20 Eylül 2014 Cumartesi

Toyota Land Cruiser V8 D-4D


Blogda ara sıra karşılaştığınız efsane model testlerine bir yenisi eklendi. Corolla gibi on milyonları bulan üretim rakamlarına sahip olan bir otomobile sahip Toyota'nın, yolcularını konfor içerisinde arazi şartlarında ilerletebilen aracı Land Cruiser testin konuğu.

Bir fikir olarak tarihi 50'li yıllara kadar uzanan Land Cruiser'ın konfora yönelik bir araç olma çabasıysa 60'lı yıllarda başlıyor. Her yeni nesilde daha da büyüyen otomobilin J200 olarak adlandırılan güncel versiyonu ilk olarak 2007 yılında ortaya çıkarken 2012 yılında gördüğü makyajla test aracının görünümüne kavuştu. Bakalım aradan geçen uzun yıllar Land Cruiser'ın gelişimini nasıl etkilemiş.

Volvo XC90 R-Design


Volvo'nun geçtiğimiz haftalarda yeni nesil örneklerini tanıttığı SUV modeli XC90 sportif görünüm sunan R-Design donanım paketine kavuştu. Kaput altında değişiklik sunmayan donanım iç mekanda da kendisini hissettiriyor.


Daha sportif bir görünüm sunan ön tampon, farklı ön panjur ızgarası, 20 inç çaplı jantlar, mat metal yüzeyli yan aynalar ve tavan rayları, ek yan etekler ve farklı tasarıma sahip egzoz çıkışlarıyla dikkat çeken dış mekanda başka bir yenilik yok.


İç mekanda direksiyon simidi arkasına yerleştirilen vites değiştirme kulakçıkları, sportif yan desteklere sahip koltuklar, delikli deri döşemeler ve metal pedal setiyle farklılaşan pakette R logoları da sunulmakta.

Mercedes-Benz CLA Serisi


Mercedes'in küçük dört kapılı coupé model ailesi CLA güncellendi. Ufak tefek donanım eklentilerinin yanında bir modelde güçlenme de gerçekleşmiş.

Yeni 19 inç çaplı jantlarının yanında iç mekanda 12 farklı ambiyans ışığı rengi sunan otomobilin orta konsolu üzerinde kullanılan ekran da artık 8 inç büyüklüğünde. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de opsiyonlar arasında yerini alırken kaza uyarı ve önleme sistemi Collision Prevention Assist Plus güvenlik seviyesini yükseltiyor.

CLA 220 CDI'ın kaputu altında yer alan 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor artık 177 beygir güç ve 350 Nm tork üretiyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 232 km/s.

Geiger Chevrolet Corvette Stingray


Yeni nesil Corvette için modifikasyon kitleri üreten firmalar arasına Alman Geiger Cars da katıldı. Görünüm için de farklı parçalar hazırlanmış olan üretici asıl dikkat çekici noktayı kaput altına yerleştirmiş.

Tamamı karbon fiberden oluşan aerodinamik gövde kitinde splitter, daha geniş ön hava girişleri, daha büyük yan etekler, difüzör ve spoiler yer alırken hafifletilen jantlar önde 19, arkada 20 inç çaplı. Otomobilin süspansiyon sistemi de yükseklik ayarına kavuşmuş.

6.2 litre hacimli v8 motoruna kompresör besleme eklenen otomobil 590 beygir güç, 757 Nm tork üretebilirken maksimum sürat 320 km/s olarak açıklanıyor.

19 Eylül 2014 Cuma

Vencer Sarthe


2012 yılında yüzünü otomobilseverlere konsept olarak gösteren Vencer Sarthe şimdi de seri üretim haliyle karşımızda. Görünümünde değişiklikler yapılan aracın performansı da artmış.

Genel olarak köşeli hatlara sahip olan otomobilin ön tamponu şeklini korusa da bu bölümdeki hava girişleri küçülmüş. Farlar da küçülürken jantlar daha ince kollara kavuşmuş. C sütunu da çok daha farklı bir tasarımla geri dönerken yan etekler de daha sportif görünüyor.


Arka bölümünde de farklı bir tasarıma sahip olan otomobilin egzoz çıkışları difüzörün içinden alınarak tamponun kenarlarına yerleştirmiş. Stoplar büyürken büyük spoiler seviye ayarına kavuşmuş. 1.390 kg ağırlığındaki Sarthe'ın boyu 4.515 mm, genişliği 1.984 mm, yüksekliği 1.190 mm ve aks mesafesi 2.791 mm olarak açıklanıyor.

İlginç bir iç mekana sahip olan otomobilin yaşam alanında deri ve Alcantara döşemeler ve çıplak metal parçalar dikkat çekerken gösterge paneli orta konsolun üzerinde bulunan ekran içerisine alınmış.


Kaputu altında görev yapan 6.3 litre hacimli v8 motor kompresör beslemeyele donatılarak 622 beygir güç, 838 Nm tork üretebilecek hale getirilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 338 km/s.

18 Eylül 2014 Perşembe

G-POWER M6 Gran Coupé


G-POWER'ın güçlendirdiği araçlar kervanına BMW'nin şık sporcusu M6 Gran Coupé de katıldı. Aracın görünümüyle çok oynamayan üretici güç konusunda çok daha cömert davranmış.

21 inç çaplı jantlarıyla farklı bir görünüm sunan otomobilin titanyum egzoz sistemi 12 kg hafifleme sağlamış. Elden geçirilen süspansiyon sistemi de artık daha alçak.


İç mekanda karbon fiber görünümlü deri döşemenin yanında Alcantara döşeme ve arka koltuklar için hazırlanan eğlence sistemi gözlerden kaçmazken ön koltukların arkalarına iPad yuvaları eklenmiş.

Ön fren diskleri 420 mm çaplı olanlarla değiştirilirken ek ücret karşılığında bu diskler karbon seramikten üretilebiliyor. Güçlendirilen fren sisteminde ön aksta 6 pistonlu kaliperler kullanılmış.


Bi-Tronik 5 isimli modifikasyon kitiyle donatılan otomobilin çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru 740 beygir güç, 975 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 200 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 325 km/s'in üzerine çıkmış.

Peugeot Quartz


Paris otomobil fuarının kapı açılma günü yaklaştıkça Fransız üreticilerin çılgın konseptleri de gün yüzüne çıkıyor. İddialı görünüme sahip crossover hibrit güç ünitesiyle yüksek performans sunuyor.

Köşeli hatlara sahip olan araçta büyük ön hava girişlerine sahip ön tampon, LED aydınlatma grubu, kırmızı zeminli ön panjur, yan bölümlerine hava çıkışları eklenmiş kaput, 23 inç çaplı jantlar, yan aynalar yerine yerleştirilen kameralar, çift parçadan oluşan spoiler, yukarıya doğru açılan kapılar ve arka tampona gizlenen çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


Süspansiyon sisteminde yükseklik ayarı bulunan konseptin B sütunları bulunmuyor. İç mekanda dört adet tekli koltuk, üst ve alt bölümleri düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital göstergeler ve konsollarla bütünleşmiş düğmeler yer alırken bu kısımda da köşeli çizgiler görülebiliyor.

Kaputu altında RCZ R modelinden hatırladığımız turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor bulunan Quartz'ın bu ünitesi 270 beygir güç, 330 Nm tork üretebilirken ön ve arka akslarda 115 beygir güç üretebilen birer elektrik motoru görev yapıyor. Otomobilin sadece elektrik motorlarıyla menzili 50 km.

Volkswagen Polo GTI


Volkswagen'in geçtiğimiz aylarda makyajladığı Polo'ya GTI versiyonu da eklendi. Söylentileri doğrular şekilde daha büyük bir motor hacmine sahip olan otomobil Türkiye'nin saçma vergi sistemine takılır hale geldi.

Sade görünümünü koruyan otomobilin ön panjurunun alt kısmına, farların içine kadar giren kırmızı bir şerit eklenirken ön tampon da daha dinamik bir görünüme kavuşmuş. 17 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli fren kaliperleri ve çift egzoz çıkışıyla da dikkat çeken otomobilin arka tamponu da makyajlanmış.


İç mekanında da ufak tefek yenilikler sunan Polo GTI alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yan destekleri yükseltilen koltuklar, ekose döşemeler, kırmızı renkli süslemeler ve piyano siyahı orta konsol kaplaması gibi detaylara sahip.

Kaputu altında görev yapan 1.8 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 192 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 236 km/s olarak açıklanıyor. Eskiden olduğu gibi 7 ileri vitesli DSG ile alınabilen otomobilde artık 6 ileri vitesli manuel şanzıman opsiyonu da var.

BMW 518d ve 520d


Alman üretici BMW'nin yeni 2 litre hacimli turbo Diesel motoru her gün daha çok modelin kaputu altında yer buluyor. Son olarak 5 Serisi'nde kullanılmaya başlanan ünite daha güçlü ve tutumlu.

518d'de 150 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen motor 520d'de 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Ünitenin kullanıldığı araçların tamamında 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 0.2 saniye aşağıya çekilirken yakıt tüketimlerinde de düşüş var. Örneğin 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan 520d sedan 0'dan 100 km/s sürate 7.7 saniyede ulaşabilirken ortalama tüketim 4.1 litre/100 km'ye kadar inmiş.

Dacia Lodgy ve Dokker Stepway


Dacia'nın Stepway ailesi genişliyor. Sandero Stepway'in ardından aileye eklenen ikili sundukları geniş iç hacimle daha geniş bir kitleye ulaşmayı amaçlıyor.


16 inç çaplı jantlar, gövdenin alt bölümünü kaplayan siyah renkli plastik, ön ve arka tamponların altına yerleştirilen metalik gri korumalar, yuvarlak sis farları, füme renkli yan aynalar ve tavan rayları gibi detaylarla diğer modellerden ayrılan araçların ön kapılarında Stepway yazısı da yer alıyor.

İç mekanda mavi renkli parçalar ve farklı döşemelere sahip olduğu görülen araçlar burada da Stepway armasını taşımakta.


Her iki otomobilin de kaputu altında görev yapan 1.2 litre hacimli benzinli motor 115 beygir güç üretebilirken 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite Lodgy Stepway'de 110, Dokker Stepway'de ise 90 beygir güç üretiyor.

17 Eylül 2014 Çarşamba

Senner Audi A8 4.2


Son yıllarda otomobil motorlarının çoğuna uygulanan turbo beslemeler modifikasyon firmalarının işini kolaylaştırıyor olsa da bu işi atmosferik emişli üniteler için yapan üreticiler de bulunuyor. Bu firmaların arasında Senner Tuning de var.

Audi A8 için sunulan pnömatik süspansiyon sistemi alçaltma kiti, 22 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli kaliperler ve yenilenen egzoz sisteminin genişletilmiş çıkışları araç için sunulan görsel farklılıklar.

Kaput altında yer alan 4.2 litre hacimli v8 motorun gücünü 397 beygire ulaştıran Senner Tuning torku da 477 Nm'ye ulaştırmış.

Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L


Fransız üretici Citroën, C4 Cactus modelini geliştirmeye devam ediyor. Şubat ayında seri üretim modelleri görücüye çıkan otomobilin şimdi de düşük yakıt tüketimine sahip bir konsepti sahnede.

Kompozit malzemelerden üretilmesi sayesinde seri üretim versiyondan yaklaşık 100 kg daha hafif olan araç 865 kg ağırlığında. Aerodinamik sürtünme katsayısı %20 aşağıya çekilen araçta yeni bir tampon, yüksek süratlerde kendilerini kapatabilen hava girişleri, daha büyük bir spoiler, difüzör, alçaltılmış süspansiyon sistemi, aktif kapaklara sahip 19 inç çaplı jantlar ve yan aynalar yerine geçen kameralar kullanılmış.

Düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler ve hibrit güç ünitesine sahip olan otomobilin benzinli motoru 3 silindire sahipken yardımcı ünite sıkıştırılmış hava ile çalışıyor. Aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 2 litre/100 km olarak açıklandı.

Ford C-Max


Ford'un MPV ailesinde bir yenilik daha var. Geçtiğimiz günlerde yeni S-Max'in üzerindeki sır perdesini kaldıran üretici şimdi de küçük kardeş C-Max'in makyajlı versiyonlarını görücüye çıkardı.

LED gündüz aydınlatmasına sahip, küçülen farlar ve büyüyen ön panjurla daha sportif bir görünüm sunan makyajlı araçlarda yeni bir ön tampon, orta bölümüne tepe eklenmiş kaput, dörtgen sis farları, yeni jant tasarımları, sinyalleri uç kısımda bulunan yan aynalar ve yenilenmiş yan eteklere sahip olan aracın arka bölümünde farklılık bulmak zor.


İç mekanın genel tasarımı aynı kalsa da üç kollu direksiyon simidi, farklı kumanda paneline sahip ses ve havalandırma sistemleri farklılık yaratmış. Donanımı da zenginleştirilen araçlarda daha kaliteli malzemeler kullanıldığı da belirtiliyor.

Kaputu altında 1 litre hacimli EcoBoost motorun 100 ve 125 beygir güç üretebilen versiyonlarını sunacak olan C-Max'in 1.5 litre hacimli EcoBoost ünitesi 150 ve 180 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. Turbo Diesel motorlardan büyük olanı 2 litre hacim sunmaya devam ederken küçük olanın hacmi 1.5 litreye inmiş. Bu motorun gücüyse 120 beygir.

DS3 Ines de la Fressange Paris


Citroën'in DS ailesini yeni bir marka olarak sunması ilk olarak Çin'de sergilenen 6WR konseptiyle başlamıştı. Bu doğrultuda Paris'te sergilenecek DS3 konseptlerinden de ana marka adını eksilten üretici önemli bir adım daha atmış oldu.


DS3 ve DS3 Cabrio modellerini temel alan konseptlerin ilkinde mürekkep mavisi gövde rengi ve siyah renkli tavan dikkat çekerken parlatılmış 17 inç çaplı jantlar, Ines de la Fressange Paris logoları ve arka camların alt bölümüne eklenen üç renkli ince şerit dikkatlerden kaçmıyor. Cabrio versiyonda siyah gövde rengi ve lacivert tavan bulunurken jantlarda da bu renk kullanılmış. Her iki konseptin de yan aynaları kırmızı renkli.

İç mekanda metal pedal seti, kırmızı renkli ön konsol ve lacivert deri döşemeler dikkat çeken ikilinin koltuklarında üç renkli ince şerit süs olarak bir kere daha kullanılmış.

BMW 2-Serisi Active Tourer


BMW'nin yeni hatchback modeli 2 Serisi Active Tourer'ın motor seçenekleri çoğalmaya başladı bile. Genel olarak daha da güçlenen ailede Türkiye pazarı için de iyi bir haber bulunuyor.

220i'de kullanılan 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motor artık 192 beygir güç, 280 Nm tork üretebilirken geçtiğimiz saatlerde 220d Coupé'nin de kapu altına eklenen 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 220i 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanıyor.

225i ve 220d'de dört tekerlekten çekiş sistemi sunacağını da açıklayan BMW'nin Türkiye'yi daha çok ilgilendiren motoruysa 216d'nin kaputu altına eklenen 1.5 litre hacimli, 3 silindirli turbo Diesel ünite. 116 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen motorla birlikte araç 0'dan 100 km/s sürate 10.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 195 km/s.

Bütün modeller 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilirken 116d dışında kalan versiyonlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da donanıma eklenebiliyor.

16 Eylül 2014 Salı

Renault Eolab


Paris otomobil fuarı yaklaşırken Fransız otomobil üreticileri de konseptlerini sergilemeye başladı. Renault'nun hazırladığı Eolab isimli araç 2020 yılına kadar seri üretime alınma olasılığı olan farklı teknolojileri otomobilseverlere sunuyor.

Yuvarlak hatlı olmasının yanında birçok aktif aerodinamik parçaya sahip olan otomobilde LED aydınlatma grubu, aralıklarını açıp kapayabilen 17 inç çaplı jantlar, ön çamurlukların ön ve arkalarına yerleştirilmiş hava kanalları, yine aynı şekilde hava akışını daha başarılı şekilde düzenleyebilen A sütunu, yerlerini kameralara bırakan yan aynalar, arkaya doğru daralan yan camlar, difüzör ve spoiler dikkat çekiyor.


Sağ tarafında iki soldaysa tek kapı sunan B segmenti otomobil magnezyum tavan, sadece 3 mm kalınlığa sahip ön cam, inceltilmiş koltuklar ve hafif malzemelerden üretilmiş iç mekan sayesinde ağırlığını, eşdeğer bir Clio'nun 400 kg altına çekebilmiş.

İç mekanda inceltilmiş malzemelere sahip şık koltuklar, üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, havada duran bir vites konsolu, dijital göstergeler, büyük bir dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol ve ilginç görünen havalandırma ızgaralarına sahip olan konseptin yan ayna görüntüleri A sütunu içine aktarılıyor.


Kaputu altında hibrit bir güç ünitesi barındıran Eolab'in 1 litre hacimli benzinli motoru 75 beygir güç, 95 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 68 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. Üç vitesli bir şanzımana sahip olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 1 litre/100 km olarak açıklanırken sadece elektrik motoruyla menzil 60 km.

Bentley Mulsanne Speed


İngiliz lüks otomobil üreticisi Bentley modellerini güçlendirmeye devam ediyor. Büyük sedan Mulsanne için sportif bir versiyon hazırlayan firma bu araçta farklı görünüm paketlerine de yer vermiş.

Ön panjur ve tamponda kullanılan ızgaralarla birlikte stopları da karartılan araçta 21 inç çaplı, daha ince kollu jantlar görev yapıyor. Bu jantlar farklı renklerde veya parlatılmış olarak ısmarlanabiliyor.


Dört farklı gövde rengi sunan Mulsanne Speed'in iç mekanında da farklı renk ve malzemelerden üretilmiş kaplamalar, farklı bir metal pedal seti ve deri döşemeler görülebiliyor.

Kaputun altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 6.75 litre hacimli v8 motor 537 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 305 km/s olarak açıklandı.


8 ileri vitesli otomatik şanzımana spor modu ekleyen Bentley süspansiyon sistemini daha sert bir hale getirmeye izin verirken direksiyon sistemini de daha direkt hale getirmiş.

BMW 220d Coupé


BMW'nin tutulan motor seçeneklerinden olan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite güçlenmeye devam ediyor. İlk olarak X3'te yeni güç seviyesiyle görme imkanı bulduğumuz motor şimdi de küçük coupé 2 Serisi'nin kaputu altında.

B47 kodlu motor 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla aracı 0'dan 100 km/s sürate 7.1 saniyede ulaştırabilen ünitenin ortalama yakıt tüketimi 4.1 litre/100 km olarak açıklanıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla hızlanma 7 saniyede tamamlanırken tüketim de 3.8 litre'ye kadar düşüyor.

Volkswagen Touareg


Volkswagen'in Nisan ayında makyajladığını açıkladığı Touareg'in motor seçenekleri de yavaş yavaş ortaya çıkıyor. İlk sırada daha da temiz hale gelen Diesel üniteler var.

3 litre hacim sunan v6 turbo Diesel motoru iki farklı güç seviyesinde sunan Volkswagen bütün üniteleri Euro6 egzoz normlarına uyumlu hale getirmiş.

204 ve 262 beygir güç üretebilen versiyonları ortalama 6.6 litre/100 km mazot tüketen araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

15 Eylül 2014 Pazartesi

Ford S-Max


Ford'un Avrupa pazarında sunduğu MPV modellerinden olan S-Max'in ikinci nesil versiyonu tanıtıldı. Genel tasarımı geçen yıl sergilenen konsept araca benzeyen otomobilde yeni motor seçenekleri de görev yapacak.

Diğer Ford modellerinde de görülebilen ön panjur, ince yapılı LED farlar, eğik kaput, çift parçalı A sütunu, yeni jant seçenekleri, ön çamurluklar arkasında küçük solungaçlar, açılı inen bagaj kapağı, LED stoplar ve arka tampon altına gizlenmiş egzoz çıkışları otomobilin bazı detayları.


İç mekanda konseptten çok daha farklı görünen S-Max'in dijital gösterge paneli, üç kollu direksiyon simidi, orta konsol üzerinde bulunan dokunmatik ekranı ve genel olarak göze çarpan köşeli çizgiler dikkat çekiyor.

Daha önce Kuga'da kullanılan ayak hareketiyle bagaj açma fonksiyonuna sahip olan otomobilin iki ve üçüncü sıra koltukları elektrikli olarak katlanabilirken ön koltuklarda ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları sunulmakta. Direksiyon simidinin yükseklik ve derinlik ayarı da elektrikli olarak yapılabiliyor.

Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorların yanında 2 litre hacimli turbo Diesel ünitelere de yer verecek olan aracın sahip olacağı güç değerleri yakında açıklanacak.