1 Ekim 2016 Cumartesi

Opel Ampera-e


Opel'den beklenen haber Paris'te geldi. Chevrolet'nin Bolt ismiyle piyasaya sürdüğü kompakt elektrikli hatchback modeli Alman firmanın logosuyla da satılacak. Ampera-e ismini alan otomobilin özelliklerinde bir değişim yok.

Ön panjur tasarımı dışında Chevrolet markası ile üretilen kardeşinden bir farklılığı bulunmayan otomobilin iç mekanında da aynı tasarım özellikleri devam ediyor.

Elektrik motoru 204 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen otomobilin menzili 500 km'nin üzerinde olarak açıklanmış olsa da gerçek sürüş şartlarında bu mesafenin 380 km civarında olacağı belirtiliyor.

Porsche 911 GT3 Cup


Bu yıl Paris'te tanıtılan yarış araçlarından en tanıdık olanı karşınızda. 1998 yılından bu yana 3.000 adedin üzerinde satış rakamına ulaşan otomobil bu konuda rekoru elinde tutan 911 GT3 Cup'tan başkası değil.


Görünüm olarak yerini aldığı araçtan çok farklı olmayan yarış otomobilinde yapılan küçük değişikliklerin tamamı aerodinamik iyileştirmelerden oluşuyor. Önde yer alan splitter, tek parça, 18 inç çaplı jantlar ve dev spoiler gibi unsurlar aynen korunmuş.


İç mekanı da değişiklik yaşamayan otomobilin asıl büyük farklılığıysa kaputu altında bulunuyor. 6 silindirli Boxer motoru artık 4 litre hacimli olan 911 GT3 Cup 485 beygir güç üretiyor. Ağırlığı hala 1.200 kg olan otomobilde 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman kullanılmış.

30 Eylül 2016 Cuma

Audi RS3 LMS


Bu yıl Paris otomobil fuarı yarış otomobilleri açısından da verimli geçiyor. Audi'nin küçük sportif sedan modeli RS3 Sedan'ı tanıtmasının hemen ardından Audi Sport'un bu aracın ilk yarış versiyonunu sergilemeye başlaması bunun göstergesi.

TCR regülasyonlarını karşılayan otomobil izin verilen en yüksek genişlik olan 195 cm'ye ulaşana kadar çamurluklarına eklemeler yapılmış. Önde dev splitter ve kaputta açılan hava çıkışı dikkat çekerken geniş yan etekler, büyük spoiler, difüzör ve tek egzoz çıkışı dikkat çeken diğer detaylar arasında.


Pistler için gereksiz bütün detaylardan arındırılan iç mekanda tam boy takla kafesi, yarış koltuğu, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, tek hamlede yerinden sökülebilen Alcantara direksiyon simidi ve dijital gösterge tablosu bulunuyor.

Standart aracın 2.5 litre hacimli motoru yerine yine turbo beslemeli fakat 2 litre hacimli bir ünite kullanan yarış aracı 330 beygir gücünde. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 240 km/s.

Hyundai i20 WRC


Hyundai'nin yarış aracı konseptine Paris'te bir kardeş geldi. Yeni kurallara uygun olarak hazırlanmış bir i20 WRC şeklinde gerçekliğe dönüşen bu kardeş yeni nesil C3 WRC ile birlikte parkurlara çıkacak.


Yeni kurallara uygun olarak daha geniş ve daha uzun olan otomobilde büyük splitter, genişletilmiş çamurluklar, dev difüzör ve çift katlı spoiler kullanılmış. Ayrıca artık 380 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motorun nefes alıp verebilmesi için kaput çevresinde ek hava giriş ve çıkışları konumlandırılmış.

Dacia


Renault'nun yan markalarından Dacia da Paris'te yenilikler sergileyenlerden. Logan ve Sandero ailesini hafifçe makyajlayan firma yeni motor ve şanzıman seçenekleriyle de dikkat çekiyor.

Sandero ve Logan ailelerine yeni ön panjurlar tasarlayan Dacia LED gündüz aydınlatmasına sahip farların iç tasarımlarını değiştirmiş. Sis farlarının etrafı, modele göre mat veya parlak gri renklerde alınabilirken jantlar ve stopların iç desenleri de yeni tasarımlarına kavuşmuş.


İç mekanda sunulan en büyük yenilik yeni dört kollu direksiyon olarak gösterilebilirken Nissan Micra'da da görev yapacağı açıklanan 1 litre hacimli, 75 beygir güce sahip olan benzinli motor aileye eklenmiş.

Uzun zamandır beklenen bir haber de Duster için geldi. Romanya merkezli üreticinin arazi aracı artık çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor. 6 ileri vitesli ünite sadece 110 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli turbo Diesel motorla ve önden çekiş sistemiyle birlikte sunulacak.

Ram Rebel TRX


Daha önce tanıttığı Ram 1500 Rebel modeliyle arazi şartlarına daha uygun sportif bir pick up modeli tanıtan Ram, rakiplerinin artan güçlerine karşı koyabilmek için yeni bir araç hazırlıyor. İlk etapta bu aracın konsept hali Rebel TRX ismiyle tanıtıldı.

Genişletilmiş gövde, makyajlanmış ön tampon, 17 inç çaplı çekil jantlara sarılmış 37 inç çaplı arazi lastikleri, kaputa ve farların yanına eklenen hava girişleri, LED sis farları ve spotlar, metal yakıt deposu kapağı, yan koruma barlaının arkasına entegre edilen egzoz çıkışları, arkaya eklenen çeki kancaları ve özel hazırlanmış kasasıyla standart Rebel'dan farklılaşan aracın süspansiyon ve fren sistemi de güçlendirlmiş.


İç mekanda Viper'dan alınan direksiyon simidi, Alcantara döşemeler, daha sportif yan destekler sunan koltuklar, şık bir vites topuzu, kapı kolları yerine geçen naylon bantlar ve altı noktadan bağlantılı emniyet kemerleri diikkat çeken aracın iç aynasının arkasında GoPro yerleşimi için özel bir aparat yer alıyor.

Kaputu altında, Dodge'un Hellcat uzantılı otomobillerinde de görev yapan kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli v8 motorun 575 beygir güç üretebilen bir versiyonu görev yapan pick up bu bölümde de başarılı puanlar alıyor.

Audi RS3 Sedan


Audi'nin sportif model ailesi genişlemeye devam ediyor. A3 Serisi'nin en güçlü modellerini belirten RS3 arması artık A3 Sedan modelleri için de sunulacak. Hem de üretimdeki en güçlü 5 silindirli motorla.

Tipik Audi stilinde ilerleyerek aracı aşırılıktan uzak tutan marka ön bölümde daha geniş hava girişlerine sahip tampon, yanda 19 inç çaplı jantlar, biraz daha geniş etekler, arkadaysa ince bir spoiler, difüzör ve iki geniş egzoz çıkışına yer vermiş. Fotoğraftaki araçta siyah renkli olan ön panjur, tampon süslemeleri, cam çerçeveleri ve yan aynalar mat metalik gri renkte de alınabiliyor.


İç mekanı da büyük bir sürpriz sunmayan RS3 Sedan'ın dijital gösterge paneli, alt kısmı düzleştirilmiş deri/Alcantara kaplı direksiyon simidinin arkasında yer alıyor. Metal pedal seti, yükseltilmiş yan desteklere sahip koltuklar ve birçok RS logosu standart donanımda yer alıyor.

Standart A3 Sedan modellere göre 25 mm daha alçak olan otomobilin ön aksında 370, arka aksındaysa 310 mm çaplı fren diskleri kullanılıyor. Önde 8 pistonlu kaliperler bulunurken burada bulunan diskler karbon seramik olanlarla değiştirilebiliyor.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2.5 litre hacimli, 5 silindirli bir motor görev yapan otomobil 400 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.1 saniye olarak açıklanıyor. Maksimum sürat, donanıma göre 250 veya 280 km/s'te sınırlandırılıyor.

SsangYong LIV-2


Hiç şaşırtıcı olmayan bir şekilde Paris'in bir konsept SUV modeli de Gney Kore'den geldi. Ürettiği yüksek araçlarla isminden söz ettiren SsangYong bu şekilde neredeyse her büyük fuarda bir konsept tanıtmış oldu.

Ana hatlarıyla seri üretime hazırmış gibi duran araçta LED aydınlatma grubu ve çamurluklar çevresinde yoğunlaşan karakter çizgileri dikkat çekiyor. Kalın bir D sütununa sahip olan konseptin arka tamponu da sportif dokunuşlara sahip. 4.850 mm boya, 1.960 mm genişliğe ve 1.800 mm yüksekliğe sahip olan araç 2.865 mm'lik aks mesafesine sahip.


İç mekanı, aşırı beyaz olmasının yanında seri üretim araçlardan farsız gibi görünen LIV-2, analog gösterge paneli, büyük bir dokunmatik ekran, zigzaglı vites yollarına sahip vites kolu, üç kollu direksiyon simidi ve dik yerleşime sahip havalandırma kanalları gibi detaylara sahip.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip iki farklı motor barındırabilecek olan konseptin 2 litre hacimli benzinli ünitesi 225 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken 2.2 litre hacimli Diesel motor 181 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılırken opsiyonel olarak benzinlide 6, Diesel'deyse 7 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılabiliyor.

Lexus UX Concept


Bu yıl Paris'te konsept SUV tanıtan markalar arasına son katılım Lexus cephesinden geldi. Japon üretici gelecekte piyasaya sunmayı planladığı küçük SUV modelini UX Serisi adı altında tanıtmayı planlıyor.

Markanın seri üretim modellerinde kullandığından daha da köşeli bir tasarım diline sahip olan araç genç ve şehirli müşterileri hedefliyor. Dev ön panjur diğer Lexus modellerinde olduğu gibi aracın ön bölümünü domine ederken tampon tasarımı ve LED farlar bu parçaya uyumlu bir duruşa sahip.


Şişkin çamurluklar ve jantların devamıymış gibi görünen lastik tasarımıyla kaslı görünen UX ince A sütunları ve yan aynaları yerine geçen geri görüş kameralarıyla da dikkat çekiyor. Küçük arka kapıları geriye doğru açılan otomobilde tavan rayları da kullanılmış.

Açılı olarak inen bagaj kapağı camının üzerinde entegre spoiler görev yapan konseptin LED stopları da bütün bagaj kapağını yatay olarak geçiyor. Arka tamponu gövdeden çıkıntı yapmayan aracın dörtgen egzoz çıkışları da tamponun altından görülebiliyor.


İç mekanı da dışı gibi farklı bir görünüm sunan otomobilde kullanılan dört tekli koltuk, kompozit iskelete sarılan kayışlardan oluşuyor. Küçük direksiyon simidinin önünde, derine yerleştirilen dijital göstergeler ve yanlarda görülebilen geri görüş kamerası görüntüleri üç boyutlu. Kalın ara konsolunda dokunmatik kumanda elemanları görev yapan konseptin metal pedal seti de genel tasarımla uyumlu.

29 Eylül 2016 Perşembe

BMW Concept X2


BMW'nin bu yıl Paris'te tanıttığı büyük bir yenilik olmasa da yakın gelecekte ürün gamına katmayı planladığı SUV modelini hazır bulundurması yüzleri güldürebilir. Alman marka, X ailesinin yeni üyesini ilk olarak bu organizasyonda sergiliyor.

İnce uzun Laser LED farları, dik yerleşime sahip ön panjuru ve agresif görünümlü ön tamponuyla sportif bir duruşa sahip olan araçta 21 inç çaplı jantlar kullanılmış. X4 ve X6'da olduğu gibi tavanı, temellerini paylaştığı X1'den daha alçak olan otomobilde şişkin çamurluklar, şık yan aynalar ve gizlenmiş kapı kolları dikkat çekiyor.


Büyük arka kapılar kalın C sütununa kadar uzanırken bu bölümde BMW logoları görülebiliyor. Bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler, ince uzun LED stoplar, büyük arka tampon ve geniş egzoz çıkışları dinamik görünümü tamamlıyor.

Araç hakkında başka bilgi verilmemiş olsa da iç mekan tasarımı, motor, şanzıman ve çekiş sistemi gibi kalemlerin teknik ikiz olacak X1'den alınacak olması kuvvetle muhtemel.

Audi Q5


Bu yıl Paris otomobil fuarında sergilenen ilklerden birisi de Audi standında yer alıyor. Alman üretici, SUV modellerinden Q5'in ikinci nesil modellerini ilk defa bu organizasyonda otomobilseverlerle buluşturuyor.

Markanın diğer modellerinde de olduğu gibi köşeli bir burun yapısına kavuşan araçta LED farlar ve ileriye doğru çıkıntı yapan altıgen panjur kullanılıyor. Yan ve arka bölümlerde hatlar biraz daha yumuşarken özellikle arka, sanki birinci nesil Q5'in makyajlanmış hali gibi duruyor. Şık LED stoplara sahip olan Q5'in jant seçenekleri 17'den 21 inçe kadar çap sunuyor.


A4 ve A5'in MLB Evo platformunu kullanan otomobilde 90 kg'a varan hafifleme yaşanmış. Ayrıca ikinci nesil araçlarda ilk defa pnömatik süspansiyon sistemi kullanılmaya başlanmış. 4.66 metre boya, 1.89 metre genişliğe ve 1.66 metre yüksekliğe sahip olan Q5'in aks mesafesi 2.82 metre olurken hava sürtünme katsayısı 0.30'a kadar indirilmiş.

Büyüyen boyutlar bagaj bölümünde de kendisini göstermiş. Arka koltuk sırtlıklarının açılarına göre 550 ile 610 litre arasında değişen hacim, sırtlıklar yatırıldığında 1.550 litreye ulaşıyor. Sürücü mahalindeyse durum tanıdık. Dijital gösterge paneli, gizlenebilen dokunmatik ekran ve geniş vites konsolunda yer alan kısa vites koluyla dokunmatik MMI kumandası Audi'nin diğer modellerinden tanıdık.


Kaput altında da sürpriz sunmayan Q5'in 2 litre hacimli benzinli motoru 252 beygir güç sunarken aynı hacimli Diesel ünitenin 150, 163 ve 190 beygir güç üretebilen seçenekleri mevcut. En güçlü Q5'te şimdilik 286 beygir güç üretebilen 3 litre hacimli Diesel motor görev yapıyor. Bütün motor seçenekleri dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilirken en düşük güçlü araç önden çekişli olarak da sunuluyor. Motor ve donanım seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlar donanımda yer alıyor.

Mercedes-Benz Generation EQ


Bu yıl Paris'te yaşanan elektrikli otomobil yağmuru Mercedes standında da devam ediyor. Alman markanın tanıttığı konsept son yılların bir diğer yükseleni olan SUV segmentinde yer alıyor.

Yuvarlak hatlı tasarımıyla dikkat çeken otomobil basık tavan yapısı, 21 inç çaplı jantları, şişkin çamurlukları ve dar sayılabilecek yan cam yüzeyleriyle sportif bir görünüm sunuyor. Farları ve ön panjuru tek parça LED ekran içerisinde oluşturulan konseptin ön tamponu da dinamik bir görünüme sahip.


Gizlenen kapı kolları ve yerlerini kameralara bırakan yan aynalar, yan bölümü daha pürüzsüz kılarken kapı altlarında mavi renkli LED barlar kullanılmış. Yanları deflektörlü küçük bir spoilere sahip olan bagaj kapağında aynı zamanda şık görünen ince uzun LED stoplar görülebiliyor.

İç mekanı da sade bir görünüm sunan araç dört adet tekli koltuğa sahip. büyük bir OLED ekrandan oluşan gösterge paneli ve orta konsolun yanında dokunmatik kumandalara sahip ara konsol ve ince kollara sahip direksiyon simidi dikkat çeken diğer detaylar.


Her iki aksında da bir elektrik motoru bulunan konsept 408 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5 saniyenin altına inerken menzil 500 km olarak açıklanıyor.

Nissan Micra


Bu yıl Paris'te büyük bir yenilik sergileyen firmalar arasına bir de Japon katıldı. Renault'nun kardeş firması, kendisini B segmentinde temsil eden Micra'nın 5. nesil modellerini tanıttı. Otomobil tasarımıyla olduğu kadar donanımıyla da çağa ayak uydurmayı başarmış.

Çok daha köşeli hatlara kavuştuğu görülebilen otomobilde görev yapan LED farlar çamurluklara kadar uzarken ön panjur tamponun altına kadar uzamış. Yan bölümde yer alan derin karakter çizgileri, siyah cam çerçeveleri ve çift renkli jantlarla birlikte sportif bir görünüm sunmuş.


C sütununun bir kısmı siyaha boyanan otomobilin arka kapı kolları bu bölüme gizlenirken sportif görünümün arkada da devam ettiği görülebiliyor. Küçük stoplar birbirinden mümkün olduğunca uzağa yerleştirilirken arka tamponun orta kısmına siyah bir bölüm eklenmiş. Bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler yanlarda yer alan deflektörlerle desteklenmiş.

İç mekanı da baştan yaratılan otomobil bu bölümde de modern ve sade hatlar sunuyor. Çok şık duran üç kollu direksiyon simidinin alt bölümü düzleştirilmiş. Gösterge paneli diğer Nissan modelleriyle paylaşılırken farklı renklerde seçilebilen orta konsola dokunmatik ekran ve otomatik klima kumandaları şık bir şekilde yerleştirilmiş.


Yaya algılama sistemi, 360 derece kamera, şeritte kalma asistanı, yol işareti tanıma sistemi, otomatik uzun farlar ve kör nokta algılama sistemi gibi güvenlik donanımlarına sahip olan yeni Micra'nın opsiyonları arasında bir de Bose ses sistemi bulunuyor.

Görünümündeki heyecan kaputu altına yansımayan otomobilin 0.9 litre hacimli benzinli ve 1.5 litre hacimli Diesel motor seçenekleri 90 beygir güç üretebilirken ilerleyen aylarda tanıtılacak olan 1 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motor 75 beygir gücünde olacak.

Renault Trezor


Paris otomobil fuarında dikkat çekici konsept araçlarla dikkat çeken Fransız üreticilere Renault da katıldı. Modaya uyarak tamamen elektrikli bir otomobil tanıtan firma yine son yılların trendlerine uygun olarak otonom sürüş özelliği de sunuyor.


4.700 mm boya, 2.180 mm genişliğe ve sadece 1.080 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.776 mm aks mesafesi ve 0.22'lik hava sürtünme katsayısı sunuyor. Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken Trezor'un LED gündüz farları, marka logosunda buluşurken önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı jantlar güçlü duruşu pekiştirmiş.

Kırmızı renkli ön camı, yan camlarla tek parça olarak tasarlanan otomobil aynı renkte panoramik tavana da sahip. LED stoplar ve agresif görünümlü arka tamponun alt bölümündeyse küçük bir difüzör görülebiliyor.


Kaputla birlikte açılan tavan sayesinde ulaşılan iç mekanda koltuklara bağlanmamış geniş kafalıklar, OLED gösterge ve kumanda panelleri, köşeli direksiyon simidi ve konsolun ön bölümüne alınan bagaj gibi ilginç detaylar dikkat çekerken pedalların yere sabitlendiği görülebiliyor.

Elektrik motorunu firmanın Formula E yarış aracıyla paylaşan otomobil 350 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 1.6 ton ağırlığa sahip olan konsept 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyenin altında ulaşabiliyor.

Hyundai RN30


Hyundai'nin yarış araçlarıyla birlikte yüksek performanslı modellerini hazırlayan N bölümü yeni konseptiyle karşımızda. Yeni nesil i30 temelleri üzerine geliştirilen araç bir yarış otomobili.

Genişletilip alçaltılan gövdesiyle daha güçlü bir görünüm sunan konseptte LED aydınlatma grubu, 19 inç çaplı jantlar ve birçok parçadan oluşan kapsamlı bir aerodinamik paket görev yapıyor. Kapıları yukarıya doğru açılan aracın yakıt depo kapakları C sütununa alınırken çift egzoz çıkışı dev difüzörün ortasında bulunuyor.


Karbon fiber yerine BASF ile birlikte geliştirilen yüksek mukavemetli plastiklere sahip olan otomobilin iç mekanında yarış koltukları, koltuklarla birlikte hareket eden pedallar, dijital göstergeler ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri görev yapıyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli bir motor bulunan RN30 konsepti 380 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman bu gücü dört tekerleğe aktarma görevini üstlenmiş.

Honda Civic Type R


Honda'nın ünlü performans modellerinden Civic Type-R yakında yenilenecekmiş gibi görünüyor. Güncel modelleri geçtiğimiz yıl satışa sunulan otomobilin yeni kasasının konsept hali tanıtıldı bile.

Güncel Type-R'dan daha sade bir görünüm sunan konsept agresif görünümlü hava girişlerine sahip ön tampon, büyük splitter, geniş yan etekler, üzerinde hava girişi bulunan kaput, 20 inç çaplı jantlar, çift spoiler, difüzör ve üç çıkışlı egzoz sistemi gibi sportif dokunuşlara sahip.


Tavan ve yan eteklerin arka kısımlarına küçük deflektörler ekleyen Honda logolarıysa kırmızıya boyamış. Karbon fiber aerodinamik pakette de aynı renk şeritler kullanan Japon üretici fren kaliperlerini de bu renge boyayarak jant ve gövdenin koyu rengine kontrast oluşturmuş.

Henüz teknik verileri açıklanmayan otomobilde turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli bir motorun görev yaptığıysa biliniyor.

Bisimoto Hyundai Santa-Fast


Otomobil dünyasının gözü Paris'e çevrilmiş olsa da Amerika'nın batısında da önemli bir organizasyonun yaklaşması farklı araçların tanıtılmasını hızlandırdı. SEMA Show 2016'nın yıldızlarından birisi olan Bizimoto modifikasyonlu Hyundai Santa Fe yaratıcılığın sınırlarını zorluyor.

Sadece kasası standart araca gönderme yapan otomobilin 19 inç çaplı jantlarından süspansiyon sistemine, Egzozundan motoruna kadar her şeyi yenilenmiş. Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v6 motoru 1.055 beygir güç üretebilen Santa-Fast arkadan itişli olarak üretilmiş.

Land Rover Discovery


Land Rover'dan beklenen haber sonunda geldi. İngiliz üreticinin ünlü SUV modeli Discovery yeni nesliyle Paris otomobil fuarında boy gösterecek. Yeni araçta şık bir görünümden çok daha fazlası bulunuyor.

Ana hatları, iki yıl önce tanıtılan Discovery Vision konseptiyle aynı olan otomobilde kaslı bir yapıya sahip ön tampon, LED farlar, donanım seçeneğine göre çapları 19 ile 21 inç arasında değişen jantlar, basamaklı tavan yapısı, kalın bir C sütunu, yanlara doğru aracı saran LED stoplar, spoiler, çift parçalı cam tavan ve yine çift parçalı bagaj kapağı bulunuyor.


İç mekanında da Land Rover ailesine ait olduğunu gizlenmeyen Discovery'nin birçok parçası Discovery Sport'ta da görev yapıyor. İç mekan saklama hacimleri konusunda başarılı olan aracın vites konsolunda yer alan kapaklı gözün altına bile 4 adet iPad gizlenebiliyor. Üç koltuk sırasına sahip olan otomobilin en arka koltuklarında bile ısıtma sistemi bulunuyor.

İlginç donanımları arasında elektrikli olarak katlanabilen iki ve üçüncü koltuk sıraları bulunan Discovery'de bu işlem bagaj bölümünden, orta konsoldan veya cep telefon uygulamasından yapılabiliyor. Aynı uygulamayla aracın yüksekliği, kolay biniş ve iniş için 40 mm azaltılabiliyor.


İki koltuk sırasıyla tavana kadar yükleme yapıldığında 1.137 litre bagaj hacmi sunan Discovery'de ikinci koltuk sırası da katlandığında bu hacim 2.406 litreye yükseliyor. Donanım seviyesine göre 6 adet 12 Volt soket ve 9 adet USB port sunabilen araçta 8 farklı elektronik alet aynı anda internete bağlanabiliyor. Taban geçiş yüksekliği 283 mm olan aracın su geçiş yüksekliğiyse 900 mm.

Kaputu altında tanıdık motorlar kullanılacak olan aracın 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 240 beygir güç üretebilirken 3 litre hacimli motorlardan Diesel olan 254, benzinli ve kompresör beslemeli olansa 340 beygir güç üretebiliyor. Bu ünitelerle donatılan araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşmalarıysa sırasıyla 8.3, 8.1 ve 7.1 saniye sürüyor.