15 Eylül 2015 Salı

Volkswagen Tiguan


2015 Frankfurt otomobil fuarının kapılarını açmasının ardından bombalar ardı ardına düşmeye başladı. Beklenen haberlerden birisi olan yeni nesil Volkswagen Tiguan büyüyen boyutları ve güçlenen motorlarıyla dikkat çekiyor.

Yeni nesil Volkswagen modellerinin ızgarayla bütünleşik görünümlü far tasarımı konseptini benimseyen araçta genel olarak köşeli hatlar kullanılmış. Tamponlar, çamurluklar ve kapı altları siyah plastik korumalara sahip olan Tiguan'ın arka bölümünde gövde konturlarını izleyerek şekillendirilmiş LED stoplar dikkat çekiyor.


Hava sürtünme katsayısı 0.31'e indirilen aracın boyu 60 mm uzarken genişlik 30 mm artmış. Aks mesafesi 77 mm uzarken yükseklik 33 mm azalmış. MQB platformu sayesinde 50 kg üzerinde hafifleme yaşayan otomobil arka koltuklarda 29 mm daha fazla diz mesafesi sunarken bagaj hacmi 520 litreye ulaşmış.


R-Line paketine sahip modelleri daha sportif bir duruş sergileyen Tiguan'ın bu versiyonlarında daha agresif görünüm sunan ön tampon, çamurluklar dışında gövde rengine boyanan koruma bölgeleri, kromajlı egzoz çıkışları, daha büyük bir spoiler ve 19 inç çaplı jantlar (Opsiyonel olarak 20 inç) bulunuyor.


İç mekanı tipik Volkswagen sadeliğini yansıtan otomobilde şık görünen üç kollu direksiyon simidi, ortasında büyük bir yol bilgisayarı ekranı bulunan gösterge paneli, köşeli tasarıma sahip havalandırma çıkışları ve vites konsoluna eklenen çekiş modu seçim düğmesi gibi aksesuarlar görülebiliyor.


Tamamı turbo beslemeye sahip 8 motor seçeneğiyle pazara girecek olan Tiguan'ın benzinli motorları 125, 150, 180 ve 220 beygir güç üretebilirken Diesel üniteler 115, 150, 190 ve 240 beygir güç üretebilmekte. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip modellerin yerden yüksekliği 200 mm'ye ulaşırken off road paketiyle gelen yeni ön tampon sayesinde yaklaşma açısı 18.3 dereceden 25.6 dereceye ulaşmış.

8 yorum:

  1. Aracin on yuzu, bilhassa farlar cok siradan. Ic tasarim da klasik sade. Bunlarin disinda guzel. Ama turkiyede ayni segmentteki araclardan 20bin daha pahaliya satilacagi icin degmez.

    YanıtlaSil
  2. ağzını yüzünü senin töbe töbe mal mal konuşma at bilmem nesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kes lan vw sevici at fetişi

      Sil
  3. Kaça geliyor ne zamana geliyor tahminen ? İlk yorumcunun dediği gibi çok pahalı gelicek kesin ama yatırım araci olarak kullanılamaz mi ? İlk çıkan aracı al daha sonra fiyat artınca tekrar sat ikinci el olarak Hahaha f u doğuş hepsi senin yüzünden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekim ayında satışa çıkacak. Türkiye'ye gelişi de çok gecikmez büyük ihtimalle. Aynı motora sahip Q3'ten %5 civarı ucuz olacaktır büyük ihtimalle. Otomobilin yatırım aracı olabilmesi için 70'li yıllardan bir Ferrari gibi bir şey olması gerek. Bir de çok güvende olacağı bir garaj lazım tabi. Daha ilk günden %5-10 arası değer kaybeden bir makine, her park edildiğinde çizilme ve vurulma riski olan yerde yatırım aracı olmaz.

      Sil
    2. yok abi ben aldiktan 1-2 yil sonra satip kar etmeyi dusunuyordum. yatirim falan lafin gelisi :) q3 de zaten cok pahali demek ki alinmaz. skoda yeti almak istiyorum ama nedense cok fazla ikinci el var. bu da sacma bir sekilde beni tirsttirdi. bilmiyorum.

      Sil
    3. Ben de onu diyorum zaten. İlk günden bu kadar değer kaybeden bir yatırım aracı seneler sonra iyice ayağa düşüyor. O da aracın başına bir şey gelmeyeceğini farz edersek. Bu arada kaskosuna, sigortasına verilecek paralar da havaya uçuyor tabi.

      Sil
  4. Bak işte zihniyet her yerde kendini belli ediyor. Adam Vw alıp kar etmeyi planlıyor. zamanımızın kuş serisine döndü vw resmen. doğan şahin alınıp kar edilirdi 90'larda. Nasıl bi insan profilimiz nasıl bi otomotiv zihniyetimiz var her yerde ortaya çıkıyor.

    YanıtlaSil