28 Kasım 2015 Cumartesi

AC Schnitzer ACS1 5.0d


AC Schnitzer'in Essen'de sazı eline almış gibi bir görünümü var. Alman modifikasyon firması kuzu postuna bürünmüş kurt tanıtmak konusunda başkalarına ders verebilecekmiş gibi duruyor.

Geniş hava girişlerine sahip ön tamponun altına eklenen splitter, 18, 19 veya 20 inç çaplarında alınabilen jantlar ve büyük sayılabilecek bir spoiler ile donatılan bagaj kapağı dışında görsel olarak standart 1 Serisi modellerinden farklı olmayan otomobilin süspansiyon sistemi alçaltılırken egzoz çıkışları da özel olarak üretilmiş.


Kaputu altında BMW'nin üç turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli Diesel motoruna yer veren aracın bu ünitesi bir de hafifçe modifiye edilmiş. 400 beygir güç, 800 Nm tork sunabilen motor, dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate hızlanma süresini 4.5 saniyeye indirmiş.

Ford Fiesta M-Sport Edition


Bu yıl Essen'de gücünü gösteren modifikasyon firmaları arasında İngilizler de bulunuyor. Ford modelleri üzerinde yapılan işlemlerle ismini duyuran üretici M-Sport, Fiesta ST'den bir Fiesta RS yaratmayı başarmış gibi görünüyor.


Dışarıdan bakıldığında 17 inç çaplı OZ Superturismo jantlar ve daha büyük bir spoiler dışında görsel bir farklılığı bulunmayan otomobil, ralli araçları hazırlayan M-Sport'un asıl hünerlerini gösterdiği yerlerdeyse ışıldıyor.

Güçlendirilmiş fren ve süspansiyon sistemiyle donatılabilen otomobilde yeni bir şanzıman ve limitli kaymalı diferansiyel kullanılırken turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor artık 215 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor.

Lorinser C450 AMG 4MATIC


Essen bu yıl da eğlenceli geçecek gibi görünüyor. Organizasyon sırasında tanıtılan modifiye edilmiş araçlar arasında Mercedes'in sportif C Serisi versiyonlarından C450 AMG 4MATIC de bulunuyor.

Dışarıdan bakıldığında agresif görünümlü bir ön tampona kavuştuğu görülen otomobilde 19 ve 20 inç çaplı jant opsiyonları sunulmuş. Yan ayna muhafazaları ve bagaj kapağı üzerindeki spoiler karbon fiberden üretilirken arkada farklı bir tampon ve dörtlü egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


Süspansiyon sistemi de elden geçirilen aracın yüksekliği 30 mm azaltılırken iç mekanda metal pedal seti, ışıklandırmalı kapı eşik çıtaları ve özel paspaslar kullanılmış.

Otomobilin asıl dikkat çeken bölümüyse kaput altında saklı. Çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli v6 motoru 435 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabiliyor.

27 Kasım 2015 Cuma

Porsche Cayman GT4 Clubsport


Porsche, geçtiğimiz Şubat ayında Cayman'ın en sportif versiyonu olan GT4'ü tanıttığında aracını pistlerde de kullanmak isteyen potansiyel müşterilerini sevindirmişti. Olayı bir adım ileriye taşımak isteyen Alman üretici bu sefer de aynı otomobilin yarış versiyonunu Los Angeles otomobil fuarında tanıttı.


Dışarıdan bakıldığında çapları 18 inçe indirilen jantlar, slick lastikler ve hafifçe uzatılmış difüzör dışında standart araçtan farklı görünmeyen Clubsport'un iç mekanında yarış koltuğu, tam boy takla kafesi, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, yangın söndürücü, tek hamlede yerinden çıkabilen direksiyon simidi ve standart kumandaların yerini alan şalterler görülebiliyor.


Süspansiyon ve fren sistemleri güçlendirilen otomobilin ABS ve ESP'sine ayarlanabilme özelliği eklenmiş. Seri üretim modellerden alınan 3.8 litre hacimli motor 385 beygir güç üretmeye devam ederken güçlendirilmiş bir çift kavramalı şanzıman standart donanıma eklenmiş.

Kia K3 / Cerato / Forte Sedan


Kia'nın farklı pazarlarda değişik isimlerle sattığı sedan modellerinden K3 makyajlandı. Güney Kore pazarında satılacak seçenekleri gün yüzüne çıkan otomobil dışarıdan farklı görünse de temellerinde bir değişiklik yok.

Zaten büyük olan farları geriye doğru daha da uzatılan otomobilin ön panjuru genişlemiş. Yenilenen ön tamponda sis farları birbirine yaklaşırken köşelere hava girişleri eklenmiş. Farklı jant seçenekleriyle sunulacak olan aracın arka tamponu ve stopları da hafifçe rötuşlanmış.


İç mekanda genel tasarım aynı kalırken direksiyon simidinde piyano siyahı süslemeler kullanıldığı görülebiliyor. Donanımda zenginleştirme yapılan K3'ün orta konsolunda bulunan büyük dokunmatik ekranın paneli de yenilenmiş.

Kaputu altında henüz bir yenilik bulunmayan araçta Güney Kore pazarında, ilk etapta 1.6 litre hacimli benzinli ve turbo Diesel ünitelerle satışa sunulacak.

G-POWER M4


Özellikle sportif BMW modellerini modifiye etmeden bırakmayan firmaların başında gelen G-POWER hatırlayacağınız gibi M4'ün ilk kitini geçtiğimiz yıl tanıtmıştı. Şimdiyse sıra bu otomobilden de yeterince performans alamadığını düşünen müşterilerin isteklerine cevap vermeye geldi.


Görünüm konusunda yine tutucu davranan firma karbon fiber çıkışlara sahip titanyum egzoz sistemi ve istenilen renge boyanabilen 21 inç çaplı jantlar dışında görsel bir değişiklik sunmuyor. Seviye ayarlı süspansiyon sistemiyse isteğe bağlı olarak alınabiliyor.

Kaput altındaysa fırtınalar kopuyor. Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motor 560 beygir güç, 720 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 310 km/s'e ulaşmış. Daha yüksek performans isteyenler için geliştirilen paketle birlikte araç  600 beygir güç, 740 Nm tork üretebiliyor.

26 Kasım 2015 Perşembe

VOS M550d


BMW 5 Serisi'nin en güçlü Diesel modeli standart haliyle sunduğu yüksek güçle modifikasyon firmalarının güçlendirmeye çok yanaştığı bir ünite olmadı. Bununla birlikte daha önce G-POWER tarafından üzerinde çalışılan aracı şimdi de VOS eline geçirdi.

Görünümde bir yenilik sunmayan üretici 20 inç çaplı jantlar ve elden geçirilen süspansiyon sistemiyle birlikte gelen 35 mm'lik alçalmayla yetinmiş. Fren sistemi de Brembo'dan alınan parçalarla güçlendirilen otomobilin egzoz sistemi de yenilenmiş.

Kaput altında yatan üç turbo beslemeye sahip Diesel motor üzerinde yapılan çalışmayla güç 450 beygire, torksa 800 Nm'ye ulaşırken maksimum sürat 300 km/s'in üzerine çıkmış.

Mitsubishi Mirage ve Outlander Sport


Bu yıl Los Angeles otomobil fuarında yeni araç konusunda pek sesi çıkmayan Mitsubishi iki makyajlı otomobilini tanıttı. Avrupa'da farklı isimlerle satılan kardeşlere sahip olan araçlar genel olarak daha dinamik bir görünüme kavuşmuş.

Türkiye'de sedan kardeşini Attrage olarak tanıdığımız Mirage'ın yuvarlak hatlı tasarımı, Attrage'a daha çok benzeyen köşeli bir hale bürünmüş. LED gündüz aydınlatmasına kavuşan farlar, kalınlaşan ön panjur, yeni kaput ve kromajlı süslemelere sahip yeni tampon çok daha şık bir görünüm sunmuş.


Gövde rengi ve jant tasarımında yeni seçenekler donanıma eklenirken arka bölümde LED fren lambalarına sahip stoplar ve daha agresif bir görünüm sunan tampon görülebiliyor. Bu parçanın üst köşelerine reflektörler eklenmiş.

1.2 litre hacimli motoru 4 beygir güçlenen otomobilin iç mekanında yapılan en büyük değişiklikse orta konsolda yer alan dokunmatik ekranın yenilenmesi olmuş.


Daha agresif bir görünüm sunan bir başka makyajlı model de daha çok ASX olarak bildiğimiz Outlander Sport oldu. Japon markanın son zamanlarda konsept otomobillerinde kullandığı yüze kavuşan araç artık daha sportif görünüyor. Yenilenen 18 inç çaplı jantlar ve çamurlukların üst bölümlerinin siyah plastik korumalarla kaplanmasıyla birlikte dış görünüm değişiklikleri tamamlanmış.


İç mekanda tasarım ana hatlarıyla aynı kalsa da yenilenen direksiyon simidi ve havalandırma sistemi kumandaları gözlerden kaçmıyor. Aracın sahip olduğu 2 ve 2.4 litre hacimli benzinli motor seçeneklerindeyse bir değişiklik bulunmuyor.

Mazda3


Mazda'dan güzel bir haber geldi. Geçtiğimiz yıl Mazda2'de tanıtılan ve daha sonra CX-3'ün kaputu altına giren küçük hacimli turbo Diesel motor sonunda Mazda3'te de kullanılmaya başlandı.

1.5 litre hacimli motor 105 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan otomobilin 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı ilk olarak hatchback kasa seçeneğinde sunulacak. Manuel şanzımanlı araç 0'dan 100 km/s sürate 11 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 187 km/s. Ayrıca ortalama yakıt tüketimi de 3.8 litre/100 km olarak açıklandı.

25 Kasım 2015 Çarşamba

Volkswagen Beetle Dune


Volkswagen'in Los Angeles sürprizleri arasında bir de Beetle bulunuyor. Alman üreticinin 2014 yılında bir konsept olarak tanıttığı Beetle Dune seri üretim seçeneğiyle organizasyonda boy gösterdi. Üstelik hem Coupé hem de Convertible gövde seçenekleriyle.


Klasik Baja Bug modellerinden esinlenen tasarımıyla dikkat çeken aracın genel hatları standart Beetle'dan farksız olsa da ön tampona eklenen koruma, siyah süslemeler ve hava girişi, çamurluklar çevresinde görülen siyah renkli plastik korumalar, geniş yan etekler, metalik gri yan aynalar, 18 inç çaplı jantlar, alt bölümü siyah bırakılmış arka tampon ve arka koruma plakası gibi detaylar farklılık yaratmış.

Elden geçirilen süspansiyon sistemi sayesinde yerden yükselen otomobilin iz genişliği de artmış. Ayrıca özel altın sarısı gövde rengi ve kromajlı çift egzoz çıkışı gibi özellikler de donanıma eklenmiş.


Konseptin aksine iç mekanı tasarım olarak standart bir Beetle modelinkinden farksız olan araçta gövde rengi kaplamalar ve bu kaplamalarla uyumlu döşemeler kullanılmış. Beetle Dune'un donanımı da kardeşlerininkinden zengin.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.8 litre hacimli bir motor bulunan otomobil 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla satılacak olan Beetle Dune'un satışları 2016 yılında başlayacak.

Abt RS3 Sportback


Audi RS3'ün sayısız modifikasyon çalışmalarına bir yenisi eklendi. MTM'in 435 beygir güç aldığı araç Abt tarafından daha da güçlendirildi. Hatırlayacağınız gibi üreticinin yaz aylarında tanıttığı kitle birlikte güç 430 beygir seviyesine ulaşıyordu.

Mat folyoyla kaplanan otomobilde kontrast renkli süslemeler dikkat çekerken koyu renkli, dörtlü egzoz çıkışları yeni sistemin bir parçası. Stopları da koyulaştırılan otomobilde 19 inç çaplı jantlar kullanılırken süspansiyon sistemi önde 30, arkadaysa 25 mm alçaltılmış.


İç mekanında neredeyse her yüzeyde deri ve Alcantara döşemeler görülürken geriye kalan bölümler de karbon fiber süslemelerle kaplanmış.

Turbo beslemeye sahip, 2.5 litre hacimli motoru 450 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 290 km/s'i bulmuş.

TECHART Cayenne Turbo


Modifikasyonlu Porsche Cayenne modellerine bir yenisi katıldı. TECHART tarafından hazırlanan otomobil ciddi şekilde güç artışı sunarken görünümü de çok daha agresif bir hale gelmiş.

Yepyeni bir ön tampon kullanmaya başlayan TECHART bu parçayı aerodinamik paketine de uydururken karbon fiber kaput üzerinde iki büyük hava çıkışı açılmış. Çamurlukları genişleyen otomobilde 22 inç çaplı jantlar ve hem far hem de stoplar için hazırlanan kaşlar dikkat çekerken yan etekler de daha kalın hale getirilmiş.


Arka bölümde yeni egzoz çıkışlarının yanında alt bölümü difüzörle donatılan tampon bulunurken çamurlukların gerisinde kalan bölümlerde hava çıkışları bulunuyor. Cayenne'in standart spoileri büyütülürken bagaj kapağı camı altına ikinci bir spoiler de eklenmiş.

Çift turbo beslemeye sahip, 4.8 litre hacimli v8 motoru 700 beygir güç, 920 Nm tork üretebilen SUV 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 295 km/s'i bulmuş.

MTM RS3 Sportback


Modifikasyon firmalarının favori araçlarından olan Audi RS3 Sportback yeni çalışmalara doymuyor. Güncel model üzerinde çalışan firmalar arasında olan MTM, motor gücünün yanında iç ve dış donanımda da farklılıklar sunuyor.


Ön tamponun altına eklenen splitter, yan ayna muhafazaları ve difüzörü karbon fiberden üretilen otomobilde 19 inç çaplı jantlar, elden geçirilmiş süspansiyon sistemi, yeni egzoz sistemi ve güçlendirilmiş frenler görev yapıyor. İç mekandaysa karbon fiber direksiyon simidi ve aynı malzemeden üretilmiş ön koltuklar dikkat çekiyor.


Kaput altında görev yapan, turbo beslemeye sahip, 2.5 litre hacimli motor 435 beygir güç, 635 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.9 saniyeye inen aracın 200 km/s'e ulaşması 14.1 saniye sürerken maksimum sürat 300 km/s'in üzerine çıkmış.

24 Kasım 2015 Salı

ALPINA B5 BITURBO


BMW modifikasyonu dendiğinde aklımıza gelen ilk firmalar arasında bulunan ve hazırladığı otomobillerin sade görünümleriyle hatırladığımız üretici ALPINA yine iş başında. Modifikasyon firmasının favori modellerinden olan, 5 Serisi temelli B5, 2016 yılına daha da güçlenmiş olarak girecek.

Görünümünde standart ALPINA değişiklikleri yapılan otomobilde ayarlanabilir bir süspansyon sistemi kullanılırken opsiyonel olarak sunulan Akrapoviç egzoz sistemi ağırlığı 17 kg aşağıya çekmiş.


Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli v8 motor 600 beygir güç, 800 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilirken sedan seçeneğin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.2 saniyeye inmiş. Maksimum sürati 328 km/s'i bulan aracın ortalama yakıt tüketimiyse 9.5 litre/100 km'ye gerilemiş.

Nissan Sentra


Nissan'ın bu yıl Los Angeles otomobil fuarında tanıttığı makyajlı aracı kompakt sedan modeli Sentra oldu. Mekanik bir yenilik sunmayan aracın hem dış hem de içinde yenilikler bulunuyor.

Markanın diğer modellerinde olduğu gibi "V" şekilli bir ön panjura kavuşan aracın far ve tamponlarıyla birlikte kaputu da elden geçirilmiş. Gövde rengi seçenekleri zenginleşirken jant tasarımları da yenilenmiş.


İç mekana geçildiğinde ana hatlarda büyük bir yenilik olmadığı görülse de bazı parçaların farklılığı dikkat çekiyor. Yenilenen direksiyon simidi arkasında daha büyük bir bilgi ekranına sahip gösterge paneli bulunurken havalandırma sistemi kumanda paneli yenilenmiş. Bu kısım altında yer alan göz kapağını kaybedip hacmen genişlerken vites konsolunda da daha büyük bardaklıklar görülebiliyor.

Kaput altında görev yapan 1.8 litre hacimli benzinli motoru 130 beygir güç, 175 Nm tork üretmeye devam ederken 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman seçenekler arasında.

Rezvani Beast X


Rezvani ailesi genişlemeye devam ediyor. henüz çok az insan tanıyor olsa da versiyon sayısı giderek artan Beast modeline yeni bir seçenek ekleyen A.B.D. merkezli üretici bu otomobille birlikte X uzantılı araç bölümünü de tanıtıyor.


Markanın en uçlarda kalan araçları için kullanılacak olan ekle birlikte geniş deflektörlere sahip yan etekler ve çift parçalı büyük bir spoilerden oluşan bir aerodinamik pakete kavuşan aracın asıl farklılığı kaputu altında gizli. Çift turbo beslemeyele donatılan 2.4 litre hacimli motoru 700 beygir güç üretebilen model 840 kg ağırlığında. Manuel veya otomatik şanzımanla alınabilen Beast X'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.5 saniyeden biraz daha uzun sürüyor.

23 Kasım 2015 Pazartesi

GMC Canyon Denali ve Sierra Denali Ultimate


2015 Los Angeles otomobil fuarında Kuzey Amerika'nın favori araçlarından olan pick up modellerinden de görmek mümkün. Konu bu tip araçlar olduğunda akla gelen markaların başında bulunan GMC organizasyona iki farklı pick up modelinin en lüks seçeneklerini tanıttı.


Markanın orta boy pick up seçeneği Canyon'un en lüks donanıma sahip seçeneği olan Denali'de 20 inç çaplı jantlar, bol kromajlı ön panjur, yan basamaklar, korumalı kasa içi, kromajlı egzoz çıkışları, deri döşemeler, ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar, Denali logolu koltuk kafalıkları ve kapı eşik çıtalarıyla ahşap kaplama standart olarak sunuluyor.

İki motor seçeneğine sahip olan aracın 3.6 litre hacimli v6 benzinli ünitesi 305 beygir güç, 365 Nm tork üretebilirken 2.8 litre hacimli turbo Diesel motor 181 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor.


Markanın en lüks pick up modeli olan Sierra Denali Ultimate dışarıdan bakıldığında kromajlı ön panjur ve ön tampon çeki kancaları, 22 inç çaplı jantlar, elektrikli yan basamaklar ve LED farlar gibi farklılıklar sunarken iç mekanda ahşap ve alüminyum süslemeler, ısıtma ve havalandırma fonksiyonlarına sahip elektrikli ön koltuklar, sunroof, ısıtmalı direksiyon simidi ve Bose ses sistemi bulunuyor.


Kaput altında iki adet benzinli v8 motor sunan aracın 5.3 litre hacimli ünitesi 340 beygir güç, 520 Nm tork sunarken 6.2 litre hacimli motor 426 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi her iki motorla da standart olarak alınabiliyor.

22 Kasım 2015 Pazar

Lotus Elise Sport ve Sport 220


Sport eki Lotus'a geri döndü. En son Esprit modelinde kullanıldığına şahit olduğumuz ek bu sefer Elise'in iki farklı versiyonunda bulunacak. Araçlarda görsel yenilikler olmasa da ağırlıklarda düşüş yaşanmış.

Siyaha boyanmış ve önde 16, arkadaysa 17 inç çaplı olan jantları dışında görsel olarak bir farklılık sunmayan aracın içerisinde de hafifletilmiş koltukların deri veya Alcantara ile kaplanabildiği görülüyor. Ek ücret karşılığında ekose desenli kumaş da ısmarlanabiliyor.


Her iki otomobili de 10 kg hafifleten Lotus opsiyonel donanımda bulunan hafif jantlarla ağırlığın 5 kg daha aşağıya çekilebildiğini belirtiyor. Elise Sport 866, Sport 220 de 914 kg ağırlığında.

Elise Sport'un kaputu altında görev yapan 1.6 litre hacimli motor 136 beygir güç, 160 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 204 km/s. Elise Sport 220'nin kompresör beslemeye sahip 1.8 litre hacimli ünitesi 220 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 233 km/s. Her iki araçta da 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunuluyor.