6 Şubat 2015 Cuma

Ford C-Max 1.6 TDCI Titanium X


Ford'un B segmentinde satılan MPV modeli B-Max'in ardından şimdi de sıra geldi büyük kardeş C-Max'e. İlk olarak 2003 yılında Focus C-Max olarak karşımıza çıkan otomobil Mazda5 gibi ikinci nesil Ford Focus platformu üzerine geliştirilmişti. 2007 yılında makyajlı modelleri yollara çıkan ilk nesil örnekler bu değişimle birlikte isimlerinden Focus takısını da atmıştı.

2009 Cenevre otomobil fuarında sergilenen Iosis Max konseptinden esinlenen dış tasarımıyla 2010 yılında yollara çıkan ikinci nesil C-Max büyüyen boyutlarıyla Kuzey Amerika pazarında da yer almaya başladı. Yeni nesille birlikte aileye eklenen bir başka versiyonsa kayar arka kapılara ve üç koltuk sırasına sahip olan Grand C-Max oldu. 2014 yılının ikinci yarısında makyajlanan otomobilin bu versiyonlarıysa henüz piyasaya sürülmedi.

5 Şubat 2015 Perşembe

Volkswagen Caddy


Volkswagen'in küçük ticari aracı Caddy de 2015 yılına yenilenerek giren otomobiller arasında yerini aldı. Hem iç hem de dış mekanında farklılıklar bulunan aracın kaputu altında daha az yenilik bulunuyor.

Genişleyen ön panjurla birlikte makyajlanan farlar, yeni ön tampon ve küçülen yan aynalar gibi detaylara sahip olan otomobilde yeni jant seçenekleri sunulurken arka bölümde daha köşeli bir tasarıma sahip stoplar, spoiler, bagaj kapağının kenarlarına kadar genişletilen arka cam, köşeli çizgilere kavuşmuş tampon ve genişletilen plakalık dikkat çekiyor.


İç mekanda daha da büyük bir değişim geçiren dördüncü nesil Caddy'nin havalandırma ızgaraları artık yuvarlak değil. Alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, farklı kapı içi tasarımı, yenilenmiş havalandırma ve müzik sistemi kumandalarının yanında üst donanım seçeneklerinde gövde rengine uygun ön panel kaplaması da alınabiliyor.

Hacimleri 1.4 ile 2 litre arasında değişen turbo Diesel motor seçenekleri 75 ile 150 beygir arasında güç üretebilirken benzinli seçeneklerden 1.2 litre hacimli olan 84, 1 litre hacimli olan 102 ve 1.4 litre hacimli olan 125 beygir güç üretebilmekte.

DS 4


İsminden Citroën markasını atmasının ardından yeni bir marka olarak karşımıza çıkan DS'in C segmentinde yer alan hatchback modeli yeni donanım ve motorlarına kavuştu.

Görünümünde bir yenilik bulunmayan otomobilin üst donanımlı versiyonlarında daha büyük dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemiyle anahtarsız giriş ve çalıştırma fonksiyonları sunulmakta.

Daha önce Peugeot 508'de sunulmaya başlanan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motor 165 beygir güç üretebilirken yeni geliştirilen 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman da donanıma eklenmiş.

2 litre hacimli turbo Diesel motorları da güncellenen otomobil bu ünitenin 150 ve 180 beygir güç üretebilen iki versiyonuna sahip.

4 Şubat 2015 Çarşamba

Opel Corsa OPC


Bu yıl Cenevre otomobil fuarında sergilenecek sportif araçların arasına bir de Opel katıldı. Yeni nesil Corsa'nın en güçlü versiyonu olan OPC sonunda yüzünü gösterdi.

Önceki nesillerde olduğu gibi daha agresif bir ön tampon tasarımına sahip olan otomobil 17 inç çaplı jantlar, genişletilmiş yan etekler, büyük bir spoiler, difüzör ve çift çıkışlı egzoz sistemiyle donatılmış. Süspansiyon sistemi sertleştirilirken ön aksta fren disklerinin çapı 308 mm'ye yükseltilmiş.

İç mekanda Recaro imzalı koltuklar, metal görünümlü kapı eşik kaplamaları, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve metal pedal setinin haricinde OPC logolu gösterge paneli, paspaslar ve vites topuzu dikkat çekiyor.


Opsiyonel olarak sunulan performans paketiyle jant çapları 18 inçe çıkarken Brembo tarafından hazırlanan ön fren diskleri 330 mm çaplı olarak kendilerini gösteriyor. Şasi ayarları da sertleştirilen otomobile bir de kilitli diferansiyel eklenmiş.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 207 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanıyor.

Porsche Cayman GT4


Porsche ailesi genişlemeye devam ediyor. Bu sefer yeni versiyona kavuşan otomobil alıştığımız gibi bir 911 olmasa da pistlere yönelik yapılan geliştirmelerden payına düşeni almış.

Cayman ailesinin en sportif örneği olan GT4 siyah zeminli farlar, geniş hava girişlerine sahip ön tampon, ince bir splitter, daha aerodinamik tasarıma sahip yan aynalar, genişletilmiş yan hava girişleri, hafifletilmiş jantlar, çift spoiler, difüzör ve siyah renkli egzoz çıkışlarıyla görünümde farklılaşmış.


Daha güçlü bir fren sistemi ve 30 mm alçaltılmış şasiye sahip olan otomobilin altyapısında kullanılan parçaların bazıları 911 GT3'ten alınmış.

İç mekanında deri ve Alcantara döşemeleri standart olarak sunan otomobilde metal pedal seti ve özel ayarlanmış bir Sport Chrono paketi yer alıyor. Aracın sahip olduğu koltuklarsa yükseltilmiş yan destekleriyle dinamik sürüşe daha uygun.

911 Carrera S modellerinden tanıdığımız 3.8 litre hacimli, 6 silindirli boxer motoru 385 beygir güç üretebilen otomobil sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen Cayman GT4'ün maksimum sürati 295 km/s olarak açıklandı.

3 Şubat 2015 Salı

Ford Focus RS


Ford'un merakla beklenen modeli sonunda yüzünü gösterdi. Focus ailesinin en yüksek performanslı versiyonu olan RS önceki nesil örneklerini aratmayacak şekilde hazırlanmış.

RS logolu ön panjurun altında yer alan ve büyük bir hava girişine sahip olan agresif tasarımlı tamponun köşelerinde dik yerleştirilmiş sis farları dikkat çekiyor. 19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın yan etekleri de genişlerken bu nesilde ST'de olduğu gibi beş kapılı gövde seçeneğinin kullanıldığı görülebiliyor.

Arka bölümünde de bir önceki nesil modelleri hatırlatan otomobilde RS logolu büyük bir spoiler, genişletilen tampon, difüzör ve çift egzoz çıkışı aracın farklılığını belirtiyor. Brembo imzalı fren sisteminde delikli disklerin kullanılmış olması da dikkat çekiyor.


İç mekanı yerini aldığı modelde olduğu gibi sade bir görünüm sunan Focus RS'in alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve orta konsol üzerinde yer alan analog göstergeler gibi detaylarını Focus ST'den de hatırlıyoruz. Metal pedal seti ve Recaro imzalı koltuklarsa şık detaylar arasında.

Aracın en önemli bölümüyse şüphesiz kaputunun altı. Mustang modellerinde de görev yapan turbo beslemeli 2.3 litre hacimli motorla donatılan Focus RS 350 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonuyla tork değeri 15 saniye için 470 Nm'ye ulaşıyor. Focus ailesinin dört tekerlekten çekişli ilk üyesi olan RS, 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılmış.

Ferrari 488 GTB


Bu yıl Cenevre otomobil fuarının bombalarından birisi de Ferrari'nin yeni modeli olacak. Turbo beslemeleri bütün ürün gamına yayacakmış gibi görünen İtalyan üretici bu sayede motor küçültme çalışmalarına da başlamış oldu.

İlk bakışta 458 Speciale'nin farklı bir versiyonu gibi görünen otomobilde hava yolu açılmış bagaj kapağıyla birlikte aerodinamik olarak optimize edilmiş yeni bir ön tampon kullanılırken yan etekler de büyümüş. Arka çamurluklar önüne çift katlı hava girişleri eklenirken arka görünüm daha da sadeleştirilmiş. LED stoplar hafifçe rötuşlanırken büyük difüzör ve çift egzoz çıkışı 458 Speciale'ye göz kırpmış.


İç mekanı da tanıdık görünen otomobilin yaşam alanında 458 rüzgarları esmeye devam ediyor. Farklı koltuklar ve yeni bir vites konsoluyla donatılan aracın kumanda düğmeleri de elden geçirilirken gösterge panelinde kullanılan grafikler de yenilenmiş.

Asıl yeniliği kaput altında yatan 488 GTB'nin çift turbo beslemeye sahip 3.9 litre hacimli v8 motoru 670 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniye sürerken 200 km/s sürat 8.3 saniyede görülebiliyor. Otomobilin maksimum süratiyse 330 km/s olarak belirtilmiş.

Renault Kadjar


Son zamanlarda ulaştığı dikkat çekici satış rakamları gözden kaçmayan Nissan Qashqai bir kardeşe kavuştu. Renault-Nissan ortaklığının CMF platformu üzerine geliştirdiği Renault logolu SUV aracın ismiyse Kadjar oldu.

Yuvarlak hatları güçlü bir görünüm sunan otomobilin ön bölümünde tipik Renault panjuru görülebilirken LED farlar genel hatlarla uyumlu bir tasarıma sahip. Opsiyonel olarak sunulan 19 inç çaplı jantlar ve Clio modellerinde de göze çarpan asimetrik kapı koruma çıtaları dinamik bir görünüm sunarken şişkin çamurluklar Nissan markalı kardeşini hatırlatıyor.


Arka bölümde daha sade bir tasarım anlayışı benimseyen Renault arka tamponun büyük bölümünü siyah renkli sunarken LED stoplar bu bölümün de büyük bir Clio'ya benzemesini sağlamış. 4.45 metre boya, 1.84 metre genişliğe ve 1.6 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin bagaj hacmi 472 litre.

Sade görünümlü iç mekanda dijital gösterge paneli ve diğer Renault modellerinden tanıdığımız dokunmatik ekran arayüzü görülebilirken kapı içleri ve vites konsolunda yer alan birçok kumanda elemanı Nissan raflarından alınmış.

İlk etapta üç motor seçeneği bulunacağı açıklanan aracın 1.5 litre hacimli turbo Diesel motoru 110, 1.6 litre hacimli ünitesiyse 130 beygir güç üretebiliyor. 1.2 litre hacimli benzinli motorsa Kadjar'ın kaputu altında 130 beygir gücünde olacak.

Nissan GT-R LM NISMO


Geçtiğimiz yıl ZEOD RC ile Le Mans'a yeni bir hava katan Nissan bu yıl da yenilikleri sürdürmek istiyor gibi. Organizasyona yeni bir otomobille katılacağını açıklayan Japon firma yine alışılmışın dışına çıkmaya hazırlanıyor.

İsminde GT-R geçiyor olsa da bu otomobile benzemeyen araç LM P1 kategorisinde yarışabilecek. Bu otomobille alışkanlıkları tepetaklak eden Nissan çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli v6 motor ve KERS'i aracın ön bölümüne yerleştirirken çekişi de ön akstan sağlamış. Bu nedenle GT-R LM NISMO'nun ön lastikleri arkadakilerden çok daha geniş bir yapıya sahip olmuş.

4.645 mm boya, 1.900 mm genişliğe ve 1.030 mm yüksekliğe sahip olan otomobilde 5 ileri vitesli şanzıman ve 16 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Aracın ağırlığıysa 880 kg olarak açıklanmış.

Buick Excelle GT


GM'in A.B.D.'de Buick Verano, Avrupa'daysa Opel Astra Sedan isimleriyle sattığı aracı Çin'de Buick Excelle GT adıyla tanınıyor. 2010 yılında ortaya çıkan araç 2015 yılının başında yeni yüzüne kavuştu.

İncelen burun kısmına uygun olarak makyajlanarak daha köşeli hale gelen farlar araca farklı bir hava katarken ön ve arka tamponlar yenilenmiş. Yan çizgileri de farklı olan Excelle GT'de yeni jant seçenekleri de sunuluyor.


İç mekanda yeni gösterge panelinin yanında orta konsolun da tamamen değiştiği görülebiliyor. Havalandırma ızgaraları da direksiyon simidi gibi metalik süslemelere kavuşmuş.

113 beygir güç üretebilen motoru giriş ünitesi olarak görev yapacak olan otomobilin tanıdık 1.4 litre hacimli benzinli motoru 140 beygir güç üretmeye devam ederken şanzıman olarak 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik ünite kullanılacak.

2 Şubat 2015 Pazartesi

Gemballa Panamera GTP 720


Bir süredir sesi soluğu çıkmayan Gemballa bir başka Porsche modifikasyonuyla bizlerle. Panamera Turbo temelli otomobil dikkat çekici performans değerlerine kavuşmuş.

Farklı renklere boyanan gövdesi ve daha büyük çaplı jantları haricinde görünümü değişmeyen otomobilin çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru 720 beygir güç üretebilirken maksimum tork değeri de 1.000 Nm'yi bulmuş.

0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s sürate ulaşması da sadece 9.7 sürerken 300 km/s sürat 26.4 saniyede görülebiliyor. Aracın maksimum süratiyse 340 km/s'te sınırlandırılmış.

1 Şubat 2015 Pazar

Lexus LF-LC GT Vision Gran Turismo


Gran Turismo konseptleri hız kesmeyecek gibi görünüyor 2015 yılının gelmesiyle birlikte tasarım detayları paylaşılan Alpine VGT'nin ardından şimdi de sırayı Japon üretici Lexus almış.


Kendisinden önce tanıtılan birçok Gran Turismo grafiğinin aksine daha önce sergilediği bir konsepti temel alan üretici şık coupé LF-LC'nin bir yarış versiyonunu GT6 oyuncuları için hazırlamış. Pist yarışları için tasarlanan otomibilde abartılı LED farlar korunurken bir splitter görevi gören aşağıya doğru uzatılmış ön tampon, büyük jantlar, ek hava giriş ve çıkışları, dev spoiler ve difüzör dikkat çeken diğer detaylar.

Toyota Yaris WRC


Toyota'da güzel bir haber geldi. Japon üretici 90'lı yılların sonunda bıraktığı WRC'ye geri döneceğini açıkladı. Parkurlara bu sefer Yaris'i sürecek olan firma yarışmaya 2017 yılında başlayacak.


Kategoride yarışan diğer araçlarda olduğu gibi büyük modifikasyonlara uğrayan otomobilin 3.910 mm boy ve 1.820 mm genişliğe sahip olacağı açıklanırken toprak parkurlarda 17, asfalttaysa 18 inç çaplı jantlar kullanılacak.

Fren sisteminde, ön aksta toprakta 300, asfalttaysa 335 mm çaplı diskler kullanılacak olan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 300 beygir güç ve 420 Nm tork üretebilirken gücü dört tekerleğe aktarma görevi 6 ileri vitesli sıralı şanzımana verilmiş.