27 Mayıs 2015 Çarşamba

Volkswagen Tiguan


Volkswagen'in küçük SUV modeli Tiguan gelişmeye devam ediyor. Motor seçeneklerinde yenilikler olan aracın iç mekanına da yeni bir donanım eklenmiş.

Tiguan'da yenilenmiş eğlence, ses ve navigasyon sistemleri kullanmaya başlayan Volkswagen 2 litre hacimli turbo Diesel motorun sahip olduğu seçenekleri güçlendirmiş. Buna göre ünitenin 150 ve 184 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunuyor.

4 yorum:

  1. tam bir teyze arabası

    YanıtlaSil
  2. Hatta babaanne/anneanne arabasina kadar yolu var.

    YanıtlaSil
  3. 15 gün öncesine kadar, 2. el Santa Fe ve Antara arasında gidip geliyordum. Santa Fe'ye daha yakındım. Ancak bir kaçının kilometresi ile oynanması, temiz derken boyalı çıkması vs nedeni ile ikinci el almaktan vazgeçtim. ÖTV düşünce sıfır araçlar azalınca ikinci eller de ilginç şekilde pahalılaştı.
    Sonra ikinci el CRV baktım temiz ve uygun fiyatlı bulamayınca, sıfırını düşünmeye başladım. Hatta iyi bir fiyat da aldım. Ancak iki hafta önce oscarmiller'in açtığı takla testleri ile ilgili açtığı konu sonrasında Tiguan ile Forester arasında kaldım. Çünkü CRV'nin tavanı testlerde hiç sağlam görünmüyordu. Geçen ay geçirdiğim taklalı kazadan sonra araç tavanının sağlamlığı konusunda çok hassas davranıyordum.
    Forester'ın 2.0 benzinli otomatik olanına baktım. Ancak okuduğum kadarıyla karoserin 10cm yükselmesinden dolayı aracın yol tutuşu oldukça bozulmuş. Ayrıca aracın ikinci elinin çok iyi olmaması, 2.0 litre motorun 2000TL’ye yaklaşan vergileri, otomatik vitesinin 4 ileri ve yüksek yakışlı olması nedeniyle de ondan vazgeçtim.
    Geriye Tiguan almak kaldı.

    İçini beğenmediğim ve yol tutuşu kötü olduğu için Captiva’yı, yine içi güzel olsa da yol tutuşu çok iyi olmayan Antara’yı da düşünmedim. Üstelik GM ve Opel'in sonu ne olur o da belli değildi. Seneye yapılacak tavan testlerinin nasıl olacağını bilmemek de rahatsızlık verdi. Grand Vitara ve özellikler de X-Trail'in güvenlik testleri de çok iç açıcı değildi. Kuga iy araçlardan biriydi. Yol tutuşu ve testleri başarılı idi ama deri koltuk isterseniz fiyat 85'lere yaklaşıyor ve hala otomatik vites alamıyordunuz...

    Sağlamlığı (önden, yandan, arkadan-whiplash ve tavan testleri ile kanıtlı) yanısıra, 1.4 motor olmasına bağlı olarak düşük vergi dilimine girmesi ve ÖTV indiriminden maksimum faydalanmasından dolayı Tiguan mantıklı geldi. VW kalitesi ve güvencesi de önemliydi.

    Allah herkesin gönlüne göre versin, kaza bela göstermesin…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayirli olsun, Allah kaza yasatmasin. Fakat vw yi euroncap'ten ziyade iihs gibi yerlerdaki carpisma testlerine de bakmanizi oneririm. Zira vw cok kotu skorlarla ayriliyor. Bilhassa small overlap testleri tiguan icin rezalet. Yani ornegin subaru forester ile kiyas kabul etmez, forester hem yol tutusta, boxer motorun avantajlari ve surekli dort ceker olmasindan kaynakli, hem saglamlikta vw ye her turlu nal toplatir.

      Sil