28 Şubat 2015 Cumartesi

MTM S3 Cabriolet


Bu yıl Cenevre'de tanıtılacak olan modifiye edilmiş araçlar arasında bir de Audi S3 versiyonu yer alıyor. MTM'in bu araç için sunduğu farklı donanımlar diğer gövde seçenekleri için de alınabiliyor.


Araç için özel gövde grafikleri sunan firma difüzör, yan aynalar ve egzoz çıkışları gibi parçalarda karbon fiber kullanılırken farklı çap ve tasarımlarda jantlar sunuluyor. İç mekan için de özel bir karbon fiber paketi sunan üretici fren ve süspansiyon sistemleri üzerinde de çalışmış.


Kaput altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor bulunan araç 426 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor. Bu sayede 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5 saniyenin altına inen otomobilin maksimum sürati de 270 km/s'te sınırlandırılmış.

27 Şubat 2015 Cuma

ABT Passat


Volkswagen'in en prestijli modelleri arasında bulunan Passat'ın yeni nesil modellerinin ardından bu araçların modifiye edilmiş versiyonları da yavaş yavaş ortaya çıkıyor.

Dış görünümde yapılan değişiklikler arasında yeni ön panjur, splitter, yan etekler, yan ayna kaplamaları, spoiler, farklı arka tampon alt bölümü ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi bulunurken jant çapları 20 veya 21 inç olarak seçilebiliyor.

İlk güçlendirme çalışması aracın dikkatleri üzerine çeken 240 beygir gücündeki 2 litre hacimli turbo Diesel motoru üzerinde yapılmış. Standart haliyle bile yüksek performans sunan bu ünite Abt sayesinde 280 beygir güç üretebiliyor.

SCG 003


Ferrari modellerini temel alan P4/5 ve P4/5 Competizione gibi otomobilleri hazırlayan ekip şimdi de kendi aracıyla karşımızda. Yol ve yarış versiyonlarına sahip olan otomobilin bu iki seçeneğinde farklı motorlar görev yapacak.


003 Stradale'nin tasarımına bakıldığında çeşitli Ferrari modelleriyle birlikte Lamborghini Veneno'yu da andırdığı görünen gövdesi üzerinde LED farlar, 18 inç çaplı jantlar, geniş yan etekler, dev spoiler, LED stoplar ve difüzör dikkat çekerken 003 Competizione'de daha büyük aerodinamik parçalar ve hafifletilmiş jantlar bulunuyor.


Yol versiyonunda çift turbo beslemeye sahip bir v12 motor kullanılacağı açıklanan otomobilin pist versiyonundaysa Honda'dan alınan 3.5 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir v6 motor görev yapacak. Bu ünite 530 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken aracın ağırlığı da 1.350 kg olarak açıklandı.

Mercedes-AMG GT3


Mercedes'in bu yıl pistlere süreceği yepyeni GT3 aracı hazır. SLS AMG'nin ardından markanın süperspor otomobil segmentinde bulunan boşluğunu dolduran Mercedes-AMG GT temelli otomobilin motoruysa yerini aldığı araçtan tanıdık.

Pistlerin en şık üyelerinden olacakmış gibi görünen otomobilde genişletilmiş gövde, birçok hava giriş ve çıkışı, hafifletilmiş jantlar, dev boyutlu spoiler, difüzör, splitter ve deflektörler yer alırken egzoz çıkışları kapıların altına alınmış.


İç mekanda gereksiz bütün donanımlar iptal edilirken karbon fiber iskeletli yarış koltuğu, dijital göstergeler, tam boy takla kafesi, tek hareketle yerinden çıkarılabilen direksiyon simidi, karbon fiber kapı içi kaplamaları ve pilotun yanına alınan kumanda düğmeleri gibi detaylar eklenmiş.

Yol versiyonlarının kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli bir v8 bulunan otomobil pistlerde 6.2 litre hacimli bir v8 kullanacak.

26 Şubat 2015 Perşembe

McLaren 675LT


McLaren ailesi genişlemeye devam ediyor. İngiliz üreticinin Cenevre otomobil fuarında tanıtacağı araç kardeşi 650S'ten hem daha güçlü hem de daha hafif olması sayesinde daha yüksek performansa sahip.

Kenarlarına deflektörler eklenmiş bir splitter sunan ön tamponu aracın yüzünü farklılaştırırken tasarımları değişen jantların üzerine 675LT logoları işlenmiş. Aynı işlemeler, arka kısmına hava girişi eklenen yeni yan etekler üzerinde de görülebilirken en büyük değişim arkada yaşanmış.


90'lı yılların yarışçılarından uzun arka bölüme sahip McLaren F1 GTR Long Tail'in izinden giden otomobilde ek hava çıkışlarına sahip bir arka tampon kullanılmış. Difüzör büyürken egzoz çıkışları yuvarlak tasarıma kavuşmuş. Kaput camı farklı hava çıkışlarına sahip olacak şekilde yeniden tasarlanırken spoiler de büyümüş.

İç mekanda bol bol Alcantara döşeme görülebilirken kafalıklarına 675LT logosu işlenmiş sabit yapılı koltuklar gibi birçok hafifletme çalışması sonucunda otomobilin ağırlığı 1.230 kg'a inmiş. Bu değer 650S'in 100 kg gerisinde.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motor görev yapmaya devam etse de güç 675 beygire, torksa 700 Nm'ye ulaşmış. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen otomobil 200 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 330 km/s olarak açıklanıyor.

MINI Clubman Vision Gran Turismo


Gran Turismo çılgınlığı bitmek tükenmek bilmiyor. Artık her ay yeni bir konseptin katıldığı Gran Turismo 6 yarış araçları listesinin bu ay karşımıza çıkan otomobili sürpriz bir markadan geliyor.

Konseptinin ardından henüz seri üretim versiyonu tanıtılmadan Gran Turismo yarışçısı ortaya çıkan MINI Clubman oyuna layık bir görünüme sahip. Açısı ayarlanabilen splitter, genişletilmiş çamurluklar, ek hava çıkışlarına sahip kaput, geniş yan etekler, 22 inç çaplı jantlar, çift parçalı spoiler ve yine açısı ayarlanabilen difüzör güçlü görünüme katkıda bulunuyor.


Polikarbonat kapı camlarına sahip olan otomobilin benzin depo kapağı da arka cama yerleştirilmiş. Genişleyen arka tamponun kenarlarında hava çıkışları bulunurken merkeze çift egzoz çıkışı yerleştirilmiş. Ön panjura eklenen spotlar, dik duran tek silecek, küçük yan aynalar ve X desenli LED farlar diğer dikkat çeken noktalar.

Dijital otomobilin 395 beygir güç üretebilen bir motorla donatıldığını açıklayan MINI araca 6 ileri vitesli sıralı şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de eklemiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede çıkabilen konseptin maksimum süratiyse 290 km/s.

Audi R8


Alman üretici Audi, başarılı satış rakamlarına ulaşan süperspor otomobili R8'in ikinci nesil modellerini tanıttı. Elektrik motorlu versiyonun da teknik verileri açıklanırken ilk etapta iki farklı güç sunabilen tek benzinli motor sunulacak.

Volkswagen grubunun çok riske girmeyi sevmeyen tasarım anlayışını yansıtan yeni R8 sanki eski modelin güncel, köşeli hatlarla makyajlanmış hali gibi görünüyor. Yüzünde altıgen panjur, LED farlar ve bombeli bagaj kapağının kenarlarını da içine alan şişkin çamurluklar dikkat çekerken 19 inç çaplı jantlar standart olarak sunulmuş.


İlk nesil modellerde sunulan kalın yan şerit iki parçaya bölünürken arka kısımda daha büyük difüzör, ince LED stoplar, köşeli egzoz çıkışları ve yine köşeli hava çıkışları dikkat çekiyor.

Laser LED far teknolojisini de R8'de sunan Audi, Plus versiyonları 20 inç çaplı jantlar, karbon fiber yan aynalar, sabit spoiler ve siyah renkli egzoz çıkışları gibi görsel farklılıklara sahip.


İç mekanı baştan yaratılan otomobilde yeni koltukların yanında, tamamen dijital gösterge paneli, kapılara taşınmış yan havalandırma ızgaraları, yenilenmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidi, havada asılı duruyormuş gibi görünen havalandırma kumandaları, geniş vites kolu ve arkasına yerleştirilen MMI kumanda paneli dikkat çekiyor.


Kaputu altında ilk etapta sadece 5.2 litre hacimli v10 motor bulunacak olan R8'in bu ünitesi 540 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 320 km/s.

Plus versiyonlarda aynı motorun 610 beygir güç, 560 Nm tork üretebilen versiyonuna yer veren Audi bu araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma sürelerini 3.2 saniye, maksimum süratleriniyse 330 km/s olarak açıkladı.


Önceli nesil örneklere göre aklaşık 50 kg hafifleyen otomobilin e-tron 2.0 olarak adlandırılan elektrikli versiyonu da artık daha güçlü. 462 beygir güç, 920 Nm tork üretebilen bu araç 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 veya 250 km/s'te sınırlandırılıyor. Araçta kullanılan daha yüksek kapasiteli piller sayesinde menzil de 450 km'yi bulmuş. Bu aracın ağırlığıysa 1.840 kg olarak açıklandı.


Daha az sayıda havalandırma giriş ve çıkışına sahip e-tron'da daha aerodinamik tasarıma sahip jantlar, farklı bir arka spoiler ve daha küçük bir difüzör kullanılmış. Aracın ön tamponuna eklenen dik konumlu LED aydınlatmalar da farklı.

Aston Martin Vulcan


İngiliz spor otomobilleri dendiğinde akıllara gelen ilk markalar arasında bulunan Aston Martin bir süredir geleceğini açıkladığı özel üretim modelini sonunda tanıttı. 24 örneği bulunacağı açıklanan araç sadece pistlerde kullanılabilecek.

Düşük burunlu bir ön bölüme sahip olan otomobilde ince yapılı LED farlarla birlikte dev ön panjur ve uzun bir splitter dikkat çekerken kaput üzerine de büyük boyutlu hava çıkışları yerleştirilmiş. 19 inç çaplı jantlara sahip olan aracın egzoz çıkışları yanlara alınırken yan eteklerin boyutları birer basamak olabilecek kadar büyük.


İnce yapılı yan aynalar üç boyut efekti veren LED stoplar, büyük spoiler ve yarış aracı kimliğine uygun dev difüzör Vulcan'ın diğer dikkat çeken tasarım detayları arasında. Hemen her noktasında karbon fiber kullanılmış olan otomobilin karbon seramik fren diskleri 380 ve 360 mm çaplı.

İç mekanı da karbon fiberle süslenen aracın takla kafesi tasarımın bir parçası olarak konsol elemanlarına entegre edilirken üst kısmı kesilmiş direksiyon simidinde çeşitli kumanda elemanları yer alıyor. İki adet yarış koltuğuna sahip olan Vulcan'ın gösterge paneli de dijital.

Teknik detayları henüz açıklanmayan motorun 7 litre hacimli bir v12 olduğu ve doğal emişli olarak 800 beygirin üzerinde güç ürettiğiyse açıklandı. Otomobil bu gücü arka aksa 6 ileri vitesli sıralı bir şanzımanla iletiyor.

25 Şubat 2015 Çarşamba

Fiat Doblò Trekking


İtalyan üretici Fiat'ın bu yıl Cenevre'de sergileyeceği yenilikler arasında bir de Doblò versiyonu bulunuyor. Teknik olarak bir farklılık sunmayan otomobilin görümündeyse ufak tefek farklılıklar var.

Ön tampon altına eklenen mat metal renkli koruma, 16 inç çaplı jantlar, yan koruma çıtasına eklenen Trekking logosu ve yenilenen arka tampon altına yerleştirilen korumanın haricinde otomobilin yüksekliği de 10 mm artırılmış.

Audi Prologue Avant


Audi'nin geçtiğimiz Kasım ayında tanıttığı şık coupé konsepti Prologue'a Cenevre otomobil fuarında bir kardeş geliyor. Hibrit bir otomobil olan Prologue Avant aynı zamanda bir station wagon.

İki kapılı kardeşinde olduğu gibi köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilde Laser teknolojili farlar, agresif görünümlü ön tampona eklenen LED aydınlatmalar, 22 inç çaplı jantlar, büyük ön panjur, ince yapılı yan aynalar, açma kolları bulunmayan kapılar, çerçevesiz yan camlar, üst bölümü şişirilmiş çamurluklar, ince uzun stoplar ve yine köşeli tasarıma sahip egzoz çıkışları bulunuyor.


İç mekanını da iki kapılı kardeşiyle paylaşan otomobilde tamamen dijital bir gösterge paneli, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ahşap kaplamalar, deri döşeme, dört adet tekli koltuk, tamamı dokunmatik kumanda panelleri ve yerlerinden çıkabilen OLED ekranlar bulunuyor.

Kaputu altında hibrit bir ünite bulunan aracın 3 litre hacimli turbo Diesel motoru elektrik motoruyla birleşip 455 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 250 km/s'te sınırlandırılmış. Karbon seramik fren diskleri ve adaptif pnömatik süspansiyon sistemine sahip olan konseptin ortalama yakıt tüketim değeriyse 1.6 litre/100 km olarak açıklandı.

Volkswagen Touran


Volkswagen'in bu yıl yenilediği MPV modelleri arasına Touran da katıldı. Daha önce Sharan'ın makyajlı versiyonlarını tanıtacağını açıklayan Alman üretici Touran'ın yeni nesil modellerini de Cenevre otomobil fuarında sergileyecek.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken yeni nesil aracın boyu 130 mm uzarken bunun 113 mm'si aks mesafesine gitmiş. Orantılı görünen aracın opsiyonel donanımında birçok jant seçeneğinin yanında full LED far grubu da yer alıyor. Touran ailesinde ilk defa kullanılan R-Line paketi daha sportif görünümlü tamponlar ve ön kapıya eklenen kromajlı R amblemi gibi farklılıklar sunuyor.


İç mekanda Volkswagen ailesi ağırbaşlılığının korunduğu görülebiliyor. Dev kapı içi cepler, piyano siyahı kaplamalar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, köşeli havalandırma ızgaraları ve grubun diğer modellerinden de tanıdığımız kumanda düğmeleri dikkat çekerken yaşam alanı 5 veya 7 koltuklu olarak alınabiliyor. Beş koltuklu kullanımda 1.040 litre olan bagaj hacmi 1.980 litreye kadar genişletilebiliyor.

Elektronik yardımcıları da zenginleşen otomobilde adaptif hız sabitleme sistemi, kör nokta uyarısı, sehir içi fren yardımcısı, kaza öncesi yolcu koruma sitemi ve sıkışık trafik yardımcısı yer alırken üst donanım seviyelerinde üç bölgeli tam otomatik havalandırma sistemi de sunulacak.


MQB platformu üzerine geliştirilen MPV bu sayede 62 kg'lık hafifleme sağlarken tamamı turbo beslemeye sahip olan motor seçenekleri 1.2 litre hacim ve 110 beygir güç sunan benzinli üntieyle başlıyor. 1.4 litre hacimli TSI motor 150, 1.8 litre hacimli kardeşiyse 180 beygir gücünde.

Turbo Diesel motorlar da 110 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli üniteyle başlarken 2 litre hacimli motorun 150 ve 190 beygir güç üretebilen iki farklı versiyonu bulunacak. Bütün motorlarda Start/Stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemi standart olarak sunulacak.

23 Şubat 2015 Pazartesi

Subaru Forester


Subaru sonunda beklenen yeniliğini piyasaya sürüyor. İç mekanında küçük yenilikler yapılan Forester turbo Diesel motoru otomatik şanzımanla buluşturdu.

Aracın iç mekanında orta konsolun hafifçe makyajlandığı görülürken ses yalıtımı da daha başarılı hale getirilmiş.


Otomobilin asıl yeniliğiyse kaput altında yatıyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motor elden geçirilerek daha sessiz ve sarsıntısız çalışması sağlanırken tüketim değeri de aşağıya çekilmiş. 148 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 9.8 saniyeye indirirken ilk defa bu motorla sunulan sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) bu süreyi 9.6 saniyeye çekmiş.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Coupé


BRABUS'un ünlü 850 serisine yeni bir araç eklendi. Mercedes S63 AMG Coupé temelleri üzerine geliştirilen araç süperspor otomobil performansını lüks otomobil konforuyla sunuyor.


Tamponlar ve yan eteklere eklenen karbon fiber parçalarla dikkat çeken otomobilin krom yüzeyleri siyaha boyanırken arka bölüme spoiler ve büyük bir difüzör eklenmiş. 21 ve 22 inç çaplı jantlarla donatılabilen aracın süspansiyon sistemi 15 mm alçaltılırken egzoz ve fren sistemleri yenilenmiş.

İç mekanda farklı döşeme ve kaplamalara yer veren BRABUS hazırladığı ilk araçta mat altın kaplamalara yer vermiş. Otomobilde kullanılan elektronik gösterge paneli de yenilenirken bu bölüme de modifikasyon firmasının logoları eklenmiş.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 5.9 litre hacimli bir v8 motor barındıran otomobil 850 beygir güç, 1.450 Nm tork üretebilse de tork değeri 1.150 Nm'de sınırlandırılmış. Dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s'e ulaşabilmesi  9.4 saniye zaman alırken maksimum sürat 350 km/s'te sınırlandırılmış.

Range Rover Evoque


Konseptiyle neredeyse aynı görünüme sahip olarak seri üretime alınan nadir araçlar arasında bulunan Range Rover Evoque bu nedenle satışa çıktığı günden bu yana markanın satış rekorlarını kırıyor. Bu kadar popüler bir modeli makyajlarken çok agresif davranmayan marka da yenileme sırasında küçük rötuşlar kullanmış.


İç tasarımları yenilenen far ve stopların haricinde elden geçirilen ön panjur, daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon, farklı jantlar ve yeni bir spoiler ile sunulan makyajlı Evoque iç mekanda hafifçe rötuşlanan kapı içleri, yenilenen koltuklar ve farklı bir arayüze sahip dokunmatik ekranla farklılık yaratacak.

240 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli benzinli motoru yerini korurken turbo Diesel motorun bloğu artık alüminyumdan üretildiğinden 30 kg'a kadar hafifleme sağlanmış. Yeni ünitenin 150 ve 180 beygir güç üretebilen iki seçeneği bulunuyor.

22 Şubat 2015 Pazar

Nissan Juke 1.2 DIG-T Special Edition


Son yıllarda ürettiği SUV modelleriyle adından söz ettiren Nissan'ın bu çıkışında önemli paya sahip olan araçlardan birisi de Juke. Türkiye'de "Şehrin Haylazı" sloganıyla satılan otomobil kompakt boyutlarının getirdiği avantajı kullanarak büyük şehirlerde kendisine rahatlıkla yer buldu.

İlk olarak 2009 yılında tanıtılan Qazana konseptiyle tasarım detayları ortaya çıkan Juke ikinci konseptinde güncel ismine kavuşurken bu aracın olduğu gibi seri üretime alınması birçok insanı şaşırtmıştı. İlk konseptinkinden daha kolay yazılan bir isme sahip olsa da tasarımı daha da abartılı olan Juke 2014 yılında küçük bir makyaj operasyonuna girdi. Bu testime konuk olan model de operasyon sonrasında aileye katılan 1.2 litre hacimli motora sahip bir araç oldu.