19 Kasım 2015 Perşembe

Mazda CX-9


Şık Mazda modellerinin ardı arkası kesilmiyor. Japon üreticinin Kodo tasarım dilini kullanan en yeni üyesi büyük SUV modeli CX-9 oldu. Üstelik araç, dinamik bir görünümle birlikte yepyeni bir motor da sunmaya başlamış.


Alıştığımız bir yüzle bizi karşılayan CX-9'un ön bölümünde dev panjur, küçük LED farlar ve heybetli bir görünüm sunan tampon dikkat çekerken yan bölümde hafifçe şişirilmiş çamurluklarla donanım seçeneğine göre 18 veya 20 inç çaplı olabilen jantlar görülebiliyor. Stopları ince bir yapıya sahip olan aracın arkasında deflektörlere sahip spoiler ve çift egzoz çıkışı da bulunuyor.


İç mekanında da son dönem Mazda modellerinin izlerini görmek mümkün olan CX-9'da üç yuvarlak göstergeden oluşan panel, üç kollu direksiyon simidi, deri ve alüminyum kaplamalar gibi detaylar gözden kaçmazken ses izolasyonu, daha kalın camlar ve ek izolasyon malzemeleri sayesinde iyileştirilmiş. Üç koltuk sırasına sahip olan otomobil eskisinden kısa olsa da aks mesafesi 55 mm uzamış.


Asıl yeniliğini kaputu altında sunan CX-9'un turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru 227 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilen araç önden veya dört tekerlekten çekiş sistemleriyle ısmarlanabilecek.

9 yorum:

  1. Ekran daha büyük olabilirmiş sanki heybetine göre küçük kalmış

    YanıtlaSil
  2. Orta konsoldaki ekranın konumu ve boyutu çok saçma olmuş. Keşke havalandırma çıkışlarıyla yer değiştirselermiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Altında kalan boşluğu da içerisine alacak şekilde büyütülebilirdi bence.

      Sil
    2. Bence gayet güzel olmuş, her ekrana da dokanmak zorunda değiliz. ve bu boyuttaki araçlarda orta konsola uzanmaya çalışmak yerine kolunuzu kaldırmadan burayı kontrol edebilmek daha mantıklı.

      Sil
    3. Ekran zaten dokunmatik. Konuşulan konu fonksiyonu değil tasarımı.

      Sil
  3. üretimi devam eden araçlardaki en karizmatik stoplara sahip model

    YanıtlaSil
  4. Ön ızgara çok nefis olmuş. ekran konusuna ben de katılıyorum aşağıya doğru uzanıp daha büyük olabilirdi. xc90 ve tesla modelleri yüzünden araçların ekranlarını beğenmez olduk. mercedes gle coupe ekranı da yetersiz. Yeni gelecek megane'da bile büyük ekranlar kullanılmaya başlanarak sıradan c sınıflarına bile yayılıyor bu akım. bu heybetli araca da kocaman ekran yakışırdı.
    Mazda bu tasarım dili ve kalite algısıyla ufaktan volvo'nun yanına doğru göz kırpıyormuş gibi geliyor. kısa süre içinde orta üst segmente yerleşecekler. (pre-premium)

    YanıtlaSil
  5. hyundai tucson ile dış kasası fazla mı benziyor, bana mı öyle geldi.

    YanıtlaSil