12 Şubat 2016 Cuma

BMW M760Li xDrive


BMW'nin Cenevre sürprizleri arasında büyük bir performans modeli var. Geçtiğimiz günlerde M7 bekleyenlerin imdadına yetişen ALPINA'ya bu şekilde bir rakip geliştiren Alman firma kaputun altında bambaşka bir motora yer vermiş.

Dışarıdan bakıldığında gücünü belli edecek detayların sayısı az olan otomobilde daha agresif görünümlü bir ön tampon, 20 inç çaplı jantlar, mavi renkli fren kaliperleri, farklı yan etekler, M ve V12 logoları, bagaj kapağının üzerine eklenen ince spoiler ve elden geçirilen tamponun alt bölümüne yerleştirilmiş dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.


İç mekana geçildiğinde M logolu parçaları dikkat çeken aracın üç kollu direksiyon simidi, metal pedal seti, siyah renkli Alcantara tavan döşemesi ve vites konsolu üzerinde yer alan V12 logosu hemen göze çarpıyor. Bunlar haricinde her noktada standart 7 Serisi kalitesi hakim.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 6.6 litre hacimli bir v12 motor barındıran M760i xDrive, ALPINA B7 xDrive gibi 610 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Yine bu araç gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda. 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresi 3.7 saniye olarak açıklanırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış. M Performance paketiyle birlikte bu sürat 305 km/s'e ulaşırken ortalama yakıt tüketim değeri 12.6 litre/100 km.

27 yorum:

  1. Alpina B7 daha yakışıklıda V12 bir başka olur be işte. Onur abi bu kasada V12 versiyon sadece long olarak mı bulunacak? Önce ki kasada kısa şasili versiyonu da vardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gibi. Araç 760i olarak tanıtılsa da arkasında "Li" yazmayan yok.

      Sil
  2. Rolls royce modellerinden alinmis motor galiba.begendim

    YanıtlaSil
  3. Açıkçası cahilliğimden soruyorum; bilgilendirecek arkadaşlara teşekkür ederim.

    Bu araçta 6.6 lt V12 motor var Alpina B7 xdrive da 4.4 lt V8 motoru varken beygir gücü 800 ve tork değerleri 600 nm ile eşit, üstüne 0-100 km'ye çıkma süresi bu araçta 3.9 iken Alpina da 3.7 ile daha 0.2 daha hızlı son hızlarını karşılaştıramıyoruz (bu araçta sınırlandırıldığı için) ama bu tablo nasıl açıklanıyor acaba?

    Öncelikle 0.2 saniyenin yavaş falan olduğunu söylemiyorum, fakat motorlar arasındaki bu devasa farkın performansa yansımaması, işin teknik yanını bilmeyenleri soru sormaya iten önemli bir durum.(ben ve eminim benim gibi başkalarıda vardır)

    Aklıma ağırlıklarının farklı olması ihtimali geliyor, ayrıca belki ara hızlanma değerleri, eğimde daha hızlı tepkiler vermesi falan farklı olabilir. Ne kadar doğruluk payı vardır, merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turbosuz araç diyecem ama araç turbolu galiba çok daha luks donanımlar var oda ağırlık yapmış olabilir belki a8 w12 olan modelleri gibi fabrika çıkışlı zırhlı'dır ondan dolayı ağırlık yapmış olabilir.

      Sil
    2. Öncelikli sebep ağırlık. İkincisi de şanzıman ve motor programlarında büyük ihtimalle. V12 motorun gaz pedalına tepkilerinde yapılacak en ufak farklılık durumu tersine çevirebilir.

      Bir de v8 zaten modifiye edilmiş durumda. v12 ise litre başına 100 beygir bile vermiyor. Modifikasyon firmalarına gün doğdu.

      Sil
    3. Cevaplar için çok teşekkür ederim.

      Demek ki, V12 motor mdifiye ile daha da canavar olacak vay be.

      Sil
    4. şimdi bu motorunda bokunu çıkartırlar , 1000 beygirlik bmw 7 serisi ?

      Sil
    5. Aslında V12 lerin sunulma sebebi V8 lere nazaran çok büyük performans farkı sunuyor olmaları değil zaten. İşin gerçeği Alpina B7 olsun veya s63 amg olsun V12 üst versiyonları kadar performanslı denebilirler. Reel hayatta 270km/s üzeri hızlardan önce V12 versiyonlardan pekte eksik kalmıyorlar. V12 motorların artısı gücü "effortless" denilen şekilde üretmesi. Olay performanstan ziyade rafine hissettirmekle alakalı yani. V12 motorların sesi, doğal balanslı olması sayesinde ultra titreşimsiz çalışması vs. V12 motorları tercih ettiriyor.

      Sil
    6. Bir de kenarında V12 yazması. Bu işler egoya bakıyor sonuçta. Egonun bir ucu da "En güçlüsü hangisi?" sorusunu sorduğundan modifikasyon firmaları harıl harıl çalışıyor bunlar üzerinde de.

      Sil
    7. doğru v12 motor v8 motor a göre zorlanmadan bu performansı sergiliyor ve gerçektende çok sessizler bir galeride 95 model s600 e binmiştim tur atmıştım araç gaza az dokun süzüle süzüle hiçbirşeyi hissettirmeden gidiyordu. v8 motorlar istenilen performansı sergilese bile v12 nin yeri başkadır.

      Sil
    8. Bu arada Cenevre'de veriler güncellendi. ALPINA'yı yakalattı BMW.

      Sil
  4. v12 litre başına 100 beygir bile vermiyor demişsiniz bu neye göre hesaplanıyor ben pek bu işlerden anlamadığım için merakımdan soruyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beygir gücü bölü hacim. 600/6.6

      Sil
  5. yani litre başına 90 beygir gibi birşey ediyor galiba teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. audi en son hatırlamıyorsam 605 beygirlik s8 plus çıkarmıştı en son. Bakalım yeni kasa a8 çıktığı zaman bmw nin bu modeline nasıl bir rakip çıkartacak.

    YanıtlaSil
  7. bu aracın motorunu neden M power tarafından geliştirme gereği duymuşlar anlamadım zaten bmw firması v12 motor hep yapıyor öyle gerek görmüşler anlaşılan.

    YanıtlaSil
  8. çok fena canavar yapmışlar yapanların ellerine sağlık ayrıca bunu bize tanıtanlarında ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. bu aracın bize gelişi kaç TL olur acaba 2.000.000 TL edermi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence fiyatı 1.500.000 tl olur.

      Sil
    2. 1.000.000 tl den aşağıya olmaz ama 2.000.000 tl yede çıkmaz.

      Sil
  10. bmw sen ne yapmışsın böyle yaaa.

    YanıtlaSil
  11. gerçek alman tankı !

    YanıtlaSil