22 Ekim 2016 Cumartesi

DMC Huracán LP1088 E-GT Spyder


DMC'nin Lamborghini aşkı bitmek bilmiyor. İtalyan üreticinin bütün modelleri için birden çok modifikasyon kiti geliştirme çabasında olan firma şimdi de Huracán Spyder'ı bir canavara çevirmiş.

Tamamen yenilenen ön tamponunda çok daha büyük hava girişlerinin yanında kenarları deflektörlere sahip büyük bir splitter da bulunan otomobilde yan eteklerin alt kısmı da karbon fiber aerodinamik kite kavuşmuş. Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arka bölümünde büyük bir spoiler ve difüzör bulunuyor.


5.2 litre hacimli v10 motoru çift turbo beslemeyle 1.088 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilen Huracán'ın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.7 saniye alırken maksimum sürati 354 km/s olarak açıklanıyor.

20 Ekim 2016 Perşembe

Lynk & Co 01


Çin'de önemli gelişmeler var. Geely ve sahip olduğu firmalardan Volvo'nun kurduğu marka Lynk & Co ilk aracını tanıttı. İlerleyen dönemde Volvo XC40'ın da kullanacağı modüler platform üzerine geliştirilen otomobil farklı bir tasarım anlayışına sahip.


Daha çok genç müşterileri hedefliyormuş gibi görünen 01'in dik bir tasarıma sahip ön bölümünde Nissan Juke ve çeşitli Citroën modellerinden tanıdığımız parçalı far tasarımı dikkat çekiyor. Büyük jantlar ve yan aynalarla birlikte kontrast renkte seçilebilen alçak tavanıyla farklı görünen otomobilin arka bölümünde dar bir bagaj kapağı camı, LED stoplar, spoiler ve çift egzoz çıkışı görülebiliyor.


İç mekanı biraz daha sade detaylara sahip olan 01'de bazı kumanda düğmelerinin Volvo ile paylaşıldığı fark ediliyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, sabit kafalıklı ön koltuklar, canlı bir tasarım sunan havalandırma ızgaraları, orta konsolun büyük kısmını kaplayan dokunmatik ekran, rengi değiştirilebilir ambiyans aydınlatması ve küçük vites topuzu bu bölümde göze çarpan noktalar.

Boyu, 4.53, eni 1.85, yüksekliği 1.65 ve aks mesafesi 2.73 metre olan 01'in ileri teknoloji özellikleri arasında internet bağlantısı ve sürücünün verdiği şifre sayesinde aracın fonksiyonlarına bağlanabilme olanağı da bulunacağı açıklandı.


Motorlar hakkında kesin bir bilgi verilmese de XC40'ın benzinli ve Diesel ünitelerinin manuel ve çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlarla eşleştirilmesi bekleniyor. Ayrıca hibrit bir seçeneğin de ileri bir tarihte aileye katılması muhtemel.

Seat León


İspanyol firma Seat'ı C segmentinde temsil eden León makyajlandı. Zaten şık bir görünüm sunan otomobilde yaşanan değişiklikler hemen fark edilemese de kaput altına eklenen yeni motorlar öne çıkmayı başarmış.


Yenilenen ön tamponunda daha küçük sis farları barındıran León'un LED farları farklı bir iç tasarıma kavuşurken genişleyen ön panjur daha fazla kromaja sahip. Yeni jant ve gövde rengi seçenekleriyle birlikte Xcellence isimli bir donanım seçeneğine de kavuşan otomobilin arka bölümünde tamponun rötuşlandığı ve stopların iç desenlerinin değiştiği görülebiliyor.


İç mekanda da büyük değişiklikler sunmayan makyajlı León'un FR donanım paketinde daha fazla piyano siyahı kaplama bulunurken Xcellence'ta metalik gri kaplamalar kullanılmış. Orta konsolda kullanılan daha büyük dokunmatik ekran düğme sayısını azaltırken elektrikli park freni kullanımı nedeniyle vites konsolunun tasarımı yenilenmiş. Ayrıca USB ve Aux girişlerinin yeri hafifçe değiştirilerek orta konsol altında daha bol depolama hacmi yaratılmış.


Adaptif hız sabitleme sistemi, şerit takip asistanı ve sıkışık trafik asistanının birleşimiyle 60 km/s sürate kadar yarı otonom olarak kullanılabilen León'un kaputu altında, Cupra gelene kadar, güçleri 90 ile 184 beygir arasında değişen motor seçenekleri görev yapıyor olacak. Aileye yeni katılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 115 beygir güç üretebilirken 1 litre hacimli benzinli ünite de aynı güce sahip olarak seçenekler arasında yerini almış.

Dime Mercedes-AMG GT


Mercedes ve AMG ikilisinin dikkat çekici performans modellerinden GT'nin kaputu altına el sürmeyen modifikasyon firması kalmadı gibi. Gruba katılan güncel kuruluşlardan Dime Racing, A.B.D.'nin de bu işin içerisinde olduğunu gösteriyor.

Görünümünde dikkat çekici değişiklikler yapılan otomobilde düz bir ön panjur kullanılırken ön tampon altına splitter, yanlarınaysa entegre deflektörler eklenmiş. Yan etekler ve solungaç çerçeveleri de diğer eklentiler gibi karbon fiberden üretilirken arka bölümde çift katlı spoiler, difüzör ve ortaya yerleştirilmiş egzoz çıkışları görülebiliyor.


Hafifletilmiş jantlara da kavuşan aracın asıl farklı yanıysa kaputu altında. Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motoru 745 beygir beygir güç üretebiliyor. Yılda sadece 100 adet kit sunacak olan firma aracı 150.200 Dolar'dan başlayan fiyatlara satacak.

19 Ekim 2016 Çarşamba

Mountune Fiesta 265


Mountune Performance, Ford Fiesta ST'nin peşini bırakmıyor. İngiliz modifikasyon firmasının tanıttığı MR265 isimli güçlendirme kitiyle birlikte otomobil neredeyse Fİesta RS olarak adlandırılmayı hak ediyor.

Görünümünde yapılan değişiklikler farklı tasarıma sahip jantlar ve gövde grafiklerinden ibaret olan otomobilin turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli motoru 265 beygir güç, 370 Nm tork üretiyor. Bu verilerle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sadece 5.7 saniye sürüyor.

17 Ekim 2016 Pazartesi

BMW M4 DTM Champion Edition


BMW'nin DTM şampiyonluğu şerefine ürettiği M modellerine bir yenisi eklendi. İki yıl önce olduğu gibi yine bir M4 temelleri üretine geliştirilen otomobil bu yıl da Marco Wittmann'ın şampiyonluğunu kutluyor.

Bu yıl M4 GTS temellerini kullanan otomobilde ön tampona eklenen deflektörlerle tavan, bagaj kapağı ve yan bölümde görülen grafikler en büyük tasarım yenilikleri. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar siyaha boyanırken bombeli kaput, karbon fiber tavan, büyük spoiler ve OLED stoplar donanımda yer alıyor.


Almanya'da 148.500 Euro'ya alıcı bekleyen aracın iç mekanda 200 adetlik sınırlı üretimi işaret eden plakalarla iptal edilmiş arka koltuklar, takla kafesi, yarış koltukları ve hem üç hem de altı noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunuyor.

M4 GTS'in su püskirtme sistemine sahip, çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli motoruyla donatılan otomobil 500 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşılırken maksimum sürat 305 km/s'te sınırlandırılmış.

16 Ekim 2016 Pazar

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG Highline


Giderek büyüyen C segmenti SUV sınıfında temsil edilmeyen marka kalmadı gibi. Bu araçlar düşünüldüğünde aklımıza gelen ilk modellerden olan Tiguan'ın konsept hali 2006 yılında Los Angeles otomobil fuarında ortaya çıktı. Bundan bir yıl sonra piyasaya çıkan araç Golf temelleri üzerine geliştirilmişti.

2011 yılında makyaja uğrayan Tiguan'ın ikinci nesil örnekleriyse 2016 yılında piyasaya çıktı. Önceden olduğu gibi benzinli ve Diesel motorlarının birçok güç seviyesi bulunan otomobilin testime konuk olan örneği 2 litre hacimli turbo Diesel üniteye sahip. Avrupa'da güç çıkışları 115 ile 240 beygir arasında değişen motorun şu anda Türkiye'de satılan tek örneğiyse 150 beygir gücünde.