25 Haziran 2015 Perşembe

Alfa Romeo Giulia


Alfa Romeo'nun uzun süredir merakla beklenen sedan modeli Giulia sonunda tanıtıldı. Henüz hakkında detaylı bilgi verilmemiş olsa da aracın dış mekan tasarımı ve Quadrifoglio versiyonunda sunulacak güç belli.


İlk olarak Quadrifoglio versiyonu tanıtılan otomobil ince yapılı farlar, dev ön panjur ve büyük hava girişlerine sahip ön tampon, uzatılmış yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip kaput ve siyah renkli jantlarıyla dikkat çekerken arka bölümde Maserati modellerinden izler görmek mümkün.

Kısa tampon-tekerlek mesafelerine sahip olan Giulia'nın bagaj kapağı da çok uzun değil. İnce uzun LED stoplar, karbon fiber spoiler, büyük difüzör ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi tanıtılan otomobilin diğer sportif detayları arasında sayılabilir.


İç mekanda, üzerine motor çalıştırma düğmesi eklenen üç kollu direksiyon simidi, çift yuvarlak göstergeden oluşan gösterge paneli ve karbon fiber kaplamalar bulunan aracın süspansiyon sistemi kumandası vites konsoluna eklenmiş.

Arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak sunulacak Giulia modellerinden en güçlüsü Quadrifoglio olacak. Ferrari tarafından geliştirilen ve turbo beslemeye sahip, 2.9 litre hacimli bir v6 üniteye sahip olacak araç 510 beygir güç üretebilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi sadece 3.9 saniye olarak açıklandı.

23 yorum:

  1. Teknik verilerin etkileyici olduğu ortada lakin benim sormak istediğim şey tasarım, tasarımı nasıl buldun Onur abi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yan ve arkadan çok hoş ama önden bir garip. Farlar içeriye doğru fazla uzamış ve tampon da biraz fazla tombik olmuş bence.

      Sil
    2. En azından 159 dan esinti mahiyetinde far çevresinde hava girişi gibi duran boşluklar olmalıydı.

      Sil
  2. arabayı herkes farklı arabalara benzetiyor madem ben de benzetmelerimi yapayım. önden farları yüzünden audiye benzettim. bildiğin audi farı.ortadaki alfa üçgeni farklılaştırmaya yetmiş yinede. yandan kıç tasarımı itibariyle mercedes cla' ya benziyor.arkadan ise maserati ghibliye benzemiş. araçta genel olarak bir maserati havası hakim zaten. insanlar bunu eleştirmişler ama saçmaladıklarını düşünüyorum. alfa zaten maseratinin ucuz versiyonudur parası yeten adam alfa yerine maserati alır zaten. daha ucuza maseratiye çok benzeyen bir güzelliğe binmek bence harika birşey.

    YanıtlaSil
  3. Olmuyor olmuyor olmuyor....!!!!!

    Ben bu işi anlamıyorum arkadaş. Bu arabanın neresi yeni dizayn. 159'un orasını burasını cekistir anca bu çıkar zaten. 1980'lerin havası var bu arabada.

    Amma velakin bu adamlar biliyorlar nasıl dizayn yapılacağını.

    Bkz: http://onurkoray.blogspot.com.tr/2013/02/alfa-romeo-gloria.html?m=1

    Bkz: http://onurkoray.blogspot.com.tr/2015/03/italdesign-giugiaro-gea.html?m=1

    Tamam kapılar ortadan açılmasın. Tamam yekpare cam tavan olmasın. Tamam led farlar olmasın. Ama abicim o arka kapının bagajla buluştuğu yer nedir ya?! Bildiğin Hyundai Accent! Of of dertliyim agalar.

    YanıtlaSil
  4. Sanki adamlar 159 değil 156 yapmışlar gibi
    Daha uzun daha zarif bekliyordum ben
    zaten 159'u 156'nın halefi olarak görmedim hiç :) yakıştıramadım yani :)
    156 hep daha tıknaz daha zıpır göründü gözüme 159 daha ağır oturaklı zarif
    Belki daha sakin ama uzun bir versiyonu yaparlar bunun

    diyeceğimde adamların geliri gideri belli çıkaramazlar :)

    YanıtlaSil
  5. Etkileyici bir tasarımı olduğu açık, lakin 159 karizması yok ön yüzü sağolsun. Birde güç çıkışını gördüğümde e sınıfına mı geçiş yaptı acaba diye sorguladım kendimi :) Seramiklerin boyutuna bakılırsa güçten çok ağırlık sıkıntısı olabilir gibi düşündürüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ek olarak araba sanki GTA V'den çıkmış gibi duruyor. Ayrıca aşkolsun Onur bey iç mekan detaylarını veriyorsunuz ama bi görseli bizden esirgiyorsunuz. Nette var ama güvenemedim.

      Sil
    2. Nettekiler gerçek ama resmi değil. Tanıtım sırasında çekilmişler. Resmi fotoğraflar geldiğinde eklerim.

      Sil
  6. vallahi insanın hayallerini bile yoldan çıkarır bu araç. alfa cidden çok güzel iş çıkarmış. quadrifoglio da rakipleri rs4,m3 ve c63'ten çok önde performans olarak. iç mekan görüntülerii yayınlanmamış olsa da direksiyonda çalıştırma düğmesi heyecan verici bir haber. kullanıcıya ferrari hissi verecektir. araçla ilgili şüphelerimse makyaj öncesi giuliettadaki gibi kalitesiz iç mekan ve quadrifoglio versiyonu dışındaki versiyonlarda tek eksoz çıkışı konulması. 170 beygirlik giulietta'ların eksozları eskiden çift çıkışlıydı ve çok güzel duruyordu ama makyaj sonrasında bu detayı kaldırdılar. benim için büyük hayalkırıklığı olmuştu. umarım aynı hatayı bu araçta da yapmazlar

    YanıtlaSil
  7. julya'yı almaya para yok o konuya girmeyim. mesele sözlük. üzüldüm. siktir et kanzuk'u. rüzgar ekiyo şimdilik. fırtına biçmeye hazır olsun.

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. Evet. BMW 3, Mercedes C ve Audi A4 rakibi.

      Sil
    2. s60'ı gözden kaçırmanıza şaşırdım :)

      Sil
    3. Almanlardan başlamışken araya başkasını almak istemedim. Yoksa Lexus IS Serisi de demem gerekirdi :)

      Sil
    4. Doğru gerçi bu sınıf baya genişledi saydıklarımızın dışında şimdilik aklıma gelen cadillac ats ve jaguar xe de var pardon :)

      Sil
  9. onur bey,
    bu aracın arkadan itişli olması gerçekten ilgi çekici. Türkiye piyasasında bmw ve mercedes ipi göğüslüyor ancak bedelleri de yüksek. bu araç alınabilir fiyatlarla sunulursa ikinci el bir BMW e90 320i LCI mi yoksa bu araç mı tercih edilir? ne dersiniz? zevk meselesi diyecekseniz hani arkadaş itiş, tatlı tatlı gelen motor sesi, sürüş dinamikleri, uzun yıllar kullanılabilirlik ve konfor (yol sesi almama konusunda başarı gibi) gibi etmenler ışığında zevkler gelişsin. teşekkür ederiz bu kadar önden bilgi sunduğunuz için bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce bir kullanmak lazım bence. İddiaları çok ama izolasyon ve kalite anlamlarında içini dolduramazlarsa rekabet şiddetli olmayacaktır. Büyük ihtimalle 320i'nin doğrudan rakibi olacak 1.4 - 170 beygir motor yer alacak Alfa'da da. Yalnız şanzıman seçeği de önemli bu durumda. Gidip Giulietta'nın 6 ileri vitesli çift kavramalı ünitesini kullanırlarsa bazı müşterileri kaybedebilirler. 9 ileri tam otomatiği Fiat'ın diğer markalarından alırlarsa tadından yenmez ama.

      Sil
    2. anam öyle bişey olursa coşar buralar şenlenir her yer.ben de v40 t4 hayalimden vazgeçerim

      Sil
    3. BİRLİKTE ALMAZ MIYIZ BE ONUR BEY

      Sil
  10. milletçe çok seviyoruz hemen boklamayı

    YanıtlaSil
  11. çok beğendim vectramı satıp alacağım

    YanıtlaSil
  12. Ön tamponun küt tasarımı ve kaputun yere paralel ve enlemesine geniş tasarımı sangi bir üst sınıf modeli gibi hissettiriyor. Sanki bir 5 serisi gibi.

    YanıtlaSil