5 Ağustos 2016 Cuma

Peugeot Driving Experience


Bu sefer farklı bir organizasyonla karşınızdayım. Farklı segmentlerde tanıtılacak birçok motor, şanzıman ve modeli olan Peugeot, bu ürünleri tek tek sergilemek yerine toplu olarak basının beğenisine sundu. Özellikle performans modellerinin merakla beklendiği organizasyonun evi İzmir Ülkü Yarış Pisti oldu.


Peugeot 208 1.2 PureTech EAT6 GT Line


Pistte sürülen ilk araçlar olan 208 modelleri ilk bakışta hiçbir değişikliğe uğramamış gibi görünse de dikkatli gözler sportif GT Line donanım paketinin detaylarını fark edebilir. Kırmızı süslemelere sahip ön panjur, 17 inç çaplı jantlar, GT Line logoları, siyah renkli yan aynalar ve kromajlı egzoz çıkışı gibi farklılıklar sunan paketle birlikte sunulan iç donanım da daha zengin.

Otomobilin sunduğu asıl farklılıksa kaputu altında yatıyor. 1.2 litre hacimli, 3 silindirli benzinli motoru turbo beslemeye de sahip olan araç 110 beygir güç ve geniş bir devir aralığında sunabildiği 205 Nm torkla yüz güldürüyor. Özellikle bu ünitenin atmosferik emişli versiyonunda kendisinden şikayet ettiren ara hızlanmalar artık bir problem teşkil etmiyor.


Üstelik iyi haberler motorla da sınırlı değil. Atmosferik emişli versiyonda sunulan tek kavramalı, 5 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman yeni motorla birlikte yerini 6 ileri vitesli, tam otomatik üniteye bırakmış. Pist şartlarında, otomatik modda kullanırken, düşük süratlerde biraz gear hunting yapsa da değişimleri çok daha hızlı ve sarsıntısız olan şanzıman, 208 gibi bir şehir otomobilinin tam da ihtiyacı olan donanım.


Peugeot 2008 1.2 PureTech EAT6 Allure


Tanıtım sırasında direksiyonuna geçme şansı bulduğum bir diğer araç olan 2008'de yapılan değişiklikler biraz daha bariz. Geçtiğimiz Şubat ayında makyajlanan otomobil daha dik bir ön panjur, yeni kaput ve rötuşlanan ön tamponuyla görünüm olarak Crossover'dan SUV'ye geçiş yapmış.

İç mekanı ana hatlarını koruyan 2008'in donanımında zenginleştirmeler yapılırken LED aydınlatmaya sahip çerçeveler gibi detaylar modele şıklık katmış. Bu arada 208'de olduğu gibi 2008'de de daha sportif görünümlü GT Line donanım paketinin sunulduğunu belirtmeliyim.


208 ile paylaşılan noktalar neyse ki bu kadarla sınırlı değil, zira 2008 de artık 1.2 litre hacimli benzinli motorun turbo beslemeye sahip seçeneğiyle alınabiliyor. Sadece 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla sunulacak olan ünite, atmosferik emişli kardeşinden hem çok daha canlı hem de gerçek hayatta daha az yakıt tüketiyor. Düşük devirlerde alınan 205 Nm'lik tork ve 6 ileri vitesli şanzıman yüksek süratlerde motor gürültüsünü de azaltıyor.


Peugeot 208 GTI


Gelelim organizasyonun asıl dikkat çeken araçlarına; GTI logosu taşıyan ikiliden direksiyonuna oturduğum ilk araç 208 armasına sahipti. Sadece 3 kapılı gövde seçeneğine sahip olan 208 GTI'ın da daha sportif bir versiyonunu teste getiren Peugeot bu seçeneğin sunduğu farkı da belirtmeden geçmiyor.

208 GTI by Peugeot Sport olarak anılan test araçlarında siyah renkli, 18 inç çaplı ve kırmızı detaylara sahip jantlar, kırmızı şeritli ön panjur, çift renkli gövde, kırmızı renkli kaliperler ve Peugeot Sport logoları görülebilirken Ön aksta kullanılan 323 mm çaplı fren diskleri, elden geçirilen süspansiyon sistemi ve torsen kilitli diferansiyelin getirileri daha çok sürüş sırasında belli oluyor.


İç mekana geçildiğinde kırmızı renkli paspaslar, GTI logolu direksiyon simidi ve metal pedal seti gibi aksesuarların yanında metal vites topuzu ve kırmızı renkli süslemeleri de görülen otomobilin en etkileyici donanımıysa Peugeot Sport logolu koltukları. Sabit kafalıklara sahip ön koltukların yan destekleri hem oturak hem de sırtlık kısmında harika bir tutuş sağlamış.

Gelelim aracın sürüş karakteristiklerine. Turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli motoru artık 208 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6.5 saniyeye inmiş. Bu gelişmenin haricinde yapılan değişiklikler sayesinde performanslı kullanımda alınan zevkse fark edilir derecede artmış.


İnce yanaklara sahip Michelin Pilot Super Sport lastikleriyle asfalta yapışan 208 GTI'ın sınırlarını zorlamak için gözünüzü karartmak gerekiyor. Fransız üreticinin son zamanlarda kullanmaya başladığı küçük çaplı direksiyon simidiyse asıl pistte avantajını belli ediyor. Küçük boyutlar sayesinde sürücü, komutlarını araca daha hızlı şekilde aktarabiliyor.

Oranları iyi ayarlanmış olan 6 ileri vitesli manuel şanzımanın yolları biraz uzun olsa da alışıldıktan sonra geçişler hızlı bir şekilde yapılabiliyor. Ayrıca motorun orta devirlerde sunduğu çekiş gücü de 1.160 kg ağırlığındaki kasayı çok çabuk bir şekilde ivmelendirebiliyor. Düşük sayılabilecek ağırlıkla birleşen 4 pistonlu Brembo fren sisteminin performansı da pist üzerinde yapılan zorlamaları kaldırabilecek cinsten.


Peugeot 308 GTI


Katılımcıları son olarak en güçlü 308 modeliyle buluşturan Peugeot bu sayede sürücülerin heyecanını da organizasyon sonuna kadar sabit tutmayı başardı. Son zamanlarda bir çok üreticinin yaptığı gibi sportif modellerini diğer araçlardan ufak tefek detaylarla ayıran Fransız üreticinin 308 GTI'da sunduğu yenilikler dikkatli gözler tarafından fark edilebiliyor.

Kolayca görülebilen değişiklikleri arasında çift gövde rengi, 19 inç çaplı, siyah renkli jantlar ve çift egzoz çıkışı olan bu araçta da Peugeot Sport imzası olduğunu belirtmeliyim. Elden geçirilen ön tampon ve genişletilen yan etekler haricinde siyah yan aynalar ve ön çamurlukların gerisine eklenen "GTI" logoları otomobilin kimliğini belli ediyor.

İç mekanda diğer 308 modellerinn kullanışlılığı korunurken GTI logolu direksiyon simidi, metal vites topuzu, ön panele de sıçramış kırmızı dikiş iplikleri ve metal pedal seti gibi detaylar da sunulmuş. 308 GTI'ın biraz daha geniş tutulan ön koltuklarında masaj fonksiyonu da bulunuyor.


Kabuğun altında yatanlarsa 308 GTI by Peugeot Sport'un asıl önemli noktaları. Küçük kardeşinde de görev yapan 1.6 litre hacimli motor 270 beygir güç, 330 Nm tork üretebilirken güçlendirilen 6 ileri vitesli manuel şanzımanın yol uzunluğu ve genel olarak değişimleri 208 GTI'ınkiyle aynı. 10 mm alçaltılmış gövde ve önde 380, arkadaysa 268 mm çap sunan fren diskleri, sürücüyü sınırları zorlamaya özendirirken donanımda yer alan sınırlı kaydırmalı diferansiyel, 1.205 kg'lık boş ağırlık ve Michelin Pilot Super Sport lastikler viraj tutuşunu inanılmaz bir seviyeye taşıyor.


Küçük çaplı direksiyon simidi bu araçta da kontrolü kolaylaştırırken ön koltukların daha geniş yüzeyleri ve masaj fonksiyonları daha sakin sürüşlere uygun. Bu arada daha önce diğer 308 modellerinde karşıma çıkan Sport tuşunun bu araçta da görev yaptığını hatırlatayım. Gerçi egzoz sisteminden çıkan ses de sportif istekleri karşılayabiliyor fakat daha fazlasını isteyenler iç mekanı çok daha farklı bir kıvama getiren bu düğmeyi kullanabilir.

2 yorum: