8 Mayıs 2015 Cuma

Toyota RAV4 2.0 Multidrive S Premium Plus


Yükseltilmiş araç üretmek konusunda başarılı olan üreticilerin başında Toyota geliyor. Japon marka birçok farklı boyutta ürettiği SUV modellerine, 1994 yılında RAV4'ü kattığında otomobil dünyası kompakt crossover SUV ile tanışmış oldu.

İlk nesil modelleri farklı görünümleriyle dikkat çeken aracın hem üç hem de beş kaplı seçenekleri mevcuttu. 2000 yılında tanıtılan ikinci nesil RAV4, ilk nesilde sunulan görünümün biraz daha olgunlaşmasına önayak olurken iki gövde seçeneğini de korudu. Üretimi 2005 yılı sonunda başlayan üçüncü nesil RAV4 sadece beş kapılı gövdesiyle sunulsa da bazı ülkeler diğerlerinden daha uzun aks mesafesine sahip olan versiyonlara kavuştu.

Satışına 2013 yılında başlanan dördüncü nesil örnekleri de sadece beş kapılı olarak üretilen aracın görünümü ilk nesilden bu yana ilk defa bu kadar kapsamlı bir değişime uğradı. Geçtiğimiz ay hafifçe makyajlanmış örnekleri de tanıtılan RAV4 Türkiye'de güncel olarak makyajsız haliyle satılıyor.

Dodge Viper ACR


Dodge model ailesinin en güçlü modeli Viper, pist kullanımına yönelik geliştirilen ACR versiyonuna kavuştu. Daha önce üretilen örnekleri gibi hafifletilen araç aerodinamik olarak da geliştirilmiş.

Seviye ayarlı bir splitter ve deflektörlere sahip olan ön tampon, ek hava çıkışlarına sahip kaput, 19 inç çaplı jantlar, açı ayarlı dev spoiler ve arka tamponun altına eklenen büyük difüzör sayesinde diğer Viper modellerinden ayrılan otomobilde Brembo imzalı frenler ve ayarlanabilir süspansiyon sistemi standart olarak sunulmakta.


Karbon seramik fren diskleri önde 390, arkadaysa 360 mm çapa sahipken önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler bu parçalarla eşleştirilmiş.


İç mekanda bol bol Alcantara döşeme dikkat çekerken sadece 3 hoparlöre sahip ses sistemi, daha ince halılar ve manuel ayarlı koltuklar gibi detaylarla hem ağırlık aşağıya çekilmiş hem de dağılımı 50:50 seviyesine getirilmiş.

Kaputu altında görev yapan 8.4 litre hacimli v10 motor 645 beygir güç, 812 Nm tork üretebilirken 6 vitesli manuel şanzıman gücü arka aksa iletiyor.

Audi TT Clubsport Turbo


Wörthersee'nin yaklaştığı Volkswagen grubunun çılgın konseptlerinin gelişiyle anlaşılıyor. Bu yıl da geleneği bozmayan grup ilk olarak Audi TT'nin bir süperspor otomobile dönüştürülmüş versiyonunu tanıttı.

Dev ön panjuru ve köşeli LED farlarıyla temelde bir TT olduğu anlaşılan araçta genişletilmiş çamurluklar, büyük hava girişlerine sahip ön tampon, 20 inç çaplı jantlar, Quattro logolu splitter, sol arka çamurluk önüne yerleştirilmiş egzoz çıkışı, hava çıkışlarına sahip arka tampon, difüzör ve büyük bir spoiler bulunuyor.


Karbon seramik fren diskleri önde 370 mm çaplı olan konseptin iç mekanında da alt bölümü düzleştirilmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidi, tamamen dijital gösterge tablosu ve yuvarlak hava çıkışları gibi detaylar seri üretim kardeşlerle aynıyken dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, sabit yarış koltukları, yarım takla kafesi ve iptal edilen arka koltuklar farklılıklar arasında yer alıyor.


Kaputu altında TT-RS'te de görev yapan 2.5 litre hacimli motorun iki turbo beslemeye sahip olan versiyonu kullanılan araç 600 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Elektrikli turbo besleme sayesinde düşük devirlerde de canlı olan ünite boş ağırlığı 1.396 kg olan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 310 km/s.

Seat Ibiza


BMW 3 Serisi'nin ardından küçük makyaj operasyonu geçiren otomobiller arasına bir de Seat katıldı. İspanyol üretici Ibiza modelinin pek değişmeyen görünümüyle birlikte yeni motor seçeneklerini de tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında hafifçe elden geçirilen farlar ve yeni kişiselleştirme seçenekleriyle birlikte gelen farklı renkte parçalarla dikkat çeken otomobilin jant ve gövde rengi seçenekleri de yenilenmiş.


İç mekanda farklı bir göbeğe sahip direksiyon simidi, yenilenmiş gösterge paneli, direksiyon ve havalandırma ızgaralarına eklenen süslemelerle farklı tasarıma sahip ses ve havalandırma sistemi kumandaları makyajın ana kalemlerini oluşturuyor.

Motor seçenekleri 1 litre hacimli benzinli üniteyle başlayan Ibiza'nın bu motoru atmosferik emişli versiyonunda 75, turbo beslemeli seçenelerdeyse 95 ve 110 beygir güç üretebiliyor. 1.4 litre hacimli TSI artık 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken Turbo Diesel motorların güçleri 75, 90 ve 105 beygir.

BMW 3 Serisi


BMW'nin en popüler modelleri arasında yer alan 3 Serisi makyajlandı. Çok dikkatli gözlerin fark edebileceği değişikliklere sahip olan otomobilin asıl yeniliği kaputu altında sunulmakta.

Artık full LED far opsiyonuyla alınabilen 3 Serisi'nde elden geçirilen tamponlar ve stoplar gibi detaylar da görülebilirken jant ve gövde rengi seçenekleri de zenginleştirilmiş.


İç mekanında daha çok metalik süsleme kullanılan otomobilde daha fazla sayıda renge sahip head up display bulunurken vites konsolunda yer alan bardaklıklar artık kaydırılabilen bir kapağa sahip. Daha hızlı çalışan bir navigasyon sistemiyle yeni bir park yardımcısı da donanımlar arasında.

Model isimleri de yenilenen aracın 318i isimli giriş versiyonunda 1.5 litre hacimli, 3 silindirli motor kullanılıyor. 136 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen ünite ile otomobil 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 km/s olarak açıklanıyor.


330e isimli hibrit model 252 beygir güç, 420 Nm tork üretebilirken bu seçenek 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabiliyor. 225 km/s maksimum sürat sunan otomobil sadece elektrik enerjisiyle 35 km yol alabilirken ortalama tüketim değeri 2.1 litre/100 km olarak açıklanıyor.


320i'de kullanılan yeni 2 litre hacimli motor 184 beygir güç, 290 Nm tork üretebilirken 328i'nin yerine tanıtılan 330i'de aynı ünite 252 beygir güç, 350 Nm tork üretiyor. 335i yerine geçen 340i'nin 3 litre hacimli motoru 326 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken bu aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşaması 5.1 saniye sürmekte. Güçlenen bir diğer model de 320d oldu. 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 190 beygir güç, 400 Nm tork üretiyor.

7 Mayıs 2015 Perşembe

Peugeot Vision Gran Turismo


Playstation'ın efsane haline gelen oyunu Gran Turismo'nun 6. versiyonuna araç eklenmeye devam ediyor. Oyunun yeni süperspor konsepti Fransız marka Peugeot'dan geldi.


Daha önce birçok fuarda karşımıza çıkan Onyx konseptinden esinlenmiş bir tasarıma sahip olan otomobilde keskin hatlar, dev çamurluklar, neredeyse yere paralel yerleştirilen ön cam, LED aydınlatma grubu, 22 inç çaplı ön ve 23 inç çaplı arka jantlar dikkat çekiyor.

Önde 380, arkadaysa 335 mm çapa sahip karbon seramik fren diskleri sunan otomobil 875 kg ağırlığında, Kaputu altında turbo beslemeli, 3.2 litre hacimli bir v6 motor bulunduğu belirtilen dijital konsept 875 beygir gücünde. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan VGT'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 1.73 saniye sürüyor.

5 Mayıs 2015 Salı

Lorinser C400 4MATIC


Bir süredir ismini duymadığımız modifikasyon firması Lorinser yeni kitini tanıttı. Firma bu sefer Mercedes C Serisi'nin güçlü örneklerinden C400 4MATIC üzerinde çalışma yapmış.

Aracın tamponlarını daha agresif görünecek şekilde modifiye eden Lorinser sunduğu farklı tasarım ve boyutta jantlarla görünümü farklılaştırırken dört çıkışa sahip yeni egzoz sistemiyle otomobilin sesini de farklılaştırmış.

Asıl farklılığı kaput altında yakalayan firma turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli benzinli motorun gücünü 389 beygire, torkunuysa 580 Nm'ye ulaştırmış. Bu sayede performans C450 AMG Sport modelinin önüne geçmiş.

4 Mayıs 2015 Pazartesi

Mercedes-Benz G Serisi


Mercedes'in en uzun soluklu arazi aracı G Serisi makyajlandı. Dikkatli gözlerin fark edebileceği değişiklikler görünümü çok farklılaştıramasa da kaput altında daha önemli yenilikler bizleri bekliyor.


Ana hatlarında değişiklik yapılmayan aracın standart modellerinde daha sportif bir ön tampon ve gövde rengine boyanmış AMG çamurluklar yer alırken yeni renk ve jant seçenekeleri de dikkat çekiyor.

İç mekan tasarımında da farklılık bulunmayan G Serisi'nde ismi G 350d olan modelin 3 litre hacimli turbo Diesel motoru 245 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 8.9 saniyeye inmiş.


G 500 4x4² konseptinde kullanılan çift turbo beslemeli 4 litre hacimli v8 motora kavuşan G 500 artık 422 beygir güç, 610 Nm tork üretebilirken 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.9 saniye olarak açıklanıyor.


AMG modelleri de güçlenen G Serisi'nde G 63 AMG 571 beygir güç, 760 Nm tork üretebilirken G 65 AMG'nin çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 ünitesi 630 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor.