12 Ocak 2015 Pazartesi

Ford GT


2015 Detroit otomobil fuarının en dikkat çekici konsepti Ford standında yer alıyor. Markanın Le Mans fatihi GT40 modelinin günümüze uyarlanmış hali olan GT dikkat çekici bir tasarıma sahip ve seri üretim modeli gelecek yıl piyasada olacak.

Ana hatları klasik GT40 ve daha sonra piyasaya sürülen seri üretim GT'yi andıran otomobilde LED aydınlatma grubu, büyük hava çıkışlarına sahip bagaj kapağı, agresif görünümlü bir ön tampon, 20 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, yanlara yerleştirilen dev hava girişleri, gizlenmiş A sütunu, arka çamurlukları tavana bağlayan kemerler ve ilginç şekilli yan etekler gibi dikkat çeken tasarım detayları bulunuyor.


Arka bölüme geçildiğine egzoz çıkışlarının stoplar seviyesine alındığı görülürken alçakta olsa da altına büyük boşluklar açılan spoiler ve dev difüzör gözden kaçmıyor.

İç mekanda neredeyse oval şekilli bir direksiyon simidine birçok kumandanın yerleştirildiği görülürken gösterge panelinin dijital olmasına karar verilmiş. Orta konsolunda dokunmatik bir ekran yer alan konseptin vites konsolu oldukça ince yapılı. Havalandırma ızgaraları kapılara yerleştirilen otomobilin ön konsolu çift katlı bir tasarım sunmakta.

Kaputu altında 600 beygir üzerinde güç üreteceği açıklanan çift turbo beslemeye sahip 3.5 litre hacimli bir v6 motor görev yapacak olan süperspor otomobilde 7 ileri vitesli, çift kavramalı bir yarı otomatik şanzıman da bulunmakta.

9 yorum:

  1. motor ecoboost, alelade bir motor değil yani. haberde de belirtirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ford'un yeni nesil turbo beslemeli benzinli motorlarının tamamı EcoBoost zaten. Ayrıca büyük ihtimalle geçen hafta açıklanan EcoBeast motor olacak bu.

      Sil
    2. Alelade değil mi ? :) Kullanılacak motor da yeni değil ve yarış amaçlı geliştirilmiş bir ünite; 2014 sezonunda IMSA Tudor United SportsCar Şampiyonasında ve 24H Daytona dayanıklılık yarışında yaklaşık 25.000 yarış km'si katetti ve de başarı ile: 3 birincilik ve 7 kez podyum.

      Sil
    3. Motora bir lafım yok. EcoBoost ekiyle sorun.

      Sil
  2. Seri üretime geçince pek değişeceğini zannetmiyorum, zira verve'den sonra fiesta'nın nerdeyse hiç bozulmadan üretime geçmesi (özellikle far dizaynı) konseptlere karşı "üretilmez" önyargımı kırdı. Ayrıca raptor'daki vites kulakçıklarının burda da görünmesi buna işaret, fakat havalandırmaların kapıda olması verimliliğini düşündürüyor.

    Asıl merak ettiğim konu ise bu projenin nasıl sır gibi saklanabildiği. Güncel mustang'in bile önceki nesilin ilk makyajı çıktığı sırada kamuflajlı aracı arkasından koşuluyordu. Yoksa bi benim haberim mi yok bu araçtan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç ay önce açıklamışlardı tanıtacaklarını fakat asıl nedeni ortalıkta çok göstermemeleri. Adamların Dearborn'da ormandan bozma bir test alanları var ki istemezlerse burada geliştilen araçlardan kimsenin haberi olmuyor. Amerikalılar genelde aracı konsept haliyle tanıtım daha sonra geliştirmeye devam ediyorlar. Raptor'ın piyasaya çıkmasından iki yıl önce tanıtılması veya güncel Camaro'nun seri üretime alındığında filmde bile oynamış olması buna örnekler.

      Sil
    2. Şu an bi aydınlanma geldi bana :) Yalnız bundan anladığım ford bu sefer bu alışkanlığı bozacak olması, yoksa önümüzdeki yıla piyasaya girememe ihtimalini mi ima ettiniz?

      Birde bu c sütunundaki tasarım hem nsx te hem de gt de güzel durmuş, bildiğim kadarıyla 599 gtb de vardı bu detay.

      Sil
    3. Önümüzdeki yıl geniş bir zaman dilimi. Daha Ocak ayındayız. Adamlar 2016 Aralık gibi piyasaya sürerlerse 2 yıldır görülüyor olacak ki büyük ihtimalle böyle de olur.

      Sil
  3. Blown v8 isteruk. Downsizing istemezuk.

    YanıtlaSil