26 Ocak 2016 Salı

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Exclusive 4MOTION


2016 yılını, kar altında yaptığım testlerden birisiyle karşıladıktan hemen sonra bir karlı test daha sizlerle. Bu sefer yol arkadaşım olan araç öncekinden çok farklı. Beetle, Polo ve Golf gibi başarılı şehir otomobilleriyle ünlenmiş olan Alman üretici Volkswagen, 2010 yılından bu yana farklı bir araç üretiyor. Dünya genelinde Amerikan ve Japon üreticilerin elinde olan orta boy pick up segmentine Avrupa'dan da bir katkı sağlanması gerektiğini düşünen firma, Amarok modelini seçenekler arasına kattı. İki kişilik oturma kapasitesi sunan tek kabinli versiyonu da bulunan Amarok Türkiye'ye sadece çift kabinli olarak getirilirken bu araçlar arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Daha önce blogda Canyon isimli versiyonunu test ettiğim Amarok, 2015 yılından bu yana daha zengin donanıma sahip Exclusive seçeneğiyle de alınabiliyor. Mekanik olarak bir farklılık sunmayan aracın görsel bazı değişiklikleri dikkat çekerken donanımda da zenginleştirmeler olmuş. Bakalım Türkiye'de ticari sınıfına dahil olan bu aracın genel performansında bir değişiklik var mı.


Dış Mekan


Aslında orta boy bir pick up olsa da Avrupa yollarında tam bir deve dönüşen aracın duruşu oldukça heybetli. Boyutlarıyla dikkat çekse de sade tasarımı öne çıkmayan Amarok'un hatları köşeli. Ön tamponu altına mat metal rengi koruma eklenirken az de olsa geniş çamurluklar güçlü görünümü pekiştiriyor. Dev aynaları görüş promlemlerini en aza indirirken alt bölümlerinde kromajlı süslemeler olduğu görülebiliyor.

19 inç çaplı jantları Exclusive donanımına özel olan aracın Bi Xenon farları, LED gündüz aydınlatmalarıyla daha şık bir görünüm sunmuş. Kromajlı arka tampona sahip olan pick up kasasında çiziklere karşı dayanıklı kaplama ve siyah renkli borular sunuyor. Arka tampon basamak olarak da kullanılırken kasa kapağı 150 kg yük taşıyabiliyor. Güçlü bir LED kasa aydınlatmasına sahip olan test aracında gövde rengi hidrolik kasa kapağı da bulunuyor.

5.254 mm boya sahip olan pick up 1.954 mm genişlik ve 1.834 mm yüksekliğiyle oldukça büyük bir yer kaplıyor. Aracın aks mesafesiyse 3.095 mm. Kasa tabanı yerden 780 mm yüksekte duran aracın bagaj kapasitesi normalde yükleme yüksekliğine göredeğişiyor olsa da kapaklı kasada bile hacim 1.100 litrenin üzerinde. Yük sabitleme kancaları sunulan bagaj bölümünde bir de 12 Volt soket bulunması olumlu.


İç Mekan


Hem ön hem de arka kapılarında, araç boyutlarına göre çok geniş olmayan fakat derin cepler sunan Amarok Exclusive'de modele özel Alcantara döşeme bulunuyor. Metal renkli kapı açma kolları diğer Volkswagen modellerinden de tanıdık olan aracın cam ve yan ayna kumandaları sürücü kapısına ergonomik biçimde yerleştirilmiş.

Ailenin diğer modellerinden alınan diğer parçalar arasında direksiyon simidinin soluna yerleştirilen far kumandaları, çok fonksiyonlu ve üç kollu direksiyon simidi, sade bir görünüme sahip ve ortasında yol bilgisayarı bulunan gösterge paneli, otomatik şanzımanın şık görünümlü vites kolu, ses vehavalandırma sistemi  kumandaları bulunurken son ikilinin aynı ekranı paylaşmaları ilginç bir detay olarak karşımıza çıkıyor.

Çevresi metal görünümlü plastikle kaplanan yuvarlak havalandırma ızgaralarına sahip olan aracın orta konsolu üzerinde bulunan tepsinin içinde bir 12 Volt soket yer alırken biraz daha aşağıda park sensörü, kasa lambası ve dörtlü flaşör düğmeleriyle yolcu hava yastığının devre dışı olduğunu gösteren uyarı lambası bulunuyor.

Vites konsolunun önünde büyük bir kapaksız göz ve iki adet 12 Volt soketi yer alırken vites kolu çevresinde ön koltuk ısıtması, ESP, arka diferansiyel kilidi ve yokuş iniş asistanı kumandaları bulunuyor. Biraz daha geriye iki bardaklık ve el freni kolu eklenirken büyük kol dayanağının altında derin bir göz yer alıyor. Torpido gözü küçük olan aracın ön koltukları altında kapaklı göz sunulmasıysa hoş bir detay.

Arka koltukları daha yüksek yerleşime sahip olan Amarok Exclusive'in kasasndan iç mekana ulaşım sağlanamasa da arka koltukların hem sırtlıkları ileriye doğru hem de oturakları geriye doğru katlanabiliyor. Bu sayede iç mekana sığan yükler arkada sabitlenebiliyor.


Konfor


Test aracı bir pick up olup bir de ticari araç olarak adlandırılınca konfor bölümünde insanın kafasında soru işaretleri olması normal. Bunun yanında off road için uygun birkaç donanıma sahip olan Amarok Exclusive'in beklenenden daha başarılı bir konfor seviyesi sunması da sürpriz olmayacak gibi.

Ortalama sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan aracın arka aksında kullanılan yaprak yaylar boş durumda arka bölümün daha oynak olmasına neden olurken yükleme yapıldıktan sonra süspansiyon konforu otomobilleri aratmıyor. 255/55-19 ölçülü lastiklerin sunduğu büyük yanaklar ve keniş taban küçük çukurların varlığından bile haberdar etmezken bozuk yolda yapılan sürüşlerde de iç mekan konforunda büyük bir azalma olmuyor.

Konfor donanımı da bir pick up için hiç de fena olmayan Amarok Exclusive'in aksesuarları arasında elektrikli cam ve yan aynalar, yağmur ve far sensörleri, elektrikli olarak katlanabilen yan aynalar, elektrokrom iç ayna, ön ve arka park sensörleri, Alcantara döşeme, ön koltuklar için ısıtma sistemi, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, Bi Xenon farlar, hız sabitleme sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, SD kart, Aux ve USB girişlerine sahip, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi ve Bluetooth yer alıyor.

Geniş koltuklarında bol bol oturma alanı sunan otomobilin daha yükseğe yerleştirilen arka koltukları biraz dik sırtlıklara sahip olsa da sunulan diz ve baş mesafeleri makul. Rüzgar sesi izolasyonu başarılı olan Amarok Exclusive'in lastik sesi de başarılı şekilde izole edilirken motor sesi, yüksek devirler hariç, iç mekanda rahatsız edici bir seviyeye ulaşmıyor.

Aracın en dikkat çekici donanımlarından olan 8 ileri vitesli otomatik şanzıman tork konvertörlü bir ünite. Motorla uyum içerisinde çalışan bu şanzımanın geçişlerini hissetmek oldukça zor. Manuel olarak da kumanda alabilen ünite buna gerek bırakmayacak kadar başarılı bir çalışma karakteristiğine sahip. İstenen performansın elde edilebilmesi onca vites sayesinde zor olmazken karınıca vitesi fonksiyonu sayesinde arazide de verim alınabiliyor.


Sürüş


Ağırlığı 2.1 tonun üzerinde olan bir pick up için öncelikli başlıklardan olmasa da çoğu araçta olduğu gibi Amarok'ta da performans önemli. Canyon testimde jantların, asfalt sürüşü için çok küçük kaldığını belirtmemin ardından bu parçaları büyütüp lastik yanaklarını daraltan Volkswagen, Exclusive donanımında daha başarılı sürüş karakteristikleri yakalamış. Orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ani direksiyon hareketlerinde bile aracın izde kalmasını sağlarken oldukça sportif duran direksiyon simidi yeterince hisli bir yapıya sahip.

Zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan Amarok Exclusive hem dört tekerlekten çekiş sistemi hem de göreceli olarak hafif kalan arka bölüm sayesinde gaza yüklenildiğinde bu sefer arkasını bırakma eğilimine giriyor. Aracın kontrol altına alınmasıysa hiç de sanıldığı kadar zor değil. Arazi şartlarında da dört tekerlekten çekiş sistemini konuşturan pick up geniş lastikleri sayesinde küçük taşların neden olduğu sarsıntıları tamamen engelleyebiliyor. Çok dik yokuşlarda sürücüye yardımcı olan iniş asistanı da istenen sürate ayarlanabiliyor.

Amarok ailesinde görev yapan çift turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli Diesel motor 180 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 11 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 179 km/s.

Dev bir gövde, 2.1 tonun üzerinde ağırlık, dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzıman gibi nedenlerden dolayı tüketim değerleri çok aşağıya çekilemeyen Amarok Exclusive'in şanzımanında 8 vites bulunması otoyol süratlerinde motor devrini düşük tuttuğundan ortalama tüketim 8 litre/100 km'nin altına indirilebiliyor. Test boyunca karma kullanımda elde ettiğim değerse 10.7 litre/100 km oldu.


Fiyat/Donanım


Amarok ailesinin en donanımlı modeli olan Exclusive'in fiyatı da haliyle göreceli olarak yüksek. 2015 model Amaroklar için fiyatlar manuel şanzıman ve Highline donanımında 84.970 TL'den başlarken Exclusive paketi iki tekerlekten çekiş sistemiyle 111.320 TL'ye alınabiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemini de ekleyince 119.100 TL seviyesine ulaşan fiyat aslında bir Golf TDI Highline DSG için neredeyse 100.000 TL para istendiği düşünüldüğünde yüksek değil.

Donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli katlanabilen yan aynalar, 19 inç çaplı jantlar, ön ve arka park sensörleri, Alcantara  döşeme, ön koltuklar için ısıtma sistemi, Bi Xenon farlar, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, yağmur ve far sensörleri, yol bilgisayarı, hız sabitleme sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, SD kart, Aux ve USB girişlerine sahip, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, yokuş iniş asistanı, ısıtmalı silecekler, elektronik diferansiyel kilidi, ön ve yan hava yastıkları standart olarak sunulan Amarok Exclusive'de mekanik diferansiyel kilidi 2.025 TL karşılığında opsiyonel olarak sunuluyor.


Sonuç


Ticari araç olarak vergilendirilmeleri sayesinde fiyatları makul seviyede tutulabilen pick up modelleri şu sıralar oldukça popüler. Son yıllarda bu pazara dahil olan markaların sayısında bir artış olurken yaşanan rekabet tüketiciye de olumlu şekilde yansıyor. Yük taşıyabilme özelliklerini koruyan bu araçlarda kullanılan güçlü motorlar ve giderek zenginleşen donanım ttüketicinin aklını çelmeye başladı.

Amarok Exclusive ile iyi bir iş çıkaran Volkswagen şehirde yaşayıp haftasonları araziye çıkmak isteyen müşterilere SUV modellerinden farklı bir alternatif sunuyor. Daha büyük jantlarla gelen başarılı sürüş özelliklerinin yanında arazi için diferansiyel kilidi, dört tekerlekten çekiş sistemi ve yokuş iniş asistanı da sunan araç asfalt dışında kendisini yabancı hissetmiyor. Tekrar şehir yollarına dönüldüğündeyse 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın ne kadar büyük bir yardımcı olduğu anlaşılıyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.


12 yorum:

  1. alttaki yuvarlaklar kapalı olunca tam manasıyla karsan j9 olmuş zaten bi önceki kasa mondeoda yuvarlak hava çıkışına sahipken gözüme öyle gelirdi şimdi bide mercedes belası çıktı başıma s class ve yeni e serisi de dahil tüm modellerinde yuvarlark ızgara kullanıyor basit ve bayağı bence .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bide general mobiledan alınma tabletin konsolun ortaya yerleştirilmesi var oda oldumu miss

      Sil
  2. Bu Almanların sahtekar markasını almayın aldırmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. +1 fakat kabul edelim direksiyon ve vitesin tasarımı harkulade

      Sil
    2. Siz kendiniz almayın.

      Sil
    3. Fransızların sahtekar olmayan markalarından alın hatta bakalım servisten çıkabiliyor musunuz?

      Sil
  3. Yeni navara süpürür bunu gelince . Onuda söyleyim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. L200 bundan hem ucuz hemde hiç bie yönden eksiği yok navarada kazık fiyatlara satılır büyük ihtimal

      Sil
    2. Beklentilere göre değişir eksiği olup olmaması. Örneğin motor daha büyük hacimli, daha güçsüz ve daha düşük torklu. Ayrıca otomatik şanzımanı da 5 ileri vitesli. Bunların hepsi eksik sayılabilir.

      Gerçi dört tekerlekten çekiş sistemi gelince güç konusunda eşitleniyor ama diğer ikisi eksik olarak kalmayı sürdürüyor.

      Sil
  4. kanuni açıdan bu aracı yada bu gibi araçlar kullanmak için ( ruhsatta hususi - kamyonet yazması koşuluyla ) ne gibi belgeler gereklidir ? src, psikoteknik , k belgesi gibi yoksa sadece b ehliyet yeterlimidir ? ceza yememek için hem aracın hemde taşınan kişisel eşyanın ( market alışverişi gibi )yüklerde adımıza faturalı olmak zorunda mıdır ? detaylı bir şekilde bilgilendirici olarak yazan vatandaş çıkarsa güzel amme hizmeti yapmış olur ( ehliyet lazım yazıp dalga geçen olursa ana avrat söverim kusura bakmayın )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehliyet lazım..

      Sil
    2. Hususi yazıldığında SRC gerekmiyor. Caravelle için de gerekmiyordu hatta. Bende olmadığı için özellikle soruyorum almadan önce. Hatta Tourneo Courier birinci köprüden de geçebiliyordu.

      Sil