10 Şubat 2016 Çarşamba

Seat Ateca


Seat'ın merakla beklenen ilk SUV modeli tanıtıldı. Kompakt sınıfta yer alacak olan otomobilin tasarımında büyük bir sürpriz olmasa da kendi segmentine bir miktar gençlik getireceği de bir gerçek.


Seat ailesinin diğer modelleri gibi köşeli hatlara sahip tasarımıyla öne çıkan Ateca'nın önden görünümü bir León'u andırıyor. Ön panjur ve hava girişinde farklı bir ızgara yapısı kullanılırken tampon altına da siyah renkli plastik korumalar yerleştirilmiş.

Büyük jantlar, düzleştirilmiş çamurluk üstleri ve kalın tutulmuş kapı altı koruma bölümleriyle Volkswagen ailesinin diğer SUV modellerini andıran otomobilin Audi modellerine göz kırpan arka bölümünde metalik gri renkli alt korumaya sahip tampon ve LED stoplar dikkat çekiyor.


4.36 metre boya sahip olan aracın 2.64 metrelik aks mesafesi León ile paylaşılırken 1.84 metre genişlik ve 1.60 metre yükseklik, sınıfında yer alan diğer araçlarla yarışabiliyor. Önden çekişli modellerinde 510 litre hacimli bir bagaj yer alan Ateca'nın dört tekerlekten çekişli seçeneklerinde bu hacim 485 litreye geriliyor.

İç mekanının neredeyse tamamını León ile paylaşan otomobilin farklı olan bölümleri vites konsolu üzerinde görülebiliyor. Bu bölümün önünde bir çift USB girişi göze çarparken daha geride motor çalıştırma düğmesi ve çekiş modu selektörü bulunuyor. Güvenlik donanımları arasında sıkışık trafik yardımcısı, geri ve yan trafik izleme sistemleri, kör nokta uyarısı ve trafik işareti tanıma sunulmakta.


Kaputu altında tanıdık motorları gördüğümüz aracın en küçük hacimli ünitesi olan 1 litre hacimli TSI, 116 beygir güç üretebilirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite de aynı güce sahip. 150 beygir güç üreten iki motordan biri 1.4 litre hacimli benzinli, diğeriyse 2 litre hacimli Diesel. Bu ikinci motorun yüksek güç çıkışlı seçeneğiyse 190 beygir gücünde.

Motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG ile alınabilen Ateca'nın önden ve dört tekerlekten çekişli seçenekleri de bulunuyor.

9 yorum:

  1. Cahilliğime verin, SUV dediğimiz sınıf "Sport Utility Vehicle" mealindeki çekme nitelikli arazi araçları değil midir? Bu bağlamda yüksek güce ve arazi koşullarına dayanaklılığa sahip olması gerekmez mi?

    Eğer öyleyse, bu araç Seat Leon'un o düz yolda bile trim sesi veren plastik parçalarını kullanan, motor olarak da güçsüz ancak sadece yerden hafif yüksek olduğu için tercih edilebilecek bir araç değil midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SUV şu günlerde "Kaldırıma çıkan" anlamında kullanılıyor sadece. Büyük kısmı da bilindik araçların yükseltilmiş halleri zaten. Avrupa'da bu yıl da satış rekorları kırıldı ki bazı ülkelerde en yüksek satış rakamlarına bu araçlar ulaştı.

      Sil
  2. Artık kasası eskimeye başlayan leon tasarımı yerine daha orjinal bir tasarım kullanılsaymış keşke. 1.6 dizel seçeneği olması olumlu. En çok yine vw grubu araçlardan pazar çalacaktır bence. Tiguan isteyip 1.6 dizel opsiyonu bulamayanlar, yeti nin tasarımını beğenmeyenler ilk müşteri grubu bence'.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözünü seveyim bu tasarım mı eski ? Tasarım kişiden kişiye değişir elbet ama şu tasarıma da eski denmez be

      Sil
  3. Tahmini geliş süresi var mı onur abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar aylarında başlıyor Avrupa satışları. Bizde de yazı geçmez tahminen.

      Sil
    2. Bence alınası bu araç olmuş fiyat satış rakamlarını belirler. Ama Leon ne kadar güzel olsada golf kadar sattı mi ki millet bunu alsın

      Sil
  4. Onur Bey Selamlar.
    1.4 Motor Hacimli ünitede beygir ve 4x4 durumunu merak
    etmekteyim?
    İlla 4x4 için 2.0 yada dieasel motor mu zorunlu tutuyorlar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.4 TSI 150 beygir gücünde. Hem önden çekişli hem de 4 çeker versiyonu var. Her ikisi de manuel şanzımanla alınabiliyor. Ayrıca Önden çekişliler 7, dört çeker modeller 6 ileri vitesli DSG ile üretiliyor.

      Sil