10 Ocak 2015 Cumartesi

Honda Jade Hybrid


Honda'nın 2013 yılından beri Çin pazarında sattığı MPV modeli Jade Japon pazarına da giriş yapıyor. Çin'de 1.8 litre hacimli bir motorla sunulan otomobil kendi ülkesinde hibrit versiyona sahip olacak.

Ana hatlarında bir tasarım değişikliği olmayan aracın aydınlatma grubu ve ön panjurunda mavi renkli eklemeler dikkat çekerken jant tasarımlarında da farklılık yaşanmış.


Çin pazarında beş kişilik oturma kapasitesiyle de alınabilen Jade Japonya'da 2+2+2 oturma düzenine sahip olarak ısmarlanabilecek. Sürücü konsolunun üst bölümüne yerleştirilen dijital göstergeler ve orta konsolda yer alan büyük dokunmatik ekran dikkat çekerken çerçevesiz iç ayna, küçük yapılı vites kolu, kırmızı renkli motor çalıştırma düğmesi ve şık ahşap kaplamalar diğer detaylar.


Kaputu altında tanıdık bir ikili olan otomobilin 1.5 litre hacimli benzinli motoru 110 beygir güç, 134 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 30 beygir güç, 160 Nm tork üretiyor. Gücü lastiklere aktarma göreviyse 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik bir şanzımana verilmiş.

8 Ocak 2015 Perşembe

Volvo S60 Cross Country


Subaru Legacy Outback ailesinin sedan versiyonu ardından ortalarda görünmeyen yükseltilmiş sedan modelleri geri dönüyor. İsveç merkezli üretici Volvo birçok station wagon modelin bulunduğu segmente S60 ile girmeye hazırlanıyor.

Standart modele göre 65 mm yükseltilmiş olan S60 Cross Country farklı bir ön panjur, alt koruması sunan ön tampon, 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri, yeni yan etekler, siyah renkli yan aynalar, Cross Country logolu arka tampon, küçük bir difüzör ve tampon altına entegre edilmiş çift egzoz çıkışları gibi detaylar sunmakta.

İlk etapta T5 motor seçeneğiyle sunulacak olan dört tekerlekten çekişli aracın 2 ve 2.4 litre hacimli turbo Diesel motorları da ilerleyen tarihlerde aileye katılacak.

Seat León ST Cupra


Seat'ın sportif model sayısı artmaya devam ediyor. León ailesinin en güçlü versiyonu olan Cupra, üç ve beş kapılı hatchback gövde seçeneklerinin ardından station wagon seçenekle de sunulmaya başladı.

Görünümünde büyük bir sürpriz olmayan otomobilin bütün detayları hatchback kardeşlerinden kopyalanmış. Petek desenli ön hava girişleri, geniş yan etekler, çift egzoz çıkışı, deflektörlü arka spoiler ve arka tampon altına eklenen küçük difüzör detaylardan bazılarıyken modelin motor gücüne göre jant çapları 18 veya 19 inç oluyor.


İç mekanda da metal pedal seti, sportif ön koltuklar, açık renkli dikiş iplikleri, siyah renkli ön panel kaplaması ve FR logolu, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gibi detaylar bulunan otomobil bu bölümde de kardeşlerinden farklılaşmamış.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 265 ve 280 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip olan León ST Cupra'nın iki seçeneğinde de maksimum tork değeri 350 Nm. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate sırasıyla 6.2 ve 6.1 saniyede ulaşabilen araçlar 7 ileri vitesli DSG ile birlikte bu süreleri 0.1 saniye aşağıya çekiyor.

6 Ocak 2015 Salı

Lexus GS F


Lexus model ailesi sportif versiyonlarla genişlemeye devam ediyor. Markanın sedan modellerinden GS Serisi'nde sunulan F logolu ilk aracın yeterince yüksek performansa sahip olmadığını düşünen müşteriler için geliştirilen otomobilde 8 silindirli bir motor görev yapıyor.

Markanın diğer F versiyonlarında görmeye alıştığımız dev ön panjurla donatılan otomobilde daha büyük hava girişlerine sahip sportif ön tampon tasarımı dikkat çekiyor. 19 inç çaplı jantlar ve daha geniş yan etekler görünümü değiştirirken ön çamurluklar arkasına soğutma çıkışları açılmış. Bagaj kapağı üzerine ince bir spoiler eklenirken arka tampon da daha sportif bir tasarıma kavuşmuş.


Arka bölümüne küçük bir difüzör de eklenen otomobilde dört çıkışlı egzoz sistemi görev yaparken fren ve süspansiyon sistemleri elden geçirilmiş.

İç mekanında da sportif dokunuşlar dikkat çekiyor. Yer yer görülen Alcantara döşemeler, üç kollu direksiyon simidi, metal pedal seti, karbon fiber kaplamalar ve sabit kafalıklı ön koltuklar aracın dinamik duruşuna katkıda bulunurken orta konsolun üzerine yerleştirilen dev navigasyon ekranı ve merkezi devir göstergesine sahip yeni gösterge paneli gözlerden kaçmıyor.


Kaputu altındda 5 litre hacimli bir v8 motor görev yapan model 467 beygir güç, 527 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araç arkadan itilşli.

Ariel Nomad


Atom modeliyle birçok sürücünün pist sürüşlerine yönelik otomobil ihtiyacını karşılayan İngiliz firma Ariel şimdi de araziye çıkıyor. Spektrumun diğer tarafında olsa da markanın kullandığı reçete aynı.

Gövdesinin büyük bölümü takla kafesinden oluşan otomobilde 15 inç çaplı jantları çevreleyen kalın yanaklı lastikler, uzun strok sunan süspansiyon sistemi, yükseltilmiş ve özel korumalara sahip taban dikkat çekiyor. Küçük bir otomobil olan Nomad 3.215 mm boya, 1.850 mm genişliğe ve 1.425 mm yüksekliğe sahipken aks mesafesi 2.348 mm olarak açıklanıyor.


İç mekanında kompozit malzemelerden üretilen koltuklar, üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli bulunan araç bu detayların tamamını Atom ile paylaşıyor.

Honda'dan alınan 2.4 litre hacimli motoru 235 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen 670 kg ağırlığa sahip Nomad 0'dan 96 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 201 km/s. Gücü 6 ileri vitesli şanzımanla arka aksa aktarılan otomobilin yaklaşma ve uzaklaşma açıları sırasıyla 71 ve 82 derece.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion


Mercedes'in fütüristik konseptleri otomobilseverlerle buluşmaya devam ediyor. Markanın 125. yaş kutlamaları sırasında tanıtılan F 125!'in ardından daha sade bir tasarım diliyle şekillendirilmiş otonom bir araç olan F 015 Las Vegas'ta tanıtıldı.


Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan otomobilin dev ön panjurunun içi LED aydınlatmalarla doldurulmuş. Ön camla cam tavan birleştirilirken arka bölümde de ince yapılı LED stoplar ve ön bölümü aynalayan arka tampon dikkat çekiyor. Küçük hava çıkışlarına sahip dev jantlar ve ince yanaklı lastiklerle donatılan otomobilin kapı kolları da dokunmatik. 5.220 mm boya ve 2.018 mm genişliğe sahip olan F 015'in yüksekliği 1.524 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 3.610 mm gibi inanılmaz bir değer.


B sütunu bulunmayan konseptin kapıları birbirine zıt yöne doğru 90 derece açılabiliyor. Bu sayede tek hacimli iç mekana giriş kolaylaşırken 360 derece dönebilen koltuklar da kapılar açıldığında dışarıya doğru 30 derece dönüyor. Dört adet tekli koltuğa sahip olan lüks araçta mavi renkli ambiyans ışıklandırması ve ahşap kaplı taban kullanılmış. Ön bölümde oval direksiyon simidiyle birlikte konsolu boydan boya kaplayan ince uzun bir ekran dikkat çekerken kapı içlerine de görüntü yansıtılabiliyor.


Motor konusunda da F 125! konseptine göz kırpan araç hidrojen yakıt piliyle çalışıyor. Her biri 136 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen iki elektrik motoruna sahip olan otomobilin menzili 1.100 km olarak açıklanıyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilen konseptin maksimum sürati 200 km/s'te sınırlandırılmış.

Volkswagen Golf R Touch


Volkswagen, gelecekte otomobillerin iç mekanlarında kullanılması beklenen teknolojileri sergiledi. Bu iş için bir Golf R kullanan üretici yaşam alanında kullanılan düğmelerin sayısını sıfıra indirmek için çalışmalara başlamış.


Dış görünüşünde değişiklik bulunmayan aracın çift renkli gövde boyası Peugeot 308 R'dan esinlenmiş gibi görünürken üzerlerinde küçük birer siyah şerit bulunan jantlar da bu otomobilden alınmış gibi.


İç mekana geçildiğinde yeni nesil Passat'ın dijital gösterge panelinin yanında orta konsolun da iki büyük dokunmatik ekran tarafından işgal edildiği görülebiliyor. Vites konsolu bardaklık ve cep gibi kullanışlı özellikleri kaybetse de far, yan cam ve yan ayna kumandaları gibi bu bölümde de hareket algılayıcı sensörler kullanılmış. Tavana yerleştirilen 3 boyutlu kamera sayesinde açılır tavan ve elektrikli koltuklar da el hareketleriyle kontrol edilebiliyor.

5 Ocak 2015 Pazartesi

Citroën C4 Cactus 1.2 e-VTI Shine ETG5


Fransız otomobil üreticilerinin farklı projelerle dikkat çekmesine alışmak mümkün değilmiş gibi duruyor. Otomobil teknolojisine birçok katkısı olan bu ülkenin en alışılmadık tasarımları yollara taşıyan markasıysa Citroën. Çoğu üretici marka yüzü konseptiyle bütün araçlarını birbirine benzetirken Citroën'in bütün modelleri farklı görünüme sahip.

Bu modellerden en çok dikkat çekeniyse şüphesiz C4 Cactus. 2007 yılında C-Cactus ismiyle tanıttığı yuvarlak hatlı konsepti uzun süre geliştiren marka 2013 yılında Citroën Cactus ismini verdiği konseptini sergilediğinde de araç üzerinde yapılacak çok iş varmış gibi görünüyordu. 2014 yılında otomobilin seri üretim modelleri C4 Cactus olarak karşımıza çıktığında firmanın aynı şekilde düşünmediğini de anlamış olduk.