17 Eylül 2016 Cumartesi

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI Elite


Hyundai'nin model gamı genişlemeye devam ediyor. Üretimi Türkiye'de yapılan ve B segmentinde yer alan i20'nin ardından Güney Kore merkezli üretici yine İzmit'te üretilen bir araçla karşımızda. Son yıllarda yükselme trendine giren otomobillerin farkında olan Hyundai, SUV modellerinin ardından , Volkswagen CrossPolo ve Dacia Sandero Stepway gibi araçların bulunduğu B Crossover segmentinde şansını i20 temelleriyle deniyor.

Platformunu i20 gibi bir modelden alarak maliyetleri düşüren Hyundai bir taraftan da sunulan motor ve şanzıman seçeneklerini optimize ederek aracın pazara daha rahat adapte olmasını sağlamaya çalışmış. Bu bağlamda yapılan en büyük yenilikse şüphesiz 1 litre hacimli, benzinli motorun tanıtılması olmuş.

16 Eylül 2016 Cuma

Geiger Cadillac ATS-V


Amerikan otomobili modifikasyonuyla uğraşan firmalardan olan GeigerCars şimdi de Cadillac'ın küçük coupé modeline göz dikti. Serinin en güçlü seçeneğini daha da güçlendiren Alman firma görünüme dokunmamış.

Dışarıdan bakıldığında ön panjur, stoplar ve yan uyarı lambaları gibi parçaları siyaha boyayan paket, OZ Racing imzalı, 19 inç çaplı jantlar, yenilenen egzoz sisteminin farklı çıkışları ve 25 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi nedeniyle daha alçakta duran gövde gibi farklılıklar sunan aracın asıl yeniliğiyse kaput altında.

Çift turbo beslemeye sahip, 3.6 litre hacimli, 6 silindirli motoru 508 beygir güç, 660 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 312 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.

Honda Civic


Geçtiğimiz yıl A.B.D.'de satılacak sedan versiyonları tanıtılan Honda Civic'in hatchback kasası merakla bekleniyordu. Mart ayında bu seçeneğin konsept halini bizlerle paylaşan Honda, Paris otomobil fuarında seri üretim Civic Hatchback'i sergileyecek.

Konsept haliyle neredeyse aynı tasarıma sahip olan otomobil ön kısmını sedan kardeşiyle paylaşıyor. İlk olarak sportif donanıma sahip olan seçeneği tanıtılan araçta siyaha boyanmış krom ön panjur, LED farlar, agresif görünümlü ön tampon, siyah renkli jantlar ve splitter gibi detaylara sahip.


Yan bölümde deflektörlere sahip etekler dikkat çekerken arkada bagaj kapağı camına doğru uzayan LED stopların bir spoiler biçimi aldığı görülüyor. Kapak üzerine de bir spoiler ekleyen Honda'nın sportif görünümlü arka tamponu altında bir difüzör ve merkezi yerleşime sahip egzoz çıkışları gözden kaçmıyor.

Yerini aldığı araçtan 130 mm uzun, 30 mm geniş ve 20 mm alçak olan Civic Hatchback 30 mm uzayan aks mesafesiyle arka koltuk yolcularına daha fazla diz mesafesi sunuyor. Ortalama olarak 16 kg hafifleyen otomobilin bagaj hacmiyse 478 litre.


İç mekan detaylarını sedan kardeşiyle paylaşan beş kapılı Civic'te dijital gösterge paneli, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, geniş bir vites konsolu ve büyük sayılabilecek bir dokunmatik ekran görev yapıyor.

Kaputu altında Amerika'da olduğu gibi 182 beygir güç üretebilen, 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motora görev verecek olan otomobilde 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun güçlendirilmiş hali de bulunacak. Motorlardan en yenisiyse 1 litre hacimli, 3 silindirli ve 130 beygir gücünde olan benzinli makine. Benzinli üniteler 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabilecek.

Volvo V90 Cross Country


Volvo'nun Cross Country ailesi giderek genişliyor. V40'ın ardından V60 ve S60 ile büyüyen bu ürün grubu şimdi de İsveç merkezli markanın en büyük station wagon seçeneği olan V90'a sıçradı.

Gelişi bir süredir beklenen V90 Cross Country'nin tasarımında büyük bir sürpriz yaşanmamış. Daha agresif bir görünüm sunan ön tamponun alt bölümü geriye çekilerek yaklaşma açısı büyütülürken siyah renkli gövde korumasının aracın dört bir yanına uygulandığı görülebiliyor.


Tamponlarda metal korumalara da yer veren Volvo, bu modele özel jant tasarımı da yapmış. Yerden yüksekliği, V90'a göre 60 mm daha fazla olan otomobilin iç mekanında tasarım değişikliği olmasa da metal yüzeylerin siyaha boyandığı görülebiliyor.

Henüz motor seçenekleri hakkında kesin bilgi verilmemiş olsa da V90 Cross Country'de de Volvo'nun yeni nesil, 2 litre hacimli benzinli ve Diesel üniteleri kullanılacak. Dört tekerlekten çekiş sistemiyse araçlarda standart olarak bulunacak.

Audi Q3


Audi'nin kompakt SUV modeli Q3, markanın en sık güncellenen modellerinden birisi olma yolunda ilerliyor. En son 2014 yılında makyajlanan otomobilin yenilenen seçenekleri Paris otomobil fuarında görücüye çıkacak.


Aslında yapılanı tam olarak makyaj olarak görmek yanlış olur zira Alman marka yaptığı birçok yeniliği farklı bir donanım paketine eklemiş. Daha agresif görünümlü bir ön tampona sahip olan S Line paketinin yanında ön panjur, yan aynalar, çamurluklar, yan etekler, cam çerçeveleri, port bagaj rayları, ön ve arka tampon alt bölümleri ve 19 inç çaplı jantlar gibi yerlerde siyah renk kullanan S Line Competiton donanımı da artık opsiyonlar arasında.


Arka bölümde göze çarpan ve farklı tasarıma sahip olan spoilerle çift çıkışlı egzoz sistemi gibi farklılıklara sahip olan Q3'ün gövde rengi seçeneklerine ekleme yapılırken tasarımı değişmeyen iç mekanda standart donanım zenginleşmiş.

15 Eylül 2016 Perşembe

Volvo S90 D5 AWD Inscription Polestar


Volvo'nun gelecek planlarında çok önemli bir yere sahip olan büyük sedan modeli S90'ı Türkiye'de ilk olarak geçtiğimiz Haziran ayında inceleme şansı bulmuştuk. Buluşmanın üzerinden geçen iki ay boyunca boş durmayan İsveçli firma en büyük sedan seçeneğini Trabzon - Erzurum rotasında basın mensuplarına tanıttı.

İlk olarak, 90'lı yıllarda üretilen 960'ın yeniden adlandırılmasıyla karşımıza çıkan S90 ibaresi 1998 yılında yerini S80'e bıraksa da 2016 yılıyla birlikte İsveçli üreticinin en büyük sedan modellerinin ismi olmaya geri döndü. Türkiye'ye ilk etapta sadece tek motor, şanzıman ve çekiş sistemiyle ithal edilecek olan otomobilin diğer seçenekleri 2017 yılında bizlerle olacak.

Mercedes-AMG GT Roadster


Mercedes-AMG GT R'ın tanıtımı üzerinden henüz üç ay geçmiş olsa da ikilinin beklenen bir diğer sportif modeli üzerindeki perde kaldırıldı.AMG GT ailesinin üzeri açılırken teknik anlamda araçlar üzerinde birçok değişiklik de yapılmış.

AMG GT R'ın ön panjuruyla birlikte daha agresif görünüm sunan bir ön tampona kavuşan araçta yeniden şekillendirilmiş 19 ve 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Yan etekleri genişleyen aracın arka tamponunda ek hava çıkışları yer alırken 3. stop lambası spoiler önüne alınmış.


Bu arada AMG GT R'dan alınan özellikler görsellikle sınırlı değil. Ön bölümde aktif hava kanalları bütün GT Roadster seçeneklerinde sunulurken GT C Roadster, genişletilmiş arka çamurluklar, daha geniş arka lastikler ve direksiyonel arka aks gibi özelliklere de sahip.

İç mekanında tavanı açıp kapamaya yarayan düğmeler haricinde bir yenilik bulunmayan otomobilin üstsüz hale gelmesi yaklaşık 11 saniye sürüyor ve işlem 50 km/s sürate kadar yapılabiliyor. Ayrıca kumaş tavanı üç farklı renkte ısmarlamak mümkün.


Kaputu altında sabit tavanlı kardeşten tanıdığımız çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motor bulunan araçta bazı değişiklikler var. Giriş modelinde 469 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen ünite AMG GT C Roadster olarak adlandırılan bir üst seçenekte 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor.

Sırasıyla 1.595 ve 1.660 kg ağırlıklara sahip olan ikilide 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanmayan devam eden Alman üretici GT C'nin vites oranlarıyla oynayarak performansın daha da etkileyici olmasını sağlamış. GT Roadster, 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşıp 301 km/s maksimum sürat sağlarken GT C Roadster için bu değerler 3.7 saniye ve 316 km/s olarak değişiyor.

Mitsubishi GT-PHEV


Piyasaya yeni model sunmak konusunda aceleci olmayan üreticilerden Mitsubishi, konu konsept olduğundaysa tutulamıyor. Japon firmanın sportif SUV prototiplerinden birisi de 2016 Paris otomobil fuarında boy gösterecek.


Dik ve yüksek bir tasarıma sahip burun kısmı sayesinde heybetli bir görünüme sahip olan araçta çok dikkat çekmeyen bir panjur ve şık görünen LED farlar kullanılmış. Yan bölümde gizlenmiş kapı kolları, ince aynalar, iptal edilmiş B sütunu, kalın C sütunu ve kontrast renkli tavan dikkat çekerken sportif görünüme sahip arka bölümde boydan boya uzanan LED stoplar, dışarıya doğru çıkıntı yapan tampon ve şık spoiler dikkat çekiyor.


Geriye doğru açılan arka kapılar sayesinde ulaşımı kolay olan iç mekanda  da keskin hatlar kullanan Mitsubishi, orta konsolla vites konsolunu tek parça olarak tasarlamış. Bütün kumanda elemanlarını barındıran bölümde yuvarlak vites selektörü de bulunuyor. Dijital göstergelerin yanına eklenen ekranlarsa yan aynaların görüntüsünü içeriye yansıtıyor.


Aracın kaputu altında yer alan 2.5 litre hacimli benzinli motoruna, ön aksa yerleştirilen bir ve arka aks üzerine yerleştirilen iki elektrik motorunun eşlik ettiği açıklandı. Önde yer alan ünite tek başına 122 beygir güç üretebilirken arkadaki motorların toplam gücü 122 beygir. Dört tekerlekten çekişli olan konsept sadece elektrik enerjisiyle ilerlerken 120 km menzil sunarken benzinli motorla birlikte bu menzil 1.200 km'ye kadar ulaşıyor.

13 Eylül 2016 Salı

Peugeot 3008 DKR


2015 yılında 2008 DKR ile Dakar dayanıklılık yarışında galibiyete ulaşan Peugeot bu başarısını sürdürmeye kararlı. Fransız üretici başarıya ulaşmasını planladığı otomobilde yeni nesil 3008'in bazı detaylarını kullanmış.

2008 DKR'de olduğu gibi aracın görünümü, ismini taşıdığı modele benzemiyor. Üç kapılı yapısı aynen devam eden otomobilde dev hava girişleri, genişletilmiş gövde, yok edilen ön tampon ve dar cam alanları dikkat çekerken standart araca gönderme yapan şeyler aydınlatma grubundan ibaret.


Çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, v6 Diesel motor kullanmaya devam edecek olan otomobil, yenilenen kurallar sonrasında yaklaşık 330 beygir güç üretir hale gelmiş. Arkadan itiş sistemi de değişmeyen aracın düşük devirlerde elde ettiği torksa artmış.

TopCar Stinger GTR Gen.2


2014 yazında Porsche 911 Turbo ve Turbo S modelleri için geliştirdiği gövde kitini tanıtan Rus modifikasyon firması TopCar şimdi de aynı aracın makyajlı seçenekleri için geliştirdiği paketi tanıttı.

Aracın görünümünü 911 GT3 RS'e yaklaştıran gövde paketinde bütün panellerde değişiklikler yapılmış. Daha agresif görünüm sunan tamponlar, karbon fiber bagaj kapağı, hava çıkışlarına sahip ön çamurluklar, genişletilmiş yan etekler, difüzör, karbon fiber spoiler, ek hava çıkışlarına sahip arka tampon ve yeni yan çizgi görsel farklılıklar.


Otomobile hafifletilmiş jantlar uygulayabilen TopCar fren ve egzoz sistemini yenilerken çift turbo beslemeye sahip motorun gücünü 750 beygire kadar yükseltebiliyor.

Opel Karl Rocks


Son zamanlarda giderek popülerleşen trendlerden birisi de araçları yükseltmek. Bu akımın son temsilcisiyse Opel'in küçük hatchback modeli Karl'ın hafif arazi şartlarına uygun haliyle karşımıza çıkıyor.

Bu tip otomobillerde görmeye alıştığımız tasarım farklılıkları sunan araçta görev yapan yeni ön tamponun alt bölümü siyah ve metalik gri plastik korumalara sahipken sis farları dairesel şekilli.


15 inç çaplı jantlar, çamurluk ve yan etek korumalarının yanında tamamı siyah renkli olan arka tamponun üzerine eklenen reflektörler gözden kaçmıyor. Yerden yüksekliği 18 mm artırılan otomobilin tavanında da port bagaj rayları dikkat çekiyor.

Nissan Sentra SR Turbo


Nissan'ın Kuzey Amerika pazarındaki yenilikleri arasına bir de yeni motor katıldı. Renault-Nissan ortaklığının Avrupa'da da görev verdiği ünitelerden birisi artık Sentra'nın kaputu altında yer bulacak.

Bu motor öncesinde sunulan sportif donanım paketinin sunduğu görünümden farklı bir duruşu olmayan otomobil iç mekanda da aynı özellikleri korumuş. Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli üniteyse sunduğu 190 beygir güç, 240 Nm torkla halen sunulmakta olan 1.8 litre hacimli üniteden çok daha üstün. Bu motor 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanlarla (CVT) alınabiliyor.

Holden Trailblazer


Holden cephesinde hareketlilik var. General Motors'un Avustralya şubesi, 2013 yılında Colorado 7 ismiyle tanıttığı SUV modelini makyajladı. Operasyonla birlikte aracın ismi de değiştirildi.

Tamamen yenilenen yüzünde daha keskin çizgiler görülen aracın büyüyen ön panjuru farlarıyla birleşmiş. Kuzey Amerika pazarında Chevrolet Trailblazer ismiyle satılan otomobil bu araçtan farklı olarak daha agresif görünümlü ön tampon ve büyük sis farlarına sahip.


Yan ve arka görünümünde bir yenilik bulunmayan Trailblazer'ın jant seçenekleri yenilenirken iç mekanda farklılıklar daha kolay belli oluyor. Elden geçirilen gösterge tablosu haricinde genişletilmiş havalandırma çıkışları ve tamamen yenilenen orta konsol araca daha seçkin bir hava katmış.

Kaput altında görev yapan 2.8 litre hacimli motordaysa yenilik bulunmuyor. Ünite, 200 beygir güç, 500 Nm tork üretmeye devam ediyor.

12 Eylül 2016 Pazartesi

Nissan Rogue


Nissan X-Trail'in Kuzey Amerika pazarlarında satılan kardeşi Rogue makyajlandı. Ön bölümde yoğunlaşan işlem sonrasında araç ilk defa bir hibrit versiyona da kavuştu.

Daha büyük bir ön panjura kavuşan Rogue'un yenilenen ön tamponu da bu parçaya uygun şekilde tasarlanmış. Dörtgen sis farları ve yeni LED far lenslerine sahip olan otomobil daha bol kromaj ve yeni jantlarıyla da dikkat çekiyor.


İç mekanda yeni döşeme ve renkler kullanılırken en büyük farklılık daha sportif görünen direksiyon simidi olmuş. Aracın donanımına sensörlü bagaj kapağı, radarlı cruise control ve acil durum fren sistemi eklenmiş.

Kaputu altında 2.5 litre hacimli, 170 beygir güç, 237 Nm tork üretebilen benzinli motorun yanında bir de hibrit ünite bulunduran Rogue, bu versiyonunda sunduğu 2 litre hacimli benzinli motor ve elektrik motoru ikilisinden karma kullanımda 176 beygir güç elde etmiş.

Caterham Seven Sprint


60'lı yıllardan bu yana değişmeden üretilen araçlardan olan Caterham Seven ailesine yeni bir üye eklendi. İngiliz üretici, isim hakları Lotus'un elindeyken planlanan fakat üretime alınmayan Sprint versiyonunu sunmaya başladı.

Sadece 60 adetlik sınırlı üretime sahip olacağı açıklanan otomobil, 66 ve 67 yıllarında Lotus'un sunduğu 6 gövde rengiyle alınabilecek. Takla barı, bej üzerine kromajlı kapaklara sahip jantlar, farklı çamurluklar, elden geçirilmiş süspansiyon sistemi ve yuvarlak stoplar dışarıdan görülebilen değişiklikler arasında sayılabilir.


İç mekanında bol bol deri döşeme ve metal yüzey görebileceğimiz aracın direksiyon simidi ahşap. Dış mekanda olduğu gibi içeride de Sprint logoları ve özel üretim plakaları unutulmamış.

Seven 165 temelleri üzerine geliştirilen araçta, kardeşinde görev yapan, Suzuki'den alınma, 660 cc hacimli motor görev yapıyor. 3 silindirli motor 85 beygir güç, 107 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 167 km/s olan modelin ağırlığı 460 kg. Sprint'in fiyatıysa temellerini paylaştığı modelin neredeyse iki katı.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid


Yeni nesil Panamera ailesi genişlemeye başladı bile. Porsche'nin başarılı 5 kapılı modeli, benzinli ve Diesel motor seçeneklerinin ardından hibrit seçeneğe de kavuştu. Tahmin edilebileceği gibi bu araç da eskisinin özelliklerini bir adım ileriye taşımış.

Dışarıdan bakıldığında e-Hybrid logoları, dörtgen egzoz çıkışları, yeşil renkli kaliperleri ve gövdenin her iki tarafında da yer alan depo kapaklarıyla kardeşlerinden ayrılan otomobilin iç mekanında da farklı bilgiler verebilen gösterge paneli haricinde bir değişiklik bulunmuyor.


Kaputu altında 330 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen çift turbo beslemeli, 2.9 litre hacimli bir v6 motor bulunan bu Panamera'nın elektrik motoru 136 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Önceki nesilde gaz pedalına minimum %80 oranında basılarak devreye alınan elektrik motoru artık ilk çalışmadan itibaren hizmete hazır.

Sadece elektrik motoruyla 140 km/s sürate ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 278 km/s. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen aracın elektrikli kullanımda menzili 50 km'ye uzamış. Ortalama tüketim değeri de 2.5 litre/100 km olarak açıklanan Panamera 4 E-Hybrid'in pilleri, standart akımla 5.8 saatte doluyor.