15 Ocak 2016 Cuma

BMW


Yeni yılla birlikte BMW'nin toplu model güncellemeleri başladı. Alman üretici en sportifinden en lüksüne hemen hemen her model ailesi için mekanik bir yenilik sunmayı başarmış. Farklılıkların en büyükleriyse şu şekilde;

435i'nin yerine geçen 440i'yi tanıtan BMW, bu aracın 3 litre hacimli motorunun 326 beygir güç, 450 Nm tork üretebildiğini açıkladı. Daha önce 3 Serisi'nde tanıtılan ünite arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor. Aynı motoru kullanan 740Li xDrive da aynı güç ve tork değerini üretiyor.


3 Serisi ürün gamına 325d sedan ve Touring seçenekleri katan firma bu otomobillerde görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 225 beygir güç, 450 Nm tork üretebildiğini açıkladı. Sedan seçenek, 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabiliyor.


M4 GTS için karbon fiber jant seçeneği sunan BMW M3 ve M4 modelleri için de yeni bir yarış paketi sunuyor. 20 inç çaplı GTS jantları ve siyah renkli egzoz çıkışları gibi özellikler paket kapsamına alınırken iç mekanda hafifletilmiş koltuklar ve özel emniyet kemerleri bulunuyor.


3 litre hacimli motorun gücünü 450 beygire yükselten BMW bu sayede araçların 100 km/s sürate ulaşma sürelerinden 0.1 saniye eksiltirken adaptif süspansiyon sistemi, aktif M diferansiyel, farklı ayara sahip ESP ve yeniden programlanmış sürüş modları donanıma eklenmiş.

6 yorum:

  1. 325d nin 0-100 km/h hızlanma değeri gerçekten 6.1 saniye ise BMW'ye şapka çıkartırım. İki litre dizelden böyle performans almak gerçekten mühendislik başarısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günümüzde çok şaşırtıcı değil artık. Volkswagen'in 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 240 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor örneğin. Hatta bu motora sahip Passat'ın da 100 km/s'e ulaşma süresi 6.1 saniye şansa.

      Sil
    2. Passatınki de etkileyiciymiş ancak bu motor passattan hem 15 hp daha düşük hem de arkadan çekiş olduğu için tekerdeki beygir gücü muhtemelen passattakine oranala daha çok kayba uğruyor. Ona rağmen aynı hızlanmayı yapması yine iyi başarı bence. Arkadan çekişli araçlarda aktarma organları ve şafttan dolayı daha çok kayıp oluyor diye biliyorum. Yanlışsam düzeltin. :)

      Sil
    3. Ne kadar çok parça varsa o kadar kayıp olması muhtemel. Passat standart olarak dört tekerlekten çekişli bu arada. Kayıplar daha çok ama ilk kalkışta dört tekerlekten çekişin avantajı da var tabi.

      Sil
  2. Yeni motor deyince ben de 1.4 dizel otomatik falan geldi zannettim!? asdfgh!!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki markanında hızlanması aynı ama biri tek turboya sahip diğeri çift turboya sahip.

      Sil