3 Ağustos 2016 Çarşamba

Hyundai Elantra 1.6 CRDi Elite DCT


Güney Kore merkezli üretici Hyundai'nin Türkiye'de ilk neslinden itibaren tanınan modellerinden Elantra'nın macerası 1990 yılında paşladı. Sadece beş yıl üretimde kalan ilk iki nesil örneğin ardından üçüncü nesil modeller 2000 ile 2006 yılları arasında piyasadaydı. 2010 yılına kadar üretilen dördüncü nesil aracı 2015 yılına kadar üretilen beşinci nesil örnekler izlerken bu yıldan itibaren altıncı nesil Elantra modelleri de bizlerle olmaya başladı.

90'lı yıllarda bazı pazarlarda Lantra ismiyle de satılmış olan otomobil Güney Kore'de Avante ismiyle satılıyor. Hatırlayacağınız gibi testlerine beşinci nesil örnekleriyle başladığım modelin ilk izlenimini geçtiğimiz aylarda iletmiştim. Bakalım sedan kasa, otomatik şanzıman ve Diesel motorun birlikteliği bu sefer ne kadar başarılı olmuş.


Dış Mekan


İlk beş nesilde uzak doğu kökenli olduğu belli tasarım dilleri kullanan Elantra altıncı nesille birlikte Avrupai çizgilere kavuşmuş. İnce uzun farlar aşağıya doğru indirilirken alçak burun yapısında altıgen panjur dikkat çekiyor. Küçük sis farlarının üzerinde hava girişleri yer alan otomobilin yan bölümünde daha sade hatlar kullanılmış.

Çift karakter çizgisine sahip olan Elantra'da bu şeritlerin ikisi de düz bir yapıya sahip. 17 inç çaplı jantları şık görünen aracın tavanında gövde rengine boyanmış yüzgeç anten yer alıyor. Yan aynalarda LED sinyaller kullanılırken kapı kolları kromajlı.

Beşinci nesil araca en çok gönderme yapan yeri arkası olan aracın ince uzun stopları artık daha köşeliyken kısa yapılı bagaj kapağının ucu bir spoiler şeklinde. Arka tamponun alt bölümü siyah renkte bırakılırken reflektörler uzun yapılarıyla dikkat çekiyor.

4.570 mm boya sahip olan Elantra'nın eni 1.800, yüksekliğiyse 1.450 mm olarak açıklanıyor. Aracın aks mesafesiyse 2.700 mm.


İç Mekan


Elantra'nın Avrupai çizgileri yaşam bölümünde de devam ediyor. Eskisinden daha köşeli hatlara sahip olan tasarımla karşılanan yolculara her kapıda makul ölçüde cepler sunulmuş. Açık renkli kaplama ve döşemelerle daha ferah bir hale getirilen bölümde mat metal görünümlü kaplamalar ve kapı kolları kullanılmış.

Sade görünümlü gösterge paneli ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda far yükseklik, ESP ve panel aydınlatma şiddeti kumandaları bulunan Elantra'nın dik yerleşime sahip havalandırma ızgaraları ve orta konsol üzerinde yer alan dokunmatik ekranın duruşu Seat León'u andırıyor. Bu bölümün altında yine aynı ekranın, ciddi bir duruşa sahip kumanda düğmeleri görülebilirken çift bölgeli otomatik klimanın paneli biraz daha altta duruyor.

Sade görünümlü vites topuzunun yanlarına Start/Stop ve sürüş karakteri seçim düğmeleri eklenirken önde kalan bölüme kayar kapaklı bir boşluk eklenmiş. Kapağın altında bir çift 12 Volt soketi, USB ve Aux girişleri bulunurken ileri geri kaydırılabilir kol dayanağının önünde bir çift bardaklıkla el freni kolu görülebiliyor.

Arka bölümde büyük sürprizler sunmayan otomobilin ön yolcu koltuğu sırtlığında file sunulurken katlanabilir kol dayanağı önünde bir çift bardaklık yer alıyor. Çok geniş olmayan bir açıklığa sahip bagaj kapağı dışarıdan bir düğme yardımıyla açılamayan Elantra'da bu iş ya sürücü koltuğu yanından ya da anahtar üzerinde yer alan düğme yardımıyla yapılıyor. Sunulan 458 litrelik bagaj hacmiyse yine bagaj içerisinde yer alan kollar çekilerek asimetrik olarak yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde genişletilebiliyor.


Konfor


Elantra'nın önceki nesillerde başarılı olduğu bir bölüm olan konfor bu sefer de yolcuları üzmüyor. Ortalama sertlikte ayarlanan süspansiyon sistemi ve 225/45-17 ölçüleri sunan lastikleriyle sportiflik ve konforu iyi dengeleyebilen otomobilin genel yapısı da konfor odaklı.

Geniş oturma alanı sunan ön koltuklarında rahat bir yolculuk geçirebilen yolcular arka koltuklarda başarılı diz mesafesiyle karşılanırken dinamik görünüme katkı sağlayan düşük tavan yapısı baş mesafesinden çok çalmamış. Sessiz motoru ve makul sayılabilecek lastik sesi izolasyonuyla dikkat çeken Elantra'nın rüzgar sesi izolasyonu konusunda biraz daha çalışması gerekiyor.

Yeterli konfor donanımına da sahip olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, dokunmatik bilgi ekranı, navigasyon, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, hız sabitleme sistemi, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, Stop/Start, geri görüş kamerası, değişken sürüş modu, yağmur ve far sensörleri, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, katlanabilir arka kol dayanağı, far yükseklik ayarı ve deri direksiyon simidi standart olarak sunuluyor.

Otomobilin, şehir trafiğinde en büyük konfor donanımı olarak gösterilebilecek olan otomatik şanzımanı daha önce Tucson modelinde de test etmiştim. 7 ileri vitesli, çift kavramalı bir yarı otomatik ünite olan DCT, 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla uyumunun yanında vites geçişlerini hissettirmemesi bakımından da başarılı bir ünite. Şanzımanın en konforlu haliyse sürüş modu seçeneklerinden Eco ve Sport devre dışı bırakıldığında görülüyor. Motorun yüksek güç ve tork değerleri, özellikle uzun yolda sürüş konforuna katkı sağlıyor.


Sürüş


Hyundai'nin Alman otomobillerini andıran yönlerinden birisi de sürüşü. Başarılı ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde yeterli konfor seviyesini yakalarken ani direksiyon hareketlerinde gereksiz salınımlara yakalanmayan Elantra, bir spor otomobil olmasa da kontrol edilebilir bir yol tutuşa sahip.

Direksiyon sistemi biraz hissiz ve yumuşak olan aracın ön koltukları da çok yüksek yan destekler sunmadığından konfor ağırlıklı sürüşlerin tercih edilmesi daha mantıklı olacaktır. 1.4 tona yaklaşan ağırlığıyla çok hafif bir otomobil olmayan test aracının motor ve şanzıman uyumuysa başarılı. Bu ikili birbirine o kadar uyum sağlamış ki yeni Elantra'da sunulan sürüş modu seçeneklerine bence gerek bile kalmamış.

1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen Elantra'nın 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı Tucson gibi modellerde de görev yapıyor. Sarsıntısız ve hızlı geçişlere sahip olan ünitenin manuel olarak vites kolundan da kumanda alması dinamik sürüşlerde alınacak zevki bir miktar artırıyor olsa da asıl zevk, yüksek tork sayesinde vites küçültmeden yapılan ara hızlanmalarda alınıyor.

Özellikle uzun yolda sürücüsünü yormayan bir yapıya sahip olan aracın ortalama yakıt tüketimi 6.9 litre/100 km olarak gerçekleşti ki bu değeri, uzun yolda, sakin kullanımla 5.5 litre/100 km civarına indirmek mümkün.


Fiyat/Donanım


Yeni Elantra'da Hyundai'nin izlediği fiyatlandırma yöntemi ilginç. 1.6 litre hacimli benzinli motoru sadece Style donanım paketiyle sunan üretici 63.000 TL ücret talep ettiği bu otomobil için otomatik şanzımanı 4.000 TL farkla sunuyor. Sadece Elite donanım paketiyle satışta olan turbo Diesel motorlu Elantra'nın başlangıç fiyatı 83.500 TL olarak açıklanırken otomatik şanzıman farkı olarak 5.000 TL talep ediliyor.

Standart donanımında ön, yan ve perde hava yastıkları, elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, dokunmatik bilgi ekranı, navigasyon, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, hız sabitleme sistemi, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, 17 inç çaplı jantlar, Stop/Start, geri görüş kamerası, değişken sürüş modu, yağmur ve far sensörleri, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, kromajlı kapı kolları, ön ve arka sis farları, katlanabilir arka kol dayanağı, far yükseklik ayarı ve deri direksiyon simidi bulunan otomobilin tek opsiyonel donanımıysa 800 TL karşılığında alınabilen metalik gövde boyası.


Sonuç


Hyundai'nin izlediği yol yeni Elantra'da da başarı getirecekmiş gibi görünüyor. Araca çok daha Avrupai bir görünüm kazandıran üreticinin sunduğu sürüş karakteristikleri Alman ve Japon otomobillerinin bir karışımı gibi duruyor. Donanım seviyesi konusunda akılcı bir yol izleyen firma bu konuda en büyük kozlarını sonraya bırakarak fiyat odaklı bir pazarlama stratejisi üzerine yoğunlaşmış durumda.

Bunun yanında Türkiye'nin C segmenti sedan otomobil cenneti olduğunun bilincinde olan Hyundai'nin lüksten çok güçlü bir Diesel motor ve hızlı değişimleriyle göz dolduran bir otomatik şanzıman ikilisini araca adapte etmiş olması başarının en büyük mimarları olacakmış gibi görünüyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

7 yorum:

  1. Agamemnonu yurtdışı lamsmanlarında göremiyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pintilik yapıyor üreticiler :)

      Sil
    2. Pisayadaki bir çok ototest işi yapan insanlar gidiyor isim vermeyeyim şimdi de , hep bi gırgır hep bi espiriler araba hakkında bilgi görsel yok , resmen araya kaynıyo. Sen git gül eğlen ama buraya yazını yaz resimlerini at isteriz. Tabi kuru kuru istemiyorum maillerimi attım hepsine .

      Sil
    3. Başta röno ve volvo ya tabi.

      Sil
  2. Ben bu aracın benzinli elite modelini almak istiyordum fakat getirmiyorlar. Sonunda gittim honda aldım. Benzinli elite dizele ket vurur diye mi getirmiyorlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimalle benzinliyi ucuz seçenek olarak konumlamak istiyor Hyundai. Bu segmentte Diesel motorun daha çok satacağı belli. Hele de benzinlide turbo besleme seçeneği yoksa iddialı olması zor. Bu nedenle çeşitliliği aza indirip fiyatı daha da düşük tutmak istiyorlar.

      Sil
  3. Dizel arabaya yorum yapılmamış hayret doğrusu.

    YanıtlaSil