3 Mayıs 2014 Cumartesi

Hyundai Elantra 1.6 CRDI Elite Otomatik


Hyundai'nin sedan modellerinden Elantra'nın çıkışı sürüyor. Geçen yıl test ettiğim benzinli motora sahip versiyonun A.B.D. ve Rusya pazarı öncelikli tasarlanması nedeniyle Avrupa ve dolayısıyla Türkiye pazarı için bazı eksikleri bulunduğundan dert yanmıştım. Benim gibi düşünen müşterilerini duymuş gibi görünen marka bu modelini hafifçe makyajladı.

Makyajın yanında donanıma yapılan eklemelerle de dikkatleri çeken aracın en önemli yeniliğiyse şüphesiz 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru. Otomatik şanzımanla da sunulan bu ünite daha önce i30 CW modelinde test ettiğim motorla aynı. Hyundai'nin basın lansmanıyla birleştirdiği test sürüşü etkinliğinde aracı İstanbul ile Edirne arasında çizilen parkurda yaklaşık 550 km boyunca sürme şansım oldu.


Dış Mekan


Gövdesinin ana hatlarında büyük bir farklılık olmayan otomobilin yanlara doğru uzayan farlarına şık görünümlü gündüz aydınlatmaları eklenirken ön panjurda küçük bir değişiklik var. Sis farları da uzatılan Elantra'nın hava emiş kanalında da daha az krom kullanılmış.

16 inç çaplı jantları makyaj öncesi versiyonunkilerden daha şık duran otomobilin bu aksesuarı hala biraz küçük görünüyor. Reklamlarda görülen 5 kollu jantlar en azından üst donanım seviyesinde sunulabilir. Makyajla birlikte alınabilen yeni gövde renkleriyse canlılıklarıyla dikkat çekiyor.

Arka kısımda koyulaştırılmış stoplar ve alt kısmı siyah plastikten oluşan tampon dikkat çekerken tamponun iki yanına reflektörler eklenmiş. 4.550 mm'lik boyu eskisinden 20 mm uzun olan otomobilin 1.775 mm genişliği, 1.445 mm yüksekliği ve 2.700 mm'lik aks mesafesindeyse değişiklik yok.


İç Mekan


Hyundai'nin tipik dalgalı çizgilerinin kullanıldığı iç mekanda koyu renkli döşemeler kullanılsa da daha önce testime konuk olan Elantra'da olduğu gibi açık renkli örnekler de seçilebiliyor. Metalik görünümlü plastik kaplamalarla da zenginleştirilen kokpit mavi ışıklandırmayla aydınlatılıyor. Aracın iç mekanında Avrupalı tüketicilere ilginç gelecek bazı donanım ve tasarım detayları mevcut. Bütün kapı içi ceplerine bardaklık ekleyen Hyundai yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmelerini sürücü koltuğunun altına yerleştirmiş.

Bu sınıfta bulunan bir araçta standart olarak sunulması sevindirici olan üç boyutlu navigasyon sistemi büyük bir dokunmatik ekrana sahip. Beyaz aydınlatmalara sahip yol bilgisayarı i30'da olduğu gibi üç boyutlu ekrana sahip olmasa da verdiği bilgiler aynı. Başarılı bir ses sistemine sahip olan Elantra'nın ilginç özelliklerinden bir diğeri de arka koltuk yolcularına farklı müzik dinleme olanağı sunması.

Çift bölgeli otomatik klima ve ses sisteminin hafifçe makyajlanan büyük düğmeleri şık bir tasarıma sahipken vites konsolunun iki yanına yerleştirilen cepler kullanışlı. Orta konsol altına kapaklı bir göz yerleştirilen otomobil bu bölümde çakmak, USB ve Aux portları sunmakta. Orta havalandırma ızgaraları dokunmatik ekranın yanlarına alınırken eskilerinden boşalan yere motor çalıştırma düğmesi eklenmiş.

Aracı daha Avrupai bir havaya büründüren değişikliklerden bazıları düz bir yola sahip otomatik şanzıman kolu, deri kaplı direksiyon simidi, elektrikli sürücü koltuğu ve metal pedal seti olarak sayılabilir. Vites konsolunda iki bardaklık, küçük bir kapaksız göz, el freni kolu ve yerinden çıkartılabilen küllük bulunurken en arka bölümde, altında büyük bir göz yer alan kol dayanağı görülebiliyor.

Koltukları oldukça geniş zeminli olan otomobilin önde sunulan hacmi C segmenti seviyesinde olsa da arkada sunulan diz ve omuz mesafeleri etkileyici. Arka koltuklarda üç adet kafalık ve üzerinde çift bardaklık bulunan ortada kol dayanağı sunuluyor. Bu bölümde sunulmasını sevinçle karşıladığım bir donanım da havalandırma kanalları oldu. 485 litre hacimli bagaj hacmini genişletmek için arka koltuk sırtlıklarını, bagaj içerisinde bulunan kumandaları kullanarak açmak ilginç bir özellik olarak dikkat çekerken bagaj kapağına, geri görüş kamerasının yanına eklenen açma düğmesi kullanışlılığı artırmış.


Konfor


Elantra, gerek donanım gerekse süspansiyon performansı olarak konforlu sayılabilecek bir otomobil. Süspansiyon sistemi orta sertlikte olan aracın geniş yanaklı lastikleri yoldaki bozuklukları iç mekana süzerek verirken özellikle rüzgar sesinin içeriye alınmaması olumlu. Yol gürültüsü izolasyonu biraz daha zayıf olsa da sınıfının en sessizlerinden olan motor için aynı şeyi söylemek güç. Aracın dışında bile oldukça sessiz olan ünitenin iç mekana yansıyan gürültüsü de düşük seviyede.

Geniş koltuk yüzeyleriyle de konfor sağlayan otomobilin geniş iç mekanı sunroof sayesinde biraz daha ferahken rahatlığı artıran donanımlar arasında elektrikli cam ve aynalar, çift bölgeli otomatik klima, navigasyon sistemi, Aux ve USB girişlerine sahip, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, 3 farklı sertlik moduna sahip direksiyon simidi, hız sabitleme ve sınırlandırma, geri görüş kamerası, arka park sensörleri, anahtarsız giriş ve motor çalıştırma, ön ve arka kol dayanakları, elektrikli sürücü koltuğu ve yol bilgisayarı sayılabilir.

Otomobilin en dikkat çekici konfor donanımı olan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman benzinli modelde olduğu gibi başarılı ve sarsıntısız geçişlere sahip. Çok aceleci olmayan şanzıman çabuk vites küçültmekten kaçınırken artık düz yollu olan vites kolu üzerinden manuel olarak da kumanda edilebiliyor.


Sürüş


Makyajlı Elantra'nın süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş. İlk test ettiğim Elantra gibi orta sertlikte süspansiyon sistemi ve 205/55-16 ölçülerine sahip lastiklerle donatılan otomobilin seri şerit değişimlerine verdiği tepkiler artık daha kesin ve dengeli. Tipik bir önden çekişli araç davranışı sergileyen Elantra zorlandığında önden kaymaya başlasa da ESP yardıma yetişip ön bölümü rayına oturtmayı başarıyor. Bu arada metal pedal setinde gaz pedalının yere sabitlenmiş olması dozlamayı daha kolay bir hale getirmiş.

Sunulabilecek bir 17 inç çaplı jant opsiyonuyla sertliği biraz daha artırılabilecek olan Elantra bu şekilde daha eğlenceli dakikalar garanti edebilir.

Kaputu altında Türkiye'ye özel bir yenilik olarak tanıtılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor bulunan makyajlı Elantra performans konusunda benzinli kardeşini aratmıyor. Daha önce i30 CW testime konuk olan ünite 128 beygir güç ve daha da önemlisi 280 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 11.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 190 km/s.

Sakin ve sabit süratli kullanımlarda ortalama yakıt tüketim değeri 5 litre/100 km civarına indirilebilen otomobil hem yüksek sürat hem de dar köy yollarından oluşan ilk etapta 6.3 litre/100 km ortalamasına ulaşabilirken daha tempolu bir otoyol sürüşünün ardından yoğun İstanbul trafiğine girdiği ikinci etabı 7.2 litre/100 km ortalamasıyla tamamladı.


Fiyat/Donanım


Hyundai'nin opsiyonsuz zengin standart donanım sunma geleneği bu araçta da devam ediyor. Style donanım paketi ve manuel şanzımanla anahtar teslim satış fiyatı 71.190 TL olan Elantra 1.6 CRDI'ın otomatik şanzıman farkıysa 3.800 TL. Elite donanım paketi sadece otomatik şanzımanla satılırken fiyatı 83.990 TL.

Standart donanımı zengin olan araçta 16 inç çaplı jantlar, sis farları, arka park sensörleri, LED gündüz farları, elektrikli cam ve yan aynalar, 3 farklı sertlikte ayarlanabilen direksiyon simidi, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli sürücü koltuğu, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, sunroof, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman, çift bölgeli otomatik klima, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, USB ve Aux girişlerine sahip ve Bluetooth bağlantılı ses sistemi, ön ve arka kol dayanakları, far ve silecek sensörleri, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ön, yan ve perde hava yastıkları, arka koltuk havalandırma kanalları ve metal pedal seti sunuluyor.


Sonuç


Hyundai'nin farklı pazarlarda başarıya ulaşmış Elantra modeli, i30'un piyasaya çıkmasıyla Avrupa ve Türkiye pazarlarında ikinci plana atılmış gibi görünse de makyaj sonrasında durum değişti. Avrupalı tüketicilerin otomobillerinde aradıkları aksesuarlar modelin standart donanımına eklenirken görünümde de ufak fakat dikkat çekici yenilikler bulunuyor.

Donanım ve tasarımın yanında sürüş karakteristiklerinde de güncellemeler yapılan Elantra artık ağırlıklı olarak A.B.D. ve Rusya pazarlarına dönük bir yol izlemiyor. Bunun en önemli göstergesi de i30'da da kullanılan başarılı turbo Diesel motor ve tam otomatik şanzıman ikilisinin araçta yer bulması. Yakıt tüketimini düşürürken performanstan da ödün vermeyen yeni ikilinin model satışlarında bir doping etkisi yapması kaçınılmazmış gibi görünüyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

BMW M4 Coupé DTM Safety Car


DTM sezonuyla birlikte organizasyonda güvenlik aracı görevini yapacak otomobil de tanıtıldı. BMW'den gelen araç pistlerde de gördüğümüz M4 Coupé'nin hafifçe elden geçirilmiş bir versiyonu.

Gövde üzerinde bulunan grafikler, tavan lambası ve hem ön hem de arkaya eklenen çakarlarla kendisini gösteren otomobilde kullanılan farklı yan etekler, karbon fiberden üretilmiş ince ön splitter, yan ayna muhafazaları, difüzör ve ince bagaj üstü spoiler M Performance parçaları arasında.


Siyah renkli ön panjur, KW imzalı süspansiyon sistemi ve Akrapoviç egzoz sistemiyle de donatılan aracın iç mekanında karbon fiber kaplamalar, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve takla kafesi bulunurken arka koltuklar iptal edilmiş.

Kaputu altında standart motoru görev yapan araçta kullanılan iki turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli ünite 431 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.1 saniye sürüyor.

2 Mayıs 2014 Cuma

Jeep Wrangler Sundancer ve Renegade Zi You Xia


Nerede olursa olsun konsept tanıttığında tek araçla kalmayan Jeep bu yıl Çin'de de Cherokee modellerinin yanında Wrangler ve Renegade'in de özel donanımlı birer versiyonunu sergiledi.


Ülke pazarının lükse olan talebini gözardı etmeyen firma tanıttığı Wrangler modelinde 20 inç çaplı ve altın renkli jantlar, gövde rengi çamurluklar, ek aydınlatma grubuna sahip gövde renginde tamponlar, koyulaştırılmış camlar ve altın rengine boyanmış metal parçalar kullanmış.

İç mekana geçildiğinde de dört bir yanda deri döşemeler dikkat çekerken plastik yüzeyler altın rengine boyanmış. Aracın hem iç hem de dış yüzeylerinde Sundancer logoları yer alıyor.


Fuarda sergilenen Renegade modelinde de benzer bir tema kullanan Jeep bu modelde de bakır renkli dış mekan kaplamalarına yer verirken 20 inç çaplı jantlar da oldukça şık görünüyor.


İç mekana geçildiğinde de benzer bir çalışma görülebiliyor. Koltuklar ve kapı içlerinde deri döşemeyle birlikte ekose desenli kumaş kaplamalar görülebilirken plastik yüzeylerin bakır rengine boyandığı dikkatlerden kaçmıyor.

Irmscher Insignia is3


Uzun süreli sessizliğini bozan modifikasyon firmalarından birisi de Alman Irmscher. Opel modelleri üzerinde yaptığı çalışmalarla tanınan marka makyaj öncesi bir Insignia OPC temelli aracını sergiledi.

Görünümünde yapılan değişiklikler genelde aerodinamik ağırlıklı olan otomobilin ön tamponu altına ince bir splitter eklenirken yan etekler kalınlaşmış. Süspansiyon sistemi alçalırken arka tampon altına difüzör eklenen aracın bagaj kapağı üzerine de büyük bir spoiler eklenmiş.

20 inç çaplı jantlara sahip olan konseptin turbo beslemeye sahip 2.8 litre hacimli v6 motorsa 370 beygir güç üretebiliyor.

1 Mayıs 2014 Perşembe

Jeep Cherokee Urbane ve Sageland


Jeep'in konsept sürüsü Çin'de de gözden kaçmıyor. A.B.D. merkezli üretici Pekin'de yeni nesil Cherokee'nin iki farklı konseptini sergiledi.


Her iki araçta da lüks donanımlar dikkat çekerken Urbane konseptinde siyah renkli gövde ve koyu renkli jantlar görev yapıyor. İç mekanında kırmızı ve siyah renkli deri döşemeler, ahşap görünümlü kaplamalar ve özel paspaslar bulunurken tasarımda bir yenilik yok.


Siyah renkli tamponlar ve beyaz gövde rengiyle dikkat çeken Sageland konseptinde, standart modellerde metalik renkli olan parçaların tamamı bakır ve kahverengi. Özel logolara sahip olan aracın yan aynaları gibi bazı plastik parçaları da bu renklerde.


İç mekanında da beyaz deri döşemelerle kahverengi plastik ve deri yüzeyler dikkat çekerken kapı kolları ve metal görünümlü plastik süslemelerin tamamı bakır renkli. Bu konseptte de özel paspaslar kullanılırken ahşap görünümlü kaplamalar ve özel motifli dikişler de dikkatlerden kaçmıyor.

30 Nisan 2014 Çarşamba

Renault Master


Fiat ve PSA'nın ticari araçlarının hemen ardından Renault da popüler ticarisi Master'ı güncelledi. Görünümde büyük değişiklikler olmasa da kaput altında farklılıklar büyük.

Yeni ön panjur ve logoyla farklılık yaratan Renault 2.3 litre hacimli turbo Diesel motorun 110, 125, 135 ve 165 beygir güç üretebilen versiyonlarını tanıttı. Çift turbo beslemeye sahip 135 ve 165 beygir üretebilen motorlarla birlikte farklı bir elektro-hidrolik direksiyon pompası da sunuluyor.


ESC, yokuş kalkış desteği, treyler savrulma engelleyici ve daha geniş açılı yan aynalar donanıma katılırken 165 beygir güç üretebilen motorun ortalama yakıt tüketim değeri eski nesil 150 beygirlik üniteninkinden 1.5 litre/100 km daha başarılı.

Wald Mercedes-Benz S Serisi


Geçen ay paylaşılan ilk çizimlerin ardından Wald International tarafından hazırlanmış Mercedes S Serisi görünüm kiti resmi olarak tanıtıldı.

Geniş hava girişlerine sahip yeni ön tamponun alt kısmına küçük bir splitter, yanlarına da LED sis farları eklenirken jant çapları büyümüş. Yan etekler büyürken arka bölümde hem bagaj kapağı hem de arka cam üzerine spoiler eklenmiş.

Ön çamurluklar arkasına havalandırma çıkışları açılırken yenilenen arka tamponun yanlarında da solungaçlar açılmış. Tampon altına ek sis farı eklenirken dört çıkışlı egzoz sistemi de yeni.

Lexus LX570 Supercharger


Özel üretim model sayısı bol olmayan markalardan Lexus büyük SUV modeli LX570'in farklı bir modelini tanıttı. Beklenenin aksine A.B.D.'de değil Kuveyt'te tanıtılıp satışa sunulan otomobilde güç artışı da yaşanmış.


Dışarıdan bakıldığında, normalde sportif araçlarda görmeye alıştığımız aerodinamik bir gövde kitiyle donatıldığı görülen aracın yan kısmında basamaklar dikkat çekerken iç mekanda da ışıklandırmalı Lexus markalarına sahip metal kapı eşikleri ve "Supercharger" armaları görülebiliyor.

Kaputun altında görev yapan 5.7 litre hacimli v8 motora uygulanan kompresör besleme yardımıyla 450 beygir güç alınabilirken bu güç 20 inç çaplı jantlarla donatılmış dört lastiğe 6 ileri vitesli otomatik şanzıman yardımıyla aktarılıyor.

29 Nisan 2014 Salı

Mercedes-Benz B180 CDI 7G-DCT Elite


Mercedes'in başarılı satış rakamlarına ulaşan hatchback modeli A Serisi'nin ardından 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisine sahip olma sırası B Serisi'nde. Daha önce benzinli motor ve sportif paketiyle test etme imkanı bulduğum otomobil şimdi de küçük hacimli Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle karşımızda. Özellikle aşırı beslemeli ve küçük hacimli benzinli motorun tüketiminden şikayetçi olanları hedefleyen kombinasyon bakalım yüzleri ne kadar güldürebilecek.

MTM Volkswagen Golf R


İş modifikasyona geldiğinde aracın standart halinin ne kadar güçlü olduğu önemli değilmiş gibi görünüyor. Bu düşünceyi doğru çıkarmaya çalışan üreticilerden MTM, Volkswagen Golf 'ün en güçlü versiyonu Golf R'ı daha da güçlendirmek için kolları sıvamış.

Aracın görünümünde büyük değişiklikler yapmayan üretici 19 inç çaplı jantlarla donattığı otomobilin gövdesi üzerinde grafikler kullanmış. Fren sistemi modifiye edilen Golf R'ın ön aksında 8 pistonlu kaliperler ve 380 mm çaplı diskler görev yapıyor.

Kaput altında da geliştirmeler yapan firma turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun gücünü 360 beygire, torkunuysa 450 Nm'ye ulaştırmış. 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen aracın Almanya pazarında fiyatıysa 54.875 Euro.