20 Mart 2015 Cuma

Lotus Exige S Club Racer


Lotus ailesi çeşitlenmeye devam ediyor. İngiliz üretici Elise'in 20. yaşını özel bir modelle kutlarken daha önce sınırlı sayıda üretilmiş Exige S Club Racer'ın da yeni versiyonlarını sergiledi.

Yeni geliştirilen splitter, siyah renkli jantlar ve yan aynalar, düzleştirilmiş taban ve büyük bir spoiler ile donatılan otomobil Exige S modeline oranla 15 kg hafifletilmiş.

Kaputu altında bir yenilik bulunmayan aracın kompresör beslemeye sahip 3.5 litre hacimli v6 motoru 345 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 274 km/s.

Alpha-N M4 Coupé


BMW'nin yüksek performanslı Coupé modeli M4'ü güçlendiren firmalar arasına Alpha-N de katıldı. Etkileyici bir güce kavuşan aracın görünümünde de değişiklikler bulunuyor.

Ön tampon için splitter ve deflektörler geliştiren Alpha-N otomobil için farklı tasarıma sahip jantlar sunarken arka tampon altına bir difüzör yerleştirilmiş. Bagaj kapağı üzerine büyük bir spoiler eklenirken yenilenmiş süspansiyon sisteminin yüksekliği ve sertliği ayarlanabiliyor.

İç mekanında takla kafesi ve Recaro imzalı koltuklar bulunan aracın turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru 530 beygir güç, 685 Nm tork üretebiliyor.

Lotus Elise 20th Anniversary Edition


Lotus'un küçük sporcusu Elise 20 yaşında. Modelin yeni yaşını kutlamak isteyen marka Elise Club Racer temellerine geliştirdiği ve bu aracın yerini alacak olan otomobili tanıttı.

Siyah renkli jantlar, yan aynalar ve difüzöre sahip olan aracın üzerinde 20. yıl özel logoları yer alırken ağırlığı da 10 kg aşağıya çekilerek 914 kg'a ulaşmış.

Kaputu altında kompresör beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motor kullanmaya devam eden bu Elise 217 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 237 km/s.

Jeep Wrangler


Moab Easter Jeep Safari her yıl olduğu gibi 2015'te de farklı Jeep konseptlerine ev sahipliği yapıyor. A.B.D. merkezli marka bu sene de yedi konseptle organizasyonu renklendirirken bu araçlardan dördünün Wrangler temelli olduğu görülüyor.


Bu dörtlü grubun en farklı modeli klasik çizgilere sahip Chief isimli araç. 70'li yılların Cherokee modelini anan arazi aracında genişletilmiş çamurluklar, kromajlı tamponlar, çift renkli gövde, 5 cm alçaltılmış tavan, kesilmiş C sütunları, 17 inç çaplı jantlar, kromajlı yan aynalar ve yakıt deposu kapağı bulunuyor.

5 cm yükseltilen süspansiyon sistemi, yeni kilitli diferansiyeller, akslar ve aktarma organlarına sahip olan Chief dev arazi lastikleriyle donatılmış. Kaput altında görev yapan 3.6 litre hacimli v6 motorsa gücünü 6 ileri vitesli manuel şanzımanla aktarıyor.


Afrika safarileri için uygun bir görünüm sunan Wrangler Africa bej renge boyanmış gövde ve 17 inç çaplı jantlarıyla dikkat çekiyor. Yükseltilmiş tampon seti, ek sis farları, tavan bagaj sepeti, vinç ve ön çamurlukların arkasına eklenen yakıt bidonları bu konseptin farklı yanları olarak görülebilirken stepnenin de bagaj zemini altına alındığı görülebiliyor.


35 inç çaplı arazi lastikleri, yenilenen akslar, 5 cm yükseltilen süspansiyon sistemi ve farklı dengeleyiciler donanıma eklenirken 2.8 litre hacimli turbo Diesel motor otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.


Farklı görünümlü konseptlerden birisi de pick up gövdesiyle dikkat çeken Wrangler Red Rock Responder. İnce ön tampon, karartılmış arka bölüme sahip farlar, vinç, 17 inç çaplı jantlar, genişletilmiş çamurluklar, özel gözlere sahip kasa ve iptal edilen arka tamponlara sahip olan araç 37 inç çaplı lastiklerle donatılmış.


Gövdesi altında da ellenmedik yer kalmayan bu konseptte de süspansiyon yükseltme kiti, yeni akslar ve diferansiyeller kullanılırken 3.6 litre hacimli benzinli motoru otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.


Geçmişe gönderme yapan bir diğer konsept olan Staff Car 40'lı yılların willys modellerine göndermeler yapan detaylara sahip. Kum rengi gövde ve yine aynı renge boyanmış 16 inç çaplı çelik jantlarilk bakışta dikkat çekerken yine çelikten üretilmiş ince tamponlar, çamurluklara eklenen basit aydınlatmalar, çekme halatı ve kumaş tavan gözlerden kaçmıyor.


Kapıları bulunmayan aracın yan basamakları üzerinde araç gereç sabitleme bölümleri bulunurken yan aynalar da genel yapıya uygun olarak sade bir şekilde tasarlanmış. Yedek lastik bagaj kapağına eklenirken yanına da yakıt bidonu yerleştirilmiş. Bu bölümde ayrıca telsiz anteni de görülebilmekte.

35 inç çaplı lastikler, 5 cm yükseltme kiti ve yeni akslarla donatılan konsept 3.6 litre hacimli benzinli motora ve 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip.

19 Mart 2015 Perşembe

Peugeot 308 BlueHDI Türkiye Basın Lansmanı


Peugeot başarılı adımlar atmaya devam ediyor. Fransız üreticinin son zamanlarda piyasaya sürdüğü modeller arasında ayrı bir yere sahip olan 308'in motor ve donanım seçeneklerinin zenginleşmesi dur durak bilmiyor. Yeni nesil modelleri 2013 yılından beri bizlerle olan 308'in ilk olarak test ettiğim e-HDI motorlu versiyonu beğenimi kazandıktan sonra küçük hacimli benzinli motor ve tam otomatik şanzımanla donatılan seçeneği 1.2 EAT6 bir eksiği daha kapatmış oldu.

Asıl beklenen haberse Çanakkale zaferinin 100. yıldönümüyle birlikte geldi. Türkiye pazarında payı giderek artan Diesel motor ve otomatik şanzıman kombinasyonu sonunda 308'de de yer buldu. 1.6 litre hacimli motorunu da güçlendirip daha çevreci hale getiren üretici otomobilin basın lansmanı için de Çanakkale ve çevresindeki sahilleri seçti.

Opel Corsa 1.4 Turbo


Geçtiğimiz yıl yeni nesil modellerine kavuşan Opel Corsa ailesi yavaş yavaş genişliyor. Ailenin en sportif versiyonu OPC'nin ardından diğer seçeneklerle arada kalan boşluğu kapatacak olan araç da tanıtıldı.

Standart olarak 17 inç çaplı jantlarla sunulacak olan otomobilin opsiyonel donanımında splitter, genişletilmiş yan etekler, spoiler, siyah renkli tavan ve yan aynalar sunulurken iç mekanda da OPC imzalı direksiyon simidi, vites ve el freni kollarıyla Recaro imzalı koltuklar alınabiliyor.

Kaputu altında görev yapan turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motor 150 beygir güç, 220 Nm tork üretebilirken 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 8.9 saniye sürüyor. 207 km/s maksimum sürate ulaşabilen aracın ortalama yakıt tüketimi de 5.9 litre/100 km olarak açıklandı.

18 Mart 2015 Çarşamba

AC Schnitzer ACZ4 5.0d


BMW modelleri üzerinde yaptığı çalışmalarla bilinen firmalardan AC Schnitzer'den farklı özelliklere sahip bir otomobil geldi. Münih merkezli üreticinin küçük roadster temelleri üzerine geliştirilen araç görünümüyle olmasa da motoruyla dikkat çekiyor.

Görsel farklılıkları daha önce de sunan firma karbon fiber splitter, 19 inç çaplı jantlar, hava çıkışlarına sahip kaput, difüzör ve çift parçalı bagaj üstü spoiler gibi aksesuarlara sahip olan otomobilde merkezi çıkışa sahip egzoz sistemi, güçlendirilmiş frenler ve yeni bir süspansiyon sistemi görev yapmakta.


İç mekanda farklı renklerde kaplamalar sunulurken metal pedal seti ve karbon fiber yarış koltukları da donanıma eklenmiş.

Z4 sDrive23i temelleri üzerine geliştirilen otomobilin kaputunun altında, M50d kodlu araçlarda görev yapan üç turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli Diesel ünite bulunuyor. 430 beygir güç, 840 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 300 km/s'in üzerinde.

15 Mart 2015 Pazar

BMW X5 xDrive40e


Hibrit modeller BMW'nin ürün gamında da daha önemli bir yere sahip olmaya başlıyor. İki yıl önce, Frankfurt otomobil fuarında seri üretime hazır konsepti tanıtılan hibrit X5 markanın seri üretime ulaşan ilk plug-in hibrit aracı ouyor.

Konseptin aksine sadece içten yanmalı motorla donatılan kardeşlerinden çok farklı görünmeyen araçta farklı logolar, 18 inç çaplı jantlar ve sol ön çamurluğun arkasına eklenmiş şarj girişi dışında büyük bir görsel değişiklik yapılmamış.

İç mekanda da vites kolu yanına eklenen eDrive butonu ve bilgi ekranında yer alan farklı güç iletme modu grafikleri dılında bir farklılık görülmeyen aracın bataryaları bagaj zemini altına yerleştirilerek hacmi 500 ile 1.720 litre arasında değişen bir yükleme bölümü elde edilmiş.


Kaputu altında, daha önce 428i Coupé'de deneme şansı bulduğum turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor bulunan X5 xDrive40e bu üniteden 245 beygir güç, 350 Nm tork elde edebilirken elektrik motoru 113 beygir güç, 250 Nm ilavede bulunuyor. Karma sistem çıkışıysa 313 beygir güç, 450 Nm şeklinde gerçekleşiyor.

2.230 kg ağırlığa sahip olan SUV 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 210 km/s'te sınırlandırılmış. Sadece elektrik motoruyla 120 km/s maksimum sürate ulaşıp 31 km menzil sunabilen aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 3.3 litre/100 km.

Thunderbolt


BMW ve Aston Martin gibi firmalarda çalışmasının ardından kendi soyadını taşıyan markasıyla çok ses getiren fakat başarılı olamayan Henrik Fisker boş duramıyor.

Fisker tarafından markasız bir konsept olarak tanıtılan Thunderbolt temellerini Aston Martin V12 Vanquish ile paylaşıyor. Bu araçtan 15 mm daha alçak olan otomobilde tamamı karbon fiberden üretilmiş bir gövde ve 21 inç çaplı jantlar kullanılmış.


Farklı bir ön panjur ızgarası, splitter, ön tampon köşelerinde yeni hava girişleri, genişletilmiş çamurluklar ve yan etekler, LED farlarla birlikte kaput ve yanlarda görülebilen hava çıkışlarının yuvarlatılmış yapısı otomobilin farklı detayları arasında sayılabilir.

Arkadan bakıldığında temellerini kullandığı araçtan daha da farklılaştığı görülebilen Thunderbolt'un yüksek tutulan bagaj kapağının ucu bir spoiler görevi yaparken ince yapılı LED stoplar, difüzör ve tampona gizlenen yuvarlak egzoz çıkışları gözden kaçmıyor.


İç mekanda İtalyan firma Natuzzi ile çalışan Fisker şık deri döşemenin yanında karbon fiber kaplamalar da sunuyor. Orta konsolun üzerinde Panasonic imzalı kavisli bir bilgi ekranı kullanılırken daha aşağıda klasik tasarımlı bir kronograf görülebiliyor. Arka koltukların arasında yer alan şişe tutucular da konsepte özel olarak tasarlanmış.