17 Mayıs 2016 Salı

BMW


BMW modelleri yeni motorlarına kavuşmaya devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan ünitelerin güncel model serilerine uygulanması sonrasında araçlarda hem performans artışı hem de yakıt tüketimi düşüşü yaşanmış.

Tanıtımı iki hafta önce yapılan dört turbo beslemeye sahip Diesel motoru ilk olarak 7 Serisi'nin kaputu altına yerleştiren BMW, 750d xDrive ve 750Ld xDrive ismini alan ikilinin teknik verilerini de açıkladı. 400 beygir güç, 760 Nm tork üretebilen 3 litre hacilmli motor, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate sırasıyla 4.6 ve 4.7 saniyede ulaşabilen ikilinin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. Üstelik yeni motorla birlikte ortalama yakıt tüketim değeri de 5.7 litre/100 km'ye kadar düşmüş.


228i Coupé ve Convertible modellerinin yerine geçen 230i modelindeyse yine 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motor kullanılıyor olsa da üretilen güç 252 beygire yükselmiş. Maksimum tork değeri 350 Nm olan araçlar 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Coupé versiyonun 0'dan 100 km/s sürate hızlanması, manuel şanzımanla 5.8, otomatikle 5.6 saniyede tamamlanırken üzeri açılabilen araçta bu süreler 6.1 ve 5.9 saniye.


Son olarak, M135i ve M235i yerine geçen M140i ve M240i modellerini tanıtan Alman marka bu ikilide görev yapan 3 litre hacimli motorun gücünü 340 beygire yükseltmiş. Üç ve beş kapılı olarak sunulan M140i ile coupé ve convertible olarak alınabilen M240, arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan araçlar 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatıldığında 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri 4.4 saniyeye kadar geriliyor.

8 yorum:

  1. Dizel konusunda bmw resmen aldı yürüdü. Bu yeni 750d lüks segmentin en cazip otomobili olmuş. Mercedes S class bir çok noktada daha iyi olabilir halen ama dizel motor konusunda Mercedes bayaa geride kaldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum üst seviye dizel motor da 3,5 lt. 258 bg'lik v6 motora mahkum kaldılar. ama sanırım üretim maliyetlerini aşağı çekmek için yeni sıralı 6 silindirli bir motor geliştiriyorlarmış diye okudum. Onur bey bu konuda bizi aydınlatır sanırım.

      Sil
    2. Bende söylediklerine tamamen katılıyorum ama bu sayısal değerler önemli değil bence bu arabaları alanlar için. Bu arabalar tamamen şoför ile kullanılması gereken araçlar ve önemli olan performanstan çok konfor. O yüzden yine hüsran ile sonuçlanacağını düşünüyorum bmw için. Ayrıca o lagdan kasıla kasıla bir halen '' çok teknolojik '' anahtarlarını değiştirseler daha yararlı olabilirdi onlar için

      Sil
    3. Mercedes'in de motoru 3 litre hacimli, 3.5 litre değil. Bununla birlikte düşük kaldı ürettiği güç BMW karşısında. Bu nedenle yeni nesil motorlar geliştirmeye başladılar. Hatta ilk örneği E Serisi'nin 2 litre hacimli turbo Diesel ünitesi oldu. İlerleyen zamanlarda da 3 litre hacimli motor düz 6 silindirli olarak gelecek.

      Sil
    4. Ben 350'yi gördüğüm için 3,5 lt. olarak yorumladım. lakin okuduğum yazı doğruymuş BMW nin üretim mantalitesini Mercedes de uygulayacak BMW de 3 silindirli 4 silindirli ve 6 silindirli (sadece dizel olarak biliyorum) motorlar üretim maliyetini düşürmek adına aynı şekilde üretilecek diye okumuştum Mercedes de bu stratejiyi takip edecekmiş. Vallahi daha fazla güç için turbo ile oynamak ne kadar mantıklı bu motorların ömrü ne kadar olur bilemiyorum. Ama bu araçları kullananlar için zevkli olacağı kesin. :)

      Sil
    5. Anti parantez 19 Mayıs saat 17:20'de yazan arkadaş içinde belirtmek isterim. Mevzubahis geliştirilen motorlar sadece s class ya da 7 serisinde kullanılmayacak. performans istenen birçok modelde bu motorları görebileceksiniz şoför kullanmak istemeyeceğiniz araçlarda da olacak örneğin BMW de m550 d ya da m 650d Mercedes örneğinde e serisi ya da cls gibi. bak SUV araçlara hiç değinmedim bile.

      Sil
  2. Çok güzel bir bilgilendirme olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Yeni okuduğum bir kaynakta belirtildiği üzere makyajlı S serisinde 3 lt'lik 340 hp 700 nm'lik bir dizel ünite BMW'nin yeni 4 turbolu motora karşılık geliştirilmiş onun kadar kuvvetli bir araç değil ama en azından 258 hp de takılıp kalmamışlar.

    YanıtlaSil