26 Eylül 2015 Cumartesi

Volkswagen Passat


Şu sıralar TDI skandalıyla çalkalanan Volkswagen, Kuzey Amerika pazarında sattığı Passat modelini makyajladığını duyurdu. Aracın ön bölümünde yoğunlaşan kozmetik yenilikler teknik anlamda bir farklılığa dönüşmemiş.

LED gündüz aydınlatmasına sahip farlar, daha agresif görünümlü ön tampon, elden geçirilmiş ön panjur, farklı jant seçenekleri, LED stoplar ve gövde rengi koruma çıtalarına kavuşan otomobilin çift egzoz çıkışlı seçeneklerinde çıkışlar dörtgen hale gelmiş.


Avrupa pazarında olduğu gibi bir R Line seçeneğine kavuşan otomobil bu versiyonda daha da sportif görünen ön tampon, "R" logoları, genişleyen yan etekler, siyah renkli süslemeler ve 19 inç çaplı jantlar gibi farklılıklar sunuyor.

İç mekanda parça kalitesini artıran Volkswagen yeni direksiyon simidi ve gösterge panelinin yanında orta konsol için daha büyük bir ekran da sunmakta. Yeni opsiyonlar arasındaysa eller kullanılmadan açılabilen bagaj kapağı ve ısıtmalı arka koltuklar yer alıyor.


Kaput altında 1.8 litre hacimli, turbo beslemeli ve 3.6 litre hacimli atmosferik emişli benzinli üniteler yer alırken skandala karışan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite henüz Amerikan Çevre Bakanlığı tarafından onaylanmadı.

9 yorum:

  1. Amerika'da satılan araçların farlarında neden turuncu yansıtıcalar var? Bu bir zorunluluk mu? Bizde de olmalı mı? Cevaplarsanız çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A.B.D.'de araçlara yandan bakıldığında görülmelerini sağlayacak aydınlatmalar bulundurmak zorunlu. Ön turuncu, arka kırmızı. Bence çok gerekli bir donanım değil.

      Sil
  2. onur bunlarda elektronik el freni takıntısı yok amerikada yani . fakat küçük dokunmatik ekran yada geri görüş kamerası olmamasına takılıyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkelere göre beklentiler değişiyor. Örneğin Avrupa'da park sensörleri olmazsa olmaz. Amerika'da gerek duyulmuyor. Aynı şekilde bardak tutacakları ne kadar çoksa o kadar iyi Amerikalılar için.

      Kimsenin elektronik park freni takıntısı olduğunu sanmıyorum ben zaten. Avrupalı da standart el frenini daha çok seviyor hala ama üreticiler entegrasyon ve orta konsolda yer kazancı gibi nedenlerden yöneldiler buna.

      Sil
  3. Yine gelmiş tipini sevdiğim DAS SAHTEKAR.

    YanıtlaSil
  4. bütün kanallarda skandal başlığıyla verilen haberler satışları nasıl etkileyecek acaba? winterkorn arkasına bakmadan kaçtı, yeni ceo ne kadar toparlayacak çizilen karizmayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün markaların bir şeyler yaptığı ortaya çıkınca olumlu bile olabilir sonuç.

      Sil
  5. bilindiği üzere ea189 motorlar hem nox gazı artma sistemine sahip adblue üre enjeksiyonlu - scr katalizatörlü (clean diesel adıyla), hemde normal katalitik konvertörlü olarak üretildi.

    scr yani adblue eklentisine sahip olan araçlarda sorun olduğu kesin ama normal katalizatörlü araçların durumuyla ilgili hiçbir bilgi yok.

    bu durumdan sadece adblue eklentili clean diesel araçların hileli yazılıma sahip olduğu mu çıkarılmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki versiyonda da var sorun ilginç şekilde. Ben SCR ile sorun olmasını çok garipsedim. Sonuçta AdBlue'yu boca edip NOx emisyonu aşağıya çekilebiliyor. Onda da mı pintilik yaptıklarından oldu acaba diye düşünmüyor değilim.

      Sil