, alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, Alcantara döşemeler ve dijital gösterge pnaeli gibi detaylar bulunuyor.

A3'ten 25 mm daha alçak duruşa sahip olan otomobilde kullanılan fren diskleri önde 310 mm çaplı. Ayrıca bu parçalar, opsiyonel olarak karbon seramikten üretilebiliyor. Bu arada ön iz genişliği de 20 mm artmış.


Yenilenen motoru yine 2.5 litre hacimli ve 5 silindirli olan araç turbo besleme sayesinde 400 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılsa da bu limit 280 km/s'e çekilebiliyor.

3 yorum:

  1. Türkiye'de alınamayacak bir başka başarılı model daha. adamlar 10 sene öncesinin süper spor araçlarına yakın performansta hatchback üretmiş. ferrari f360- f430 ayarında hızlanma değerlerine sahip. Bunu yaparken bir de 7-8 litre yakıt tüketiyor. Ama biz ikinci sınıf insan olduğumuz için bu aracı almak istersek değerinin 3-4 katı para vermemiz gerekiyor. Vergisini siktiğimin memleketinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vergisini bilmem ne ettiğiniz kısmına katılıyorum fakat 7-8 litre yakması hayal.. Lakin 10-12 dolayları da gayet makul.

      Sil
    2. Çok zor olduğunu sanmıyorum. Turbo benzinli motoru nasıl kullanırsanız öyle cevap verir. Çok basarsanız atmosferiklerden de fazla yakar. 20-25 litre bile yaktırılabilir pistte. Ama düşük devir, az fren ile hızlanmalara dikkat edilerek kullanılırsa 7-8 litre hiç de hayal değil günümüz teknolojileriyle. Ha bu araç o şekilde kullanılmaz günlük hayatta tabi. Ama en azından istenilirse az yakma potansiyeli var araçta. Önemli olan da o. Pratikte nasıl kullanılacağı tamamen kullanıcının tercihine kalmış.

      Ancak bazı araçlar var. İsteseniz de istemeseniz de hayvanlar gibi yakıt tüketiyorlar. Sorun teşkil eden o grup oluyor genelde.

      Sil