14 Haziran 2015 Pazar

Opel Corsa 1.3 CDTI Color Edition


Konu Avrupa'da uzun süredir üretimde olan modeller olduğunda akla gelen isimlerden birisi de Opel'in B segmentinde yer alan hatchback seçeneği Corsa oluyor. Alman üreticinin 1982 yılından bu yana piyasada olan modeli günümüzde beşinci nesil örnekleriyle temsil ediliyor.

General Motors grubunun markalarından olan Opel, Corsa'nın dördüncü nesil modellerini Fiat ile geliştirilen platform üzerine inşa etti. Bu şekilde Punto ailesinin teknik ikizi olan araçta kullanılan motor seçenekleri de İtalyan markanın izlerini taşıyor. 2014 yılında tanıtılan beşinci nesilde ana hatları değişmeyen otomobilin altyapısı da yerini aldığı araçtan aktarılmış. Blogda test ettiğim ilk Opel modeli de bu şekilde, motorunu Fiat modelleriyle paylaşan bir seçenek oldu.


Dış Mekan


Beşinci nesil Corsa'ya ilk bakıldığında sanki makyajlı bir modelmiş gibi bir algı oluşuyor. Buna rağmen bütün gövde panelleri yeni olan otomobilin uzayan burun kısmında panjurun tampona yerleştirildiği görülebilirken bu bölümde küçük kardeş ADAM'ın izlerini görmek mümkün. Sportif görünümlü ön tamponda yer alan yuvarlak sis farları kromajlı süslemelere sahipken bi-xenon farların iç tasarımı da dinamik bir görünüm sunuyor.

Profilden bakıldığında önceki nesil modellerden ayırması daha da zor olan otomobilde camın alt kısmına sabitlenen aynalar ve ön kelebek cam gibi detaylar korunurken ailenin diğer modellerinde dikkat çeken kapı paneli dalgalanmaları bu araçta da kendisini göstermiş. Sunroof arkasında kalan bölümü de koyu renkli sunan Opel bu sayede en azından dışarıdan bakıldığında panoramik cam tavan efekti elde ederken jantlar 16 inç çaplı seçilmiş.

Stopları Astra'da olduğu gibi yatay hale gelen otomobilin bagaj açma düğmesi logo altına gizlenmiş. Öne nazaran sade bir arka görünüm sunan Corsa'nın geri görüş kamerası plakanın hemen üstüne yerleştirilmiş.

Boyutlarında az da olsa büyüme yaşanan Corsa'nın boyu 4.021, eni 1.746, yüksekliği 1.481, aks mesafesiyse 2.510 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Corsa'nın yaşam alanıysa bambaşka bir değişim geçirmiş. Dev boyutlu olmasalar da her kapıda cep sunan otomobil kromajlı kapı kolları ve sürü kapı içinde yer alan ön cam ve yan ayna kumandalarıyla dikkat çekiyor. Yeni nesil Astra'da da kullanılacak olan üç kollu, deri kaplı ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin soluna aydınlatma kumandalarıyla küçük bir cep eklenirken kolayca okunabilen gösterge panelinde büyücek bir bilgi ekranı da yer alıyor.

Ön konsol ve vites kolu çevresinde piyano siyahı kaplamalar kullanan Opel göz önünde bulunan yerlere gövde rengi süslemeler de eklemiş. Bütün havalandırma ızgaraları yatay yerleşime sahipken büyücek dokunmatik ekranın iki yanına koltuk ve direksiyon simidi ısıtması, Eco fonksiyonu, park pilot ve merkezi kilit kumandaları eklenmiş. Biraz daha aşağıda manuel havalandırma kumandaları yerleştirilirken en altta bulunan cebin içerisinde 12 Volt soketle USB ve Aux girişleri yerleştirilmiş.

Ele iyi oturan şık vites topuzu arkasında küçük bir kapaksız göz ve el freni kolu sunan Corsa bu kısmın da arkasına arka koltuklar için bir çift bardaklık eklemiş. Söz arka koltuklardan açılmışken bu bölümde manuel kumandalı camlar ve iki adet kafalık sunulduğunu belirteyim.

Zemini yükseltilebilen bir bagaja sahip olan Corsa büyük kutular şeklinde olan yükler için arka koltuk sırtlıklarına dikleştirme fonksiyonu da eklemiş. 285 litre hacimli bagaj bu sayede kademeli olarak 1.120 litreye kadar büyütülebiliyor.


Konfor


Bulunduğu segment düşünüldüğünde Corsa'nın yüksek konfor seviyesi sunmak için üretilen bir araç olmadığı zaten anlaşılıyor. B segmentinde yer alan otomobillerin genelinde olduğu gibi süspansiyon sistemi ayarı serte doğru kayan otomobil 195/55-16 ölçülerine sahip lastiklerin ortalama genişlikteki yanakları sayesinde küçük çukurları iç mekana yansıtmıyor.

Özellikle ortalama büyüklükteki kasislerin üzerinden geçerken sertliği hissedilen süspansiyon sistemi bu gibi yerler haricinde rahatsızlık yaratmıyor. Motor ve yol sesi izolasyonları konusunda segment standartlarını yakalayan Corsa rüzgar sesi konusuna biraz daha çalışabilir.

Yan destekleri yüksek ön koltuklarda geniş oturma alanı sunulurken hem ön hem de arka koltuklarda orta kol dayanağının eksikliği hissediliyor. Eksikliği hissedilmeyen şeyse arka koltukların oturma mesafeleri. Tavandaki başarılı boşatma sayesinde baş ve ön koltuk sırtlıklarının şekli sayesinde de diz mesafesi başarılı olan arka koltuklarda aranan bir diğer şeyse elektrikli camlar.

Konfor donanımı bol olan test aracında elektrikli ön camlar ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, sunroof, bi-xenon farlar, viraj aydınlatması, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, ısıtmalı ön koltuklar, yağmur ve far sensörleri, kör nokta uyarısı, ısıtmalı direksiyon simidi, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı müzik sistemi ve bilgi ekranı, şehir modlu direksiyon simidi, klima, çok fonksionlu direksiyon simidi, hız sınırlama ve sabitleme sistemleri, USB ve Aux girişleriyle Bluetooth bağlantısı bulunuyordu.

Ortalama sertlikte bir debriyaj pedalına sahip olan Corsa'nın vites kolu da ergonomik bir yerleşime sahip. Otomobilin vites yolları belli olsa da geçişler kemikli.


Sürüş


En düşük güce sahip Diesel motoruyla testime konuk olan Corsa'dan sportif anlamda mucizeler beklemek yanlış olur. Bununla birlikte Fiat'ın da kullandığı ünitenin kendisinden beklenmeyecek kadar atak olduğunu söyleyebilirim. Üstelik 1.256 kg'lık boş ağırlık ve 5 oranlı şanzımana rağmen.

Süspansiyon sisteminin tatlı sert yapısı sayesinde özellikle yüksek süratlerde dengesini kaybetmeyen Corsa'nın sınırları zorlandığında önden kaymasıysa beklenen bir tepki. Sportif kullanım için biraz büyük bulduğum direksiyon simidi sürücü tepkilerini ön aksa iletme konusunda başarılı. Elektrohidrolik direksiyon sistemlerinin tipik hissizliği haricinde geri bildirimler yeterince başarılı.

Kemikli yapısı büyük motorlu Amerikan otomobillerini hatırlatan şanzıman 5 ileri vitesli olduğundan otoyol süratlerinde yüksek devir çevirmek zorunda kalan motor buna rağmen savruk değil. 1.25 litre hacimli turbo Diesel ünite 75 beygir güç, 190 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 14.8 saniye olarak açıklanan otomobilin maksimum sürati de 164 km/s olarak verilmiş.

Özellikle yoğun fakat yavaş da olsa akan şehir trafiğinde başarılı yakıt tüketim değerlerine ulaşan test aracı dikkatli kullanımda 4 litre/100 km ortalamasını görebilirken test ortalaması olarak kaydettiğim 4.8 litre/100 km de başarılı.


Fiyat/Donanım


Opel Corsa, insanların bütçe ve zevklerine göre çok farklı şekillerde sunuluyor. 1.2 litre hacmli benzinli motoruyla başlangıç fiyatı 41.600 TL olan modelin Essentia donanım paketli turbo Diesel versiyonları 56.100 TL'den başlayan fiyatlarla satışta. Aynı motor seçeneği Enjoy paketiyle 58.200 TL, Color Edition'daysa 61.700 TL'ye sizin olabilir.

Standart donanımında elektrikli ön camlar ve yan aynalar, yokuş kalkış desteği, city moduna sahip elektrohidrolik direksiyon sistemi, start/stop, ön ve yan hava yastıkları, cruise control, yol bilgisayarı, lastik basınç takip sistemi, 16 inç çaplı jantlar, karartılmış arka camlar, dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, Aux ve USB girişleri, Bluetooth bağlantısı ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi bulunan otomobilin opsiyonel donanımı da zengin.

Sunroof için 3.500 TL istenirken ön ve arka park sensörleri 1.000 TL karşılığında sunuluyor. Isıtmalı direksiyon simidi ve ön koltukları kapsayan kış paketi 1.500 TL, Elektrokrom iç ayna, yağmur ve far sensörlerini kapsayan görüş paketi 750 TL, bi-xenon farlar 1.450 TL ve geri görüş kamerası 1.350 TL ek bedelle sizin olabilir.


Sonuç


Opel'in yeni nesil Corsa modeli ilk bakışta makyajlanmış gibi dursa da özellikle iç mekanda değişim büyük olmuş. Opsiyonel de olsa B segmentinde görmeye alışmadığımız birçok donanıma sahip olan otomobil bazı aksesuar eksikleri görmezden gelinirse makul bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor.

En düşük güçlü turbo Diesel motoruyla performanstan çok düşük tüketime yoğunlaşan otomobil bu alanda çok başarılı. İç mekanında da geniş bir hacim sunmayı başaran Corsa küçük ailelerin de radarına rahat bir şekilde girebilir. Bütün bunların yanında Opel'in, aynı motorun 95 beygir güç üretebilen versiyonunu yarı otomatik şanzımanla birlikte sadece 2.100 TL fiyat farkıyla sunduğunu da unutmamak gerek ki bu araç hem daha yüksek performans, hem daha da düşük yakıt tüketimi hem de şehir trafiğinde daha yüksek konfor seviyesi sunabilme iddiasına sahip.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

9 yorum:

  1. opelin pejo-citroen grupla ortaklığımı var acaba ? anahtar girişi tıpatıp aynı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortaklık yok fakat bu tip ufak tefek parçaların birçok araçta ortak olması muhtemel. Geri görüş kamerası da birçok markanınkiyle aynı örneğin.

      Sil
  2. Eski platformu yeni diye itelemeye calismalarini anladik, o degil de, o bilgi ekrani nedir ya Allahaskina? Az daha asagiya alsalar paspasin uzerine yerlestirilecekmis. Bir tasarim fiyaskosu. Nedeni ne olabilir onur bey, sonucta muhendissiniz, bizim dusunemedigimiz bisey falan mi var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. qasqaidede var o biraz havalandırmalar sanki bizim bilmediğimiz işlerde yapıyor gibi yükseğe koymuşlar ama bunda baya aşmış kendini yani

      Sil
    2. Büyük ihtimalle maliyet düşürme amaçlıdır. Beni çok rahatsız etmedi zira bilgi ekranından çok müzik sistemi kumandası görevi görüyor o ekran. O nedenle de yüksekliği çok rahatsız etmedi beni.

      Sil
  3. Yeni Astra'ya, Majyajlı Astra demişsiniz ? Kasa yenilenmesi gibi gibi

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Bak orda yazıyo üşenme oku ey klasik türk insanı..

      Sil