3 Mart 2015 Salı

Honda Civic Type R


Honda, uzun süredir merakla beklenen modeli Civic Type R üzerindeki perdeyi sonunda kaldırdı. Daha önce de açıklandığı gibi şimdiye kadar üretilen en güçlü seri üretim Civic Type R olan modelde artık turbo besleme kullanılıyor.

Agresif bir görünüm sunan otomobilde farklı far tasarımı, geniş hava girişlerine sahip yeni ön tampon, splitter, 19 inç çaplı jantlar, genişletilmiş ön çamurluk ve yan etekler, A sütunu altına eklenen hava çıkışları, çift katlı spoiler, difüzör ve dört egzoz çıkışı dikkat çekerken önde 350 mm çapa sahip fren sistemi Brembo imzası taşıyor.


Adaptif süspansiyon sistemiyle yol tutuşu daha da iyileştirilen aracın iç mekanında metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, sabit kafalıklara sahip yarış koltukları, kırmızı renkli süslemeler ve metal vites topuzu dikkat çekerken gösterge paneline G-Metre, tur zamanı ölçebilen kronometre ve turbo basıncı göstergesi eklenmiş.


Kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 310 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen önden çekişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 270 km/s olarak açıklanıyor.

14 yorum:

  1. Ring'de önden çekiş araçlarda rekoru alacak mı bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi için teşekkürler hedeflerine ulaşmışlar demek :)

      Sil
    2. Öyle oldu valla ama olsun tabi. 45 beygir avantajı var.

      Sil
  2. Tasarım olarak her zaman futuristik bir anlayışla üretiliyordu type r ve bence arabaya değişik bir hava katıyordu. Ama nedense bu seferki tasarım çok itici geldi bana. Belki canlı olarak görünce düşüncemi değiştirebilirim...

    YanıtlaSil
  3. ah japonlar ah...tam güzel bişey yaptılar derken bir bakıyoruz... ÖNDEN ÇEKİŞ. ya arkadaş kimse demedi mi 400 nm tork komple ön aksa aktarılırsa araba çöp olur diye...hevesimizi kursağımızda bırakan bir japon daha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Type-r'ın önden çekiş olmamasını mı bekliyordunuz? Tamam belki bu değerler ve önden çekiş mantıklı değil ama şimdiye kadar çıkan iki araç da önden çekişti ve bu araçla ilgili hiçbir şey belli değilken bile önden çekiş olacağını biliyorduk. Sürpriz değil yani.

      Sil
    2. Ayrıca o kadar mühendis hiç anlamıyor zaten çöp olacağını değil mi? Adamlar binlerce saat testler yapıyorlar bu araçları piyasaya sürmeden önce. Elemanın biri evinde klavye başından tespit yapıyor sonra çöp olur diye. Kardeşim çok anlıyorsun mühendislikten madem sen daha iyisini yap. tutan yok.

      Sil
    3. Benim tahminim sürüşünün önceki nesil Ford Focus RS'inkinden daha kolay olacağı yönünde. O kadar güç ve torkla torque steer olmaması mümkün değil fakat o zamandan beri yapılan geliştirme çalışmaları ve %10 düşük tork değeriyle en azından ikinci viteste direksiyon düz durur diye ümit ediyorum.

      Sil
  4. Konseptte beklentileri çok yukarı çekmişlerdi. Sırf o stoplar için bile bu arabayı alacak binlerce insan vardı belki de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana katılıyorum. Çok yüksek tuttuk beklentileri. Kia gt modelinde konseptte ne yaptıysa neredeyse aynısını çıkardı.

      Sil
    2. spoyler yanlarına devam eden stopları görmeyince ben de büyük şok ve üzüntü yaşadım honda aşkımda sevgi de var nefret de (pis sövdüm namussuza)

      Sil
  5. Kilitli dif vardır sanırım bunda?

    YanıtlaSil