12 Ocak 2015 Pazartesi

Chevrolet Volt


Bu yıl Detroit'in dikkat çeken seri üretim modellerinden birisi de Chevrolet Volt'un yeni nesil modelleri oldu. Kısa süre önce tasarımı otomobilseverlerle paylaşılan otomobilin teknik verileri de belli oldu.

Eskisinden çok daha dinamik bir görünüme sahip olan aracın ön bölümü daha alçak bir yapı sunarken damla şekilli tavan çizgisi ve daha yuvarlak hatlara sahip yan bölüm dikkat çekiyor. 17 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin arka bölümünde yatık bir bagaj kapağı ve yanlara doğru uzayan stoplar dikkat çekiyor.


İç mekanı biraz daha sadeleştirilmiş olan Volt'un üç kollu direksiyon simidi tanıdık bir görünüm sunarken tamamen dijital gösterge paneli, orta konsolun üzerine yerleştirilen büyük dokunmatik ekran ve vites kolu çevresine yerleştirilen depolama bölümleri dikkat çekiyor.

Motor bölümünde 45 kg'lık bir hafifleme kaydeden Chevrolet, Volt'un 1.5 litre hacimli benzinli motorunun 101 beygir güç üretebildiğini açıklarken elektrik motoru 150 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresi 8.4 saniye olarak açıklanırken maksimum sürat 157 km/s'te sınırlandırılmış.

Sadece depolanan elektrik kullanılarak ulaşılan menzili 80 km olarak açıklanan otomobilin toplam menziliyse 676 km. Boş piller 120 Volt prizde 13 saatte şarj edilebilirken 240 Voltla süre 4.5 saate iniyor.

6 yorum:

  1. Onu abi, bu araba Türkiye'ye gelir mi? Gelirse ne zaman gelir, fiyatı kaç olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Opel Ampera olarak üretilecek Avrupa pazarı için. Yanılmıyorsam Ampera getirildi bir ara Türkiye'ye fakat ülkede bu tür araçlar için vergi indirimi olmadığından fiyatı çok şişti ve haliyle satamadı. Bu sefer getireceklerini zannetmiyorum. Birkaç tane gelirse de fiyatı Insignia modelleri seviyesinde olacaktır.

      Sil
    2. Peki, bu kadar cari açık veren ve petrol üretmeyen bir ülke olarak bu tür EREV, yada diğer hibrit araçlara vergi indirimi getirilmesinin gerektiği kimin aklına gelecek?

      Sil
    3. Cari açığı üretim yaparak değil, ürünlerin ederinin iki üç katı kadar vergiye boğarak kapatmaya çalışan adamların aklına sonsuza kadar geleceğini zannetmem.

      Sil
    4. Bir ara vergiler emisyona göre yeniden düzenlenecek deniliyordu avrupa'da olduğu gibi, o da mı rafa kalktı acaba?
      Salınıma ve tüketime bakılmaksızın hala sırf motor hacmine göre vergi almak neyin kafası bilmiyorum. Hele araba eski olup daha da güzel zehir kusuyorsa vergisi dahada az ama deve boyun meselesine döndü yine olay.

      Sil
    5. Valla kalksın rafa. Ben bunları biliyorsam gidip güncel vergilerin üzerine bir de emisyon vergisi bindirirler. Halkın işine yarayan sürekli bir vergi indirimi göremedim şimdiye kadar.

      Sil