18 Mart 2015 Çarşamba

AC Schnitzer ACZ4 5.0d


BMW modelleri üzerinde yaptığı çalışmalarla bilinen firmalardan AC Schnitzer'den farklı özelliklere sahip bir otomobil geldi. Münih merkezli üreticinin küçük roadster temelleri üzerine geliştirilen araç görünümüyle olmasa da motoruyla dikkat çekiyor.

Görsel farklılıkları daha önce de sunan firma karbon fiber splitter, 19 inç çaplı jantlar, hava çıkışlarına sahip kaput, difüzör ve çift parçalı bagaj üstü spoiler gibi aksesuarlara sahip olan otomobilde merkezi çıkışa sahip egzoz sistemi, güçlendirilmiş frenler ve yeni bir süspansiyon sistemi görev yapmakta.


İç mekanda farklı renklerde kaplamalar sunulurken metal pedal seti ve karbon fiber yarış koltukları da donanıma eklenmiş.

Z4 sDrive23i temelleri üzerine geliştirilen otomobilin kaputunun altında, M50d kodlu araçlarda görev yapan üç turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli Diesel ünite bulunuyor. 430 beygir güç, 840 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 300 km/s'in üzerinde.

11 yorum:

  1. Agamemnon ismini koyarken nereden esinlendiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihten. Ekşi Sözlük'te kullandığım nick olduğu için de blogda da kullanmaya başlamıştım.

      Sil
    2. Teşerkkürler.

      Sil
  2. Bu verilerde bir sıkıntı var. 430bg 840tq 1.5 tonluk bir araçta 4sn altına indirmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadan itiş sisteminin azizliği.

      Sil
  3. Ben bir sikinti oldugunu dusunmuyorum. Aracin kilosu ve gucu 0-100 hizlanmasi icin tek parametre degil. Bir kere motor dizel ve turbolag gercegi var ayriyetten bir bucuk ton dusuk bir agirlik degil ayni zamanda aktarim sistemleri vb de onemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanılıyorsun. 2 Yıl boyunca n54 ve m57 motorlu araçları kullandım, ve basit bir stage 2-3 işlemleri ile, şanzımana girmeden, motora girmeden 4sn altına çok rahat inebiliyor bu motor. Kaldı ki dizel versiyonu m57, sadece yazılım ile, benzinliden daha hızlı gidiyor. Birinde redline 5000, diğerinde 6500. 3 Turbolu bir motorda bırakda turbo lag olmasın.. Yeni m4'ün neden n54 tabanlı olduğunu düşünüyorsun?

      Sil
    2. Donanimhaber gibi seviyenin dusmemesi cok guzel m4 te kullanilan motor inline six ve benzinli burada bahsi gecen triturbo dizel uniteyle pekte bir alakasi yok eger kastin m50d ise i burada bahsi gecen motor o isler degisiyor sonucta dizel ve benzinlide motor mimarileri farkliliklar tasiyor. Fakat adamlarda para kazamak zorunda illaki onlarda bir cok ekstra sunuyorlardir. Ornek verdigin chip tunningler gibi

      Sil
    3. Benim bahsettiğim chip tuning değil. Piggyback dedikleri beyin ile on the fly maplar ile hazırlanan araçlardan bahsediyorum. Cobb'un kontrol üniteleri gibi. Chip tuning denen olay benim gözümde jantın tipini değiştirmek gibi birşey. Ne kadar işe yaradığı belli değil. Motor aslında benzer bir motor, ikiside inline six. Yerleşimleri de aynı. Ama bu da önemli değil, çünkü Motorun mimarisi önemli değil, önemli olan aynı şanzımandan aksa ve tekerleklere gönderdikleri güç. Burada pist sürelerinden, rev matching meselelerinden bahsetmiyoruz çünkü, klasik 0-100 oranı bu. İster wenkel motor ister penta, hiç farketmiyor. Mesele oraya gelirse roadster ve coupe i karşılaştırmak sıkıntı zaten. Bu anlamda dizel daha üst seviyede çalışıyor benzinden. Ve tekrar diyorum, bu aracın çok rahat 3.9 yapıyor olması lazım

      Sil
  4. Şu arabalarda turuncu renkler ve beyaz renkler yasaklansın artık

    YanıtlaSil
  5. görünümün dikkat çekmediğini söyleyerek bence haksızlık ediyorsunuz

    YanıtlaSil