20 Şubat 2016 Cumartesi

Ford Kuga


Ford'un geçtiğimiz yıl makyajlı versiyonunu tanıttığı SUV modeli Escape, tahmin edildiği gibi Avrupa pazarına Kuga adıyla geldi. Görünümünde sürpriz bulunmayan aracın asıl yeniliğiyse kaputu altında saklı.

LED farlar, geniş ve altıgen ön panjur, daha dikey bir şekilde toplanmış sis farları, farklı gövde renkleri ve jant seçenekleriyle satışa sunulan makyajlı aracın arka bölümünde de Focus Hatchback havası estiren daha küçük stoplar görülebiliyor.


İç mekanda yine Focus'ta görebildiğimiz direksiyon simidi ve büyük dokunmatik ekranlı bilgi/eğlence sistemi yer alırken çift bölgeli havalandırma sisteminin kumandaları da bu araçtan alınmış.

Escape'ten daha açılı bir vites konsoluna sahip olan Kuga'da bu bölümün arkasında sunulan özellikler de farklı. Makyajla birlikte elektronik park freni donanıma eklenirken önde yer alan merkezi kol dayanağının önü, kayar kapaklı bir göze ayrılmış.

1.5 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneklerine bir de 1.5 litre hacimli, 120 beygir güç üretebilen turbo Diesel eklenen Kuga bu sayede Avrupa pazarındaki satış rakamlarını yükseltmenin peşinde koşacak. Hatırlayacağımız gibi bu ünite de daha önce Focus'ta kullanılmıştı.

14 yorum:

  1. Onur bey bu araç türkiyeye ne zaman gelir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbaharda başlayacak satışlar. Türkiye için yeni yıl beklenebilir. Malum artık yılla birlikte geliyor model yılı.

      Sil
  2. hiç acele e tmeseydin ford ne gerek var 2020de getirirdin dizel otomatiği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vardı zaten Diesel otomatik. 2 litre hacimli. Adamlar cücük kadar Türkiye pazarını düşünmüyor tabi ilk etapta. Avrupa'da babalar gibi satılıyor diğeri.

      Sil
  3. şanzıman powershift mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz otomatik hakkında bilgi yok. Çekişi açıkladılar sadece.

      Sil
  4. american muscle car gibi olmuş ön yüzü. beğendim ben. bir de iihs skorları düzgün olaydı iyiydi. Çoluk çocuk var şimdi aklımızda hep small overlap notunun poor olması kaldı. otomatik şanzıman da inşallah tam otomatik gelir. Bu arada onur bey ford hangi tam otomatik şanzımanı kullanıyor bir bilginiz var mı peugeot'ya üretim yapan aisin gibi onu kastederek soruyorum. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ford'un otomatik şanzımanları GM ile ortaklaşa geliştirilen üniteler.

      Sil
    2. 1.5 120ps motor 1700 kglik kugayı nasıl yürütecek acaba? 0-100 hızlanma 15 saniye falan mı olacak?

      Sil
    3. 12,9 saniye olacak.

      Sil
    4. gerçekten azmış normal şahin zaten 13 saniyede 0 dan 100 km'ye çıkıyor diye biliyorum.

      Sil
  5. downsizing diye işin cılkını çıkardılar. 1700 lük aracın hakkı en azından 2.0 lik motor bence. değil mi onur bey? hayır araç üreticileri neden bunu yapar. türkiyenin abuk vergi sistemi için araç üretmedikleri belli. kugaya neden 1.5lik dizel-benzinli yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında aşırı beslemeler sayesinde artık hacim o kadar da önemli değil. Bunun yanında güçlerin bu araç için düşük kaldığı da bariz. Bizim için olmasa da Avrupa'nın egzoz gazı normalarına göre motor üretilmesi hacimleri küçültüyor. Aslında bunun sorumlusu laboratuvar ortamında yapılan ölçümler. Gerçek hayatta çok daha yüksek çıkabilecek değerler küçük motorların zorlanmadığı testler sayesinde bu ünitelerin lehine sonuç veriyor.

      Sil