30 Ocak 2016 Cumartesi

Alpha-N 1M Coupé


BMW 1 Serisi M Coupé, üretimi durdurulmuş olsa da modifikasyon firmalarının ilgi duyduğu bir otomobil olmaya devam ediyor. Bunun en iyi göstergelerinden birisi de Alphan-N'in yıllar sonra tanıttığı bu araç.

Dışarıdan bakıldığında dikkatli gözler tarafından fark edilebilen karbon fiber spoiler ve splitter gibi iki küçük detayı farklılaştırılmış otomobilde ayarlanabilir süspansiyon sistemi de kullanılmış. Bu araç üzerinde bulunmasalar da firmanın yapabildiklerini dört yıl önce tanıtılan kitten hatırlayabiliriz.


İç mekanda da büyük değişikliklere yer vermeyen Alpha-N, sabit kafalıklı sportif ön koltuklar, farklı bir vites topuzu, Alcantara kaplı ve vites değişim zamanını gösterebilen direksiyon simidiyle orta konsolun alt bölümüne eklenen telemetri göstergesiyle opsiyonlara nokta koymuş.

Otomobilin turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli motoru üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda 565 beygir güç, 735 Nm tork elde edilebilmiş.

28 Ocak 2016 Perşembe

Volkswagen Passat 2.0 BiTDI BMT 4MOTION DSG


Otomobil dünyasına kazandırdığı ünlü modellerle tanınan firmalardan Volkswagen'i D segmentinde temsil eden Passat'ın uzun bir yaşam hikayesi var. İlk nesil örnekleri 1973 yılında yollara çıkan otomobil 1981 yılında yerini ikinci nesil araçlara bıraktı. 1988 yılında satışa çıkan üçüncü nesille birlikte makyajlı modelleri farklı gövde kodu almaya başlayan Passat'ın ilk kapsamlı makyajı 1993 yılına yapıldı.

Yıllar 1996'yı gösterdiğinde Türkiye pazarında da iyi tanınan B5 kasası piyasaya çıkan otomobilin makyajı 2001 yılında yapıldı. 2005 yılında yollara çıkan B6 ile birlikte kardeş model CC tanıtılırken 2010 yılında gelen makyaj sonrasında aileye Alltrack de katıldı.

B8 olarak bilinen güncel kasası 2014 yılında tanıtılan Passat boyut olarak da büyümeye devam etti. Sedan ve Variant isimli station wagon gövde seçeneklerine sahip olan otomobilin testime katılan versiyonunda 2 litre hacimli turbo Diesel motorun en yüksek güç çıkışı sunan seçeneği kullanılmış.

B&B BMW M4


Modifikasyon firmalarının favori araçlarından BMW M3 ve M4 ikilisi bir firmanın daha radarında. Alman üretici B&B Automobiltechnik tarafından elden geçirilen otomobiller görünüm olarak çok farklı olmasalar da sundukları güç dikkat çekici.

Araçlar için 20 inç çaplı jantlar sunan firma fren sistemini de güçlendirebiliyor. Önde 396, arkadaysa 380 mm çaplı fren disklerı sunulurken 398 Euro karşılığında süspansiyon sistemi önde 30, arkadaysa 20 mm alçaltılabiliyor. 698 Euro karşılığında süspansiyon sistemi yükseklik ayarına kavuşurken 2.069 Euro sizlere sertlik ve yükseklik ayarı olarak geri dönüyor.


Ek yağ soğutucusu için 1.495 Euro isteyen B&B, çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru 490 beygir güç (630 Nm tork) üretir hale getiren ilk etap modifikasyonu 1.798 Euro karşılığında sunuyor. 2.950 Euro ile güç 540 beygire (700 Nm tork) ulaşırken üçüncü etap kitle 580 beygir güç, 750 Nm tork alınabiliyor. Bu paketle 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen M4 Coupé'nin 200 km/s'i görmesi 11.2 saniye alırken maksimum sürat 320 km/s'in üzerine çıkmış.

Honda BR-V


Honda'nın 2015 yılı yaz aylarında Tayland ve Endonezya'da konsept olarak tanıttığı BR-V seri üretime alındı. Tek motor seçeneğiyle satışa çıkan araç iki farklı koltuk konfigürasyonuyla alınabilecek.

Tahmin edileceği üzere konsept olarak tanıtılan modelinden hiçbir farkı olmayan aracın köşeli tasarımı tanıdık Honda çizgilerine ev sahipliği yapıyor. Kalın bir çıtayla donatılan ön panjur ve bunun uzantısı gibi görünen farlar, siyah renkli çamurluk ve gövde altı korumaları, genişleyen arka cam çizgisi, çıkıntı yapmayan arka tampon ve bagaj kapağını boydan boya geçen stoplar tasarımın dikkat çeken noktaları.


İç mekanda da devam eden köşeli tasarım anlayışı tanıdık parçalar sayesinde diğer Honda modellerini anımsatıyor. Üç kollu direksiyon simidi, üç dairesel göstergeden oluşan gösterge paneli ve ince uzun vites topuzunun tamamı tanıdık. Standart olarak 5 kişilik oturma kapasitesi sunacak olan BR-V'nin 7 kişilik seçeneği de bulunuyor.

Kaputu altında 120 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli benzinli bir motor bulunan otomobil gücünü, sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) ön aksa iletiyor.

27 Ocak 2016 Çarşamba

Opel GT


Bu yıl Cenevre otomobil fuarının yıldızları kendilerini erkenden göstermeye başlayacak gibi görünüyor. Birkaç haftadır teaser çalışmaları yapılan coupé konseptiyle Opel perdeyi açarken markanın bir süredir ortalarda görülmeyen GT ismini de otomobilseverlere hatırlatıyor.

Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken otomobilin alçak burun yapısıyla birlikte sahip olduğu şişkin çamurluklar, 18 inç çaplı jantlar ve kapılarıyla entegre bir tasarıma sahip camları güçlü bir görünüm oluştururken cam tavan ve ince tutulan A ve B sütunlarıyla neredeyse bir cam kubbeye dönüşen yaşam alanı dışarıdan farklı görünüyor. Çift gövde rengine sahip olan aracın bu iki rengini ayıran kırmızı şerit yine aynı renkte üretilen ön lastiklerden başlıyor.


Konseptlerde görmeye alıştığımız LED aydınlatma grubuna sahip olan otomobilin kapıları, üst bölümlerinde yer alan dokunmatik zeminler sayesinde elektrikli olarak açılıyor. Ön çamurluğun içerisine doğru giren kapıların bu açılma şekilleri de patentli. Sade tutulan arka bölümde en çok dikkat çeken detay merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı.

İç mekanı da sade bir görünüm sunan konseptte üst kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidi, metal pedal seti, alt bölümü boşaltılmış bir konsol ve dokunmatik kumandalarla derine yerleştirilmiş dijital göstergeler bulunuyor.


Ağırlığı 1 tonun altında tutulan aracın kaputu altında, mümkün olduğu kadar geriye yerleştirilmiş 1 litre hacimli bir motor bulunuyor. Turbo beslemeli ünite 145 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla gücünü arka aksa aktaran otomobilin maksimum sürati 215 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 8 saniyenin altında.

Jaguar F-Type SVR


Jaguar yavaş yavaş süperspor otomobil bölgesine giriş yapıyor. Yüksek performanslı modeli F-Type'ın güncel modellerini yeterince güçlü bulmayan potansiyel müşteriler için geliştirilen SVR, İngiliz markanın ürün gamında sunduğu en dinamik araç oldu.

Daha agresif görünümlü bir ön tampona sahip olan otomobilde farklı ön panjur ızgarası, splitter ve kaput üzerine eklenen daha geniş hava çıkışları dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlar ve coupé seçenekte kullanılan karbon fiber tavanın yanında rötuşlanan difüzör ve yine karbon fiberden üretilmiş spoiler gözlerden kaçmıyor.


İç mekanında SVR logoları dışında büyük bir yenilik sunmayan otomobilde karbon seramik fren sistemi, adaptif amortisörler, titanyum egzoz sistemi ve yeni bir arka diferansiyel kullanılmış.

Kaputu altında görev yapan 5 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme yardımıyla 575 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 322 km/s. Otomobilin üzeri açılabilen versiyonuysa 312 km/s sürate ulaşabiliyor.

Porsche 718 Boxster


Bir efsane daha geri dönüyor. 50'li ve 60'lı yıllarda yarışlarda başarı kazanmış Porsche modeli 718'in ismini artık yollarda görebileceğiz. İlk nesli 20 yıl önce tanıtılan roadster Boxster bundan böyle 718 Boxster adıyla pazarlanacak.

İsim değişikliğiyle birlikte makyaj da gören otomobilde yeni iç tasarıma sahip farlar, rötuşlanmış ön tampon, yan aynalar ve kapı kolları, şeffaf yüzeye sahip stoplar, spoiler altına alınmış Porsche yazısı ve reflektörlerle donatılmış makyajlı arka tampon dikkat çekerken Boxster'da 18, Boxster S'te 19 inç çaplı jantlar standart olarak sunulmuş.


İç mekan büyük ölçüde aynı kalsa da elden geçirilen gösterge paneli, yenilenmiş direksiyon simidi, yukarıya alınan kronometre, yuvarlatılmış havalandırma çıkışları ve dokunmatik ekrandan takip edilebilen güncellenmiş PSM değişiklikleri oluşturuyor.

Süspansiyon ve fren sistemleri de elden geçirilen otomobilin asıl yeniliğiyse kaputu altında. İlk 718 modellerinde olduğu gibi dört silindirli Boxer motorlarla donatılan Boxster'ın her iki seçeneği de turbo beslemeye sahip. 2 litre hacimli motor 300 beygir güç, 380 Nm tork üretebilirken Boxster S'in 2.5 litre hacimli ünitesi 350 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor.


Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan ikilide 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman opsiyonel olarak sunuluyor. Bu donanım ve Sport Chrono paketiyle birlikte 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri 4.7 ve 4.2 saniyeyken ortalama yakıt tüketim verileri de 6.9 ve 7.3 litre/100 km olarak açıklanıyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 275 ve 285 km/s.

BMW 730i


Şu sıralar yaşadığım test yoğunluğundan gözümden kaçan önemli bir haber var. BMW'nin amiral gemisini ilgilendiren bu haber teknik bir yenilik hakkında. Reklama çok ihtiyacı olmayan bir seri olan 7'nin bu seçeneğiyse özellikle Türkiye pazarı için önemli bir gelişme.

Daha küçük BMW modelleri ve bazı MINI seçeneklerinde görev yapan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motorla donatılan 730i ve 730i xDrive Çin ile birlikte Türkiye'de de piyasaya çıktı. 258 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılırken her iki versiyonun da maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleriyse sırasıyla 6.2 ve 6.3 saniye.

26 Ocak 2016 Salı

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Exclusive 4MOTION


2016 yılını, kar altında yaptığım testlerden birisiyle karşıladıktan hemen sonra bir karlı test daha sizlerle. Bu sefer yol arkadaşım olan araç öncekinden çok farklı. Beetle, Polo ve Golf gibi başarılı şehir otomobilleriyle ünlenmiş olan Alman üretici Volkswagen, 2010 yılından bu yana farklı bir araç üretiyor. Dünya genelinde Amerikan ve Japon üreticilerin elinde olan orta boy pick up segmentine Avrupa'dan da bir katkı sağlanması gerektiğini düşünen firma, Amarok modelini seçenekler arasına kattı. İki kişilik oturma kapasitesi sunan tek kabinli versiyonu da bulunan Amarok Türkiye'ye sadece çift kabinli olarak getirilirken bu araçlar arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Daha önce blogda Canyon isimli versiyonunu test ettiğim Amarok, 2015 yılından bu yana daha zengin donanıma sahip Exclusive seçeneğiyle de alınabiliyor. Mekanik olarak bir farklılık sunmayan aracın görsel bazı değişiklikleri dikkat çekerken donanımda da zenginleştirmeler olmuş. Bakalım Türkiye'de ticari sınıfına dahil olan bu aracın genel performansında bir değişiklik var mı.