7 Mayıs 2016 Cumartesi

Toyota 86 Shooting Brake


Sadece coupé gövde seçeneğiyle satılıyor olsa da daha önce üzeri açılabilen konsept bir versiyonu tanıtılan Toyota GT86 şimdi de Shooting Brake kasalı bir seçeneğe kavuştu. Önceden olduğu gibi bu araç da sadece tek örnek olarak kalacak.


B sütununa kadar standart modelden bir farkı olmayan otomobil bu bölümden sonra geniş yan camlarıyla dikkat çekiyor. Yükselen tavan çizgisi, bir station wagon şeklinde tamamlanan bagaj bölümüne ulaşırken bagaj kapağında yer alan küçük cam sportif bir görünüm sunuyor.

Volkswagen Golf GTI Heartbeat


Bir süredir Wörthersee'ye stajyerler tarafından hazırlanan Golf modelleriyle gelen Volkswagen bu yıl da geleneği bozmadı. Clubsport S'in de tanıtıldığı organizasyonda R400'ün eksikliği de bu sayede giderilmiş oldu.

Farklı gövde grafiklerine sahip olan otomobilin görünümü, 20 inç çaplı jantları dışında standart bir GTI modelinden çok farklı değil. Arka bölümde küçük bir difüzör ve daha büyük bir spoiler kullanılırken fren ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilmiş.


Sabit kafalıklı yarış koltuklarına sahip olan aracın arka koltukları iptal edilirken bunların yerine takla barları ve 1.360 Watt çıkış gücü sunan ses sisteminin elemanları yerleştirilmiş. Ayrıca vites kolunun önüne üç adet analog gösterge eklenmiş.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor görev yapan otomobil 400 beygir güç üretebiliyor.

PRIOR Audi RS6


PRIOR Design'ın modifikasyon paletine yeni Audi modelleri eklendi. A6 Avant seçenekleri için dikkat çekici bir gövde kiti hazırlayan firma iki motor için de güçlendirme paketi sunuyor.

Genişletilmiş çamurluklar, tampoınlar ve yan eteklerle ilk bakışta dikkat çeken otomobilde 21 inç çaplı jantlar, daha büyük bir spoiler ve aynı şekilde büyüyen difüzör kullanılmış.


3 litre hacimli turbo Diesel motor için geliştirilen modifikasyon paketiyle birlikte 411 beygir güç, 807 Nm tork elde edilirken RS6'nın çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli v8 ünitesi 670 beygir güç, 830 Nm tork üretebilecek hale gelmiş.

6 Mayıs 2016 Cuma

Porsche


Bir yeni nesil motor haberi de Porsche'den geldi. Alman üretici, ürün gamının en ağır modellerine güç veren 4.8 litre hacimli v8 motorun yerini daha küçük hacimli bir üniteye bırakmak üzere.

Volkswagen ailesinin diğer markalarında da yer bulacak olan yeni motor 4 litre hacimli bir v8. Güncel 4 litre hacimli motor yerine 3 litre hacimli motora benzeyeceği açıklanan makine çift turbo beslemeye sahip olacak. İlk olarak 550 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen seçenekle karşımıza çıkacak olan motor hem tam hem de yarı otomatik şanzımanlarla uyumlu olacak ve yerini aldığı üniteye göre %30 daha ekonomik olabilecek.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S


Golf modelleri güçlenmeye devam ediyor. Volkswagen'in c segmentinde yer alan temsilcisinin efsaneleşmiş sportif versiyonu GTI, geçtiğimiz yıl kavuştuğu Clubsport versiyonuna daha da güçlü bir kardeş ekledi.

Yanda bulunan grafiklere eklenen "S" ve farklı tasarıma sahip, 19 inç çaplı jantlarıyla Clubsport'tan farklılaşan otomobilde kırmızı renkli kaliperler standart olarak sunulurken gövde rengi sadece kırmızı, beyaz veya siyah arasından seçilebiliyor.


İç mekana geçildiğinde sabit kafalıklı ön koltuklar, Alcantara kaplı direksiyon simidi, metal pedal seti ve golf topu şekilli vites topuzunun korunduğu görülürken arka bölüme takla barları eklenmiş. Kullanılan alüminyum parçalar, iptal edilen arka koltuklar ve küçültülen akü sayesinde ağırlık 30 kg azaltılarak 1.360 kg'a gerilemiş. Sürüş modları arasına bir de Nürburgring seçeneği eklenen otomobil bu mod sayesinde Nordschleife'yi 7 dakika 49.21 saniyede dönebiliyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli benzinli motor görev yapan Golf GTI Clubsport S, 310 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşabiliyor. 261 km/s maksimum sürate ulaşabilen bu Golf GTI seçeneğinden sadece 400 adet üretilecek.

Nissan Kicks


Farklı crossover kategorilerinde başarılı olan markalar arasında ilk sıralarda gelen Nissan yeni modelini Brezilya'da tanıttı. 2014 yılında aynı isimli konseptiyle ortaya çıkan Kicks, çok değişmeden seri üretime alınıyor.

Juke ve Qashqai arasında konumlandırılacak olan otomobilin tasarım özellikleri de bu ikilinin bir karışımı. Büyük fakat dar bir ön panjura sahip olan araçta köşeli tasarıma sahip bir kaput, büyük farlar, siyaha boyanmış sütunlar ve yan aynalar, kontrast renkli tavan, siyah renkli plastik korumalara sahip alt gövde ve şişkin çamurluklar dikkat çekiyor.


Juke'tan 170 mm daha uzun olan Kick'in genişliğiyse 4 mm daha az. Kardeşinden 20 mm daha yüksek olan otomobilin aks mesafesi de 80 mm artışla 2.610 mm'ye ulaşmış.

İç mekana geçildiğinde daha çok Qashqai'nin sadeliğini aldığı görülen Kicks'in gösterge panelinde sadece hız göstergesi analog olarak kalırken direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmiş. Orta konsolda dokunmatik ekran ve otomatik havalandırma düğmeleri dikkat çekerken kapı içlerinde büyük cepler kullanıldığı görülebiliyor.

VOS 488 GTB


Ferrari'nin de uzun bir aradan sonra turbo beslemeye sahip motorlara sahip olan modeller üretmeye başlamasının ardından modifikasyon firmaları İtalyan markaya farklı gözle bakmaya başladı. Firmanın 488 GTB modeli üzerinde çalışma yapan VOS, iddialı güç seviyelerini aynı seviyede iddialı görünümle sunmaya kararlı.

Yan aynaların üst bölümüyle hava giriş ve çıkışlarında farklı karbon fiber parçalar kullanan VOS, büyük splitter, yan etekler, difüzör ve sabit arka spoilerden oluşan aerodinamik paketini de aynı malzemeden üretmiş. Yenilenen egzoz sistemi siyah renkli çıkışlara kavuşurken jant çapları da 21 inç olarak açıklanıyor.


Kaputu altında görev yapan 3.9 litre hacimli v8 motor çift turbo beslemeye sahip olan aracın üç farklı güç seviyesine sahip seçeneği sunuluyor. İlk etapta 750 beygir güç, 810 Nm tork elde edilirken ikinci seviyede 830 beygir güç, 860 Nm tork alınmış. En üst seviye modifikasyon işlemi sonrasındaysa güç 900 beygire, torksa 910 Nm'ye ulaşmış.

Mazda MX-5 Türkiye Basın Lansmanı


Blogda ara sıra da olsa konuğum olan efsanelere bir yenisi eklendi. Mazda'nın ünlü küçük roadster modeli MX-5, Nisan ayı sonunda yapılan lansmanı sonrasında Türkiye'de satışa sunuldu. Fiyatı 102.000 TL'den başlayan otomobilin ilk sürüş izlenimlerini virajlı Fethiye yollarında yaptığım lansman sürüşü sırasında edindim.

1989 yılında otomobilseverlere "Merhaba" diyen MX-5 dünya çapında bir fenomen. Türkiye lansmanı yapıldığı hafta bir milyonuncu örneği üretilen araçın güncel modelleri, 4. nesil örnekleri oluşturuyor.

2 Mayıs 2016 Pazartesi

BMW


Bir motor tanıtım haberi de BMW'den geliyor. Alman üretici, en güçlü turbo Diesel motorunun artık bir tane daha turbo beslemeye sahip olacağını duyurdu. Ünitenin ulaştığı performans verileri etkileyici.

3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli Diesel motoruna 4 turbo besleme eklemeyi uygun gören BMW mühendisleri bu sayede 4.000 ile 4.400 d/d arasında 394 beygir güç, 2.000 ile 3.000 d/d arasında 760 Nm tork elde edebilmiş. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilen motor ilk olarak 7 Serisi'nin kaputu altında görev yapacak.

Volkswagen Amarok


Volkswagen'in başarılı satış rakamlarına ulaşan pick up modeli Amarok makyajlandı. Grubun genelinde olduğu gibi dikkatli gözler tarafından fark edilebilen değişikliklerin haricinde kaput altında büyük bir sürpriz yatıyor.

Donanımında zenginleştirme yapılmış aracın yeni ön tamponu daha sofistike bir görünüm sunarken ön panjurda da rötuşlar bulunuyor. Yeni tasarımlı 20 inç çaplı jantlar donanıma eklenirken kasa bölümü için farklı renk ve şekillerde barlarla değişik malzemelerden üretilmiş kaplamalar alınabiliyor.


Sürekli gelişen pick up pazarında sahip olduğu yeri koruyabilmek için iç mekanı binek araçlara daha çok benzeyen makyajlı Amarok, gösterge paneli, direksiyon simidi ve vites konsolunu aynen korurken orta konsol binek Volkswagen modellerini andırıyor. Havalandırma ızgaraları artık dört kenarlı olan aracın orta konsolu üzerinde yer alan tepsisi de genişlemiş. Ayrıca elektrikli ön koltuklar da donanıma eklenmiş.


Kaput altında görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motorda bir değişiklik olmasa da aileye yeni eklenen 3 litre hacimli, v6 turbo Diesel ünite daha fazla güç isteyenlerin imdadına yetişiyor. 163, 204 ve 224 beygir güç üretebilen üç seçeneğe sahip olan motor en fazla 550 Nm tork sunabiliyor. Bu arada 8 ileri vitesli şanzımanın son iki vitesi uzatılarak otoyolda motorun daha da düşük devirli çalışması sağlanmış. En güçlü üniteyle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.9 saniye sürerken maksimum sürati 193 km/s.

1 Mayıs 2016 Pazar

VIP F-Type R AWD Coupé


İngiliz modifikasyon firması VIP, yine bir İngiliz üretici olan Jaguar'ın sportif coupé modelini daha da güçlendirdiğini açıkladı. Görünümünde büyük bir değişiklik yapılmayan aracın güç verisi dikkat çekici.

Farklı jantlar, güçlendirilmiş fren sistemi, 30 mm alçaltılan süspansiyon ve yenilenen egzoz gibi farklılıklar sunan üretici kompresör beslemeye sahip, 5 litre hacimli v8 motorun gücünü 650 beygire ulaştırmış.