18 Haziran 2015 Perşembe

Mercedes-Benz GLC Serisi


Mercedes cephesinden beklenen haber sonunda geldi. Alman markanın SUV modellerinden GLK yerini GLC Serisi'ne bıraktı. Hatırlayacağınız gibi bu model adını ilk olarak Nisan ayında tanıtılan GLC Coupé konseptiyle duymuştuk.

Yerini aldığı araçtan daha yuvarlak hatlara sahip olan GLC'nin ön görünümü yükseltilmiş bir GLA'yı andırıyor. Ön panjur, farların iç yapısı ve tampon tasarımı ısmarlanan donanım paketine göre değişirken jant çapları da 20 inçe kadar büyüyor.


Hafifçe şişirilen çamurluklar ve bagaj kapağıyla bir bütün oluşturan spoiler şık bir görünüm sunarken inceltilmiş yatay stoplar GLE Coupé'yi andırıyor. Arka tamponon alt bölümü siyah renkli sunulurken AMG paketinde bu bölümde bir difüzör görev yapıyor. Çift egzoz çıkışı da tamponun altına gömülerek dinamik bir görünüm elde edilmiş.


İç mekanı C Serisi'nden olduğu gibi kopyalanmış gibi görünen otomobilde farklı renk kombinasyonlarında deri döşemeler, ahşap, alüminyum ve karbon fiber kaplamalar ısmarlanabiliyor. GLC'nin orta konsolu üzerinde bulunan ekran arazi kullanımına yönelik detayları da yolcularıyla paylaşabiliyor.


Agility Select ve adaptif süspansiyon sistemini standart olarak sunan otomobilde havalı süspansiyon sistemi de opsiyon donanımlar arasında yer alıyor. Ağırlığı GLK ailesine göre 80 kg azaltılan aracın aks mesafesi 118 mm uzamış. Arka koltuklarda diz mesafesi bu sayede 57 mm artarken bagaj hacmi de 580 ile 1600 litre arasında değişiyor.


Kaputu altında 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorun 170 ve 204 beygir güç üretebilen seçenekleri görev yapan GLC'de bu üniteler sırasıyla 400 ve 500 Nm tork üretiyor. GLC 250'nin 2 litre hacimli benzinli motoruysa 211 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Kuzey Amerika pazarı aynı motorun 241 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen versiyonunu GLC 300 modelinde kullanacak.

Ailenin en büyük yeniliği olan hibrit seçenek GLC 350 e 4MATIC'te kullanılan 2 litre hacimli benzinli motor da 211 beygir gücündeyken elektrik motoru 116 beygirlik bir katkı sağlıyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen seçenek 235 km/s maksimum sürate ulaşabilirken sadece elektrik motoruyla menzili 34 km.

4 yorum:

  1. iste bunu bekliyor idim.
    2011 gmc yukon a gore kucuk olsa Turkiye goturmek icin uygun motor hacmi ile guzel bir secenek.

    YanıtlaSil
  2. x3'ten daha güzel bence.glk'dan çok daha güzel bir araç olmuş ama yine ipad ekran :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu sonradan koyma gibi duran ipad ekranlar beni de fıtık ediyor gerçekten. A3 ve cx3 te de benzeri var sanırsam.

      Sil