9 Aralık 2015 Çarşamba

Genesis G90


Güney Kore merkezli üretici Hyundai geçtiğimiz aylarda Genesis'i bir model olmaktan çıkarıp kendi başına premium bir marka haline getireceğini duyurmuştu. Sözünde duran firma yeni markanın ilk modelini kendi pazarı için EQ900, diğer pazarlar içinse G90 olarak tanıttı.


Köşeli ve genel olarak ağır başlı duran hatlarla dikkat çeken otomobilde ince uzun farlar, altıgen ön panjur, sportif bir görünüm sunan ön tampon, cam seviyesi altına sabitlenen yan aynalar, arka çamurluklara doğru dönen LED stoplar, krom süslemeler ve ucu spoiler gibi şekillendirilmiş bir bagaj kapağı kullanılmış. Boyu 5.205 ve eni 1.915 mm olan G90'ın yüksekliği 1.495 mm.

Bulunduğu segment gereği asıl heybeti iç mekanda sezilen otomobilde bol bol deri döşeme ve ahşap kaplama kullanılmış. Orta konsolun üst kısmında yer alan geniş ekran ve daha altta görülen kumanda düğmeleri Mercedes S Serisi modellerini hatırlatırken vites kolu da küçük bir yapıya sahip.


Arka bölümde iki adet tekli koltuk kullanan Genesis şaft tüneli üzerini kumanda elemanlarıyla doldurmuş. Elektrikli ayarın yanında ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları da sunan koltuklarda oturanlar için eğlence sistemi ve Lexicon ses sistemi de bulunuyor. Aracın aks mesafesiyse 3.160 mm olarak açıklanıyor. Ortalama ağırlığı 2.5 ton olan G90'ın bagaj hacmi 484 litre.

Kaputu altında üç farklı benzinli motor görev yapan aracın 3.8 litre hacimli v6 ve 5 litre hacimli v8 motorları daha önce Hyundai Genesis modelinde de kullanılmıştı. Daha küçük hacimli seçenek, 315 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken v8 ünite 425 beygir güç, 520 Nm tork üretiyor. 3.3 litre hacimli v6 motorun çift turbo beslemeye sahip seçeneğiyse yepyeni bir motor. Bu ünite 370 beygir güç, 510 Nm tork üretebiliyor.


Tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılacak olan motor seçeneklerinden ilkiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6.9 saniye olarak açıklanırken çift turbo beslemeli üniteyle aynı iş 6.2 saniyede tamamlanıyor. V8 motorlaysa hızlanma 5.7 saniye sürüyor. Arkadan itişli olan G90'da dört tekerlekten çekiş opsiyonu da sunulacak.

2 yorum:

  1. 2,5 ton ağırlık gerçekten doğru mu? Bu Bentley Flying Spur'dan falan ağır bu durumda. Atmosferik V6 ile nasıl bir sürüş sunar ki bu ağırlıkla?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.4-2.6 arası değişiyor diyelim. Flying Spur'den az da olsa hafif. Tabi sürüş zevki bir Bentley seviyesinde olmayacaktır ama S250 CDI ile kafa kafaya olabilir performans anlamında.

      Sil