8 Mayıs 2015 Cuma

Audi TT Clubsport Turbo


Wörthersee'nin yaklaştığı Volkswagen grubunun çılgın konseptlerinin gelişiyle anlaşılıyor. Bu yıl da geleneği bozmayan grup ilk olarak Audi TT'nin bir süperspor otomobile dönüştürülmüş versiyonunu tanıttı.

Dev ön panjuru ve köşeli LED farlarıyla temelde bir TT olduğu anlaşılan araçta genişletilmiş çamurluklar, büyük hava girişlerine sahip ön tampon, 20 inç çaplı jantlar, Quattro logolu splitter, sol arka çamurluk önüne yerleştirilmiş egzoz çıkışı, hava çıkışlarına sahip arka tampon, difüzör ve büyük bir spoiler bulunuyor.


Karbon seramik fren diskleri önde 370 mm çaplı olan konseptin iç mekanında da alt bölümü düzleştirilmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidi, tamamen dijital gösterge tablosu ve yuvarlak hava çıkışları gibi detaylar seri üretim kardeşlerle aynıyken dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, sabit yarış koltukları, yarım takla kafesi ve iptal edilen arka koltuklar farklılıklar arasında yer alıyor.


Kaputu altında TT-RS'te de görev yapan 2.5 litre hacimli motorun iki turbo beslemeye sahip olan versiyonu kullanılan araç 600 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Elektrikli turbo besleme sayesinde düşük devirlerde de canlı olan ünite boş ağırlığı 1.396 kg olan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 310 km/s.

4 yorum:

  1. Onur Hocam bu elektrikli turbo / elektrikli turbo besleme mevzuu nedir tam olarak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turbo beslemenin rejimde çalışamadığı düşük devirlerde elektrikli olarak çevrilerek gerekli basıncı anında sağlaması aslında.

      Sil
    2. Ön-düşük devirler için Turboyu bir nevi kompresör mantığında çalıştırmak. Teşekkür ederim.

      Sil