24 Mayıs 2016 Salı

Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium


Blogun düzenli takipçilerinin aşina oldukları bir testle karşınızdayım. 2013 yılında yaptığım A.B.D. seyahatim sırasında, henüz Avrupa'da satışa sunulmamış olan Mondeo'yu test etme şansım olmuştu. Kuzey Amerika'nın büyük motorlu araçlarının ardından Türkiye'nin gerçekleri kötü bir hatırlatma yapmış olsa da aynı araç bu sefer de 1.5 litre hacimli benzinli motoruyla benimle.

1992 yılında tanıtıldığında Sierra'nın yerine geçen Mondeo 1996 yılında kapsamlı bir makyaj geçirdi. 2000 yılında ikinci nesil modeller tanıtılırken bu otomobilin satışları 2007'ye kadar devam etti. Boyutları büyümeye devam eden Mondeo'nun üçüncü nesli Avrupa'da 2014 yılına kadar satılmış olsa da dördüncü nesil örnekler Amerika kıtasında, Fusion adıyla 2012 yılından bu yana yollarda.


Dış Mekan


Daha önce olmadığı kadar global bir araç olup isminin hakkını veren Mondeo, 2013 yılında test ettiğim Fusion'dan farklı olmayan bir dış tasarıma sahip. Sportif görünen ön panjur ve tampon ikilisine ince yapılı LED farlar da eklenirken kaput üzerinde yer alan çıkıntılar güçlü bir duruş sağlamış.

Gizli anten kullanımına geçilmesiyle daha şık bir profile kavuşan aracın yan aynaları da camların alt bölümüne, kapı sacına sabitlenmiş. Farlardan stoplara kadar uzanan profil çizgisi üzerine kapı kolları eklenen otomobilin 17 inç çaplı jantlar, genel boyutlara bakıldığında küçük durmuş.

Yatık bir C sütununa sahip olan Mondeo sedan, çok uzun olmayan bir bagaj kapağına sahip. Yatay yerleşime sahip LED stopların altında gizli egzoz çıkışlarına sahip tampon başlarken kullanılan siyah şerit sayesinde tamponun monoton görünümü kırılmış.

4.871 mm boya, 1..852 mm genişliğe ve 1.482 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin bu verileri, 5 kapılı kardeşle de paylaşılırken bütün Mondeo seçenekleri 2.850 mm'lik aks mesafesi sunuyor.


İç Mekan


Yaşam bölümüne geçildiğinde de tasarımın ana hatları Fusion ile ortaklık gösteriyor. Kapı içlerinde sunulan cepler geriye doğru uzadığından göründüğünden çok daha büyük olan otomobilin cam ve yan ayna kumandalarıyla birlikte merkezi kilit düğmesi de sürücü kapısına alınmış. Benzeri Focus'ta da görev yapan üç kollu, deri direksiyon simidinin üzerinde birçok düğme yer alırken yine diğer Ford modellerinden tanıdığımız aydınlatma grubu kumandaları bu bölümün solunda yer alıyor.

Dijital gösterge paneline sahip olan test otomobilinde motor çalıştırma düğmesi, orta konsolun soluna yerleştirilirken büyük dokunmatik ekran ve havalandırma çıkışları Fusion'dan alınmış. Tasarımı yenilenen bölümse Sony logosuna sahip ses sisteminin kumandaları olmuş ki bunlar, Fusion'ın gömülü ve parmak izi bırakan düğmelerinden çok daha kullanışlı.

Havalandırma sisteminin de bazı kumanda elemanları aynı şekilde yenilenirken konsolun altında yer alan büyük saklama bölümü de aynen korunmuş. Şık vites topuzu, elektronik park freni, park yardımcısı ve sensörlerinin düğmeleri, araları birleştirilen bardaklıklarla birlikte vites konsolunda dururken kol dayanağının altında çift katlı göz yer alıyor. Bu bölüme ayrıca video, SD, bir çift USB ve 12 Volt girişleri gizlenmiş.

Arka koltuk yolcularını da düşünen Ford, bu bölümde bir çift havalandırma ızgarası, kapı camlarında perdeler, 12 Volt soket, katlanabilir kol dayanağına entegre edilmiş kapaklı göz ve bir çift bardaklık sunarken asıl ilginç donanım, kenarlarda oturan yolcular için düşünülen hava yastıklı emniyet kemerleri olmuş.

Yatırılabilir arka koltuk sırtlıkları ve kol dayanağı arkasına eklenen kapak sayesinde kademeli olarak genişletilebilen bagajın genişlik ve derinlik anlamında sorunu bulunmasa da yüksekliği sınırlı. Bu nedenle de hacim 429 litreyle rakiplerinin gerisinde kalmış.


Konfor


Avrupa'ya gelirken süspansiyon sistemi biraz sertleşen Mondeo'nun bu özelliğinin iç mekanı rahatsız etmemesi için 17 inç çaplı jantlar ve 235/50 ölçülerinde lastikler kullanılmış. Geniş yanaklar küçük darbeleri emmekte zorlanmazken süspansiyon sisteminin bir miktar çaldığı konfor seviyesi de bu şekilde tekrardan toparlanmış oluyor.

Yol ve motor sesleri başarılı bir şekilde izole edilen Mondeo'nun rüzgar sesi, bu üçlü arasında en belirgini olsa da D segmentinin ortalamaları karşılanıyor. Arka koltukta sunulan diz ve omuz mesafeleri konusunda da rakipleriyle başbaşa olan otomobilin alçak tavan yapısı, baş mesafesini biraz kısıtlasa da iç kaplamada yapılan boşaltma sonrası yeterli yükseklik sağlanmış.

Donanım konusunda da tatmin edici olan test otomobilinde elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, LED farlar, ön ve arka park sensörleri, ısıtmalı ön cam, sunroof, ısıtmalı ve bel destek ayarlı ön koltuklar, anahtarsız çalıştırma, yol bilgisayarı, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, yağmur ve far sensörleri, Bluetooth bağlantısı, dokunmatik bilgi ekranlı SYNC2 arayüzü, çift bölgeli klima, otomatik uzun farlar, Navigasyon, Sony müzik sistemi, USB, SD kart ve analog video girişleri, Start/Stop, yokuş kalkış yardımcısı, arka kapı camlarında perdeler, geri görüş kamerası, otomatik park yardımcısı, çapraz trafik uyarısı, şeritte kalma yardımcısı ve cruise control bulunuyordu.

6 ileri vitesli tam otomatik şanzımana da sahip olan test aracının en önemli konfor donanımı süphesiz bu. Yumuşak geçişlere sahip tork konvertörlü ünite start/stop sistemiyle de uyumlu çalışıyor. Tekrardan çalışması sarsıntısız ve sessiz olan aracı ışıklardan hızlı bir şekilde kaldırmak da sistemin hızlı çalışması sayesinde sorun olmuyor.


Sürüş


Ford modellerinin genelde başarılı olduğu bu bölümde Mondeo da üzmüyor. Ortalamanın üzerinde bir sertlik sunan süspansiyon sistemi sayesinde yüksek süratlerde de kararlı bir yol tutuş sunabilen otomobilin ağırlık değişimlerinden etkilenmesi de minimum düzeyde kalmış.

Devirlendiğinde sportif sayılabilecek bir ses veren motor ve Sport konumunda bu devirleri üst seviyede tutmayı amaçlayan şanzıman sayesinde yolculara sportif hisler yaşatabilen Mondeo'nun direksiyon simidi arkasına alınan vites değiştirme kulakçıkları da dinamik sürüşlere hem sürat hem de güvenlik katıyor.

Başarılı bir dozlamaya sahip fren sistemiyle 1.5 tonluk ağırlığının yarattığı dezavantajın önüne geçebilen otomobilin manuel vites değişimleri ortalama süratte tamamlanırken direksiyon sistemi biraz daha sert olabilirmiş. Çok hisli olmasa da hızlı tepki veren sistem sayesinde, zorlandığında önden kayan aracı kontrol altına almak zor değil.

Daha önce testime konuk olan Kuga'nın turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli benzinli motoruna sahip olan Mondeo'nun bu ünitesi 160 beygirle daha düşük güç üretse de 240 Nm'lik torku aynı. Devirlenmeyi seven motor, 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirildiğinde 9.1 saniyelik 0'dan 100 km/s sürate ulaşma ve 214 km/s'lik maksimum sürat sağlayabiliyor.

1.5 tonu bulan ağırlık ve devirlenmeyi seven motorun dezavantajıysa benzincide bekliyor. Sakin kullanımda 7.5 litre/100 km civarına çekilebilen ortalama yakıt tüketimi karma test kullanımında 9.7 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Mondeo'nun 1.5 litre hacimli turbo benzinli ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor seçenekleri, Style donanım paketiyle 97.920 TL'den başlayan fiyatlara satılıyor. Benzinli araç otomatik, Diesel'se manuel şanzımanla sunuluyor. Teste katılan sedan gövdeli ve Titanium donanımlı aracın fiyatıysa 110.980 TL seviyesinden başlıyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, ön ve arka park sensörleri, 17 inç çaplı jantlar, ısıtmalı ve bel destek ayarlı ön koltuklar, anahtarsız çalıştırma, yol bilgisayarı, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, yağmur ve far sensörleri, çift bölgeli klima, Bluetooth bağlantısı, otomatik uzun farlar, dokunmatik bilgi ekranlı SYNC2 arayüzü, Navigasyon, Sony müzik sistemi, USB, SD kart ve analog video girişleri, arka kapı camlarında perdeler, Start/Stop, yokuş kalkış yardımcısı, geri görüş kamerası, otomatik park yardımcısı, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları, çapraz trafik ikazı ve cruise control bulunan aracın üzerinde bazı opsiyonel donanımlar da yer alıyordu.

Metalik boya için 1.725 TL isteyen Ford, sunroof için 3.445 TL, dinamik LED farlar için 6.310 TL, ısıtmalı ön cam, hava yastıklı arka emniyet kemerleri, şeritte kalma asistanı, şerit takip sistemi, sürücü dikkat uyarısı, kör nokta uyarısı ve aktif şehir içi güvenlik sistemini kapsayan tekno paket içinse 8.610 TL talep ediyor.


Sonuç


Mondeo'nun Amerika'dan gelirken iyi yönde değiştiğini görmek güzel. Dinamik gövde tasarımıyla aradan geçen yıllara rahatça meydan okuyan otomobil sürüş özellikleriyle de bir Ford olduğunu hissettiriyor. İç mekan genişliği ve izolasyon konularında da segment beklentilerini karşılayabilen otomobilin Küçük hacimli motoru, yüksek olmasa da yeterli performans seviyesine ulaşıyor.

Canlı yapısıyla turbo beslemeye sahip motoru yakıt tüketimi konusunda pek cimri olmadığından kullanım giderleri yükselecek olan aracın yüksek bagaj zemini nedeniyle bu bölümde sunulan hacmin rakiplerinin gerisinde kalması, müşterileri hatchback ve station wagon gövde seçeneklerini düşünmeye yöneltebilir.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Onur abi şanzıman biraz fazla gevşek gelmişti bana sen ne düşünüyorsun? Birde direksiyon, sinyal silecek kolları ve torpido gözü kapağı bu sınıfa yakışmayan türden olmuş biraz. Onun haricinde çok şık, konforlu ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kötü gelmedi parçalar ama kesinlikle biraz daha açık renk plastik kullanılması gerekiyor. Siyah çok boğuyor araçları.

      Şanzıman hızlı bir ünite değil. Sport modunda geç vites attığından daha bir hoş oluyor kullanımı ama genel olarak direksiyon arkasında yer alan kulakçıkları kullandırıyor sıklıkla.

      Sil
  2. Onur bey bu araç uzun süredir Türkiyede hatta Makyaj geçirdi yanılmıyorsam.'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının başında da belirttiğim gibi 2014 yılında geldi Avrupa tarafına. A.B.D testini 2012 yılı sonunda yapmıştım ben. Henüz makyaj görmedi.

      Sil
  3. Mondeo/fusion Amerika'da yenileniyor. Avrupaya gelmesi 2-3 yıl sonra mı olacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sefer o kdara gecikeceğini düşünmüyorum. İlk gecikmenin nedeni diğer pazarlardaki talep ve Avrupa için önemli olan Diesel motorların gecikmesiydi. Bu sefer böyle bir sorun yok.

      Sil
  4. Siteniz gerçekten güzel paylaşımlarda yararlı benimde Agar.io oyunu ile alakalı bir sitem var Agario Oyunu gerçekten insanı bağımlı yapan bir oyun oynamadıysanız tavsiye ederim. Başarılar diliyorum benim sitemede beklerim.?

    YanıtlaSil
  5. 2012 Model Fiesta 1.4 şehiriçi kullanımda 12-13L/100km gördü bu gözler

    YanıtlaSil