19 Eylül 2015 Cumartesi

Peugeot 508 1.6 BlueHDI EAT6 Basın Lansmanı


Peugeot'nun farklı segmentlerde araç arayan tüketicinin isteklerine cevap verme özelliği giderek iyileşiyor. Hatırlayacağınız gibi, Fransız markanın 2010 yılından beri yollarda olan büyük boyutlu modellerinden 508 2014 yılının Haziran ayında makyajlanmıştı. Hem 407 hem de 607 modellerinin yerine piyasaya sürülen 508 bu şekilde daha geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilirken motor seçenekleriyle seslendiği kitlenin genişlemesini sağlıyor.

Geçtiğimiz yıl Mardin'de aracın 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve yarı otomatik şanzımanla donatılmış bir versiyonunu test etmiş ve genel olarak beğenmiştim. Test sırasında söylenmeme neden olan şeyse şanzıman olmuştu. Bunun bilincinde olan Peugeot, motorunu daha güçlü ve tutumlu hale getirirken şanzımanı da tam otomatik hale getirmekten geri kalmamış.


Dış Mekan


Makyajla birlikte daha köşeli hatlara kavuşan 508'in ön bölümünde yoğunlaşan farklılıklar yeni farlar, logoyu da içerisine alan dik konumlu ön panjur, daha sportif görünen ön tampon, dairesel sis farları, yenilenen gündüz aydınlatmaları ve yeni kaputtan oluşurken 18 inç çaplı jantlar, cam altlarına sabitlenmiş yan aynalar, ön kelebek camları ve kromajlı süslemelere sahip kapı kollarında bir değişiklik bulunmuyor.

Arka bölümünde yapılan değişiklikler arasında farklı iç tasarıma sahip LED stoplar, bagaj kapağı üzerinden silinen kromajlı çıta, daha geniş bir alt bölüme sahip arka tampon ve bu bölümde yer alan yeni kromajlı parçalar sayılabilirken egzoz çıkışları da tampon arkasına saklanmış. Otomobilin yeni motora sahip olduğunu gösteren tek detaysa ön panjura eklenen "BlueHDI" logosu olmuş.

4.830 mm boya sahip olan 508'in genişliği 1.828, yüksekliğiyse 1.456 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.817 mm.


İç Mekan


Yaşam alanında yapılan değişiklikleri fark etmek daha zor olsa da test aracının çift renkli iç mekanı taze bir görünüm sunuyor. Piyano siyahı tutamaklara ve metal kollara sahip kapılarda sunulan gözler çok hacimli olmasalar da yeterli genişlik sunulmuş. Arka kapılarda yer alan gözlerin öndekilerden büyük olması dikkatimi çekti.

Elektrikli cam ve ayna kumandalarını sürücü kapısına yerleştiren Peugeot alışılmışın dışına çıkarak motor çalıştırma düğmesi ve elektronik park freni kumandalarını, bagaj ve depo kapağı düğmeleriyle birlikte direksiyon simidinin soluna almış. Bu bölümün altındaki kapaklı gözün içerisineyse Head Up display, Start-Stop ve ASR'nin kumanda elemanları yerleştirilmiş.

Geniş bir göbeğe sahip, deri kaplı, üç kollu direksiyon simidinin arkasında vites değiştirme kulakçıkları bulunurken gösterge panelinde alıştığımız dörtlünün yanına yağ sıcaklığı göstergesi de eklenmiş. Bu bölümde ayrıca dijital bilgi ekranına da yer verilmiş.

Orta konsolun üst bölümünde, havalandırma ızgaralarının arasına yerleştirilen dokunmatik ekranda 308'den alınan grafikler kullanılırken daha aşağıda, gizlenebilen iki bardaklık ve merkezi kilit düğmesi görülüyor. Piyano siyahı kaplamalara sahip orta konsolda yenilenen ses sistemi kumandaları ve dijital ekrana da sahip havalandırma sistemi düğmeleri bulunuyor.

Vites konsolunun ön kısmında kapaklı küllük yer alırken metalik üst yüzeye sahip, şık vites topuzu, spor ve kar tuşu, koltuk ısıtma sistemi kumandaları, iç mekan alarm sensörü devreden çıkarma tuşu ve otomatik uzun far desteği düğmesi bu bölümde görülebilen diğer kumandalar. İleri geri kaydırılabilip açısı ayarlanabilen kol dayanağının önüne anahtar veya telefon gibi eşyalar için küçük bir kapaklı göz yerleştiren Peugeot sadece sürücü tarafından açılabilen kol dayanağı altındaki gözüyse küçük tutmuş.

Elektrikli sunroof kumandasının bulunduğu bölümde LED iç aydınlatmalar ve yine piyano siyahı kaplamalar görülürken arka aydınlatmalar için de şık LED üniteler kullanılmış. Arka bölümün diğer dikkat çeken yanlarıysa hem kapı hem de arka camlarda kullanılan perdeler, kol dayanağının ön kısmında yer alan kapaklı bardaklıklar, bu bölgeye özel havalandırma kanalları, 12 Volt soket ve dört bölgeli klimanın kumandası olarak sıralanabilir.

515 litre bagaj hacmine sahip olan otomobilin arka koltukları yatırılarak bu hacim 1.339 litreye ulaştırılabiliyor. Bagaj bölümüne ince uzun yüklerin yerleştirilmesini sağlayan küçük kapaksa arka kol dayanağının arkasına eklenmiş.


Konfor


Diğer modern Peugeot modellerinde olduğu gibi yol, rüzgar ve motor sesi izolasyonları etkileyici olan otomobilin süspansiyon sistemi de konfor odaklı sertlikte seçilmiş. 45 yanaklı lastikler darbe emişi konusunda ilk etapta korkutsa da 235 mm genişlik sayesinde yanaklar çok daralmamış.

İç mekanda geniş bir hacim sunan 508'in ön koltuklarında da geniş oturma alanları dikkat çekerken orta konsolun bacakları sıkıştırmaması olumlu. Arka koltuklarda da başarılı diz mesafesi sunan 508'in sunduğu baş mesafeleri arka üçlü için daha da başarılı.

Konfor donanımı oldukça zengin olan Allure paketli test aracında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış desteği, yol bilgisayarı, dört bölgeli otomatik klima, renkli head up display, anahtarsız giriş ve çalıştırma, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, hız sabitleme ve sınırlama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ileri geri kaydırılabilen, açı ayarlı ön kol dayanağı, kol dayanağı altında 12 Volt, USB ve Aux girişleri, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları, elektrikli ön koltuklar, Bluetooth bağlantısı, dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, arka kapılar ve arka camda manuel perdeler, sunroof, elektrokrom iç ayna, alarm ve park mesafe ölçüm sistemi standart olarak sunuluyor.

Daha önce 308'de test etme imkanı bulduğum 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve tam otomatik şanzıman ikilisi bu araçta da karşıma çıktı. Geçişleri yumuşak olan şanzımanın asıl hüneri sıkışık trafikte ortaya çıkıyor ki aracı büyük şehirlerde sürecekler için bu kaçınılmaz bir senaryo. İlk harekette sarsıntısız ve kolay dozlanabilir bir hızlanma sunan şanzıman gibi Start Stop sistemi de sarsıntısız çalışıyor.


Sürüş


508'in en düşük güçlü versiyonunun dinamik bir karaktere sahip olması beklenmiyor. Daha çok konfor içerisinde, düşük süratle yol almak için tercih edilecek olan versiyon bu doğrultuda ayarlanmış bir süspansiyon sistemine sahip. Diğer elektrohidrolik örnekler gibi biraz hissiz ve sinirli olarak nitelendirilebilecek direksiyon sistemi de bu özelliği pekiştiriyor.

Spor modunda vitesleri daha yüksek devirlerde değiştiren şanzıman hem topuzdan hem de direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan kumanda edilebiliyor. Ellerin direksiyon simidinden ayrılmamasını sağlayan kulakçıkların direksiyon kolonuna sabitlenmiş olmasıysa virajlı yollarda bu işe biraz engel olabiliyor.

Fren pedalı, tipik Fransız otomobili usulü uzun stroklu olan 508'in virajlı yollara en uygun donanımı ön koltukları. Yüksek yan desteklere sahip koltuklar elektrikli olarak ayarlanıyor. Bel destek ayarına sahip olan koltuklarda uyluk desteği de sunulması güzel bir özellik.

Başlarda boyutlarıyla sürücüyü tedirgin etse de araca alışmak için uzun yol yapmak gerekmiyor. Özellikle 18 inç çaplı jantlarla donatılan modeller virajlarda dengeli bir tavır sergilerken zorlamalar sonucunda yaşanan önden kayma kolayca kestirilebilir bir şekilde gerçekleşiyor.

Kaputu altında tanıdık bir ünite bulunan otomobilin bu motor-şanzıman ikilisini daha önce 308'de test etmiştim. 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite 120 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla maksimum sürat 201 km/s olarak açıklanıyor. 1.425 kg boş ağırlığa sahip olan test aracının 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 11 saniye sürüyor. Ağırlıkta artış yaşanmış olsa da motora eklenen tork ve yeni şanzıman performans verilerinin iyileşmesinde etkili olmuş.

Bodrum'un yüksek veya sabit sürat yapmaya pek izin vermeyen yollarında yaptığım test sonucunda tam bir fikir elde edilemese de klimanın devamlı çalıştığı test aracının ulaştığı 7 litre/100 km yakıt tüketim ortalaması başarılı sayılabilir. Üstelik bu ortalama, yarı otomatik şanzımanla yakalananla aynı.


Fiyat/Donanım


1.6 litre hacimli turbo Diesel motor, manuel şanzıman ve Access donanım seçeneğiyle fiyatı 100.500 TL'den başlayan 508'in testteki motor-şanzıman ikilisi ve Access donanımıyla ulaştığı fiyat 111.500 TL. 1.6 litre hacimli benzinli motor ve tam otomatik şanzımanla donatılan Active donanımlı model 120.000 TL'ye alınabilirken test aracının donanım, motor ve şanzımanıyla fiyat 131.000 TL'ye yükseliyor.

Otomobilin donanımında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış desteği, yol bilgisayarı, dört bölgeli otomatik klima, renkli head up display, anahtarsız giriş ve çalıştırma, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, hız sabitleme ve sınırlama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ileri geri kaydırılabilen, açı ayarlı ön kol dayanağı, kol dayanağı altında 12 Volt, USB ve Aux girişleri, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları, elektrikli ön koltuklar, Bluetooth bağlantısı, dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, arka kapılar ve camda manuel perdeler, elektrokrom iç ayna, alarm, tamamı LED aydınlatma grubu, 17 inç çaplı jantlar, kör nokta uyarısı, ön, yan ve perde hava yastıklarıyla park mesafe ölçüm sistemi standart olarak sunuluyor.

Test aracının donanımında yer alan metalik gövde rengi 1.500, 18 inç çaplı jantlar 2.000, JBL imzalı müzik sistemi 2.800 ve sunroof 3.000 TL karşılığında alınabiliyor.


Sonuç


Makyajlı 508'in D segmentinde zaten özel bir yeri vardı. Şık tasarımlı sedan gerek boyutları gerekse donanım olarak  rakiplerine zorlu anlar yaşatmakta zorluk çekmiyordu. Turbo Diesel motor seçeneğinin de 1.6 litre hacimli olması vergi avantajı sağlarken belki de tek eksiği artık modası geçen tek kavramalı yarı otomatik şanzımanıydı.

Şanzıman sorunu üzerine eğilmeye birkaç yıl önce başlayan Peugeot'nun bu konudaki değişimi sonunda 508'e de ulaştı. Tam otomatik şanzımanla konfor seviyesi daha da üst seviyeye çıkan otomobilin özellikle arka koltuklarında sunulan lüks donanımlar ortaya makam otomobili olmaya uygun bir araç çıkarıyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çekilen fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

15 yorum:

  1. Çok güzel bir otomobil, donanımlar falanda çok çok iyi fakat bu fiyata çok zor. Haketmiyor demiyorum ama Peugeot marka algısı ile işi zor.

    YanıtlaSil
  2. 131.000 tlye peugeot alip binecek insanlar var demekki memlekette. o zaman sizde cikin sirtimiza, sizi de tasir bu insanlar, herkes elinde semer bekliyor nasilsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir taraftan saçma vergiler, diğer taraftan düşen TL fiyatları şişiriyor haliyle. Daha az donanıma sahip bir Mercedes C200d 180.000 TL üzeri fiyata satılıyor sonuçta. 50.000 TL fark az değil.

      Sil
  3. Onur abi sen bu aracı eşdeğer fiyatta passat 1.6 tdi'a tercih edermiydin? Eğer ikinci el değeri bir faktör olmasaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu faktörle de tercih ederdim. Hatta biraz bekleyip ikinci elini alırdım. Tam otomatik şanzıman önemli.

      Sil
    2. gına geldi dsg ve türevlerinin arızalarından , 508 herhalde kendi segmentinde tork konvertörlü şanzıman kullanan birkaç araçtan biri sırf o yüzden bile maddi durum yeterli ise alınır millet bıktı hem doğuşun hem renault mais in önünde ağlamaktan eğer 508 sıfır alınacaksa en az 10 sene binmek lazım yoksa TR piyasasında çabuk değer kaybeden bir marka , al-sat'a gelmez

      Sil
    3. Onur abi cevap için sağol. Peki sürüş dinamikleri, konfor, sessizlik, rafinelik gibi konularda kıyaslayacak olursan passat'a göre nasıl?

      Sil
    4. Bence hepsinde kafa kafaya gidiyor ikisi. Logoları değiştirseler satış rakamları çok farklı olurdu.

      Sil
  4. Onur hocam merhaba. Sitede görünmüyor, ama bilginiz vardır, özel siparişle sw versiyonu getirilebiliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem 2 litre hacimli Diesel motor hem de station wagon seçenek getirilebiliyormuş.

      Sil
  5. maserati olmuş ya bu

    YanıtlaSil
  6. Onur Bey acaba tüm bu inceleme yazılarınızın sonuç bölümünden sonra birde kıyas bölümü adı altında sınıf fark etmeksizin bir vw modeliyle kıyaslarmısınız? Sonuçta paragraflarca yaptığınız incelemerin sonunda okuyucuların karar mekanizması vw de takılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu da yorum kısımlarında çözmeye çalışıyorum. Zaten çoğu insan için uzun oluyor yazılar. Bir de karşılaştırma işine girersem iyice okunmayacak. Hem daha detaylı bir şekilde irdeleyebiliyorum böyle olunca.

      Sil
  7. Bu aracın katalog sehir ici verisi 4.5 lt/100km iken, günlük kullanımda 7 lt^yi gördünüz. Buna muadil sayılabilecek Opel Insignia 1.6 dizel-oto ise sehir icin veriyi 6.5 lt/100km olarak yayınlıyor. pratikde ne cıkacak görecegiz. belki o da 7 yi görecek. öyle olursa haksız rekabet olmuyor mu ? markaların hata yüzdeleri cok farklı ve bu bende aldatılıyor muyuz hissi uyandırıyor. ..yakıt tüketimi icin neyi referans almamız gerekli ? tamam, katalog degeri beklemiyorum ama aynı kosullarda kartalog degerlerini yüzdesel olarak da yansıtmıyorlar. gercekten aklım karıstı? sizin yorumunuzu rica edebilir miyim ? Slm. Salih Bora.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da bizi Volkswagen hilesine getiriyor. Otomobil üreticileri senelerdir mekanik tüketim düşürme hilelerini kullanıyor. Sonuçta testlerin belirli standartları varsa o standartları avantajlarına çevirecek üreticiler bol. En basitinden Start&Stop, ışıklarda 30 saniye durma öngören laboratuvar testlerinde çok işe yararken 2 saniye durmalı İstanbul trafiğinde hiçbir işe yaramıyor.

      Bu nedenle teste daha iyi uyum sağlamış hileler kullanan üreticilerin gerçek hayatta tüketim değerlerindeki artış daha büyük oluyor. Bu sorunun çözümü test kriterlerini adam gibi belirlemekten geçiyor.

      Sil