21 Mart 2014 Cuma

HPerformance Audi TT-RS


Audi, yeni nesil TT ailesini tanıtıp TT RS'in de konsept versiyonunu sergilemiş olsa da güncel TT-RS sahiplerini düşünen modifikasyon firmaları da yok değil.

Dış görünümünde farklılık sunulmayan otomobillerin egzoz sistemleri yenilenerek daha yüksek ses seviyelerinde ulaşılırken fren sisteminde karbon seramik diskler kullanılmış. Süspansiyon sistemi de yenilenen araçlarda güçlendirilmiş şanzımanlar da kullanılıyor.

Kaput altında yer alan turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motor 500 beygir güç, overboost ile 710 Nm tork üretebiliyor olsa da daha yüksek performans isteyen müşteriler için 700 beygir güç üretebilen bir versiyon üzerinde çalışıldığı belirtildi.

20 Mart 2014 Perşembe

Chrysler 200 2.4 LX


Genelde testlerimde piyasaya yeni çıkmış veya satışa sunulmasının üzerinden çok uzun zaman geçmemiş otomobiller görsek de arada bir bu alışkanlığımı bozduğum oluyor. Daha önce Ford Focus RS ve Volkswagen Routan ile bir değişiklik yaptığımı hatırlayanlar olacaktır. Şimdiyse yeni nesil modelleri iki ay önce gün yüzüne çıkan Chrysler 200'ün hala satışta olan versiyonuna göz gezdireceğim.

Chrysler markasının en küçük aracı olsa da Avrupa pazarında Lancia markasının orta büyüklükteki cabriolet  modeli Flavia'nın ikizi olan 200'ün ilk nesli, 2010 yılında üretimden kaldırılan Sebring'in temelleri üzerine geliştirildi. 2014 yılında ikinci nesli tanıtılan otomobil, Fiat'ın liderliğinde geliştirilen ilk Chrysler modeli olarak karşımıza çıkacak.


Dış Mekan


Sade bir dış görünüme sahip olan 1. nesil 200'ün ana hatları Sebring'e oranla daha yuvarlak olsa da genele bakıldığında bu aracın etkileri de görülebilmekte. Damla şekilli farlar, tampona doğru inen ön panjur ve az da olsa kullanılmış krom süslemeler ön bölümü özetlerken yanda gövde renkli aynalar, jant kapaklarına sahip 17 inç çaplı jantlar ve arka kapıların gerisine yerleştirilmiş 200 logoları dikkat çekiyor.

En farklı bölümü arkası olan otomobilin bombeli tavanı kalın bir C sütunuyla tamamlanırken bagaj kapağı düz ve kısa bir yapıya sahip. Stopları bagaj kapağı üzerine taşan aracın bu bölümünde büyük bir Chrysler amblemi bir de kromajlı çıta bulunurken tamponun alt kısmında da ince bir kromajlı kısım görülebiliyor.

4.869 mm boya, 1.842 mm genişliğe ve 1.483 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.766 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Yaşam alanında da çok sofistike bir tasarım anlayışına sahip olmayan aracın kapılarında bulunan gözler çok geniş değil. Şoför kapı kolunda cam ve ayna kumandalarının yanında merkezi kilit düğmesine de yer verilirken bagaj açma düğmesi gösterge panelinin soluna yerleştirilmiş. Kapı kolları, orta konsol ve havalandırma ızgaraları çevresinde kullanılan kromajlı parçalar iç mekanı renklendirse de tavan dahil büyük bölümün siyah renkli olması bu bölümü biraz boğmuş.

Üç yuvarlak göstergeden oluşan gösterge panelinin önünde büyük bir göbeğe sahip, dört kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi dikkat çekiyor. Orta konsolda analog saat, diğer Chrysler modellerinden de tanıdığımız ses sistemi kumandaları, ESP ve flaşör düğmeleri, yuvarlak havalandırma kumandalarıyla üst kısmında 12 Volt soket yer alan kapaksız göz bulunurken vites konsolunda düz olmayan yola sahip vites kolu, ışıklandırmalı bardaklıklar, el freni kolu ve ileri geri kaydırılabilen kol dayanağı görülebiliyor. Bu kol dayanağının altında çift katlı büyük bir göz de yer alıyor.

Arka koltuklarında büyük bir konfor unsuru sunulmayan otomobilin bu bölümünde ayrı havalandırma ızgaraları bulunmuyor. Ön koltuk sırtlıklarında gözler bulunan aracın arka koltuk yolcularına iki adet sabit kafalık sunması Avrupa pazarı için pek kabul edilebilir olmasa da bardaklık entegre edilmiş orta kol dayanağının arkasında bulunan bagaja ulaşma kapağı hoş bir detay.

385 litrelik bagaj hacmi boyutlara oranla oldukça küçük olsa da arka koltuk sırtlıklarının asimetrik katlanabilmeleri sayesinde bu bölüm büyüyebiliyor.


Konfor


Aracın satıldığı yer Kuzey Amerika olunca konfor özelliklerinden beklentiler de artıyor. Özellikle kuzey batı bölümünde yol kalitesi çok da başarılı olmayan A.B.D.'de bu konuya verilen önem de Avrupa'da olduğundan farklı. Bütün bunlara rağmen yumuşak bir süspansiyon sistemine sahip olmayan otomobilin 225/55-17 ölçüsündeki lastikleri de ortalama yanak kalınlıklarıyla konfora yönelik değilmiş gibi görünüyor.

Bütün bunlara rağmen şaşırtıcı şekilde tok bir süspansiyona sahip olan 200 büyük çukurlardan hızlı bir şekilde geçerken bile rahatsız edici sarsıntı ve tıkırtılar çıkarmıyor. Yol yüzeyinde bulunan küçük çaplı dalgalanmaları da iyi emen sistemin ayarı Avrupa'da da yabancılık çekmeyecek türden.

Süspansiyon sistemi başarılı olsa da aynı şeyi donanım konusunda söylemek zor. En düşük donanım seviyesi olan LX'te elektrikli cam ve aynalar, hız sabitleme sistemi, direksiyon simidi arkasından kumanda edilen ses sistemi, klima ve bel destek ayarlı sürücü koltuğu dışında konfora yönelik bir aksesuar bulunmuyor.

Konfor konusu açıldığında öncelikli donanımlardan olan otomatik şanzımansa şüphesiz bu aracın da dikkat çeken özellikleri arasında sayılabilir. Sarsıntısız geçişlere sahip şanzımanın gaz pedalına cevap vermesi hafif gecikmeli. Manuel kumandaya sahip olmaması da şanzımanın zayıf yönlerinden.


Sürüş


Sertliği iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi ve çok geniş yanaklı olmayan lastikleri sayesinde ani direksiyon hareketlerine beklenmedik tepkiler vermeyen otomobilin denge sorunu bulunmasa da direksiyon simidinin hissizliği dinamik sürüşlerden zevk alınmasını engelleyebiliyor. Virajlara hızlı girildiğinde de yolcuları bir sürpriz bekliyor. Geniş oturma alanlarıyla konfora yönelik olarak tasarlanmış ön koltukların yetersiz yan destekleri üzerindekileri yerinde tutmak konusunda başarılı değil.

Sınırlarda tepkileri sezilebilen otomobil zorlandığında önden kayma eğiliminde. ESP'nin erken devreye girmesiyle çok tehlikeli durumlardan kolayca kaçan aracın bu yardımcısı kapatıldığında da kontrol edilmesi zor değil.

Rüzgar sesi yalıtımı başarılı olan 200 yol sesi konusunda aynı başarıyı gösteremese de motor sesi rahatsız edici seviyelere ulaşmıyor. Gaz pedalına hızlı tepkiler vermeyen 6 ileri vitesli şanzımanın manuel modunun olmaması da olumsuz.

2.4 litre hacimli, 4 silindirli motoru 175 beygir güç, 225 Nm tork üretebilen test aracı 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 207 km/s olarak açıklanıyor. 1.550 kg boş ağırlığa sahip olan otomobilin otoyol kullanımında yakıt tüketim ortalaması 7.5 litre civarına düşüyor olsa da karma test tüketimi 9.2litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Donanım konusunda çok iç açıcı olmayan aracın fiyatıysa dikkat çekici. 2. nesil 200'ün tanıtılmasıyla birlikte motor ve donanım özellikleri değişen araç, motor hacmine göre vergi almayan A.B.D. gibi bir ülkede ilginç durumlara düşebiliyor. Örneğin en düşük donanım paketli 200 şu anda sadece 3.6 litre hacimli v6 motorla 21.795 Dolar'a alınabilirken bir üst donanım paketi olan Touring 2.4 litre hacimli üniteyle 22.995 Dolar'dan sunuluyor.

Yakında yeni nesil modellerine kavuşacağı bilinen aracı bu motor ve donanım paketiyle 20.000 Dolar seviyesinin altına almak mümkün. Bu fiyata sunulan donanım seviyesinde elektrikli cam ve aynalar, hız sabitleme sistemi, direksiyon simidi arkasından kumanda edilen ses sistemi, klima ve bel destek ayarlı sürücü koltuğu bulunuyor.


Sonuç


Birinci nesil Chrysler 200, yerini aldığı Sebring'den daha başarılı bir otomobil olsa da Fiat'ın egemenliğine geçildikten sonra tanıtılan ikinci nesil modellerle arada çok fark olduğu da bir gerçek. Tasarım ve performansında insanı heyecanlandıracak öğeler bulunmayan test aracının Türkiye gibi pazarlarda sunulmuyor olması mantıklı bir seçim olarak değerlendirilebilir.

Türkiye gibi vergileri astronomik seviyelerde gezinen bir ülke için küçük hacimli motoruyla bile ulaşılması zor olan otomobilin A.B.D.'de 20.000 Dolar seviyesinde gezinen fiyatı ulaşılır olmasını sağlasa da düşük donanım seviyesinde bulunmayan bazı aksesuarların eksikliği okyanusun doğusunda hissedilebilir.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

19 Mart 2014 Çarşamba

Ingo Noak Golf 1.4 TSI


Otomobillerin zaten güçlü olan versiyonlarını güçlendirmekle uğraşan modifikasyon firmalarını sıklıkla görsek de daha düşük güce sahip modeller haberlerde sıklıkla yer almıyor. Bu alışkanlığı değiştirmek isteyen firmalardan olan Ingo Noak Tuning 1.4 litre hacimli TSI motor için hazırladığı kiti tanıttı.

Volkswagen Golf üzerinde tanıtılan kitle birlikte gövde parçaları da tüketicilerin beğenisine sunuldu. Tamponlar ve yan eteklere yapılan eklemeler, farlara eklenen kaşlar, 20 inç çaplı jantlar, daha büyük bir spoiler ve çift çıkışlı egzoz sistemi de sunulurken süspansiyon sistemi de alçaltılmış.

1.4 litre hacimli motor üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda güç 140 beygirden 179 beygire, torksa 250 Nm'den 315 Nm'ye yükseltilmiş.

Mercedes-Benz S63 AMG Coupé


Mercedes'in geçtiğimiz ay tanıttığı büyük coupé modeli S Serisi Coupé'ye ilk AMG versiyonu eklendi. Daha iddialı bir tasarıma sahip olan otomobil yerini aldığı CL 63 AMG'den hem daha hafif hem de daha güçlü.

Daha dinamik görünümlü bir ön tamponla donatılan otomobilin ön panjuruna AMG logosu eklenmiş. Siyah renkli jantları 19 inç çaplı olan aracın opsiyonel donanımında 20 inç çaplı jantlar bulunuyor. Hafifçe rötuşlanan yan eteklere sahip olan S63 AMG Coupé'nin arka kısmında difüzör, hava çıkışlarına sahip tampon ve dört çıkışa sahip egzoz sistemi dikkat çekiyor.


AMG paketiyle donatılmış kardeşlerinden neredeyse farksız bir iç mekana sahip olan otomobilde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, AMG logolu, aydınlatmalı kapı eşik kaplamaları, karbon fiber kaplamalar ve yüksek yan desteklere sahip koltuklar bulunuyor.

AIRMATIC isimli pnömatik süspansiyon sistemi ve aktif yardımcı MAGIC BODY CONTROL standart donanımda sunulurken karbon seramik fren diskleri opsiyonel donanımda bulunuyor.


Kaputu altında yer alan çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motor 585 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen otomobil 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve CL63 AMG'ye oranla 65 kg hafiflemiş yapısı sayesinde daha yüksek performans sunuyor.

Arkadan itişli versiyonları 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen araç 10.1 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketim değeri sunarken dört tekerlekten çekişli modeller 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşıp 10.3 litre/100 km'lik tüketim ortalaması sunuyor. Her iki modelin de maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Porsche Boxster GTS ve Cayman GTS


Alman üretici Porsche ürün gamını zenginleştirmeye devam ediyor. Hibrit süperspor model 918 Spyder'ın ardından şimdi de sıra en küçük modeller Boxster ve Cayman'ın en sportif versiyonlarına geldi.

Siyah renkli eklere sahip ön tamponu daha dinamik görünen otomobilin far ve stopları karartılırken 911 ailesinden alınan 20 inç çaplı jantlarda da siyah renk kullanılmış. Rötuşlanan arka tamponun alt kısmında difüzör dikkat çekerken merkezi konuma sahip çift egzoz çıkışı da gözden kaçmıyor.


İç mekanda Alcantara döşemeler, daha yüksek yan desteklere sahip koltuklar ve kırmızı renkli devir göstergesi zemini standart olarak sunulurken Sport Chrono paketi ve adaptif süspansiyon sistemi de ücretsiz olarak donanıma eklenmiş.

Araçların kaputları altında görev yapan 3.4 litre hacimli, 6 silindirli motor Boxster GTS'te 330 beygir güç, 370 Nm tork üretebilirken Cayman GTS'te 340 beygir güç, 380 Nm tork üretiyor. Opsiyonel donanımda sunulan çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi Boxster GTS'te 4.7 saniye olarak gerçekleşirken sabit tavanlı kardeş aynı işi 4.6 saniyede tamamlıyor.

6 ileri vitesli manuel şanzımanla araçların maksimum süratleri 281 ve 285 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değerleri 8.2 ile 9 litre/100 km arasında değişiyor.

18 Mart 2014 Salı

Peugeot 308 1.2 e-THP


Geçtiğimiz günlerde yılın otomobili seçilen Peugeot 308 yeni bir motor seçeneğine kavuştu. Bu üniteyle Türkiye gibi motor hacmine odaklı vergilere sahip ülkeler hedeflenirken tüketim değerleri de dikkat çekici seviyelere indirilmiş.

3 silindirli, 1.2 litre hacimli benzinli motor turbo besleme yardımıyla 130 beygir güç, 230 Nm tork üretebiliyor. İlk etapta 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan araca daha sonra 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman seçeneği de eklenecek.

Daha aerodinamik bir ön tamponla donatılmış bir örneği İspanya'da yapılan test sonrasında ortalama yakıt tüketimini 2.8 litre/100 km'ye indirmiş olsa da resmi veriler karma kullanımda 4.6 litre/100 km'lik ortalamaya işaret ediyor.

Renault Trafic ve Opel Vivaro


Renault'nun hafif ticari araçlarından Trafic ve Alman ikizi Opel Vivaro yenileniyor. Tasarımında bariz farklılıklar bulunan yeni nesil araçların kaputları altında da binek kardeşlerden gelen yenilikler var.


Daha iddialı bir ön görünüme sahip olan ikilide büyük ön panjurlar ve tamponların köşelerine yerleştirilmiş sis farları dikkat çekiyor. Köşeli tasarıma sahip yan kısımda güncel nesillerde görülen bombeli tavan olmasa da kapı tasarımı buna benzer bir hava yaratmayı başarmış.





4.998 ve 5.398 mm olarak iki farklı boy ve yine iki farklı tavan yüksekliğine sahip olan araçlar pick up ve binek versiyonlara da sahip olacak. Arka görünümünde eski nesile oranla büyük bir farklılık yokmuş gibi görünen ticari araçların kaputları altında 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorlar kullanılacak.


Tek turbo beslemeye sahip Diesel üniteler 90 ve 115 beygir güç üretebilirken çift turbo beslemeye sahip versiyonların 120 ve 140 beygir güç üretebilen modelleri bulunuyor.

17 Mart 2014 Pazartesi

Jaguar XK66


Jaguar'ın sportif coupé ve cabriolet model ailesi XK yakında üretimden kaldırılacak olsa da çeşitli ülkelerde sınırlı üretim versiyonları tanıtılmaya devam ediyor. Almanya'da satılacak olan XK66 modeli 66 adetlik üretimiyle nadir görülebilen bir otomobil olacak.


XK120'nin 66. yaş günü kutlamaları nedeniyle ismi XK66 olan otomobil coupé ve convertible kasa seçeneklerine sahip olsa da gövde rengi seçenek sayısı da sadece iki. Ön panjur ve hava girişi, 20 inç çaplı jantları ve yan aynaları kromajlı olan otomobilde XK66 logoları bulunuyor.

İç mekanda da metal süslemeler, alüminyum vites değiştirme kulakçıkları ve sınırlı üretim logoları yer alan otomobilin kaputu altında görev yapan 5 litre hacimli v8 motor 380 beygir gücünde.