6 Eylül 2014 Cumartesi

Fiat Freemont 2.0 MultiJet Lounge


Fiat'ın Kuzey Amerika pazarına açılma planının parçası olarak Chrysler grubunu bünyesine katması Avrupa'da görülen modelleri de farklılaştırmaya başladı. Hatchback modellerden 500, Punto ve Bravo gibileri hala yenilenmeyi beklerken bazı araçlar da A.B.D.'den doğrudan Avrupa kıtasına geçiş yapıyor.

Bu araçlar arasında bulunan Freemont yeni dünyada Dodge Journey adı altında satılan crossover'ın ta kendisi. Avrupa'ya geçişi sırasında bir turbo Diesel motor kazanan otomobil geriye kalan özelliklerinin tamamını Amerika'dan taşımış. Fiat'ın geniş aileleri düşünerek satışına başladığı Freemont Türkiye pazarına tek motor seçeneğiyle geliyor. Modelde sunulan en küçük ünite olsa da üzerinde büyük vergi yükü bulunan motora dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzıman eşlik ediyor.

Lotus Elise S Cup


Geçtiğimiz yıl Elise S Cup R isimli yarış aracını tanıtan Lotus bu yıl da otomobilin yol versiyonunu hazırladı. Vergiler hariç 47.500 Euro karşılığında alınabilen model yarış temellerine sadık kalmış.


Büyük boyutlu splitter, yan etekler, difüzör ve spoiler yarış modelinden alınan otomobilde önde 16, arkadaysa 17 inç çaplı jantlar kullanılırken iç mekanda takla kafesi ve süet döşemeler bulunuyor.

932 kg ağırlığa sahip olan Elise S Cup'ın kompresör beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motoru 220 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 96 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 225 km/s.

5 Eylül 2014 Cuma

Panoz 25th Anniversary Edition Esperante Spyder


Bu yıl 25. yaşını kutlayan Panoz bu olayın şerefine özel bir Esperante versiyonu tanıttı. Bir de pistlere yönelik örneği olacak otomobillerden yirmibeşer adet üretilecek.

Ön cam çerçevesinde karbon fiber kullanılan aracın burulma direnci artırılırken 19 inç çaplı jantlar ve Michelin Pilot Super Sport lastikler standart donanımda

Sade görünümlü bir iç mekana sahip olan otomobilin yaşam alanı deri ve Alcantara döşemelerle dikkat çekerken karbon fiber ve alüminyum kaplamalar gözden kaçmıyor. Gösterge tablosu büyük bir TFT ekrandan oluşan Esperante'nin orta konsolunun alt bölümü de dokunmatik bir ekran.


8 silindirli motoru atmosferik emişli durumda 430 beygir güç üretebilirken komresör beslemeyle bu değer 560 beygiri buluyor. Daha da yüksek performans isteyenler için özel üretim üniteyle güç seviyesi 800 beygirin üzerine çıkıyor.

1.418 kg ağırlığa sahip olan otomobil için 179.120 Dolar isteyen Panoz 204.750 Dolar karşılığında Spyder GT modelini de sunuyor. Daha geniş bir gövde, karbon fiber difüzör, splitter ve gövde parçaları ve Brembo imzalı fren sistemiyle gelen GT de standart model gibi 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabiliyor olsa da ek ücret karşılığında 6 ileri vitesli otomatik şanzıman da alınabiliyor.

LARTE Alligator


Toyota Land Cruiser'ın daha lüks kardeşi Lexus LX570'in ağırbaşlı yapısından sıkılan müşteriler için LARTE Design tarafından geliştirilmiş görünüm kiti tanıtıldı.

Siyah renkli ön panjur ve iddialı görünüme sahip ön tamponuyla farklı bir duruş sunan araçta geniş hava girişleri ve LED aydınlatmalar bulunuyor. 22 inç çaplı jantlarla donatılan Alligator yan basamaklar, arka spoiler, arka tampon içerisine gizlenmiş egzoz çıkışları ve köşeli tasarıma sahip tampon ön görünümle bütünlük oluşturuyor.

Citroën Divine DS


Paris otomobil fuarının yaklaştığı şu günlerde Fransız üreticilerin ilginç konseptleri ortaya çıkmaya başladı. İlk örnek Citroën'den gelirken markanın yeni yüzü de bu araçla yavaş yavaş şekilleniyor.

Beş kapılı bir hatchback olan Divine DS hem köşeli hem de yuvarlak hatları gövdesinde birleştirmiş. LED farları ve ön panjuru köşeli yapılarıyla dikkat çekerken gizli kapı kollarına sahip yan yüzeyler daha yuvarlak hatlı. İnce yapılı yan aynalar, 20 inç çaplı jantlar, çerçevesiz camlar, arka tampona gizlenmiş büyük egzoz çıkışları ve LED stopları sportif bir görünüme sahip olan araçta arka cam bulunmuyor.


B sütunu bulunmayan otomobilin arka kapıları da geriye doğru açıldığından iç mekana ulaşmak kolay. Dört adet tekli koltuğa sahip olan yaşam alanında organik bir tasarım dili hakim. Swarovski ile ortaklaşa şekillendirilen ön panelde üçgen şekilli gizli düğmeler görülebiliyor. Şeffaf bir gösterge paneli sunan Divine DS'in direksiyon simidi de köşeli tasarıma sahipken karbon fiber kaplamalarla deri ve ipek döşemeler yaşam alanını renklendiriyor. Otomobilin boyu 4.21, genişliği 1.98 ve yüksekliği 1.35 metre.


Bagaj bölümü üzerinde cam bulunmayan konseptte geriyi görme görevi kameralara verilmiş. Bu kameralar görüntülerini normalde iç aynanın bulunduğu yere konumlandırılan ekrana veriyor.

Kaputu altında Peugeot RCZ R'da da kullanılan motor görev yapan aracın turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli ünitesi 270 beygir güç, 330 Nm tork üretebiliyor.

4 Eylül 2014 Perşembe

Samsung SM7


Renault'nun Güney Kore pazarındaki ortağı Samsung lüks modeli SM7'yi yeniledi. Hafifçe makyajlanan araç teknik anlamda bir yenilik sunmuyor.

Ön bölümde yoğunlaşan makyajla farlara dokunulmasa da büyük ön ızgara çok daha küçük bir örnekle değiştirilmiş. Daha yumuşak hatlara sahip ön tamponda hava girişinin yanına LED aydınlatmalar eklenmiş. Farklı jant seçeneklerine de sahip olan otomobilin arka bölümünde elden geçirilmiş egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


İç mekanda farklı renklerde döşeme seçenekleri sunulurken yeni bir akıllı telefon arabirimi bütün versiyonların standart donanımına eklenmiş.

Kaput altında 2.5 ve 3.5 litre hacimli, benzinli v6 motorlar görev yapmaya devam ederken bu üniteler sırasıyla 193 beygir güç, 243 Nm tork ve 262 beygir güç, 330 Nm tork üretebiliyor.

Audi A6


Bu yıl Paris'te ilk kez sergilenecek olan makyajlı otomobiller arasına Audi A6 da katıldı. Değişiklikleri görmek için çok yakından bakılması gerekse de asıl farklılık yine kaput altında sunuluyor.

Aydınlatma grubu, tamponlar, ön panjur ve egzoz uçları gibi noktaları elden geçirilen otomobilde farklı gövde renkleri ve jant seçenekleri de sunulmakta. İç mekanda da farklı döşeme ve kaplama renkleri sunan A6 ailesi LED veya dinamik sinyallere sahip Matrix LED farlarla alınabiliyor.


Kaputu altında görev yapan bütün motor seçenekleri Euro6 egzoz normlarını karşılayan otomobilde 1.8 TFSI Ultra isimli model aileye eklenmiş. 190 beygir güç üretebilen motorla ortalama tüketim değeri 5.7 litre/100 km. 2.0 TDI Ultra'da görev yapan turbo Diesel motorsa 150 beygir güce ve 4.2 litre/100 km tüketim ortalamasına sahip.


3 litre hacimli Diesel ünitenin tek turbo beslemeye sahip versiyonları 218 ve 272 beygir güç üretebilirken çift turbo beslemeli modeller 320 ve 326 beygir gücünde. Yüksek güçlü versiyon overboost sayesinde kısa süreli olarak gücü 346 beygire ulaştırabiliyor.


S6 ve RS6'nın çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motorlarıysa sırasıyla 450 ve 560 beygir güç üretiyor.

Mazda MX-5


Mazda'nın efsanevi roadster modeli MX-5 yenilendi. Japon üreticinin şimdiye kadar başarılı şekilde gizlediği otomobil dördüncü neslinde çok daha iddialı bir görünümle karşımıza çıkıyor.

Kısa süre önce 25. yıl özel versiyonları tanıtılan aracın yeni nesil modellerinde de Kodo tasarım dilini görmek mümkün. Otomobilin burnunu alçaltabildiği kadar alçaltan Mazda büyük hava girişlerine sahip tampon ve ince yapılı farlarla iddialı bir duruş elde etmiş.

Şişkin çamurluklarıyla güçlü bir görünüm sunan araçta ön cam çerçevesi ve yan aynaların siyaha boyandığı dikkatlerden kaçmıyor. Aynı renkte 16 inç çaplı jantları da donanıma katan Japon üretici arkada da yenilikçi tasarımı sürdürmüş. LED stoplarda yuvarlak ve köşeler birlikte kullanılırken tamponun iki yanına da aydınlatmalar eklenmiş.


3.915 mm boya, 1.730 mm genişliğe ve 1.235 mm yüksekliğe sahip olan küçük roadster 3. nesil modellerden daha kısa, daha geniş ve daha alçak. Ayrıca 2.315 mm'lik aks mesafesinde de kısalma yaşanmış.

Gövde rengi kapı içi kaplamalarıyla dikkat çeken iç mekanın sade tasarımı gözlerden kaçmıyor. Üç kollu direksiyon simidinin arkasına üç adet dairesel gösterge eklenirken havalandırma ızgaraları da stoplarda olduğu gibi hem yuvarlak hem de köşeli olarak sunulmuş. Orta konsol üzerine navigasyon ekranı eklenirken dairesel havalandırma kumandaları ve kısa yapılı vites kolu sportif görünümü pekiştirmiş.

Kaputu altında ilk etapta 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorlar bulunacağı açıklanan otomobilde 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılacak. Küçük hacimli ünite 131 beygir güç, 150 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli motor 155 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor.

3 Eylül 2014 Çarşamba

Land Rover Discovery Sport


Nisan ayında Çin'de sergilediği konsept ile dikkatleri bir kere daha üzerine çeken İngiliz üretici Land Rover bir süredir test fotoğrafları ortalarda dolaşan Discovery Sport'un üzerindeki sır perdesini kaldırdı.

Konseptin dikkat çeken, öne doğru eğimli C sütununu seri üretime alan firma dış görünümü popüler modeli Evoque'a benzetmiş. Şişkin bir ön tamponla iddialı bir ön görünüm sunan Discovery Sport'un çıkıntı yapan çamurlukları ve büyük jantları güçlü bir duruş sağlıyor.


Sport ekini alan Range Rover gibi özellikle arkaya doğru alçalan bir tavan çizgisi sunan aracın şık LED aydınlatmaları hem ön hem de arkada dikkat çeken detaylar arasında. Bagaj kapağı üzerine büyük sayılabilecek bir spoiler eklenirken hem ön hem de arka tampon altında korumalar unutulmamış.

Freelander'ın yerini alacak olan aracın iç mekanında bu modelin izleri görülebiliyor. Köşeli hatlara sahip olan  ön konsolda ambiyans ışıklandırması kullanılırken üç kollu direksiyon simidi ve silindir şekilli bir butondan oluşan vites kolu dikkat çekiyor. Freelander'dan alınan bir diğer tasarım detayı da kapı iç kaplamalarının camlarla birleştiği yüzeye yerleştirilen cam açma kumandaları olmuş.


Üç koltuk sırasıyla alınabilecek olan Discovery Sport'un opsiyonel olarak sunulan üçüncü sıra koltuğu kullanılmadığında bagaj zeminine gizlenebiliyor.

Kaputu altında bir sürpriz olmayan aracın 2.2 litre hacimli turbo Diesel motoru 190 beygir güç, 420 Nm tork üretebilirken yine turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli ünite 240 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor.

Zenos E10 S


İngiliz üretici Zenos ikinci otomobilini tanıtmakta geç kalmadı. E10'un daha sportif bir versiyonu olan araç görünümde olmasa da performansta farklılıklar sunuyor.

Görünümü daha düşük güce sahip kardeşiyle aynı olan otomobilde yine 16 ve 17 inç çaplı jantlar ve çift renkli gövde panelleri kullanılırken aydınlatma grubu da LED ve xenon teknolojilerini sunmakta.

İki ekran ve birkaç düğmeden oluşan iç mekanda Alcantara kaplı yüzeyler de dikkat çekerken vites konsolunun, vites kolunun ergonomik yerleşimi için yukarıya doğru yükseldiği görülebiliyor.


Kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli motor turbo besleme sayesinde 250 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 96 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 217 km/s'te sınırlandırılmış.

700 kg ağırlığa sahip olan aracı pist paketiyle ısmarlayan müşteriler karbon fiber koltuklar, sürücü koltuğu ısıtması, 6 ileri vitesli manuel şanzıman, yeni bir diferansiyel, sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi, tek hareketle sökülebilen direksiyon simidi ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerlerine sahip oluyor.

2 Eylül 2014 Salı

NOVITEC TRIDENTE Quattroporte


NOVITEC TRIDENTE'nin Maserati Quattroporte için hazırladığı modifikasyon kitleri sonunda geldi. Görünüm konusunda da çalışmalar yapmış olan firma bütün motor seçeneklerini güçlendirmiş.

Ön tampon altı eklemeler, yan etekler ve bagaj üzerine yerleştirilmiş ince yapılı spoiler gibi karbon fiber parçalara sahip olan otomobilde farklı renklerde ısmarlanabilen 22 inç çaplı jantlar da alınabiliyor.

Quattroporte ailesi için sportif süspansiyon sistemi de sunan firma 3 litre hacimli turbo Diesel motorun gücünü 322 beygire, torkunuysa 680 Nm'ye ulaştırmış. Bu motorla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabiliyor.

Aynı hacimli benzinli motor 476 beygir güç, 640 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye  edilirken bu aracın dört tekerlekten çekişli versiyonları 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabiliyor.

Quattroporte GTS'in çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v8 motoru üzerinde yapılan çalışma sonrasında 605 beygir güç, 820 Nm tork alınabilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 318 km/s'i bulmuş.

Jeep Grand Cherokee SRT


Fiat'ın sahip olduğu Amerikan firmalarında yenilikler devam ediyor. Dodge Viper'ın ardından Jeep'in en sportif modeli Grand Cherokee SRT de hafifçe elden geçirildi.

Tasarımında bir farklılık olmayan araçta sunulmaya başlanan Vapor Edition paketinde krom parçalar ve 20 inç çaplı jantların siyaha boyandığı görülürken motor üst kapağı ve koltuk döşeme iplikleri gibi bazı unsurlar da kırmızı renkli.


Kaput altında görev yapan 6.4 litre hacimli v8 motorun gücü 475 beygire, torkuysa 637 Nm'ye yükselmiş. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan Grand Cherokee SRT'nin 257 km/s'lik maksimum sürati ve 5 saniyelik 0-100 km/s depar zamanındaysa bir değişiklik yok.

Dodge Viper


Dodge Viper geri döndü. 2012 yılında tanıtılan yeni nesille birlikte Dodge markasını isminden silen süperspor otomobil yine bu markayla anılmaya başladı. 2015 yılında biraz daha güçlü olacak araçta farklı donanım paketleri de sunulmakta.

Tasarımında farklılık olmasa da yeni gövde ve şerit renklerine sahip olan Viper'a bir de GT donanım seviyesi eklendi. Sürücü tarafından kumanda edilen ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve beş farklı ayara sahip çekiş kontrolü gibi donanımlara sahip olan pakette Alcantara döşemeler de bulunuyor.


Daha agresif bir sürüş için Viper TA 2.0 Special Edition'ı da tanıtan Dodge bu araçta karbon fiber aerodinamik paketin yanında sert ayarlı süspansiyon sistemi, ön kule gergisi, Sabelt imzalı emniyet kemerleri ve Brembo marka frenler sunuyor.

8.4 litre hacimli v10 motoru artık 645 beygir güç üretebilen Viper'ın elden geçirilen 6 ileri vitesli manuel şanzımanı sayesinde yakıt tüketim ortalaması %5 aşağıya çekilmiş. Maksimum süratse 331 km/s.

Maruti Suzuki Ciaz


Geçtiğimiz yıl C segmentinde üretmeyi planladığı otomobilinin konseptini AuthenticS ismiyle tanıtan Suzuki şimdi de bu aracın seri üretim hali üzerindeki perdeyi kaldırdı. Hindistan için yine bu ülkede üretilecek olan otomobil konseptin etkileyiciliğini kaybetmiş gibi görünüyor.

Gövde hatları köşeli olan otomobilde 16 inç çaplı jantlar, agresif görünümlü bir yüz, yüksek bir bagaj çizgisi, sportif görünümlü arka tampon ve büyük stoplar dikkat çekiyor. 4.490 mm boya, 1.730 mm genişliğe ve 1.485 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.650 mm olarak açıklanırken bagaj hacmi 510 litre.


İç mekanı şık bir görünüme sahip olan aracın orta konsolunda büyük bir dokunmatik ekran görülebilirken ahşap görünümlü kaplama ve açık renkli döşemeler lüks bir hava katmış.

Ağırlığı 1 tonun biraz üzerinde kalan otomobilde iki motor seçeneği bulunuyor. 1.4 litre hacimli benzinli ünite 91 beygir güç, 130 Nm tork üretebilirken Fiat raflarından alınan 1.25 litre hacimli turbo Diesel motor 90 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor.

1 Eylül 2014 Pazartesi

Volkswagen CC 1.4 TSI DSG


Premium markalar tarafından başlatılan ve oldukça da popüler bir segment oluşumuna neden olan dört kapılı coupé dalgası Alman üreticilerden Volkswagen'in de dikkatini çekti. 2008 yılında Passat modelinin temelleri üzerine geliştirilen ve Passat CC ismiyle pazara sürülen otomobil 2012 yılında makyajlanarak ismindeki Passat ibaresini de kaybetti.

İlk etapta en küçük motor seçeneği 1.8 litre hacimli olan otomobilin satışları, Türkiye'de vergi oranlarının artmasıyla birlikte iyice tehlikeye girmiş olsa da 2012 yılında aileye katılan 1.4 litre hacimli benzinli ünite bir anlamda modelin geleceğini sağlama almış oldu. Bakalım segmentinde rakipsiz olan bu otomobil dış görünüşü kadar etkileyici mi.

Zenos E10


Caterham'ın eski patronu Ansar Ali tarafından kurulan Zenos ilk otomobilini tanıttı. Caterham modellerinden esinlendiği açık olan araç yol kullanımına da uygun.

Minimalist tasarım anlayışına sahip olan E10'un dış mekanında renkli gövde panelleri ve LED aydınlatma grubu dışında dikkat çeken çok şey yok. Önde 16, arkadaysa 17 inç çaplı jantlar kullanılırken otomobilde iki de takla barı sunulmakta.


İç mekanı daha da sade bir görünüm sunan otomobilin orta konsolu bir ekran ve altı düğmeden oluşurken gösterge paneli de ince bir ekrandan ibaret. Yerinden tek hamlede çıkabilen direksiyon simidine sahip olan otomobilde inceltilmiş koltuklar kullanılmış.

Kaputu altında Ford raflarından alınmış 2 litre hacimli motor kullanılan E10 200 beygir güç, 210 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 96 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 217 km/s'te sınırlandırılmış.

31 Ağustos 2014 Pazar

BMW M4 Cabrio


BMW'nin sportif coupé modellerinden M4'ün üzeri açıldı. Coupé modelinden alınan tasarım özelliklerini standart Cabrio detaylarıyla birleştiren otomobilin performansı göz kamaştırıcı.

Ön bölümde siyah renkli panjur, LED farlar ve agresif görünümlü ön tampona sahip olan otomobilin yan yüzeyinde, ön çamurluklar arkasına yerleştirilmiş hava çıkışları, aerodinamik aynalar, sade görünümlü etekler, şişkin çamurluklar, farklı renklerde alınabilen 18 ve 19 inç çaplı jantlar dikkat çekerken arka bölümde de sportif görünümlü tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekiyor.


İç mekanda ön panelin sabit tavanlı kardeşle paylaşıldığı görülen otomobilde üç kollu direksiyon simidi, yüksek yan destekli koltuklar ve baldır destekleri sunulurken iki kişilik oturma kapasitesi sunan arka koltukların sırtlıkları yatırılarak 370 litrelik bagaj hacmi büyütülebiliyor. Tavan açık konumdayken bagaj hacmi 220 litre olsa da sırtlıkların yatırılması bu durumda da bagajı büyütüyor.


Önceki nesil M3 Cabrio modellerine oranla 2 dB daha sessiz yolculuklar sağlayabilen yeni tavan 20 saniyeden kısa sürede açılıp kapanabilirken bu işlem 18 km/s sürate kadar yapılabiliyor.


Kaputu altında Coupé kardeşinden alınan iki turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motor bulunan M4 Cabrio 431 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. Ortalama yakıt tüketimiyse kullanılan sürüş moduna göre 9.1 ile 8.7 litre/100 km arasında değişiyor.